Kaikki uskovat johonkin

Anonyymi-ap

Uskovia on pilvin pimein. Raamatussa (Hepr. 11:1) usko määritellään luottamukseksi siihen mitä toivotaan. Mitä sinä toivot?

58

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika heikko aloitus koska otat argumenttisesi tueksi heti Raamatun ja väität sen ohella että kaikki ikään kuin uskovat johonkin.
      No siinä mielessä olet oikeassa että usko Jumalaan on tiettyä luottamamusta mutta varmasti myös täysin uskonnottomat ihmiset "uskovat tai luottavat johonkin" mutta eihän se vastaa sitä uskovaisen uskoa.

Yrität keskustelua asioista jotka eivät siis ole samalla janalla mutta muuten ihan kelpo aloitus ja hienoa että jostain muustakin yritetään keskustella kuin h...👍

• Anonyymi

Ei sinua kukaan kristittynä pidäkään.

• Anonyymi kirjoitti:

No tuohan on vain sinun mielipide ja kristittynä pidät vain sellaista joka on sairaalloisen kiinnostunut mitä kukakin vehkeellään tekee.

• Anonyymi

Mitä sinä toivot? Vai oletko aivan toivoton?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä toivot? Vai oletko aivan toivoton?

En ollenkaan toivoton. Hyvinhän tämä elämä on sujunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luuletko ,että kristytti on se oikea? Kun Kristus ei ollut Kristitty eikä perustanut kirkkokuntaan vaan ihmiset .
        Kristity on hyvä aloite kuten katolinen pedofiilinen kirkko ja luterilainen pride homous.
        Siinä onkin puhdas aloite uskolle:)

• Anonyymi

Minä uskon reinkarnaatioon ja karmaan.

• No nuohan ei oikeastaan kovinkaan poikkea kristinuskon käsityksistä vaikka toki aina puhutaan siitä osattomasta armosta mutta totuushan on se että ihminen kaipaa uskomusjärjestelmää esimerkiksi siksi että haluaa uskoa asioissa olevan jokin balanssi "karma" jonka mukaan saamme sitten jokainen ansiomme mukaan. Jälleensyntyminen tietyllä tapaa taas kuuluu hyvinkin voimakkaasti kristinuskoisten näkemyksiin toki ei samalla tavalla kuin hiduilla mutta esimerkiksi ns. taivaaseen meno on tuota samaa sarjaa.

• Anonyymi

Minä uskon reinkarnaatioon ja karmaan.

Karma on ok mutta en todellakaan halua syntyä uudeeleen tähän paskaan maailmaan mutta jos on tarjolla muuta,niin ehkä.

• Anonyymi

"Uskoa" on verbi jolla on helppo leikkiä ja josta voi saivarrella, jos siihen kokee tarvetta.

Uskonnollinen usko on pohjimmiltaan dogmaattista. Uskotaan johonkin vain tai ensijassa koska halutaan uskoa eikä koska rationaalusin argumentein uskomus vaikuttaa todennäköisimmältä. Tällaista uskomusta ei oikeastaan edes voi kriittisesti arvioida, koska se ei ole syntynytkään kriittiset tai rationaalisen ajattelun pohjalta.

Dogmaattisia usmuksia on toki muitakin, mutta arkipäinen tapa käyttää "uskoa" -sanaa on radikaalisti toisenlainen. Ero on ennen kaikkea siinä mitä uskomuksia on valmis muuttamaan kun uutta tietoa on saatavilla ja mihin ei faktat vaikuta.

• Anonyymi

"Uskoa" on verbi

On mutta jos ymmärrät oikean sanan Rakkaus ja kiintymys !

• Anonyymi

Minä kyllä toivon että maailmassa olisi enemmän rakkautta, mutta uskoni siihen on hyvin heikko.

