USKO JEESUKSEEN

Usko ja mihin uskoo on äärettömän tärkeää. Ehtoollista jaettaessa lähes järkiään ei ymmärretä kertoa, että meidän tulee uskossa juoda Jeesuksen verta ja uskossa syödä, hänen Jeesuksen ruumista. Tätähän ehtoollisen vietto kuvaa.

33/38 Raamatunkäännös ja 92 Raamatunkäännös Johenneksen evankeliumi 7:38. ovat käännetyt hieman huonosti, Biblia tulee jo lähemmäksi oikeaa.

Eli vuoden 38-käännös sanajärjestystä hieman muuttaen: Joka uskoo minuun ( viittaa Jeesukseen) niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virrat.

Usko on niin tärkeää, että Raamatussa kokonainen luku on uhrattu aiheelle, samaa ei voi sanoa kasteesta ja ehtoollisesta.

Lukekaa Raamatusta kirje hebrealaisille 11. luku ja siellä sanotaan ensi töiksi: Mutta usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy.

24

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ...juoda jeesuksen verta...huh voi mieletöntä päähänpälkähtämää huh !

      • Se Jeesuksen veren juominen tarkoittaa hänen verensä juomista uskossa, ei konkreettisesti, ja näin Jeesus kehottaa Raamatussa.


      • Anonyymi
        miikanaahum kirjoitti:

        Se Jeesuksen veren juominen tarkoittaa hänen verensä juomista uskossa, ei konkreettisesti, ja näin Jeesus kehottaa Raamatussa.

        Jeesus sanoo: "Tämä ON minun ruumiini, tämä ON minun vereni..."

        Tuo on hyvin konkreettinen ilmaisu.
        Kristillisesti siunattu leipä ja viini ON Jeesuksen pyhä ruumis ja veri.

        Katolinen kirkko opettaa näiden muuttumisen aineessa. Tuolla "muuttumishetkellä" kirkkosalissa soitetaan pientä kelloa.

        Mm. luterilainen teologia taas opettaa muuttumisen uskonmaailmassa.

        Oma ehtoolliskäsitykseni on luterilainen. Muuttuminen ei tapahdu ehtoollislautasella ja -maljassa (niissä ne ovat leipä ja viini), vaan minussa, kun USKON siunatun ehtoollisleivän Hänen p. ruumiikseen ja -viinin Hänen p. verekseen.

        Anabaptismi taas kieltää molemmat ja puhuu "vertauskuvasta", josta Jeeesus Itse ei puhu mitään.

        Mutta muuttuminen todella tapahtuu, uskonmaailmassa. Ei vain "vertauskuvallisesti".


    • Anonyymi

      Vain loppuun asti käynyt väkevä viini ehtoollisella on Jeesuksen veri.

      Helluntailaiset pilkkaavat Jeesuksen verta kun käyttävät pelkkiä mehulitkuja ehtoollisella.

      • Anonyymi

        siinä on keskellä mehu niille, joille ei viini käy. minä otan aina viinin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä on keskellä mehu niille, joille ei viini käy. minä otan aina viinin

        "...joille ei viini käy". Ehkä niin. Joille viini "ei käy".
        Helluntailaiset siis jakelevat ehtoollisellaan viiniä.
        Onko anniskelulupa kunnossa? Siinä kuin rahankeräyslupakin?

        Joka ajattelee sitä pientä sormustillista Kristuksen verta "viininä" ei Raamatun mukaan ole ees kelvollinen Taivasten valtakuntaan. Viinit ja mahd. hyvältä maistuva leipä pitää unohtaa. Alttarilla ei käydä naukkailemassa kuin baarissa.

        Kristilliset kirkot tarjoavat ainoastaan raamatullisesti Kristuksen p. ruumiin ja veren. Leipä ja viini ilman uskoa ei mitään hyödytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...joille ei viini käy". Ehkä niin. Joille viini "ei käy".
        Helluntailaiset siis jakelevat ehtoollisellaan viiniä.
        Onko anniskelulupa kunnossa? Siinä kuin rahankeräyslupakin?

        Joka ajattelee sitä pientä sormustillista Kristuksen verta "viininä" ei Raamatun mukaan ole ees kelvollinen Taivasten valtakuntaan. Viinit ja mahd. hyvältä maistuva leipä pitää unohtaa. Alttarilla ei käydä naukkailemassa kuin baarissa.

