Mitäs elämä on teille

opettanut????

Oletteko vielä se sama ihminen kuin 10 tai 20 vuotta sitten?

Ovatko muutokset olleet pelkästään positiivisia?

Olisiko jokin hyvä neuvo tai oppi, jonka voisit jakaa tänne palsatallekkin?

4

480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on opettanut valtavasti. Jos vielä saisin elää parikymmentä vuotta uudestaan, joitakin asioita tekisin tällä kokemuksella ehdottomasti toisin.

Paljon olen muuttunut. Esimerkiksi ihan liian kiltiksi :).

• tuffe

"Oletteko vielä se sama ihminen kuin 10 tai 20 vuotta sitten?"

Sama ihminen olen kun ennenkin, henkinen ikäni on jäänyt tuohon 16,5 v. Matkan varrella olen sen verran hakannut päätä seinään, että vois luulla mua yksisarviseksi (kuhmun koosta päätellen).

"Ovatko muutokset olleet pelkästään positiivisia?"

Jeh, minähän vaan paranen päivä päivältä ;)) Oikeasti, olen tainnut saada tasan tarkkaan sellaisen elämän jonka olen ansainnut. Ilman näitä vastoinkäymisiä olisin ärsyttävä(mpi) ihminen.

"Olisiko jokin hyvä neuvo tai oppi, jonka voisit jakaa tänne palsatallekkin?"

Yritän oppia nöyräksi, olla tuomitsematta muita. Liian monta kertaa olen tehnyt samat virheet joille olen pyörittänyt silmiäni. Jos joku tekee minulle vääryyttä, yritän kääntää sen itselleni opiksi, etten käyttäydy samalla tavalla. En halua joutua kostonhimoiseksi ja katkeraksi vielä näin 16 vuotiaana :)

• juoksevatuuli

Hyvä kysymys. Kyllä olen mielestäni sama ihminen kuin 10 tai 20 vuotta sitten.Tietyt perusasiat ja ihmisen perusluonne pysyvät samana. Mutta elämänkokemus niin iloineen kuin vastoinkäymisineen on tuonut mukanaan sisua, kasvua, pettymysten sietoa, avaruudellista näkökulmaa, laajakatseisuuttakin, lisää empatiaakin muita kohtaan.

Yhden asian olen oppinut: Se miten elämäsi elät, tapahtui mitä tapahtui riippuu eniten itsestäsi ja lähinnä siitä minkä suhtautumisen valitset. Neuvoisin että katkeruudesta ei ole hyötyä, parempi katsoa lempeydellä menneisyyteen, muistaa hyvät asiat ja tulevaisuuteen kannattaa aina suhtautua toiveikkaan valoisasti.

Jokainen päivä on rikkaus - uskalla elää sillä on vain yksi elämä.
      Elä elämäsi niin että itsellä on hyvä olla ja kohtele kanssaihmisiäsi kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
      Nauti tästä ja nyt, osaa arvostaa sitä mitä sinulla on. Uskalla koskettaa elämän kuplia älä jää vain katsomaan niitä.

Mukavaa Juhannusta kaikille :)

• ???

Oikeastaan nämä keskustelupalstat ovat opettaneet huomaamaan ihmisistä, elämästä ja ihmisten elämästä yllättävän paljon. Ihmisiä ollaan, niin samanlaisia ja niin erilaisia. Meitä on todellakin moneen junaan!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6182
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4684
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      41
      3294
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3091
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      359
      1703
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1498
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1391
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1368
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1308
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1189
    Aihe