• No kyllähän se sellaiselta näyttää vaikka en mikään maailmanlopun maalailija olekaan ja ehkä tuossakin lähtöarvo on tavallaan liian korkealle asetettu "rakkaus" pikemminkin ehkä pitäisi teroittaa ihmisille muidenkin sietämistä.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No kyllähän se sellaiselta näyttää vaikka en mikään maailmanlopun maalailija olekaan ja ehkä tuossakin lähtöarvo on tavallaan liian korkealle asetettu "rakkaus" pikemminkin ehkä pitäisi teroittaa ihmisille muidenkin sietämistä.

Sinua on vaikea sietää, anteeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinua on vaikea sietää, anteeksi.

Ei mitään. Kaikilla meillä on omat heikot kohtamme ;)

• Anonyymi

Minä kyllä toivon että maailmassa olisi enemmän rakkautta, mutta uskoni siihen on hyvin heikko.

Todella olen samaa mieltä!
        Olen nähnyt niin ihmisen pahan .

• Anonyymi

Homeopatia on mielestäni verrattavissa uskonnolliseen uskoon. Siinäkin tarvitaan dogmatiikkaa mihin pitää uskoa mm. "samanlainen parantaa samanlaista", "veden muisti", "veden potensointi ravistamalla yms. Mitään todisteita asiasta ei tietenkään ole ja yhtä vähän kuin kuolemanjälkeisestä elämästä tai Jumalastakaan.

• No periaatteessa vaikkakin suurin osa tuosta perustuu ns. ihmisten perimätietoon ja aikaan jolloin ei ollut lääkäreitä ja jotkut noista konsteistahan ihan oikeasti toimivat :d ihmisethän ovat lääkinneet kasveilla itseään todella pitkään .

Sitten tuo äärimmäinen homeopatia josta kirjoitat on tosiaan uskomusta jota ehkä kansankuvauksessa kuvastaa se typerä sanonta suomessa että jos kokee jotain kovaa niin tulee kovemmaksi , vaikka eihän se tietenkään paikkansa pidä toki vastoinkäymiset kasvattavat mutta jos elämä on pelkästään sitä tulee hyvin nopeasti raja vastaan missä ihminen ei vaan kestä enempää.

• Anonyymi

Jumalasta on todisteet, koko maailma.

• Anonyymi

No periaatteessa vaikkakin suurin osa tuosta perustuu ns. ihmisten perimätietoon ja aikaan jolloin ei ollut lääkäreitä ja jotkut noista konsteistahan ihan oikeasti toimivat :d ihmisethän ovat lääkinneet kasveilla itseään todella pitkään .

Sitten tuo äärimmäinen homeopatia josta kirjoitat on tosiaan uskomusta jota ehkä kansankuvauksessa kuvastaa se typerä sanonta suomessa että jos kokee jotain kovaa niin tulee kovemmaksi , vaikka eihän se tietenkään paikkansa pidä toki vastoinkäymiset kasvattavat mutta jos elämä on pelkästään sitä tulee hyvin nopeasti raja vastaan missä ihminen ei vaan kestä enempää.

Mihin sinä Tolkun.ihminen uskot?

• Anonyymi kirjoitti:

Mihin sinä Tolkun.ihminen uskot?

Moniinkin asioihin jos nyt tarkoitat tuolla uskolla luottamusta.

• Anonyymi

Moniinkin asioihin jos nyt tarkoitat tuolla uskolla luottamusta.

Mihin uskot kun menet kirkkoon?

• Anonyymi kirjoitti:

Mihin uskot kun menet kirkkoon?

No Jumalaan tietenkin koska jumalanpalvelukseen yleensä mennään. Miten noin itselläsi mihin sinä uskot kun menet kirkkoon ?

• Anonyymi

No Jumalaan tietenkin koska jumalanpalvelukseen yleensä mennään. Miten noin itselläsi mihin sinä uskot kun menet kirkkoon ?

En ollut edellinen kommentoija, mutta vastaan sinulle. Minulla on kyllä vaikeuksia uskoa Jumalan olemassaoloon enkä yleensä käy kirkossa, paitsi kun siellä on jokin hyvä konsertti.

• Anonyymi kirjoitti:

En ollut edellinen kommentoija, mutta vastaan sinulle. Minulla on kyllä vaikeuksia uskoa Jumalan olemassaoloon enkä yleensä käy kirkossa, paitsi kun siellä on jokin hyvä konsertti.

