Ei auttanut jeesus

Anonyymi-ap

Niin monia vuosia hukkaan… ensin luvattiin että kelpaan, sitten yhtäkkiä en enää kelvannutkaan. Vähistä rahoista piti lahjoittaa, koska ”jumala rakastaa antajaa”. Niin paljon tyhjiä lupauksia ja pelkkää puhetta. Rukousvastauksia ei tullut.

Kuka minut aikoinaan sitten pelasti? Minä itse, omin voimin kuten nytkin. Tyhmyyksissäni juutuin jeesusharhaan ja tekopyhien uskovaisten puheisiin. Elämä kadulla, ei ollut helppoa… mutta mitä puolestaan tarjoaakaan se pimeys, joka valkeudeksi naamioituu? Mitä saat harhaisten uskovien yhteisöstä? Rikkinäisiä unelmia, unikuvia ja puhetta. Vain puhetta.

Mutta toivoa on. Ja kuka kissan hännän nostaa, ellei kissa itse? Uskon yhä siihen, että ihminen voi olla joskus hyvä ihmiselle, ilman teennäistä uskovaisuuttakin. Ilman taka-ajatuksia. Mutta useimmille ne ovat valovuosien päässä.

16

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoitat mitä kirjoitat. Raamattu ei muutu. Jeesuksessa olen löytänyt onnen.

    • Anonyymi

      Jeesus on luvannut pelastaa sielun, joskus jopa surkeaa fyysistä olemustakin saattaa korjata, siinä kaikki.

      Jos ei nuo riitä palaa tenttuporukkaan, kysy kuitenkin miltä he pelastavat.

      • Anonyymi

        Mistä ihmeestä ajattelit, että olin tenttuporukoissa? Sanoin eläneeni kadulla.


    • Anonyymi

      helluntailaisuus ei todellisuudessa anna yhtään mitään , paitsi sitä "älämölöö" ja
      "kielilläpuhumisen" huuhaata . . .

      • Anonyymi

        Totta. Luterilaisuus, helluntailaisuus eivät pelasta ketään. Mutta Jeesus Kristus pelastaa, parantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Luterilaisuus, helluntailaisuus eivät pelasta ketään. Mutta Jeesus Kristus pelastaa, parantaa.

        Ei ole parantanut eikä pelasta ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole parantanut eikä pelasta ketään.

        No jos ei Jeesus pelasta ja paranna niin kuka sitten?

        Sai tässä muutamia vuosia sitten tulla pelastetuksi, kun sain ottaa Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajakseni, ja pääsin samalla taivastielle kun aiemmin olin ollut matkalla tulihelvettiin.

        Ja jos ei Jeesus niin kuka sitten kun kesällä 2007 sain kokea ihmeparantumisen, ja minun lääkärinikin myönsi asian.


      • Anonyymi
        miikanaahum kirjoitti:

        No jos ei Jeesus pelasta ja paranna niin kuka sitten?

        Sai tässä muutamia vuosia sitten tulla pelastetuksi, kun sain ottaa Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajakseni, ja pääsin samalla taivastielle kun aiemmin olin ollut matkalla tulihelvettiin.

        Ja jos ei Jeesus niin kuka sitten kun kesällä 2007 sain kokea ihmeparantumisen, ja minun lääkärinikin myönsi asian.

        Höpö höpö!


      • Anonyymi

        Minun kohdallani helluntailaisuus auttoi parantumaan syvistä lapsuus-ajan traumoista. Siellä oli ja on tosi fiksuja, sydämellisiä työntekijöitä.
        En tiedä tosin nyt, kun Helluntaiherätys ei ole enää yhtenäinen, mutta niin kauan kuin minä apua tarvitsin, sitä myös sain, HELPOSTI


    • Anonyymi

      Moni on helluntailaisten pettämänä kokenut saman kuin aloittaja. Noin koin itsekin.

      Syy ei kuitenkaan ollut ja ole Jumalassa, vaan tuossa uskonnolla vedättäjä-joukossa, johon ITSE USKOIMME.

      Rukoilimme heidän väärää jumalaansa.

      Itse, pilattuani nuoruuteni, tajusin lopulta, että vika ei ollut minussa tai Jumalassa, vaan joukkiossa jota kuuntelin. Mitä tehdä?

      Tietenkin: erota heistä ja etsiytyä tosi-Jumalan luo. Löysin Hänet kristillisistä kirkoista, sitten myös sisimmästäni.

      • Anonyymi

        helluntailaisilla on , > toinen jeesus , toinen usko, toinen kaste <


    • Anonyymi

      Sokeat siinä läpsyttelee ylävitosia !

      Läpzsyt läps

    • Anonyymi

      Luterilaisuus on 90 pros taikauskoa loput isien fraaseja ja perinteitä.
      Sieltä ei ylöstempaukseen monta nouse.

      Nehän pelkää koko asiaa.

      • Anonyymi

        helluntailaiset ei osaa mitään muuta kuin herjata , sen siellä ainakin oppii .
        Ja sen tietää kaikki helluntailaisuudesta pois lähteneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei osaa mitään muuta kuin herjata , sen siellä ainakin oppii .
        Ja sen tietää kaikki helluntailaisuudesta pois lähteneet.

        mitäs ne tietää jotka ovat pois lähteneet luttereista ?

        kohta miljoonan raja umpeutuu.

        helluntaista lähdetään tosi harvoin mihinkään muuhun joukkoon, hautausmaalle useimmiten ajallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitäs ne tietää jotka ovat pois lähteneet luttereista ?

        kohta miljoonan raja umpeutuu.

        helluntaista lähdetään tosi harvoin mihinkään muuhun joukkoon, hautausmaalle useimmiten ajallaan.

        "kysy vaan " , kuinka paljon entisiä helluntailaisia on liittynyt .
        "Uskontojen uhrit ry:n" jäseneksi .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe