90 asteen mutka ja sitten maksimissaan 100 metriä aikaa kiihdyttää lisää vauhtia niin tälläiset liittymät on yksinkertaisesti monille mahdottomia saada tarpeeksi vauhtia.
Raskaammat ajoneuvot, tehottomat ei saa vauhtia niissä 80km/h vaikka ne tulisi kurviin millä nopeudella. Kun nyt yleensä vaikka jakeluauto, rekka, tavraa kuljettava paku voi ajaa mutkaan 60km/h nopeudella että kiihdytyskaistalla sitten kerkiäisi vielä saada 20-30km/h lisää nopeutta.
Eikä siinä ole kaikki, nämä tälläiset liittymät vaatii kyllä hyvin kokenutta pelisilmää ajoituksen kanssa että mikä on se sopiva kiihdytys, koko ajan pitäisi seurata vasemmalle kuin myös eteen.
Onko ihme että näissä paikoissa voi hiukka olla haastavaa joskus.
Otetaan mukaan vielä ne arat ja kokemattomat kuljettajat ja moni muita tekijöitä kuten perässä roikkuja joka ohttaa sen aran kuskin liityntäkaistalla plokaten sitten hänen yrityksen.
Esimerkki paikka Helsingin Kaivoksela
https://maps.app.goo.gl/1uVbTjeY6VA2UroK7
Osassa liittymiä ei yksinkertaisesti saa tarpeeksi vauhtia
24
334
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen ratkaissut ongelman hankkimalla sopivan tehokkaan auton, noin 225 hv ja neliveto. Ei ole ollut ongelmia tuossakaan liittymässä. Ehtii iltapäivän ruuhkassakin.
- Anonyymi
Avaaja voisi hukata sen tehottoman Toyotansa ja oppia ajamaa.
- Anonyymi
En ole aloittaja mutta tiedän nuo ongelmat.
Mutkaan ei voi ajaa kaikilla autoilla riittävän lujaa jotta liittymäkaistalla saavuttaisi liityttävän tien nopeuden.
Itsekkin olen joutunut ajamaan tuollaisia autoja ja ainoa vaihtoehto on heti kun mahdollsita vilkku vasemmalle ja alkaa siirtymään kylmän rauhallisesti vasemmalle, eli pakottiia ihmiset antamaan tietä.
Tämä johtuu siitä että siellä liittymäkaistan lopussa on 2 vaihtoehtoa, joko tehdä tuo pakkosiirtyminen nopeutettuna tai ottaa vauhti pois ja kun vauhti on pois niin eipä siinä uutta vautia saa kuin sulkemalla kaista jolle on liittymässä.
Mitä tulee autoihin niin nyt on alla auto jossa maksimiteho 245hp joten en joudu enään tilanteisiin jossa ei kiihdy ja lisäksi en omista enään c korttia joten kuorma-autollakaan en enään tule ajamaan. - Anonyymi
Tieliikennekelpoisella autolla tulee pärjätä joka paikassa, oli se sitten miten laiska tahansa.
- Anonyymi
Aivan varmasti saa tarpeeksi vauhtia. Itsellä VW ID.3
- Anonyymi
Saa saa ja saa mutta ei VOI aina kaikilla ajaa mutkaan niin suuria nopeuksia.
Edes ambulanssi aja 60km/h tollaseen mutkaan potilas kyydissä saa ja saa.
- Anonyymi
Kuvassa on liittymäkaista (katkoviiva) ja sitä ennen kaareva kiihdytyskaista. Ei ongelmaa henkilöautoille.
- Anonyymi
Eipä tuossa näköjään liittymäkaistalta tulija ehtinyt alta pois vaikka melko pitkä väli oli takaa tulijaan alun perin.
- Anonyymi
Jooeipä kaikissa mutkissa välttämättä kehtaa ihan äärirajoilla ajaa, varsinkaan jos/kun ei ole autonsa kaarrepidon äärirajoja tullut kokeilleeksi ja kun kelikin vielä vaihtelee. Se on pikkusen vittumainenjuttu jos tulee se pidon raja ylitettyä ja vedettyä pöpelikköön, niin sen haluaa yleensä varmistaa että niin ei pääse käymään.
