MUISTOATERIA

Kyllä vain Jeesus kehotti nauttimaan ehtoollista hänen MUISTOKSI, eli ehtoollista nautittaessa me muistamme Jeesusta, että hän vuodatti verensä sun ja mun puolesta ja että Jeesus antoi ruumiinsa sun ja mun puolesta.

Ja ehtoollinen kuvaa VERTAUSKUVALLISESTI, että kuinka meidän tulee USKOSSA juoda Jeesuksen verta ja USKOSSA syödä hänen lihaansa.

Ja tämä uskossa Jeesuksen veren juominen ja uskossa hänen ruumiinsa syöminen ovat elintärkeitä, niin tärkeitä, että jos sinulla ei näitä ole, on äärimmäisen todennäköistä, että oletko kristitty ollenkaan ja voit tuntea Jeesuksen vain ulkokohtaisesti.

Eli ei uskova TODELLISESTI juo Jeesuksen verta ehtoollisella, eikä uskova TODELLISESTI syö Jeesuksen verta ehtoollista nautittaessa.

Se että uskotaan ehtoollisella TODELLA juodaan Jeesuksen verta ja uskotaan, että TODELLISESTI syödään Jeesuksen lihaa on kylmästi sanottuna harhaoppia ja harhauttaa ihmisen pois totuudesta mielikuvitusmaailmaan.

Ja siellä mielikuvitusmaailmassa ei ole pelastusta, eikä Jeesuksen tuntemista siten kuin Raamattu hänestä opettaa.

Vain ja ainoastaan RAAMATULLISESTI USKOMALLA Jeesukseen on pelastus.

Siinä ei ole pelastusta kun harjoitetaan oppeja jotka perustuvat viimekädessä saatanan valehteluun ja harhautuksiin, mitä tämäkin ehtoollisen kuvitteleminen sellaiseksi mitä se ei todellisesti ole on peräisin.

20

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      >>> muistoksi <<<

      Jeesus elää.

    • Anonyymi

      Jeesuksen veren juominen ja Hänen lihansa syöminen kuvaavat sovitusta. Jeesus antoi ruumiinsa uhriksi ja vuodatti verensa meidän syntien tähden. Jeesus uhri, veri ja liha antaa elämän.
      Aloitus on asiaa...

    • Anonyymi

      Aloitus on valetta, Jeesus sanoi leivän olevan hänen ruumiinsa

      Myös Paavali kirjoitti että kyse on jeesuksen ruumiista ehtoollisessa

      • Anonyymi

        raamatusta asia selvenee :

        "Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän , siunasi , mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi :
        "Ottakaa ja syökää ; tämä on minun ruumiini."
        Matt: 26 : 26


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatusta asia selvenee :

        "Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän , siunasi , mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi :
        "Ottakaa ja syökää ; tämä on minun ruumiini."
        Matt: 26 : 26

        Siis, mitä hourit? Jeesus oli ilmielävänä iopetuslastensa kanssa ja sanoi
        "Ottakaa ja syökää ; tämä on minun ruumiini."'
        LUULETKO TOSIAAN OPETUSLASTEN KUVITTELEVAN SYÖVÄN JEESUKSEN RUUMISTA????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis, mitä hourit? Jeesus oli ilmielävänä iopetuslastensa kanssa ja sanoi
        "Ottakaa ja syökää ; tämä on minun ruumiini."'
        LUULETKO TOSIAAN OPETUSLASTEN KUVITTELEVAN SYÖVÄN JEESUKSEN RUUMISTA????

        Kyllä opetuslapset uskoivat mitä Jeesus heille puhui ehtoollisella, koska heillä oli sama Henki kuin Jeesuksella itsellään, eli Totuuden Henki.

        Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."


    • Anonyymi

      Pääasia ehtoollisessa on syntien anteeksisaaminen, ei mikään vanhojen asioiden muisteleminen.

      Raamatun mukaan sekä kaste että ehtoollinen ovat niitä tilaisuuksia, joissa itse Herra Jeesus Kristus on läsnä ihmisen syntiongelman vuoksi.

      • Anonyymi

        Hellarit ovat pahoja eksyttäjiä, ne yrittävät heivata sekä kasteen että ehtoollisen todellisen merkityksen pois päiviltä romukoppaan.


      • Anonyymi

        > Herra Jeesus itse läsnä <

        "Paikassa , jonka minä säädän omalle nimelleni , minä tulen luoksenne ja siunaan teitä."
        2 Moos: 20 : 24


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan sinä olet Jumalan pilkkaaja!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan sinä olet Jumalan pilkkaaja!!!!

        Lahkolaisten tekemät anabaptistiset uudestikasteet kristityille ovat raju hengellinen synti, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaisten tekemät anabaptistiset uudestikasteet kristityille ovat raju hengellinen synti, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.

        Apt 2: 38
        Niin Pietari sanoi heille. " Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, , niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39:
        sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu, ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä herra, meidän jumalamme kutsuu


    • Anonyymi

      No niin, rakkaat grillauksen ystävät! On tullut aika paljastaa grillauksen huippusalaisuus, joka vie kesän bileet aivan uudelle tasolle. Unohda ne tylsät makkarat ja kuivuneet pihvit – nyt mennään suoraan asiaan ja tarjotaan vieraille jotain todella erikoista. Kuinka olisi, jos tänä kesänä grillaisit Jeesusta? Kyllä vain!

      Aloitetaan perusasioista. Ennen kuin edes harkitset tämän pyhän (tai pitäisi ehkä sanoa pihvin) ruoan valmistamista, tarvitset tietenkin kunnolliset ainekset. Ei kuitenkaan hätää, sillä vaikka Jeesusta ei kaupasta löydykään, voit aina improvisoida. Mikä tahansa liha, joka on kasvatettu rakkaudella ja huolella, sopii tähän tarkoitukseen. Eikös sanota, että "Hän on joka lihassa"?