No kukin tavallaan, toisaalta sinua ei varmaan kamalasti haittaa se että minä siellä käyn kuten ei minuakaan sinun käyntisi.

• Anonyymi

No kukin tavallaan, toisaalta sinua ei varmaan kamalasti haittaa se että minä siellä käyn kuten ei minuakaan sinun käyntisi.

Miksi sinä siellä käyt?

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Mikä se jumala on mihin uskot kun et pidä Raamattua Hänen ilmoituksenaan itsestään? 😼

• aito_Iainen kirjoitti:

Mikä se jumala on mihin uskot kun et pidä Raamattua Hänen ilmoituksenaan itsestään? 😼

No eihän Raamattuun noin kuulu edes suhtautua mutta sinänsä ihan yleinen väärinymmärrys lahkolaisten keskuudessa jotka eivät oikeasti ole saaneet kristillistä kasvatusta.

No eihän Raamattuun noin kuulu edes suhtautua mutta sinänsä ihan yleinen väärinymmärrys lahkolaisten keskuudessa jotka eivät oikeasti ole saaneet kristillistä kasvatusta.

Kerro toki mistä sinä olet sitten saanut tietosi Jumalasta johon sanot uskovasi, 😺

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä siellä käyt?

No minulla on omat "syyni" aivan kuten sinulla.

• Anonyymi

No minulla on omat "syyni" aivan kuten sinulla.

Esität kyläläisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Esität kyläläisille.

No ei, ei sitä kuule jaksaisi niin kauan kun minä olen sitä tehnyt ja toisekseen en myöskään ole niin "kipeä" ihmisten kehuista tai , no siitä mitä ajattelevat.

No ei, ei sitä kuule jaksaisi niin kauan kun minä olen sitä tehnyt ja toisekseen en myöskään ole niin "kipeä" ihmisten kehuista tai , no siitä mitä ajattelevat.

Evlut kirkon sivuilta:
        ” Kristinusko on uskoa Jeesukseen Kristukseen ja Hänen kuolemaansa ristillä. Jumala ilmoitti itsestään lähettämällä Poikansa maailmaan, jotta ihminen voisi elää Jumalan yhteydessä. Jumalan ilmoituksesta kertoo Raamattu, joka on keskeisin lähde, kun etsitään tietoa Jumalasta.”

Oletko samaa mieltä? 😺

Toistan:
        Evlut kirkon sivuilta:
        ” Kristinusko on uskoa Jeesukseen Kristukseen ja Hänen kuolemaansa ristillä. Jumala ilmoitti itsestään lähettämällä Poikansa maailmaan, jotta ihminen voisi elää Jumalan yhteydessä. Jumalan ilmoituksesta kertoo Raamattu, joka on keskeisin lähde, kun etsitään tietoa Jumalasta.”

Oletko samaa mieltä? 😺

• aito_Iainen kirjoitti:

Toistan:
        Evlut kirkon sivuilta:

Oletko samaa mieltä? 😺

Kuten olen sanonut että olen asian ylempien tahojen kanssa sopinut.

Se on periaatteessa kantanut aika hyvin, en kiellä että joskus nuorempana se oli enemmän taka-alalla mutta yhtä kaikki tuohon kasvanut ja elänyt.

En tosin ymmärrä mitä tarkoitat tuolla lähes maanisella postauksella .

Kuten olen sanonut että olen asian ylempien tahojen kanssa sopinut.

Se on periaatteessa kantanut aika hyvin, en kiellä että joskus nuorempana se oli enemmän taka-alalla mutta yhtä kaikki tuohon kasvanut ja elänyt.

En tosin ymmärrä mitä tarkoitat tuolla lähes maanisella postauksella .