        Kristilliset kirkot tarjoavat ainoastaan raamatullisesti Kristuksen p. ruumiin ja veren. Leipä ja viini ilman uskoa ei mitään hyödytä.

        Virsi 225 - Jeesus, luona armopöydän:
        https://youtu.be/B3veUDG6R6k?si=-ETO0qQ5f3jhcXp7
        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virsi 225 - Jeesus, luona armopöydän:
        https://youtu.be/B3veUDG6R6k?si=-ETO0qQ5f3jhcXp7
        *

        Virsi 225: 1-8
        1. Jeesus, luona armopöydän
        sinut löydän,
        siinä mulla kyllin on.
        Siellä armo, rauha, ilo,
        siellä elo,
        sieltä löydän ravinnon.

        2. Siitä vuotaa lohdutusta,
        virvoitusta,
        jota sielu tarvitsee.
        Siitä kasvaa usko, tieto,
        voima, taito,
        joka mielen hallitsee.

        3. Armon pöytä, Jeesus rakas,
        olet paras,
        elämäni kuolosi.
        Haavasi on auki mulle,
        vaivatulle,
        voimani kun raukeni.

        4. Matkalla on ruokanani,
        juomanani
        ruumiisi ja veresi.
        Hengen nälkä kasvaa yhä,
        Herra pyhä,
        antimista pöytäsi.

        5. Tätä ruokaa syödessäni,
        juodessani
        orjan mieli katoaa.
        Tämän riemun rikkaudessa,
        runsaudessa
        oma puku putoaa.

        6. Tässä näyttää tahraiselta,
        saastaiselta
        kaikki oma hurskaus.
        Kristuksesta loistaa vastaan
        ainoastaan
        Isän suuri rakkaus.

        7. Mieltäni se liikuttakoon,
        opettakoon
        armon Herraa kiittämään.
        Sieluni se sulattakoon,
        taivuttakoon
        Jeesukseeni tyytymään.

        8. Kirkkaus ja voitto, valta
        kaikkialta
        olkoon yksin Kristuksen.
        Maa ja taivas luotuinensa
        Herrallensa
        riemuin tuokoon kiitoksen!

        Jaakko Pitkätky viim. 1815. Uud. Wilhelmi Malmivaara 1901. Virsikirjaan 1938. | Sävelmä: Hollannissa 1647 / Suomessa 1702.
        *


    • Anonyymi

      >>... että meidän tulee uskossa juoda Jeesuksen verta ja uskossa syödä, hänen Jeesuksen ruumista. Tätähän ehtoollisen vietto kuvaa.<<

      Kristillinen eukaristia / HPE ei "kuvaa" tuota, vaan On Kristuksen Pyhä Ruumis ja Veri. Polvistuessa alttarille pitää ymmärtää syövänsä Jumalan Pojan lihaa ja juovansa Hänen vertaan. Muutoin on ehtoollinen hänelle tuomioksi.

      2. Kor. 11: 23-29
      23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
      24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
      25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
      26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
      27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
      28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
      29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
      30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.

      Erottamatta muusta = pitää ehtoollisjuomaa pelkkänä viininä tai mehukattina. Ja ehtoollisleipää pelkkänä ruokailtavana leipänä.

      Erosin hellareista aikoinaan, viimeisen pisaran ollessa se, että vierailulla eräässä Pohjanmaan helluntaiseurakunnassa, saimme "Kristuksen verenä" selvästikin mustikkakeittoa (järkytyin todella) ja "ehtoollis"-hiivaleivän loput tarjoiltiin seurakunnan johtajan ruokapöydässä, jossa rouva tyrkytteli sitä meille, pyöritellen itse haarukallaan sen paloja hirvenpaistikastikkeessaan. Täytyy myöntää että pöydässä istui lisäkseni pari muutakin hellaria, jotka kieltäytyivät syömästä ehtoollisleipää tavallisena ruokaleipänä.

      Tästä syystä kristillinen kirkko tarjoaakin yleensä (happamattoman) nk. öylätti-leivän palan, ettei tule tilannetta, että leipä pilaantuisi, joutuisi roskiin, tai syötäisi pois "tavallisena leipänä".

