Johannes 19:16-30 FB38
[16] Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen. [17] Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi. [18] Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle. [19] Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas". [20] Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi. [21] Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'." [22] Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin". [23] Kun sotamiehet olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, ottivat he hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään osaan, kullekin sotamiehelle osansa, sekä ihokkaan. Mutta ihokas oli saumaton, kauttaaltaan ylhäältä asti kudottu. [24] Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa". Ja sotamiehet tekivät niin. [25] Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsä ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena. [26] Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!" [27] Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa. [28] Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano". [29] Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen. [30] Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
https://bible.com/bible/365/jhn.19.16-30.FB38
"Se on täytetty ".
7
300
Vastaukset
- Anonyymi00003
Johanneksen evankeliumi:
19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
Sata naulaa on 32kg
https://runeberg.org/raamattu/ut1938/0311.html
VALTAVA OMAISUUS!
https://www.ruusupuu.fi/product/138 Aika hurjaa.
Jeesus ei ollut koskaan juutalaisten kuningas.- Anonyymi00004
Mene muualle määkiin!
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mene muualle määkiin!
Vaikka menisin, niin Raamatussa on väärin. Jeesus ei ollut juutalaisten kuningas.
- Anonyymi00005
torre3 kirjoitti:
Vaikka menisin, niin Raamatussa on väärin. Jeesus ei ollut juutalaisten kuningas.
Haluatko, että pyydän IP:si banniin?
- Anonyymi00006
torre3 kirjoitti:
Mitä sitä täällä jauhat?
- Anonyymi00007
Aika Jumala näytelmä. Seurata siinä miten ihminen kuolee ristille. Se ei kuulunut juutalaisuuteen, vaan he olisivat kivittäneet Jeesuksen jos heillä olisi ollut siihen valta ja uskallusta. Ristiinnaulitseminen oli roomalaisten tapa tehdä kuolemasta julma näytelmä sillä heillä oli siihen taipumus sekä valtaisa kolosseum jossa järjestiin julmia taisteluja kuolemaan asti. Ihminen ihmistä vastaan tai ihminen eläintä vastaan.
Silti nämä pakalliset julmat roomalaiset eivät olisi halunneet Jeesusta ristiinnaulita ja Pilatus pesi siksi kätensä Jeesuksen tuomitsemista. Siksi hän ei ottanut kuuleviin korviinsa sitä mitä juutalaiset sanoivat Jeesuksen olevan ja mitä piti kirjoittaa. Pilatus tiesi, että nyt juutalaiset olivat tehneet elämänsä virheen ja tulivat katumaan sitä. Vaikka oli julma pakana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää482297Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten722193Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1362017Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut432012Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie501951HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363981745Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1061693Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta21622Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241514Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1851138