Et sinä voi mitään Jumalan sanan vastaista ainakaan Jumalan kanssa sopia. Joten taitaa olla joku eri tyyppi jonka kanssa teet diilejä. 😼

• aito_Iainen kirjoitti:

Et sinä voi mitään Jumalan sanan vastaista ainakaan Jumalan kanssa sopia. Joten taitaa olla joku eri tyyppi jonka kanssa teet diilejä. 😼

Sanoo tyyppi joka selitti ihan pokkana a-teistin avioliitto ketjussa kuinka eroaminen ei ole huonohomma ja uudelleen voi mennä naimisiin :xd

No enhän mitään Jumalan vastaista touhuakkaan, hitto en ole ylinopeussakkojakaan saanut kuin viisi ja se on todella vähän ottaen kilometrit huomioon ja että noin 20 ajoin työkseni.

Sanoo tyyppi joka selitti ihan pokkana a-teistin avioliitto ketjussa kuinka eroaminen ei ole huonohomma ja uudelleen voi mennä naimisiin :xd

No enhän mitään Jumalan vastaista touhuakkaan, hitto en ole ylinopeussakkojakaan saanut kuin viisi ja se on todella vähän ottaen kilometrit huomioon ja että noin 20 ajoin työkseni.

Enhän minä ole sanonut, ettei ole huono homma. Vaan, että Jeesus sanoi selvästi missä tilanteissa ero ja uudelleen vihkiminen ovat sopivia. Älä siis puhu epätotuuksia. 😺

Kyllä sinä kiellät Raamatusta useat totuudet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sokeasta luin hänen sanomansa: en näe mutta tunnen aurigon sen läsnäolon lämmön ,sinä näet sen mutta et ymmärrä.

• Anonyymi

Koetatko vihjata, että usko yliluonnollisin toimijoihin on yhtä fiksua, kuin luottaminen siihen, että jääkapista sammuu valo, kun sen oven sulkee?

• Anonyymi

toivotaan toivotaan toivotaan 🤣

• Anonyymi

Tolallansa oli taas maratoni! Millä Tolalla? -Hyvällä Tolalla. -Tola voitti!

Mutta entä Suomi. Suomi juhlii Venäjän kanssa yhtäläisestä olympiamitalisaaliista. Sitä juhlaa ei voitu viettää ennen Ukrainan sotaa.

Mutta kun Ukraina saa kaksi miljoonaa sotadroneitaan hallittuun ohjaukseen rintamille, rintamalinjat tyhjenevät noin 1-2 miljoonalla venäläisellä sotilaalla. Siksi Kurskin antautuvat sotilaat ovat tehneet viisaan päätöksen. Heille koittaa vielä hyvä tulevaisuus.

Merkitsevää oli kun Putinilta oli sodanjohto peloissaan seurauksista, salannut Kurskin tilanteen. On mahdollista, että jos nyt käy kuten oletin jo suunnitellun Wagner sotilaiden hyökkäyksen aikana, että Ukraina kiertää sotilaiden taakse ja motittaa ne saamasta huoltoa, alkaa uudet ajat. Siksi venäläisten itämaan viisaiden miesten kannattasi nyt perääntyä äkkiä kukin omaa tietään omalle maalleen. ”Vauhdilla ja kukin omaa reittiään, jotta ”Faarao, eli Herodes” ei heitä näe. Muuten ”kosto kohtaa alle 3-vuotiaita poikalapsiakin”.

Pitkään olen odottanut aikaa, jolloin sotaväen koko ei ratkaise sotatantereilla. Se aika on jo näkyvissä. ”Robotit rabotaet”, eli kun taistelurobottien määrät ylittävät sotilaiden määrän ja taistelulaadun, silloin se alkaa olla todellisuutta. Kaksi miljoonaa taisteludronea eurintamalla on pelottava näky. Vaikka ne kantavat vain noin 3 kiloa räjähteitä, ne ovat vastustamattomia tappajia, joilla on kaukana ohjaavat taistelijoiden silmät. Ne ovat jo tappaneet ja tuhonneet satoja tuhansia venäläisiä.