      Jos HPE:ssa käytetään luonnollista, happamatonta leipää sekä viiniä, sitä varattaisiin ehtoolliselle siunattavaksi vain se määrä, kuin oletetaan ehtoollisella kävijöitä olevan.

      Jos leipää ja viiniä jää yli, papin / pappien pitää itse arvokkaasti syödä ja juoda ne pois sakastissa.

      Siunattua leipää ja viiniä ei laiteta ehtoollisen jälkeen pappilan ruokapöytään.

      Joh. 7: 37-39
      37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
      38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
      39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.

      Kyseessä ei ole vertauskuva, eikä Pyhä Henki "kuvaa" Elävän Veden Virtoja, vaan ON tätä.

      Ihminen, jossa vaikuttaa Jumalan Elävän Vesi, Pyhä Henki, ei voi olla ilmaisematta tätä. Josta eivät Elävän Veden Virrat virtaa, ei ole Jeesuksen oma.

      Ihmisen lihallinen syntisyys ei silti tee tyhjäksi Jumalan Voimaa. Kristitty on aina yhtä aikaa sekä itsessään syntinen että Kristuksessa pyhä. Jos jompi kumpi "puuttuu" (eli kristitty ei tunnusta itsessään elävää jatkuvaa syntisyyttään ja syntejään) ei hän ole aito kristitty.

      Room. 7: 13-25
      13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
      14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

      • Anonyymi

        Room. 8: 1-27 ☦
        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Evankeliumi, Hengen laki vs. lihallinen Laki:
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

        Liha ei voi pyhittyä:
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Henki ja Liha, Kristuksen lahjavanhurskautus ("Jumala vanhurskauttaa jumalattoman"):
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

        Pyhä Henki on Todistaja:
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

        Kaikille luonnon ja eläinten ystäville, meille, jotka kaipaamme rakkaitamme🐈🐶 :
        18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
        19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.

        20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
        21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. !!!!!

        22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

        Ei pelastusvarmuus, vaan pelastuksen toivo:
        24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

        Esim. kielillärukous on Pyhän Hengen salaista rukousta rukoilijassa. Henki myös sisäisesti hiljaisesti rukoilee meissä:
        26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

        Aamen. Vuff! ✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 8: 1-27 ☦
        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Evankeliumi, Hengen laki vs. lihallinen Laki:
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

        Liha ei voi pyhittyä:
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Henki ja Liha, Kristuksen lahjavanhurskautus ("Jumala vanhurskauttaa jumalattoman"):
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

        Pyhä Henki on Todistaja:
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

        Kaikille luonnon ja eläinten ystäville, meille, jotka kaipaamme rakkaitamme🐈🐶 :
        18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
        19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.

        20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
        21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. !!!!!

        22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

        Ei pelastusvarmuus, vaan pelastuksen toivo:
        24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

        Esim. kielillärukous on Pyhän Hengen salaista rukousta rukoilijassa. Henki myös sisäisesti hiljaisesti rukoilee meissä:
        26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

        Aamen. Vuff! ✨

        Glossolalia, jota jo Delfoin oraakkeli puhui on demoninen ilmiö, mikä valtasi Paavalin Korintossa, koska hänessä oli demoninen saatanan enkeli.

        Missään muussa seurakunnassa Korinton lisäksi ei paha henki saanut ihmisiä puhumaan glossolaliaa eli demonista puhetta, pahuuden kieltä, mitä ihmiset puhuivat ennen Baabelin tornin hajottamisen.

        Jerusalemissa oikea kielten puhumisen armolahja tarkoitti oikeilla vierailla kielillä puhumista sen päivän aikana. Ei siellä kukaan molissut sekavia hurmoskieliä eli siansaksaa.

        Korintossa Paavali varoitti toisia puhumasta hänen kanssaan samalla tavalla henkivaltojen kanssa.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Saatana on ilmavallan hallitsija "tuuleen puhuminen" on Saatanan hengen voimasta puhumista.


    • Anonyymi

      Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala, joilla on vain yksi ja sama laki.

      Ei ole erikseen mitään Isän lakeja, erikseen Hengen lakeja, erikseen Pojan lakeja.

      Matt. 5:18

      Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      Luuk. 16:17

      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

    • Anonyymi

      Saatanallinen eksytys pyrkii erottamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen toisistaan erillisiksi toimijoiksi, joilla olisi omia toisistaan poikkeavia erilaisia käskyjä ja lakeja.

      • Anonyymi

        No, meidän sanoistamme meidät kukin kerran tuomitaan.


    • Anonyymi

      Olen pitkään ihmetellyt, miten jotkut jaksavat aina vouhkata hihhuleiden, eli uskonnollisten fanaatikkojen, perässä. Siis oikeasti, mitä ihmeellistä on niissä ihmisissä, jotka kokoontuvat yhteen jakamaan yhteisiä uskomuksiaan, laulamaan ja rukoilemaan? Eivätkö he näe, kuinka outoa ja pelottavaa heidän käytöksensä on? Tai ehkä he tietävät sen, mutta eivät välitä. Kuka tietää?

      Mutta odottakaapas, nyt päästään vasta asian ytimeen. Nämä hihhulit, joista puhun, eivät ole pelkästään outoja – he ovat kerta kaikkiaan kammottavia. He nimittäin syövät ihmisen lihaa ja juovat verta. Ja kaiken kukkuraksi he vieläpä juhlivat tätä makaaberia käytöstä.

      Kuvitelkaa tilanne: hämärä, kynttilöin valaistu huone, täynnä ihmisiä. Tunnelma on odottava, ehkä jopa hieman uhkaava. Sitten yksi heistä nousee ja ilmoittaa: "Tämä on minun ruumiini, ottakaa ja syökää." Ja kaikki syövät. Sen jälkeen: "Tämä on minun vereni, juokaa tästä te kaikki." Ja he juovat. Kuinka karmaisevaa! Hyi hitto, sanon minä.

      Ja kaiken lisäksi, he pitävät tätä täysin normaalina ja jopa pyhänä toimintana! Onkohan kenelläkään noussut kysymys, mistä tämä kaikki on lähtöisin? Eivätkö he ymmärrä, miten sairaalta tämä kuulostaa tavallisen ihmisen korviin? Mutta eipä hätää, he vain jatkavat tätä perinnettään sukupolvesta toiseen, iloisesti hymisten ja kuvitellen olevansa hyveellisiä.

      Joten, hyvät lukijat, varokaa näitä hihhuleita. He voivat olla missä tahansa – kirkonpenkillä, naapurissa, jopa työpaikallasi. He näyttävät ihan tavallisilta ihmisiltä, mutta älkää antako ulkokuoren hämätä. He voivat minä hetkenä hyvänsä kutsua teidät mukaan rituaaleihinsa, ja ennen kuin huomaatkaan, olet itsekin yksi heistä – ihmisenlihan pureksija ja veren litkijä.

      Hyi hitto. Kyllä maailma on mennyt kummalliseksi.

      • Anonyymi

        Kirjoitit hevonkukkua. Luterilaiset ja katolilaiset juovat verta ja syövät ihmisen lihaa! Helluntailaiset sen sijaan viettävät Herran Jeesuksen muistoateriaa, syövät palan leipää ja juovat hiukan viiniä.
        Sanaan mukaan: Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan." Siis viiniä ei muutettu vereksi ja juotu, eikä verta juotu, vaan Jeesuksen veri vuodattiin maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit hevonkukkua. Luterilaiset ja katolilaiset juovat verta ja syövät ihmisen lihaa! Helluntailaiset sen sijaan viettävät Herran Jeesuksen muistoateriaa, syövät palan leipää ja juovat hiukan viiniä.
        Sanaan mukaan: Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan." Siis viiniä ei muutettu vereksi ja juotu, eikä verta juotu, vaan Jeesuksen veri vuodattiin maahan.

        kristillisissä kirkoissa on kylläkin Herran Pyhä ehtoollinen > "leipä ja viini".

        ehtoollinen , > yhteysateria .


      • Anonyymi

        Kristityt eivät syö ihmisen lihaa, vaan Jumalan, Poika-persoonan lihaa ja verta.

        Jo helluntailaisten foorumi Netmissiossa n. 15 vuotta sitten meitä kristittyjä pilkattiin "jumalansyöjiksi". No, totta tietenkin, mutta hyökkäyksen olemus oli siis pilkallinen.

        Myös ristejämme pilkattiin. Minulta kysyttiin, että jos Jeesus olisi tapettu giljotiinilla, kantaisinko silloin giljotiinia kaulallani.

