Ärsyttää nämä mustikan pomintaa tuputtavat.
Saa kuulla huomautuksia " Etkö ole vielä mustikoita poiminut - kyllä pitäisi sinunkin mennä mustikkametsään - jäät kohta ilman mustikoita, jollet jo mene pomimaan - ei siellä metsässä ole liian kuuma yms"
Eivät taida tajuta, että jos itsellä on aikaa, niin toisella ei välttämättä ole aikaa mustikkametsässä olla.
Mikä ihmeen pakko mustikoita on kerätä, ei kaikki edes välitä mustikasta, että niinku muiden mieliksi pitäisi pakastin täyttää mustikoilla, joita ei edes syö.
Ottakaapa kaikki tuputtajat tästä youtube videosta, siinä ei tressata mustikan keräämisellä, zillataan rennosti....
https://www.youtube.com/watch?v=ZFe9YH6TrnY
Ärsyttää nämä mustikan pomintaa tuputtavat
6
149
Vastaukset
Kannattaako siitä ärsyyntyä? Poimijat poimii ja muut tekevät jotain muuta. Itse olen poiminut tänä vuonna pirusti mustikkaa, ainakin 20 kappaletta, suoraan puskasta suuhun toivoen, ettei naapurien koirat tai kissat ole kusseet juuri siihen varpuun. Olen hyvin tyytyväinen poimintasaaliiseeni.
- Anonyymi
Niinpä, mutta poimijat syyllistävät, että taidat olla laiskuri, kun et viitsi mustikoita kerätä.
Puolukoita olen joka syksy keränyt, kuin niistä puolukkasurvosta teen ja talvella kaurapuuron kanssa sitä syön.
Puolukkassa on kuulemma aineita, jotka estävät lihomista.
En ole lihava, joten pitää varmaan paikkansa.
4-5 ämpärillistä menee puolukkaa talvella puolukka survoksena.
Mustikoista voisi tietenkin keittää mehua ja mehusta mustikkakeittoa, mutta mustikkamehun keittäminen on työläs homma, kova homma pestä mehumaija mehunkeiton jälkeen ja mustikka sotkee. Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, mutta poimijat syyllistävät, että taidat olla laiskuri, kun et viitsi mustikoita kerätä.
Puolukoita olen joka syksy keränyt, kuin niistä puolukkasurvosta teen ja talvella kaurapuuron kanssa sitä syön.
Puolukkassa on kuulemma aineita, jotka estävät lihomista.
En ole lihava, joten pitää varmaan paikkansa.
4-5 ämpärillistä menee puolukkaa talvella puolukka survoksena.
Mustikoista voisi tietenkin keittää mehua ja mehusta mustikkakeittoa, mutta mustikkamehun keittäminen on työläs homma, kova homma pestä mehumaija mehunkeiton jälkeen ja mustikka sotkee.Ei kukaan voi syyllistää, mistään, ellei itse jostain syystä suostu tuntemaan syyllisyyttä.
Puolukka on hyvä marja kerättäväksi ja varsin terveellinen monellakin tapaa.
Heh... ymmärrän kyllä yskän...
Minuakaan ei marjat kiinnostele...jos joskus tekee niitä mieli, voin ostella pakaste marjoja, joskin mutsilla on vuosikertapakasteitakin vaikka mitä...ja päälle murehtii, kun joka pakastin täynnä niitä. 😁
Noh, noi marjat vielä jotenkin ymmärtää, mutta sitten jotkut perunat tai omenat...😂
Mä kärrään jo yhdestä omenapuusta kottikärrytolkulla ompunraatoja pitkin syksyä kompostiin, kun livettää leikata nurtsia sen puun alta muuten...
Ja pottua saa siltänään niin halcalla, että hävettää ostaa lähikaupasta sen mitä tarvii...
Välilliset kustannukset siitä, mitä joku marja maksaa kaupasta, tai pottu/omena, niin ei yksittäisen ihmisen kannata nytkähtää mihinkään. 😁
Harrastuksena varmaan jees...🙂- Anonyymi
Mustikoita kannattaa poimia, jos tykkää myös kyykäärmeistä. Saa kaksi mieleistä asiaa näin yhdistettyä. Molemmissa on omat hyvät puolensa. Ja yhdessä voivat olla vielä enemmän.
- Anonyymi
Eikö vieraissa käynti ole mustikan poimintaa hens sanonta oma maa mansikka muu maa mustikka sitä kun voi harrastaa talvellakin ei tartti varttua kesää et marjat varvuissa kypsyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432946- 502432
- 1072391
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101- 981627
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2341614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141478Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4101472Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81449R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi191251