Katsoin Putinin kanssa neuvottelupöydässä olevien sodanjohdon henkilöiden kasvoja ja mikroilmeitä. On näkyvillä, että juuri kukaan ei Putin lisäksi kannata enää sotaa Ukrainaa vastaan. Jos on sisimmässään alun perinkään kannattanut. Patrusev ja Medvedev ollevat viimeiset Putinin uskolliset? Monet ovat takanapäin puhuneet mielipiteensä julki jollekin. Siitä on seurannut ikkunoista tippumisia, ampumisia, myrkyttämisiä jne. Kaikkien liehittelemättömien medioiden suut on pelolla tukahdutettu tai niiden julkisuuskanavat tukittu.

On vihdoin aika tarttua rauhanneuvottelujen ja diplomatian välineisiin. Venäläisten tulevaisuus on nyt riippuvainen diplomatian taidoista, ei hyökkäysvoimasta.

Armollinen Jumala, katsahda venäläisten ja ukrainalaisten puoleen laupeutesi silmillä ja ohjaa tietä kohti kestävää ja oikeudenmukaista rauhaa noiden kansojen kesken. Ja auta heitä pääsemään vihan ja katkeruuden yli rakentamaan keskinäistä kunnioitusta ja hyvää tahtoa. Sota on ollut Venäjän virhe. Anna ukrainalaisille näkökykyä yli vaikeiden aikojen ja auta venäläisiä poistumaan Ukrainan maa-alueilta ja suo Ukrainalle ja Venäjälle entistä parempi ja oikeudenmukaisempi tulevaisuus ja kansalaisyhteiskunta.

• Anonyymi

Hienosti sanottu aloittajalta, mutta sitä ihmettelen että miksi joidenkin uskovaisten luottamus siihen mitä toivotaan muuttuu vihaksi niitä kohtaan jotka eivät jaa sitä samaa toivetta ja luottamusta?

• Anonyymi

Vai niin sinulle on käynyt.

• Anonyymi

Hyvä huomio. Sitä minäkin ihmettelen

• Anonyymi

Minä toivon ja uskon nousevani vuoteeltani aamulla aikaisin mökkireissulle, mutta ei se suinkaan varmaa ole. Näin minä nyt kuitenkin uskon.

• Anonyymi

Ikuista elämää.

• Toivon paljon rahaa. Jumalani on siis Mammona.

• Anonyymi

Suosittelen vaihtamaan. Ei rahaa tarvi paljon, vaan sopivasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen vaihtamaan. Ei rahaa tarvi paljon, vaan sopivasti.

RAHAA RAHAA RAHAA!!!

• Anonyymi

Ei saa uskoa, pitää tietää.
      Kuka omaksuu jonkun toisen löytämän totuuden itselleen.?
      Minä pidän totuutena vain luonnonlskeja koska me kaikki ollaan niiden alaisia.

• Kyllä sinun on uskottava, että tietosi on totta.

• Anonyymi

kuka noin sanoo?

• Toivon kaikkea hyvää.

• Anonyymi

eli puhut tulevaisuudesta se on uskon asia

• Anonyymi

Kaikki uskovat johonkin

Erosi lutikoista,koska en koe pride,muslim yhteystyötä merkilleksi.
      Monet luteerilaisuuden kirkoherrat on naisia ja miehiä on todella typeriä,niin mitä vittua olen tässä helvetin sekamelskassa?

Minulle omausko on tärkeämpi,kuin valtauskonto.

Sillä olin sotilas ja en uskonut,kunnes Israelin pyhät paikat kävin ja usko Kristuseen tuli,ei yhtään kirkkoihin/lahkoihin,ei yhtään. Usko tuli Kristukseen hieman myöhemmin ja Rakkaudella !

• Anonyymi

Lutikat on pride homoja,

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      36
      2899
    2. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      3
      1741
    3. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      120
      1550
    4. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      275
      1331
    5. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      62
      1114
    6. Kun satutin sinua

Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      34
      1083
    7. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      70
      1033
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      127
      1000
    9. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      63
      932
    10. Koetko koskaan kohdanneesi

oikean ihmisen väärään aikaan tai väärässä paikassa?
      Ikävä
      41
      877
    Aihe