        Myös meitä muutamia, joilla oli osin (enemmän tai vähemmän) juutalaisia juuria, pilkattiin. Siellä oli tuolloin 2 erillistä, 500-sivuista, ei 500-viestistä, vaan pitkää sivua juutalaisvastaista viha- ja pilkkaketjua. Kun ne tuli täyteen, mode "heitti ne bittiavaruuteen".

        Minulle ei kannata valehdella helluntailaisten muka suuresta "juutalais- ja Israel-ystävyydestä". Totuus ja motiivit heillä on ihan muut. Samaten heidän "kristillisyydestään".

        Nuo kaikki tuon kriminaalin Netmissionin pilkka- ja vihakirjoitukset olivat kirjautumattomille näkymättömällä "Hollitupa"-sivustolla. Poistuin sieltä jo yli 10 vuotta sitten. Siinäkin oli ensin ongelmansa, mutta kun uhkasin poliisilla, nickini poistettiin.

        En tajunnut tuolloin ottaa hellareiden vihakirjoituksia talteen, sittemmin viisastuin ja tekstiä onkin jo vuosia kerääntynyt tosi "paksut" tallennus-nivaskat. Miksi? Todisteiksi.

        Onneksi minulla on myös hyvä ja tarkka muisti.

        >>Hyi hitto. Kyllä maailma on mennyt kummalliseksi.<<

        Maailma on aina ollut "kummallinen". Ihan puistattaa ajatus, keitä me ihmiset olemme, mikä on todellinen historiamme.

        En ole pelastusvarma anabaptisti, mutta elän pelastuksen toivossa, uskon kautta, joskus myös hiljaisuudessa Jumalaani syöden ja vertaan juoden, Kristuksen lahjateon tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt eivät syö ihmisen lihaa, vaan Jumalan, Poika-persoonan lihaa ja verta.

        Jo helluntailaisten foorumi Netmissiossa n. 15 vuotta sitten meitä kristittyjä pilkattiin "jumalansyöjiksi". No, totta tietenkin, mutta hyökkäyksen olemus oli siis pilkallinen.

        Myös ristejämme pilkattiin. Minulta kysyttiin, että jos Jeesus olisi tapettu giljotiinilla, kantaisinko silloin giljotiinia kaulallani.

        Myös meitä muutamia, joilla oli osin (enemmän tai vähemmän) juutalaisia juuria, pilkattiin. Siellä oli tuolloin 2 erillistä, 500-sivuista, ei 500-viestistä, vaan pitkää sivua juutalaisvastaista viha- ja pilkkaketjua. Kun ne tuli täyteen, mode "heitti ne bittiavaruuteen".

        Minulle ei kannata valehdella helluntailaisten muka suuresta "juutalais- ja Israel-ystävyydestä". Totuus ja motiivit heillä on ihan muut. Samaten heidän "kristillisyydestään".

        Nuo kaikki tuon kriminaalin Netmissionin pilkka- ja vihakirjoitukset olivat kirjautumattomille näkymättömällä "Hollitupa"-sivustolla. Poistuin sieltä jo yli 10 vuotta sitten. Siinäkin oli ensin ongelmansa, mutta kun uhkasin poliisilla, nickini poistettiin.

        En tajunnut tuolloin ottaa hellareiden vihakirjoituksia talteen, sittemmin viisastuin ja tekstiä onkin jo vuosia kerääntynyt tosi "paksut" tallennus-nivaskat. Miksi? Todisteiksi.

        Onneksi minulla on myös hyvä ja tarkka muisti.

        >>Hyi hitto. Kyllä maailma on mennyt kummalliseksi.<<

        Maailma on aina ollut "kummallinen". Ihan puistattaa ajatus, keitä me ihmiset olemme, mikä on todellinen historiamme.

        En ole pelastusvarma anabaptisti, mutta elän pelastuksen toivossa, uskon kautta, joskus myös hiljaisuudessa Jumalaani syöden ja vertaan juoden, Kristuksen lahjateon tähden.

        Sinulla on kusta päässä, ei muuta oleklaan!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit hevonkukkua. Luterilaiset ja katolilaiset juovat verta ja syövät ihmisen lihaa! Helluntailaiset sen sijaan viettävät Herran Jeesuksen muistoateriaa, syövät palan leipää ja juovat hiukan viiniä.
        Sanaan mukaan: Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan." Siis viiniä ei muutettu vereksi ja juotu, eikä verta juotu, vaan Jeesuksen veri vuodattiin maahan.

        Ed. kirjoittaja, joskaan ei asiaa tymmärräkään, ei kirjoittanut hevonkukkua. Kristityt todellakin syövät ja juovat Kristuksen pyhän ruumiin ja veren.

        Helluntaioppinne on aivan toinen kuin kristillisissä kirkoissa.

        Ettehän te muuten juo viiniä, vaan milloin mitäkin sattuu saarnaajan jääkaapista löytymään, mustikkasoppaa, mehukattia...

        Helluntailaisilla ja kristityillä ei ole ehtoollisyhteyttä, eli toinen toistensa ehtoollisille ei "saa" osallistua. Koska ehtoollisten merkitykset on eri. Jos joku ravaa kummallakin ehtoollisella, hän Raamatun sanan mukaan tekee sitä tuomiokseen.

        Helluntailaisilla on ehtoollisyhteys adventistien kanssa, joiden pääoppi on, että ihmisen sielunpelastus riippuu siitä viettääkö hän adventistien määrittämää sapattia (ei sama kuin juutalaisilla), vai ei. Jos ihminen juhlistaa Kristuksen ylösnousemusta ja sen päivää, silloin tämä "kumartaa Petoa", on "ottanut sen merkin". Kristus on adventisteille Raamatun varoittama "Peto".

        Hellareiden yhteys-uskovia.

        On tiedettävä mitä oppia tunnustaa.

        Helluntailaiset kaikin mokomin viettäkööt omia yhteysaterioitaan, ei se ole kristityiltä pois, kunhan ei itse niihin mehukesteihin osallistu.

        Terv. kristinuskoinen jumalansyöjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kusta päässä, ei muuta oleklaan!!!!

        Kiittäen ilmoituksestasi. Joka ei taatusti yllättänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ed. kirjoittaja, joskaan ei asiaa tymmärräkään, ei kirjoittanut hevonkukkua. Kristityt todellakin syövät ja juovat Kristuksen pyhän ruumiin ja veren.

        Helluntaioppinne on aivan toinen kuin kristillisissä kirkoissa.

        Ettehän te muuten juo viiniä, vaan milloin mitäkin sattuu saarnaajan jääkaapista löytymään, mustikkasoppaa, mehukattia...

        Helluntailaisilla ja kristityillä ei ole ehtoollisyhteyttä, eli toinen toistensa ehtoollisille ei "saa" osallistua. Koska ehtoollisten merkitykset on eri. Jos joku ravaa kummallakin ehtoollisella, hän Raamatun sanan mukaan tekee sitä tuomiokseen.

        Helluntailaisilla on ehtoollisyhteys adventistien kanssa, joiden pääoppi on, että ihmisen sielunpelastus riippuu siitä viettääkö hän adventistien määrittämää sapattia (ei sama kuin juutalaisilla), vai ei. Jos ihminen juhlistaa Kristuksen ylösnousemusta ja sen päivää, silloin tämä "kumartaa Petoa", on "ottanut sen merkin". Kristus on adventisteille Raamatun varoittama "Peto".

        Hellareiden yhteys-uskovia.

        On tiedettävä mitä oppia tunnustaa.

        Helluntailaiset kaikin mokomin viettäkööt omia yhteysaterioitaan, ei se ole kristityiltä pois, kunhan ei itse niihin mehukesteihin osallistu.

        Terv. kristinuskoinen jumalansyöjä

        Todista juovasi verta!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todista juovasi verta!!!!!

        Nyt muuttui pyhä asia anabaptistin / minkälie messiaanistin demoniseksi raivoksi ja jumalanpilkaksi.

        En vastaa, hän / Se ei ole herra.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei usko JeessSTA vaan hän palvoo kirkon alttarin kuvaa. Ei ymmärretä, mutta ei se mikään ihme olekaan.

      Kauneus on syvällinen asia. Kuin pyhyyden kokemus. Rakkaus ja Totuus on samaa. Sanoja hokemalla tai jopa vaatimalla uskomaan sanoja, ehdollistetaan elämää. Raamatussa puhutaankin tyhjistä sanoista ja turhasta tiedosta.

      Ristiriita riitelyineen on tämän kaiken tulos. Epätotuus on syntiä. Elämänilo heikkenee, siinä kuolema, ei sen enempää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe