Oletteko vielä se sama ihminen kuin 10 tai 20 vuotta sitten?
Ovatko muutokset olleet pelkästään positiivisia?
Olisiko jokin hyvä neuvo tai oppi, jonka voisit jakaa tänne palsatallekkin?
Mitäs elämä on teille
4
484
Vastaukset
Elämä on opettanut valtavasti. Jos vielä saisin elää parikymmentä vuotta uudestaan, joitakin asioita tekisin tällä kokemuksella ehdottomasti toisin.
Paljon olen muuttunut. Esimerkiksi ihan liian kiltiksi :).- tuffe
"Oletteko vielä se sama ihminen kuin 10 tai 20 vuotta sitten?"
Sama ihminen olen kun ennenkin, henkinen ikäni on jäänyt tuohon 16,5 v. Matkan varrella olen sen verran hakannut päätä seinään, että vois luulla mua yksisarviseksi (kuhmun koosta päätellen).
"Ovatko muutokset olleet pelkästään positiivisia?"
Jeh, minähän vaan paranen päivä päivältä ;)) Oikeasti, olen tainnut saada tasan tarkkaan sellaisen elämän jonka olen ansainnut. Ilman näitä vastoinkäymisiä olisin ärsyttävä(mpi) ihminen.
"Olisiko jokin hyvä neuvo tai oppi, jonka voisit jakaa tänne palsatallekkin?"
Yritän oppia nöyräksi, olla tuomitsematta muita. Liian monta kertaa olen tehnyt samat virheet joille olen pyörittänyt silmiäni. Jos joku tekee minulle vääryyttä, yritän kääntää sen itselleni opiksi, etten käyttäydy samalla tavalla. En halua joutua kostonhimoiseksi ja katkeraksi vielä näin 16 vuotiaana :) - juoksevatuuli
Hyvä kysymys. Kyllä olen mielestäni sama ihminen kuin 10 tai 20 vuotta sitten.Tietyt perusasiat ja ihmisen perusluonne pysyvät samana. Mutta elämänkokemus niin iloineen kuin vastoinkäymisineen on tuonut mukanaan sisua, kasvua, pettymysten sietoa, avaruudellista näkökulmaa, laajakatseisuuttakin, lisää empatiaakin muita kohtaan.
Yhden asian olen oppinut: Se miten elämäsi elät, tapahtui mitä tapahtui riippuu eniten itsestäsi ja lähinnä siitä minkä suhtautumisen valitset. Neuvoisin että katkeruudesta ei ole hyötyä, parempi katsoa lempeydellä menneisyyteen, muistaa hyvät asiat ja tulevaisuuteen kannattaa aina suhtautua toiveikkaan valoisasti.
Jokainen päivä on rikkaus - uskalla elää sillä on vain yksi elämä.
Elä elämäsi niin että itsellä on hyvä olla ja kohtele kanssaihmisiäsi kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
Nauti tästä ja nyt, osaa arvostaa sitä mitä sinulla on. Uskalla koskettaa elämän kuplia älä jää vain katsomaan niitä.
Mukavaa Juhannusta kaikille :) - ???
Oikeastaan nämä keskustelupalstat ovat opettaneet huomaamaan ihmisistä, elämästä ja ihmisten elämästä yllättävän paljon. Ihmisiä ollaan, niin samanlaisia ja niin erilaisia. Meitä on todellakin moneen junaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1685814Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p2033937"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1413472Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m443269Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää203104Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492816Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.612353Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2382304- 242290
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk951883