- Anonyymi
Se on korjattavissa helposti päätien nopeusrajoitusta alentamalla. Esim. 60 km/h nopeusrajoitukseen, niin ehtii raskasliikenne mukaan.
- Anonyymi
Miten olisi pidempi kiihdytyskaista, noitahan päivitellään mutta kun 8 miljardiakaan ei vielä riitä verotuloja liikenteestä että kovin äkkiä ei mitään tapahdu. Viimeksi hankala liittymä korjattiin kehä III ja vihdintien liittymä joka oli muistellen tuotakin pahempi vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten olisi pidempi kiihdytyskaista, noitahan päivitellään mutta kun 8 miljardiakaan ei vielä riitä verotuloja liikenteestä että kovin äkkiä ei mitään tapahdu. Viimeksi hankala liittymä korjattiin kehä III ja vihdintien liittymä joka oli muistellen tuotakin pahempi vielä.
Vähemmän ihmisiä = vähemmän ruuhkia = paremmin tilaa liikenteessä = helpompi liittyä.
- Anonyymi
Hanki painava sähköauto ja aja sitten lumisateessa inertialla ulos kaarteessa jo ennen kiihdytystä. Sitten ongelma ei ole enää kiihdytyksessä.
- Anonyymi
Kun pääväylällä liikkuvien välissä on kunnolliset pitkät turvavälit, johon liittyä, niin liittyminen helpottuu kummasti.
- Anonyymi
Voi kun olisikin, mutta kun hölömöt ajaa takakontissa kiinni.
- Anonyymi
Sepä se kun näin ei ole + vanhanaikainen lyhyt liityntäkaista.
Eikä ne liittymästä tulevat vastaavat aasit sen fiksumpia ole, liittymästä ryysätään toinen toisten perässä kiinni ja kappa kun vain yksi onnistuu vaihtaa kaistaa. Jotta ne muutkin pääsee niin liikenteen nopeus vähintään puolittuu tässä kohtaa, pahimillaan ajellaan kolareita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun olisikin, mutta kun hölömöt ajaa takakontissa kiinni.
TLL 3 §. "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata."
Turvavälin puute on liikenneturvallisuuden vaarantamisen lisäksi mitä suurinta haittaamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun olisikin, mutta kun hölömöt ajaa takakontissa kiinni.
Mitäs sillä on väliä, koska se liittymästä tulija on väistämisvelvollinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TLL 3 §. "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata."
Turvavälin puute on liikenneturvallisuuden vaarantamisen lisäksi mitä suurinta haittaamista.Vaan kun se ei mitenkään vaaranna eikä edes voi haitata sitä rampilta tulijaa, koska sillähän se väistämisvelvollisuus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sillä on väliä, koska se liittymästä tulija on väistämisvelvollinen.
Kun et näköjään ymmärrä, mikä tilanteessa on se haitta, niin sitten ei voi paljon mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun et näköjään ymmärrä, mikä tilanteessa on se haitta, niin sitten ei voi paljon mitään.
Väistämisvelvollisuus on täysin eri asia, kuin haittaaminen tai vaarantaminen. Etuajo-oikeutettu voi aiheuttaa haittaa siinä missä väistämisvelvollinenkin voi. Täysin eri asia kyseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun et näköjään ymmärrä, mikä tilanteessa on se haitta, niin sitten ei voi paljon mitään.
Eihän sitä täysjärkinen voi ymmärtää sellaista mitä ei ole olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väistämisvelvollisuus on täysin eri asia, kuin haittaaminen tai vaarantaminen. Etuajo-oikeutettu voi aiheuttaa haittaa siinä missä väistämisvelvollinenkin voi. Täysin eri asia kyseessä.
Ei se etuajo-oikeutettu voi mitenkään haitata tai vaarantaa sitä liittymästä tulijaa, koska se väistämisvelvollisuus on sillä liittymästä tulijalla.
- Anonyymi
Syödessä jakaminen on kovasti hankalaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892