      Ja sitten marinadiin! Nyt ei tyydytä mihinkään tavanomaiseen, vaan marinoidaan liha kyyneleillä, jotka on valittu tarkkaan pyhien kirjoitusten kätköistä. Tarvitaan tietysti ripaus suolaa suoraan maan päältä, jota sitten sekoitetaan juuri oikeassa suhteessa viiniin, jota Jeesus tarjosi ensimmäisessä ehtoollisessa. Kyllä, se viini, joka oli "hänen verensä" – juuri niin, tämä toimii samalla sekä juomana että marinadina!

      Kun liha on maustunut tarpeeksi, on aika sytyttää grilli. Eikä mikään tavallinen hiillos riitä – nyt tarvitaan taivaallisia liekkejä! Pyhän Hengen inspiroimat tulenlieskat ovat ehdoton valinta, ja grillaat tietenkin täydellisessä kolmiyhteyden hengessä: isä, poika ja pyhä hiillos.

      Paista lihaa kärsivällisesti. Muista, että Jeesus paistui ristillä hitaasti, joten älä kiirehdi. Pyörittele pihviä rauhassa – anna sen imeä itseensä kaikki mahdollinen armo ja rakkaus, jonka liekit voivat tarjota. Kun liha on kypsynyt täydellisyyteen, nosta se varoen grillistä.

      Tarjoilussa pidä asiat yksinkertaisina mutta juhlallisina. Pöytä koristellaan viinillä ja leivällä, ja lihan viereen asetetaan kruununjalava oksa. Kun vieraasi ottavat ensimmäisen suupalan, pyydä heitä lausumaan siunaus: "Tämä on minun lihani, joka teidän puolestanne on grillattu." Katsotaanpa, kuka kehtaa väittää, ettei tässä olisi pyhää makua!

      Äläkä unohda kertoa vieraillesi, että tällä aterialla on tarkoitus herättää keskustelua. Ruoanlaitossa, kuten uskossa, on aina hyvä jättää tilaa tulkinnoille. Mutta muistakaa: tätä ohjetta ei kannata tarjota liian vakavahenkisille ruokailijoille – he saattavat käsittää kaiken aivan väärin.

      Hyvää ruokahalua ja taivaallista makunautintoa kaikille!

    • Anonyymi

      Jeesus sanoi olevansa elämän leipä; kuka sitä syö, ei ole enää nälissään. Uskovat ovat Kristuksen ruumis. Leivästä lohkaistu pala kuvaa kutakin yksittäistä uskovaa.

      Ehtoollisen viini (rypälemehu) on Jeesuksen veren muistoksi, jonka hän vuodatti maailman synnin sovitukseksi.

      Katolinen pakanauskonto teki uskovien ehtoollisen irvikuvan, kannibalistisen 'uhriaterian', ikäänkuin Jeesuksen sovitustyö ei olisikaan tullut täytetyksi ristillä. Luterilaisuus on vielä monessa kohtaa kiinni porttoäitinsä helmoissa ja enemmänkin palaamassa siihen kuin vapautumassa siitä. Kohti ahdistuksen ajan yhtä maailmanuskontoa, kun antikristus hallitsee ja paavi on hänen väärä profeettansa.

      • Anonyymi

        Vanhat kirkot opettavat ehtoollisesta oikein. Vapaiden suuntien pakauskonto on tehnyt ehtoollisest symbolin vaikka Jeesus itse kehotti syömään ruumiinsa ja juomaan verensä


      • Anonyymi

        helluntailaisuudessa , ehtoollisviini on , VESI tai MEHU . . .


    • Anonyymi

      No, miksi aloittaja sitten juo- tämän ehtoollisen - onko siihen jokin syy?

      Vai onko se vain rituaali, kun näin käsketään, - -- tavallaan, kuin edesmeenneen äitimuorin työkaveri---- kävi sanojensa mukaan, "ryyppäämässä" synnit anteeksi ja elämä jatkui entisellään.

      Kyllä hän kutsui siellä luterilaisessa kirkossa äitinikin sinne ehtoolliselle, mutta hän totesi, että hän ei tule varastamaan sitä heidän alttarille, vaikka oli lapsena kastettu "normaalisti" -- ei hätäkasteella.

      Hän ei uskonut luterilaisen ehtoollisen merkitykseen, millä jäsenet - ikäänkuin -- opetuksellisesti vaadittiin uskomaan.

    • Anonyymi

      Jeesus opetti ja käski ykselitteisesti: : "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
      Jeesus käski viettää ehtoollista Hänen muistokseen!
      Mutta Jeesus ei käskenyt muuttaa viiniä vereksi ja juoda vereksi muutettua viiniä syntien anteeksisaamiseksi!!!
      Luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Ajatusharha on eksytys!

      • Anonyymi

        eihän viiniä MUUTETA vereksi , vaan Pyhän Hengen kautta Jeesus Kristus on itse kanssamme ,

        > "yhteysuhrinne " , - "jonka pyhitän omalle nimelleni , minä tulen luoksenne " 2 Moos: 20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän viiniä MUUTETA vereksi , vaan Pyhän Hengen kautta Jeesus Kristus on itse kanssamme ,

        > "yhteysuhrinne " , - "jonka pyhitän omalle nimelleni , minä tulen luoksenne " 2 Moos: 20

        Jeesus ei sanonut "tämä muuttuu verekseni" vaan "tämä ON...."

        Joka syö minun ruumiini ja juo minun vereni, sanoi Jeesus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe