Työnteko Suomessa on lopussa

Anonyymi-ap

Duunareiden määrä laskee suomessa samaa tahtia kuin työt viedään halpatyömaihin. Ei ole mikään ihme, että Suomen talous sakkaa, kun ainoat veronmaksajat, työntekijät, loppuvat maasta. Kohta täällä ei ole muita kuin eläkeläisiä ja työttömiä.

78

565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sdp sai aikaan paljon tuhoa. Tämänkin. Loisijoita ja typeryksiä odottamassa hyvinvointia minkä itse tuhosivat.

• Anonyymi

Oikeisto etsii koko ajan kuinka pystyy saamaan rahalleen paremman tuoton. Ja se näkyy toimivien tuotantolaitosten alasajona ja yrityskaappauksina. Isot pakottavat pienemmät konkurssiin. Raadollisuus on vallalla aina aasianlaisten marjanpoimioita myöten.

• Anonyymi00024
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeisto etsii koko ajan kuinka pystyy saamaan rahalleen paremman tuoton. Ja se näkyy toimivien tuotantolaitosten alasajona ja yrityskaappauksina. Isot pakottavat pienemmät konkurssiin. Raadollisuus on vallalla aina aasianlaisten marjanpoimioita myöten.

Finanssipelurit Kokoomus etupäässä on velkaannuttanut Suomea pahiten, kun rahaa pitää jakaa suuret määrät. Eihän suurrikkaat hätkähdä parista tonnista voitelurahoja, kuten persut tekevät.

• Anonyymi00026

Millä tavalla SDP on syyllinen työpaikkojen siirtoon Kiinaan tai muihin halpatyömaihin? Ekö syyllinen ole yrittäjä, joka ei ole isänmaalinen, vaikka vaatii toisten puolustavan hänen rahapussiaan, jos joku hyökkää maahan?

• Anonyymi00030
        Anonyymi kirjoitti:

Onko todella niin, että vasemmisto ei hae rahoilleen tuottoa. Jos näin on, niin kysyn miten ne voivat olla noin tyhmiä. No, ehkä voivat.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Millä tavalla SDP on syyllinen työpaikkojen siirtoon Kiinaan tai muihin halpatyömaihin? Ekö syyllinen ole yrittäjä, joka ei ole isänmaalinen, vaikka vaatii toisten puolustavan hänen rahapussiaan, jos joku hyökkää maahan?

SDP on syyllinen työn siirtymiseen halpamaihin. SAK / SSDP tehtaitten porteilla ja satamissa huolehtivat siitä, että kovimmin hintakilpailtuja tuotteita ei kannata valmistaa Suomessa.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Onko todella niin, että vasemmisto ei hae rahoilleen tuottoa. Jos näin on, niin kysyn miten ne voivat olla noin tyhmiä. No, ehkä voivat.

Vasurit ovat innokkaita sijoittajia, ja siksi oikeiston mölyäjät syyttävät heitä jatkuvasti rahastamisesta.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

SDP on syyllinen työn siirtymiseen halpamaihin. SAK / SSDP tehtaitten porteilla ja satamissa huolehtivat siitä, että kovimmin hintakilpailtuja tuotteita ei kannata valmistaa Suomessa.

Suomessa ei voi tuottaa kovimmin hintakilpailtuja tuotteita koska palkat ja elinkustannukset tulisi pudottaa murto-osaan nykyisestä, eikä oikeisto suostu pudottamaan muuta kuin palkkoja ja hyvätuloisten veroja.

• Anonyymi00044
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se raha toimi pakkohan se on saada parempi tuotto, ethän sinäkään yhteiskunnan elätti elä jos ei tule suurempia tuottoja idiootti, näähän kuvittelee nämä työttömät sosiaalipummit että elättävät suomalaisen köyhän?????????? Millähän rahalla???????? KYLLÄ OIKEISTOLAISET DUUNARIT ELÄTTÄVÄ YHTEISKINNAN ELÄTITKIN JA MATUT YM.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Finanssipelurit Kokoomus etupäässä on velkaannuttanut Suomea pahiten, kun rahaa pitää jakaa suuret määrät. Eihän suurrikkaat hätkähdä parista tonnista voitelurahoja, kuten persut tekevät.

KYLLÄ SE OLI IDIOOTTI MARIIN JOKA VEI SUOMEN VELKA HELVETTIIN, ÄLÄ SINÄ YHTEISKUNNAN ELÄTTI MUITA SYYTTELE MARIIRIN TEKEMISISTÄ!!!!!!!!!! PERSUILLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ MARIIN VELANTEOLLA PAITSI NYT KUN JOUTUVAT MAKSAMAAN VELEAT ETTEI SUMI JOUDU LOPULLISESTI VELKA HELVETTIIN!!!!!!!!! KYLLÄ SINÄ KAKARA OLET TÄYSI KUSIPÄÄ JOTTA KUVITTELET ETTÄ KANSA EI TIEDÄ!!!!!!!!!!!! KUINKA MARIINI KUSETTI JOPA OMIA ÄÄNESTÄJIÄÄN!!!!!!!! KATOPPA SIIHEN PEILIIN ENNEN KUIN PASKAA KIRJOITTELET EDES TÄNNE!!!!!!! KÄSKIKÖ TUPPURAINEN KIRJOITELLA VAI PAKOTTIKO?????????????????????????????? PS. IDIOOTI IKÄVÄ KYLLÄ EN OLE PERSU!!!!!!

• Anonyymi00046
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei se ole halpatyömaihin vaan ruotsiin ja hollantiin idiootti, ruotsiin meni jopa 10 tuhansia työpaikkoja metalli firma sijoituksia ja hollantiin meni nesteen tehdas idiootti josta meni tuhansia työpaikkoja hollantiin idiootti!!!!!!!!!!! Mutta mariini tuumasi vain eihän tämä ole kuin vihreää siirtymää. KUN SUOMESTA MENI TYÖPAOIKKOJA NOIN VAIN , KYMMENIÄ TUHANSIA!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi00048

Ai saatana mikä vitun kokoomus patapölkky jakelee propagandaa MAAMME TÄYSTUHO ON YKYHALLITUS

• Anonyymi00049
        Anonyymi00045 kirjoitti:

KYLLÄ SE OLI IDIOOTTI MARIIN JOKA VEI SUOMEN VELKA HELVETTIIN, ÄLÄ SINÄ YHTEISKUNNAN ELÄTTI MUITA SYYTTELE MARIIRIN TEKEMISISTÄ!!!!!!!!!! PERSUILLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ MARIIN VELANTEOLLA PAITSI NYT KUN JOUTUVAT MAKSAMAAN VELEAT ETTEI SUMI JOUDU LOPULLISESTI VELKA HELVETTIIN!!!!!!!!! KYLLÄ SINÄ KAKARA OLET TÄYSI KUSIPÄÄ JOTTA KUVITTELET ETTÄ KANSA EI TIEDÄ!!!!!!!!!!!! KUINKA MARIINI KUSETTI JOPA OMIA ÄÄNESTÄJIÄÄN!!!!!!!! KATOPPA SIIHEN PEILIIN ENNEN KUIN PASKAA KIRJOITTELET EDES TÄNNE!!!!!!! KÄSKIKÖ TUPPURAINEN KIRJOITELLA VAI PAKOTTIKO?????????????????????????????? PS. IDIOOTI IKÄVÄ KYLLÄ EN OLE PERSU!!!!!!

Kylläpä on oikea kuzipää persesilmä apinan vuodatus ONKO JÄRKEE TALLELLA ENÄÄ YHTÄÄN etkö kuzipää apina tajua mitä tämä KATASTROFI PORVARIPASKA HALLITUS TEKEE MAALLEMME ,TÄYTTÄ T.YSTUHOA HYVINVOINNILLE MAASSAMME

• Anonyymi00053
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Olet täydellinen idiootti joka uskoo kokoomuksen ja persujen propagandaa

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Olet täydellinen idiootti joka uskoo kokoomuksen ja persujen propagandaa

Tuollaisia persut ovat, eheytyshoidot määrittävät heidän ajatukset, kiihkomielisiä sekoja.

• Anonyymi

Sdp on syvältä per....tä

• Anonyymi00050

NYKYHALLITUS ,MAAMME HYVINVOINNIN TÄYSTUHO

• Anonyymi

- Suomessa on piiitkääää aikainen alas-ajo prosessi, usean hallituksen ajan..
      Työn teko ja työn teettäminen on liian kallista, kilpailukykyä ei ole.
      Suomi on viety tyhjän päälle. - myös itsenäisyys, energia-raaka-aineet, jne...
      Lisänä tuhoon on salainen hidas, matemaattisesti etenevä väestön vaihto prosessi.
      Jota yritetään kyllä kovasti kiellellä olevan ,, jne..
      - Mutta se etenee kovaa vauhtia, kannattaa tutustua tilastoihin.
      Suomi on siis totaalisen tuhon ja anarkian tiellä.
      Tästä voimme kiittää naivisteja, vas.vihreitä, ja myös markkinatalous uskovaista raha pesu oikeistoa, joka pyrkii kiskontaan ja riisto-yhteiskuntaan.
      Pohjolan Kongo visio etenee voimakkaasti !!!

• Työntekijät perin harvoin rahoittavat verojaan, sen tekevät yritykset jotka ovat palkanneet heidät tekemään yrityksen työtä!

Me tarvitsemme lisää tuottavaa yritystoimintaa ja saatamme vielä pelastua kunhan vasurit ja ay mafia saadaan kuriin!

• Anonyymi00007

Mitä ihmettä taas sekoilet?

Kyllä minä ainakin olen nyt ihan aina joutunut ihan itse maksamaan ne ihan kaikki minulle mätkäistyt verot ja kaikki muutkin lakisääteiset maksut ansaituista tuloistani.

Ei yksikään yritys ole koskaan maksanut minun rehellisen suomalaisen verovelvollisen veroja yhtään mitenkään.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olen nyt ihan aina joutunut ihan itse maksamaan ne ihan kaikki minulle mätkäistyt verot ja kaikki muutkin lakisääteiset maksut ansaituista tuloistani.

Ei yksikään yritys ole koskaan maksanut minun rehellisen suomalaisen verovelvollisen veroja yhtään mitenkään.

Niin olen minäkin maksanut kaikki kuten lait määräävät, en ole sinua edullisemmin mistään päässyt!

Kyllä yritykset maksavat veron tuotostaan, liikevaihdostaan ja vielä rahoittavat sinunkin verosi kuten palkkasikin, joita et kykenisi ilman yrityksiä edes hankkimaan!

Sinun kannattaa oikeasti perehtyä siihen miten yritysten verotus hoituu, nyt sinulla ei näytä olevan reaalia käsitystä asiasta!

• Anonyymi00014
        Extyökkäri kirjoitti:

Niin olen minäkin maksanut kaikki kuten lait määräävät, en ole sinua edullisemmin mistään päässyt!

Kyllä yritykset maksavat veron tuotostaan, liikevaihdostaan ja vielä rahoittavat sinunkin verosi kuten palkkasikin, joita et kykenisi ilman yrityksiä edes hankkimaan!

Sinun kannattaa oikeasti perehtyä siihen miten yritysten verotus hoituu, nyt sinulla ei näytä olevan reaalia käsitystä asiasta!

Asiakkaat maksavat kaiken, siis yrityksen kaikki tulot, duunarit tekevät varsinaisen rahaa tuottavan työn.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Asiakkaat maksavat kaiken, siis yrityksen kaikki tulot, duunarit tekevät varsinaisen rahaa tuottavan työn.

Asiakkaat ostavat tarpeeseen ja duunarit tekevät yrityksen työtä, toivon mukaan, jos palkkaa saavat. Jos tekisivät omaansa niin ei koko firmaa edes tarvittaisi! Et siis ole edes oikein ajatellut asiaa!

• Anonyymi00016
        Extyökkäri kirjoitti:

Asiakkaat ostavat tarpeeseen ja duunarit tekevät yrityksen työtä, toivon mukaan, jos palkkaa saavat. Jos tekisivät omaansa niin ei koko firmaa edes tarvittaisi! Et siis ole edes oikein ajatellut asiaa!

Ei sitä tarvi sen kummemmin ajatella, selvä asia. Raha tulee asiakkailta, ilman maksavia asiakkaita tulee vain konkurssi, minkä moni yrittäjä on viimeaikoina henkilökohtaisesti päässyt oppimaan, valitettavasti.
        Moni duunari tekee omaa työtään toiminimellä, eli ovat yrittäjiä, mutta silti ovat lähinnä duunareita, ilman yritystä ei oikein voi tehdä mitään ns. urakointia, onnistuu lähinnä jonain kevytyrittäjänä.

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei sitä tarvi sen kummemmin ajatella, selvä asia. Raha tulee asiakkailta, ilman maksavia asiakkaita tulee vain konkurssi, minkä moni yrittäjä on viimeaikoina henkilökohtaisesti päässyt oppimaan, valitettavasti.
        Moni duunari tekee omaa työtään toiminimellä, eli ovat yrittäjiä, mutta silti ovat lähinnä duunareita, ilman yritystä ei oikein voi tehdä mitään ns. urakointia, onnistuu lähinnä jonain kevytyrittäjänä.

Sitä yrittäjä joutuu pitämään tuotevalikoimaansa tasolla joka asiakkaita kiinnostaa ja josta ovat valmiita maksamaan. Jos ei kykene niin on parasta panna lappu luukulle!

• Anonyymi00018
        Extyökkäri kirjoitti:

Sitä yrittäjä joutuu pitämään tuotevalikoimaansa tasolla joka asiakkaita kiinnostaa ja josta ovat valmiita maksamaan. Jos ei kykene niin on parasta panna lappu luukulle!

Ja nuo tuotteet tekee duunarit.

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Ja nuo tuotteet tekee duunarit.

Yrityksen tuotteitahan siellä tehdään! Jos duunarit tekisivät omia tuotteitaan niin miksi ihmeessä he sinne firmaan niitä menisivät tekemään kun kotosalla saisivat pitää koko tuoton? Kerro ihmeessä miksi duunarit olisivat niin tyhmiä?

• Anonyymi00019
        Extyökkäri kirjoitti:

Yrityksen tuotteitahan siellä tehdään! Jos duunarit tekisivät omia tuotteitaan niin miksi ihmeessä he sinne firmaan niitä menisivät tekemään kun kotosalla saisivat pitää koko tuoton? Kerro ihmeessä miksi duunarit olisivat niin tyhmiä?

Asiakkaan tuotteita siellä yrityksessä tehdään, sillä ei ole järkeä yrityksen tehdä tuotteita vain itselleen, silloin pitää olla talous aika loistavalla tolalla, tai olla kommari.

• Anonyymi00021
        Extyökkäri kirjoitti:

T.1.5.5.1.T

• Anonyymi00027

Hyvin ne verorahat kelpaavat yritystukina ja avustuksina yrityksille. Ja kun huomautetaan, että yritykset eivät maksa itse veroa tavaroista, niin työläiset ovat suurin ryhmä, joka pitää Suomea pystyssä.
        Juuri työpaikkojen ja tuotannon siirto ulkomaille on ajanut Suomen taantumaan, jota ei finanssipelureiden opein käännetä nousuun. Suomi tarvitsee työtä ja tuotantoa, ei TEMUja kauppapaikaksi.

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Hyvin ne verorahat kelpaavat yritystukina ja avustuksina yrityksille. Ja kun huomautetaan, että yritykset eivät maksa itse veroa tavaroista, niin työläiset ovat suurin ryhmä, joka pitää Suomea pystyssä.
        Juuri työpaikkojen ja tuotannon siirto ulkomaille on ajanut Suomen taantumaan, jota ei finanssipelureiden opein käännetä nousuun. Suomi tarvitsee työtä ja tuotantoa, ei TEMUja kauppapaikaksi.

At ajattele asiaa loppuun asti, paljonko arvelisit verovaroja kertyvän jos yritykset eivät työllistäisi ja rahoittaisi työntekijöiden veronmaksua? Paljonko työttömät maksavat veroja? Kaikkihan olisivat työttömiä nykyisessä yhteiskunnassa jos yritykset eivät työllistäisi koska silloin ei olisi julkistakaan!

Suomi tarvitsee lisää tuottavaa työtä ja siksi onkin yritysten toiminta ympäristöä paranneltava siten, että tänne omien suomalaisten yritysten lisäksi alkaa virrata niitä ulkomailtakin!

• Anonyymi00028
        Extyökkäri kirjoitti:

At ajattele asiaa loppuun asti, paljonko arvelisit verovaroja kertyvän jos yritykset eivät työllistäisi ja rahoittaisi työntekijöiden veronmaksua? Paljonko työttömät maksavat veroja? Kaikkihan olisivat työttömiä nykyisessä yhteiskunnassa jos yritykset eivät työllistäisi koska silloin ei olisi julkistakaan!

Suomi tarvitsee lisää tuottavaa työtä ja siksi onkin yritysten toiminta ympäristöä paranneltava siten, että tänne omien suomalaisten yritysten lisäksi alkaa virrata niitä ulkomailtakin!

Ei niiden isojen firmojen johtajilla olisi miljoonatuloja, jos niillä ei ole ammattitaitoista työvoimaa.

• Anonyymi00035
        Extyökkäri kirjoitti:

Yritykset eivät rahoita, asiakkaat rahoittavat ja duunarit tekevät sen mistä asiakkaat maksavat.

• Anonyymi00035 kirjoitti:

Yritykset eivät rahoita, asiakkaat rahoittavat ja duunarit tekevät sen mistä asiakkaat maksavat.

Yritykset rahoittavat, koska ne määrittävät ne työt, joita sinun duunarisi tekevät! Jos duunarit ansaitsisivat itse niin miksi ihmeessä he menevät yrityksiin joka vie osan valmisteiden tuotosta? Miksi he eivät toimi itsenäisinä yrittäjinä?

Olen tuota useammin, kysynyt vaan ei ole yksikään Lyyli kyennyt vastaamaan aukottomasti! Yritä sinä vastata, miksi jakaa tuottoa yritykselle, jos yksin kykenee itse hoitamaan tuotannon markkinointeineen?

• Anonyymi00037
        Extyökkäri kirjoitti:

Yritykset rahoittavat, koska ne määrittävät ne työt, joita sinun duunarisi tekevät! Jos duunarit ansaitsisivat itse niin miksi ihmeessä he menevät yrityksiin joka vie osan valmisteiden tuotosta? Miksi he eivät toimi itsenäisinä yrittäjinä?

Olen tuota useammin, kysynyt vaan ei ole yksikään Lyyli kyennyt vastaamaan aukottomasti! Yritä sinä vastata, miksi jakaa tuottoa yritykselle, jos yksin kykenee itse hoitamaan tuotannon markkinointeineen?

Ei määritä, asiakas määrittää mitä haluaa, yritys joko toimittaa sitä mitä asiakas haluaa tai menettää asiakkaan.

Kyse on yhteistyöstä, sillä useinkaan ei ole taloudellisesti kannattavaa kaikkien ryhtyä yrittäjiksi, pelkät investoinnit tulevat liian kalliiksi jos jokainen hankkii kaiken tarvittavan yrityksen pyörittämistä varten, yksi henkilö ei välttämättä edes pysty tekemään tarpeeksi töitä maksaakseen investoinnit, siksi yrityksiä joudutaan pyörittämään useamman voimin, eli yrittäjät ja duunarit tekekevät yhteistyötä jotta yritys voi edes toimia.
        Kun tuo yhteistyö toimii tasa-arvoisesti, molemmat osapuolet hyötyvät, mutta mikäli tasa-arvo ei toteudu, jompi kumpi osapuolista ei tule taloudellisesti välttämättä edes toimeen ja toisen varallisuus kasvaa enemmän kuin mitä voidaan katsoa reiluksi suhteessa tämän tekemän työn määrään, jolloin kyse on riistosta, olipa riistäjä sitten työnantaja tai työntekijä, yleensä päätösvalta ja siten valta-asema on kuitenkin työnantajalla, joten myös riistäjä on yleensä työnantaja.
        Mikäli kykenee tekemään itse kaiken, yksi syy palkata työntekijöitä on hankkia enemmän tuloja mitä yksin kykenee hankkimaan, tai siirtää työtaakka jollekkin toiselle ja keskittyä itse johtamaan yritystä.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Ei määritä, asiakas määrittää mitä haluaa, yritys joko toimittaa sitä mitä asiakas haluaa tai menettää asiakkaan.

Kyse on yhteistyöstä, sillä useinkaan ei ole taloudellisesti kannattavaa kaikkien ryhtyä yrittäjiksi, pelkät investoinnit tulevat liian kalliiksi jos jokainen hankkii kaiken tarvittavan yrityksen pyörittämistä varten, yksi henkilö ei välttämättä edes pysty tekemään tarpeeksi töitä maksaakseen investoinnit, siksi yrityksiä joudutaan pyörittämään useamman voimin, eli yrittäjät ja duunarit tekekevät yhteistyötä jotta yritys voi edes toimia.
        Kun tuo yhteistyö toimii tasa-arvoisesti, molemmat osapuolet hyötyvät, mutta mikäli tasa-arvo ei toteudu, jompi kumpi osapuolista ei tule taloudellisesti välttämättä edes toimeen ja toisen varallisuus kasvaa enemmän kuin mitä voidaan katsoa reiluksi suhteessa tämän tekemän työn määrään, jolloin kyse on riistosta, olipa riistäjä sitten työnantaja tai työntekijä, yleensä päätösvalta ja siten valta-asema on kuitenkin työnantajalla, joten myös riistäjä on yleensä työnantaja.
        Mikäli kykenee tekemään itse kaiken, yksi syy palkata työntekijöitä on hankkia enemmän tuloja mitä yksin kykenee hankkimaan, tai siirtää työtaakka jollekkin toiselle ja keskittyä itse johtamaan yritystä.

Kun ollaan valmistavassa yrityksessä jolla on tietty valmistusohjelma, niin asiakas valitsee niistä mitä on tarjolla ja sopivia löytyy kun tuotevalikoima on oikein oivallettu. Eihän kukaan mene polkupyöräkauppaan ostamaan uutta sohvaa!

Yrittäjäksi ryhdytään kun on oivallettu idea jolla vaikkapa joku aukko nykyisessä tuotevalikoimassa voidaan täyttää. Itse lähdin parin kaverin kanssa tuosta tilanteesta ja siihen hupeni noin 30 vuotta eläkkeelle pääsyyn asti. Senkin jälkeen se idea saatiin myytyä hyvään hintaan seuraavalle sen hyväksi käyttäjälle.

Isäni aikoinaan oli yksinyrittäjä ja silti pärjäsimme kohtuudella koko perhe. Tuokin siis onnistuu kun osaa siihen suhtautua oikein eikä lähde soitellen sotaan!

• Anonyymi00038
        Extyökkäri kirjoitti:

Kun ollaan valmistavassa yrityksessä jolla on tietty valmistusohjelma, niin asiakas valitsee niistä mitä on tarjolla ja sopivia löytyy kun tuotevalikoima on oikein oivallettu. Eihän kukaan mene polkupyöräkauppaan ostamaan uutta sohvaa!

Yrittäjäksi ryhdytään kun on oivallettu idea jolla vaikkapa joku aukko nykyisessä tuotevalikoimassa voidaan täyttää. Itse lähdin parin kaverin kanssa tuosta tilanteesta ja siihen hupeni noin 30 vuotta eläkkeelle pääsyyn asti. Senkin jälkeen se idea saatiin myytyä hyvään hintaan seuraavalle sen hyväksi käyttäjälle.

Isäni aikoinaan oli yksinyrittäjä ja silti pärjäsimme kohtuudella koko perhe. Tuokin siis onnistuu kun osaa siihen suhtautua oikein eikä lähde soitellen sotaan!

"Yrittäjäksi ryhdytään kun on oivallettu idea jolla vaikkapa joku aukko nykyisessä tuotevalikoimassa voidaan täyttää. Itse lähdin parin kaverin kanssa tuosta tilanteesta ja siihen hupeni noin 30 vuotta eläkkeelle pääsyyn asti"

No kerro taas uusin versio tuosta ja elämästäsi. Joskus kerroit että omistit yrityksen joka siis 30 vuotta oli joku ihme maailman parantaja pitikin maailma mutta ei oikeasti mitään tuottavaa valimistanut. Jokin aika sitten kerroit että kävit tehtailla tekemässä asennus ja huoltotöitä ja siellä tehtailla ei kukaan ollut sinun arvoinen työntekijä. Sitten olet kertonut että olet kiertänyt kaikki maailman meret kun olit laivoilla töissä. Harrastuksiisi viitaten olet kysellyt muilta kokemuksia äitien hakkaamisista.

Ja onhan sinulla ne mafiasi ja orjasikin.

Mutta ei mitään, ei liity minkään ketjun aiheeseen kerro lisää kuitenkin sinun ihmeellisestä elämästä. Tai siis kaikista kuvitelmistasi, että olet esimerkiksi ollut naimissa ja perhettä on, ja asut menestyksesi takia keskivertoa paremmassa asunnossa.

• Anonyymi00038 kirjoitti:

"Yrittäjäksi ryhdytään kun on oivallettu idea jolla vaikkapa joku aukko nykyisessä tuotevalikoimassa voidaan täyttää. Itse lähdin parin kaverin kanssa tuosta tilanteesta ja siihen hupeni noin 30 vuotta eläkkeelle pääsyyn asti"

No kerro taas uusin versio tuosta ja elämästäsi. Joskus kerroit että omistit yrityksen joka siis 30 vuotta oli joku ihme maailman parantaja pitikin maailma mutta ei oikeasti mitään tuottavaa valimistanut. Jokin aika sitten kerroit että kävit tehtailla tekemässä asennus ja huoltotöitä ja siellä tehtailla ei kukaan ollut sinun arvoinen työntekijä. Sitten olet kertonut että olet kiertänyt kaikki maailman meret kun olit laivoilla töissä. Harrastuksiisi viitaten olet kysellyt muilta kokemuksia äitien hakkaamisista.

Ja onhan sinulla ne mafiasi ja orjasikin.

Mutta ei mitään, ei liity minkään ketjun aiheeseen kerro lisää kuitenkin sinun ihmeellisestä elämästä. Tai siis kaikista kuvitelmistasi, että olet esimerkiksi ollut naimissa ja perhettä on, ja asut menestyksesi takia keskivertoa paremmassa asunnossa.

Kyllä me valmistimme erääseen hieman erikoiseen tarkoitukseen tarkoitettua mittaus ja ohjauskeskusta, joita on myyty Suomen lisäksi paljon pitkin Eurooppaa mutta myös sen ulkopuolellekin jonkin verran. Kaukaisin uuteen Seelantiin.

Ei minun elämässäni ole mitään kummallista, työurani alkupäässä olin laivaradiosähköttäjänä vuoden verran tai vähän yli kierrellen maailmaa höyrylaivalla. Tuota ammattiahan ei enää edes ole olemassakaan. Sitten harjoittelua, opiskelua ja uudelleen töihin entistä oppineempana. Työtä eläkkeelle asti, hieman lykkäsin eläkkeelle lähtöä, koska olin suunnitellut uutta versiota ja halusin nähdä sen toiminnan ennen eläkkeelle lähtöäni!

Olen ollut aviossa, olen elänyt avoliitossa, olen asunut omistusasunnoissa jo vuosikymmeniä ja nytkin niitä on useampia, joskin asun vain yhdessä. Velka on viimeksi ollut -80 luvulla, sen jälkeen olen asunnotkin ostanut käteisellä. Sitä en tiedä millainen asunto on keskiverto asunto, joten siihen väitteeseesi en ota kantaa! Sinä vaan arvostelet Lyylinä muita, voisit esiintyä tunnettavana, muutoin ei kanssasi voi keskustella kunnolla!

• Anonyymi00039
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Olet ansainnut ne tulot koska sinulla on työnantaja.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ei niiden isojen firmojen johtajilla olisi miljoonatuloja, jos niillä ei ole ammattitaitoista työvoimaa.

Ja ay-johtajilla ei olisi satojen tuhansien eurojen vuosituloja ilman tyhmiä duunareita.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Asiakkaan tuotteita siellä yrityksessä tehdään, sillä ei ole järkeä yrityksen tehdä tuotteita vain itselleen, silloin pitää olla talous aika loistavalla tolalla, tai olla kommari.

Tuotteet ovat asiakkaan vasta kun ne on maksettu!

Yrityksillä on yleensä tuotevalikoima, jota he valmistavat ja jos se on hyvin laadittu, niin monta asiakasta löytyy joille ne kelpaavat. Duunari, jos ei siis ole dunari, valmistaa niitä yrityksen suunnittelemia tuotteita, ei siis omiaan yleensä ainakaan.

On tietysti myös firmoja jotka tekevät asiakkaan tuotteita, ne lienevät ompelijoita tai suutareita, jotka valmistavat yksilöllisiä vaatteita tai kenkiä asiakkaan halun mukaan mutta veikkaan kokonaisuudessaan kaupan määrästä noiden olevan häviävän pieni osa liike elämän volyymistä!

• Anonyymi00052
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Rehellistä suomalaista yrittäjää ei ole ollut enää 30 vuoteen ainoastaan jenkkien kopioita täysiä kokoomus luusereita ei kaikki tietenkään ,sanomassa vaa että tämä (kitkunen ,häkämies )on maamme hyvinvoinnin täystuhoon vievä 🐒🐒👎👎👎🤡🤡💩💩,miten voi olla tämä yks mulukku maallemme TÄYS KATASTROFI MUTTA VOI SE VAAN OLLA KU. ON KOKOOMUKSEN PELLE

• Anonyymi00055
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Ja ay-johtajilla ei olisi satojen tuhansien eurojen vuosituloja ilman tyhmiä duunareita.

Ek:n pomoilla ei olisi satojen tuhansien eurojen vuosituloja ilma tyhmiä duunareita, he tienaavat myös ne rahat, eikä duunarin ole pakko kuulua liittoon, mutta ek:n elättämisestä eivät itse pääse päättämään

• Anonyymi00056
        Extyökkäri kirjoitti:

Tuotteet ovat asiakkaan vasta kun ne on maksettu!

Yrityksillä on yleensä tuotevalikoima, jota he valmistavat ja jos se on hyvin laadittu, niin monta asiakasta löytyy joille ne kelpaavat. Duunari, jos ei siis ole dunari, valmistaa niitä yrityksen suunnittelemia tuotteita, ei siis omiaan yleensä ainakaan.

On tietysti myös firmoja jotka tekevät asiakkaan tuotteita, ne lienevät ompelijoita tai suutareita, jotka valmistavat yksilöllisiä vaatteita tai kenkiä asiakkaan halun mukaan mutta veikkaan kokonaisuudessaan kaupan määrästä noiden olevan häviävän pieni osa liike elämän volyymistä!

Yrityksellä pitää olla sellaiset tuotteet jotka menevät kaupaksi, turha yrittää myydä putkitelevisioita ja lankapuhelimia nykymaailmassa, asiakas päättää mitä ostaa, asiakas myös katsoo missä yrityksessä on sopiva tuote, ei kukaan valitse vain summittain jotain mitä on tarjolla jossain tietyssä yrityksessä.
        Monella työpaikalla tehdään asiakkaan työpiirustusten ja speksien mukaan tarkalleen sitä mitä asiakas haluaa, itse ei päätetä muusta kuin siitä otetaanko työ vastaan vai ei.

• Anonyymi00052 kirjoitti:

Rehellistä suomalaista yrittäjää ei ole ollut enää 30 vuoteen ainoastaan jenkkien kopioita täysiä kokoomus luusereita ei kaikki tietenkään ,sanomassa vaa että tämä (kitkunen ,häkämies )on maamme hyvinvoinnin täystuhoon vievä 🐒🐒👎👎👎🤡🤡💩💩,miten voi olla tämä yks mulukku maallemme TÄYS KATASTROFI MUTTA VOI SE VAAN OLLA KU. ON KOKOOMUKSEN PELLE

Jos noin on niin eipä löydy rehellistä työläistäkään kun menevät töihin epärehellisiin yrityksiin sen tietäen!

Yrityksen pitää olla rehellinen sillä muutoin käy huonosti, joten esitäpä todisteet väitteesi tueksi, ihan konkreettista todistetta nyt kaipaan kaikkien noin 400'000 eri kokoisen yrityksen osalta! Kaikistahan sinä kirjoitit!

• Anonyymi00061
        Extyökkäri kirjoitti:

Jos noin on niin eipä löydy rehellistä työläistäkään kun menevät töihin epärehellisiin yrityksiin sen tietäen!

Yrityksen pitää olla rehellinen sillä muutoin käy huonosti, joten esitäpä todisteet väitteesi tueksi, ihan konkreettista todistetta nyt kaipaan kaikkien noin 400'000 eri kokoisen yrityksen osalta! Kaikistahan sinä kirjoitit!

Pitäisikö siis jäädä kortistoon?

Yritykset eivät todellakaan ole rehellisiä, yrittäjät pyrkivät kusettamaan heti kun näkevät tilaisuuden siihen koittaneen tai yrittävät laittaa vahingon kiertoon koska eivät halua itse sitä maksaa, jokainen yrittäjä joka vähänkään enemmän joutuu käyttämään muiden yrittäjien palveluita tietää tuon ihan omakohtaisesti.

• Anonyymi00061 kirjoitti:

Pitäisikö siis jäädä kortistoon?

Yritykset eivät todellakaan ole rehellisiä, yrittäjät pyrkivät kusettamaan heti kun näkevät tilaisuuden siihen koittaneen tai yrittävät laittaa vahingon kiertoon koska eivät halua itse sitä maksaa, jokainen yrittäjä joka vähänkään enemmän joutuu käyttämään muiden yrittäjien palveluita tietää tuon ihan omakohtaisesti.

Olen ollut niin työläisenä kuin yrittäjänä oy muotoisessa yrityksessä enkä ole moista kusetusta havainnut vaan hommat on aina hoidettu lain kirjoimen mukaan.

Tuo mitä esität on jotain mitä et kykene osoittamaan todeksi kuin joidenkin yksilöiden kohdalla, jos niinkään ja yrityksiä on kaikkiaan yli 400'000 joten sinulla on nyt hommia tutkia kuinka moni toimii esittämälläsi tavalla, jos aiot pitää rehellisen maineen itselläsi etkä lankea verbaalin ulostajan luokkaan johon nyt sinut alan laskemaan!

• Anonyymi00062
        Extyökkäri kirjoitti:

Olen ollut niin työläisenä kuin yrittäjänä oy muotoisessa yrityksessä enkä ole moista kusetusta havainnut vaan hommat on aina hoidettu lain kirjoimen mukaan.

Tuo mitä esität on jotain mitä et kykene osoittamaan todeksi kuin joidenkin yksilöiden kohdalla, jos niinkään ja yrityksiä on kaikkiaan yli 400'000 joten sinulla on nyt hommia tutkia kuinka moni toimii esittämälläsi tavalla, jos aiot pitää rehellisen maineen itselläsi etkä lankea verbaalin ulostajan luokkaan johon nyt sinut alan laskemaan!

Tuota tulee töissä vastaan vähän väliä, monta kertaa vuoden aikana ja monen yrityksen kohdalla, ei toki kaikkien, mutta pomo möykkää asiasta aina kun näin käy ja niin käy käsittämättömän useasti. Itselle oli aikoinaan yllätys millaista kusettamista yrittäminen on.
        Lööpeissä on ollut myös juttua esim. remonttien myynnistä, paskapönttöjen kans oli aikoinaan melko villiä menoa, monelta kusetettiin isot rahat.

• Anonyymi00062 kirjoitti:

Tuota tulee töissä vastaan vähän väliä, monta kertaa vuoden aikana ja monen yrityksen kohdalla, ei toki kaikkien, mutta pomo möykkää asiasta aina kun näin käy ja niin käy käsittämättömän useasti. Itselle oli aikoinaan yllätys millaista kusettamista yrittäminen on.
        Lööpeissä on ollut myös juttua esim. remonttien myynnistä, paskapönttöjen kans oli aikoinaan melko villiä menoa, monelta kusetettiin isot rahat.

Kerropas nyt sitten mitä kusetusta sinun yrittämisesi on! Ihan kiinnostaa kuulla sillä itse olin yrittäjänä noin 30 vuotta kusettamatta ketään ja tekemällä kohtuullista tulosta koko ajan.

Minun yritykseni valmisti jotain muuta kuin remontteja ja paskapönttöjä, se oli erikoistunut digitaalisten ohjausjärjestelmien suunnitteluun ja valmistukseen eräillä hieman erikois aloilla, joilta mokomat puuttuivat ja aiheuttivat siten ongelmia! Ne lisäsivät turvallisuutta asiakkaiden taholla ja lompakon paksunemista valmistajan puolella!

• Anonyymi00064
        Extyökkäri kirjoitti:

Kyllä me valmistimme erääseen hieman erikoiseen tarkoitukseen tarkoitettua mittaus ja ohjauskeskusta, joita on myyty Suomen lisäksi paljon pitkin Eurooppaa mutta myös sen ulkopuolellekin jonkin verran. Kaukaisin uuteen Seelantiin.

Ei minun elämässäni ole mitään kummallista, työurani alkupäässä olin laivaradiosähköttäjänä vuoden verran tai vähän yli kierrellen maailmaa höyrylaivalla. Tuota ammattiahan ei enää edes ole olemassakaan. Sitten harjoittelua, opiskelua ja uudelleen töihin entistä oppineempana. Työtä eläkkeelle asti, hieman lykkäsin eläkkeelle lähtöä, koska olin suunnitellut uutta versiota ja halusin nähdä sen toiminnan ennen eläkkeelle lähtöäni!

Olen ollut aviossa, olen elänyt avoliitossa, olen asunut omistusasunnoissa jo vuosikymmeniä ja nytkin niitä on useampia, joskin asun vain yhdessä. Velka on viimeksi ollut -80 luvulla, sen jälkeen olen asunnotkin ostanut käteisellä. Sitä en tiedä millainen asunto on keskiverto asunto, joten siihen väitteeseesi en ota kantaa! Sinä vaan arvostelet Lyylinä muita, voisit esiintyä tunnettavana, muutoin ei kanssasi voi keskustella kunnolla!

Sait siis suuren perinnön asuntosi ostamiseen vai oliko perintönä se asunto?

• UUSI
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Sait siis suuren perinnön asuntosi ostamiseen vai oliko perintönä se asunto?

Et nyt Lyyli ole lainkaan oikeassa. Hoidin perinnöt tavalla jossa jokainen perijä sai siihen aikaan aina sitä verotonta osaa kun sitä oli laillisesti ennakkoina jaettavissa joten niillä rahoilla en mitään asuntoa ostanut vaan itse ansaituilla euroilla se on tapahtunut. Sitä kun rahaa kertyy kun osaa asiansa oikein hoitaa.

Minun perijöilläni lienee se ongelma, jotta heitä on liian vähän ja joutuvat maksamaan aikalailla perintöveroa, jos ei tehdä aika pian järkevää päätöstä jättää moinen riisto historiaan!!

• Anonyymi00065
        UUSI
        Extyökkäri kirjoitti:

Et nyt Lyyli ole lainkaan oikeassa. Hoidin perinnöt tavalla jossa jokainen perijä sai siihen aikaan aina sitä verotonta osaa kun sitä oli laillisesti ennakkoina jaettavissa joten niillä rahoilla en mitään asuntoa ostanut vaan itse ansaituilla euroilla se on tapahtunut. Sitä kun rahaa kertyy kun osaa asiansa oikein hoitaa.

Minun perijöilläni lienee se ongelma, jotta heitä on liian vähän ja joutuvat maksamaan aikalailla perintöveroa, jos ei tehdä aika pian järkevää päätöstä jättää moinen riisto historiaan!!

Eli kun joku suvussa maksoi jo verot joten muiden ei tarvi enään maksaa, kunnon kommunismia.

• UUSI
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Eli kun joku suvussa maksoi jo verot joten muiden ei tarvi enään maksaa, kunnon kommunismia.

Kukaan ei maksanut veroja koska summat sovitettiin aina juuri siihen verottomaan rajaan! Ei tuossa ollut mitään kommunismia vaan järkevää ennakkoperintöjen jakoa! Osaan näköjään ajatella paremmin mihin sinä Lyyli kykenet!

• Anonyymi00066
        UUSI
        Extyökkäri kirjoitti:

Kukaan ei maksanut veroja koska summat sovitettiin aina juuri siihen verottomaan rajaan! Ei tuossa ollut mitään kommunismia vaan järkevää ennakkoperintöjen jakoa! Osaan näköjään ajatella paremmin mihin sinä Lyyli kykenet!

"Minun perijöilläni lienee se ongelma, jotta heitä on liian vähän ja joutuvat maksamaan aikalailla perintöveroa, jos ei tehdä aika pian järkevää päätöstä jättää moinen riisto historiaan!!"
        Kun yksi maksaa verot joten perijöiden ei tarvi maksaa perintöveroja, ja niin siinä käy jos perintövero poistetaan, eli kommunismia.

• UUSI
        Anonyymi00066 kirjoitti:

"Minun perijöilläni lienee se ongelma, jotta heitä on liian vähän ja joutuvat maksamaan aikalailla perintöveroa, jos ei tehdä aika pian järkevää päätöstä jättää moinen riisto historiaan!!"
        Kun yksi maksaa verot joten perijöiden ei tarvi maksaa perintöveroja, ja niin siinä käy jos perintövero poistetaan, eli kommunismia.

Perintövero on lähes kommunismia mutta sen poisto viittaa vapaaseen maailmaan! Varat joista on aikoinaan verot maksettu, pitää saada jättää seuraavalle sukupolvelle ilman veroja tai pitää pesään palauttaa niistä ansoista aikoinaan perityt verot korkoineen!

Jos on yksi perijä niin se on vain hän. Vanhempieni kuollessa hoidin perinnön jakamisen suuremmalle joukolle tavalla josta ei veroa kukaan maksanut koska se jaettiin useammalle sukupolvelle suoraan.

• Anonyymi

kulluuhan se aika täällä koneellakin....ja saa olla omissa oloissaan upseerina
      K.api

• Anonyymi00013

JA "TYÖTTÖMIÄ" DEMAREITA ?

KELA BE TALA ?

HAHHAHHAAAA .

JA POOOOOIS .

• Anonyymi00015

Ei kai ne työpaikat ole mitään konkreettisia asioita mitä "viedään" muualle. Jotain asioita ei vaan kannata tehdä enää Suomessa. Toki on ongelmallista, että asioiden tekeminen siirretään sinne missä voidaan teettää olosuhteissa, missä ei ole ihmisarvoa otettu huomioon. Mutta mitään ei ole keltään viety.

Tämä vaatisi laajempaa globaalia keskustelua ihmisen arvosta yleensäkin. Ja ymmärrystä siitä että jokainen ihminen on samanarvoinen. Ei pitäisi keskittyä vastakkainasetteluun, ja siihen mielenmaisemaan että työpaikat on jotain mitä viedään, ja mistä kilpaillaan ja taistellaan.

Ihminen tekee luonnostaan asioita. Se että sitä tekee toisen edun eteen ja se on nimetty työpaikaksi, ei pidä antaa hämmentää ajatusmaailmaa sen suhteen että työpaikka on joku palkinto. Se on myönnytys myydä aikaansa ja vaivaansa jonkun muun tavoitteiden saavuttamiseksi. Tämän pitäisi olla keskiössä kun puhutaan työllisyysongelmista.

• Anonyymi00017

Eli kun puhutaan palkasta, pitäisi puhua ennemminkin paljonko esim. yksi ihmiselämän tunti maksaa, eli paljonko työhön käytetystä tunnista tulisi maksaa, nyt keskitytään siihen paljonko työ tuottaa rahaa ja paljonko tuosta rahasta raaskii maksaa duunarille.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Eli kun puhutaan palkasta, pitäisi puhua ennemminkin paljonko esim. yksi ihmiselämän tunti maksaa, eli paljonko työhön käytetystä tunnista tulisi maksaa, nyt keskitytään siihen paljonko työ tuottaa rahaa ja paljonko tuosta rahasta raaskii maksaa duunarille.

Sikälikin aiheellista muuttaa laskentaperusteita, kun raha alkaa olla jo kokolailla arvotonta. Ainakin eurovaluutta. Mutta talousasiantuntijathan tästä varoittelivat jo euroon liityttäessä, että eurovaluutan valuviat johtavat lopulta tähän. Valittiin siis tietoisesti köyhtyminen.

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Ei tunnista pidä maksaa mitään, se mistä voi maksaa on sen tunnin aikana tehdyn työn tuloksesta. Jos työn tulos on riittävä niin osa siitä maksetaan palkkana työn tekijälle ja osa menee yrityksen kuluihin monelle eri momentille.

• Anonyymi00057
        Extyökkäri kirjoitti:

Ei tunnista pidä maksaa mitään, se mistä voi maksaa on sen tunnin aikana tehdyn työn tuloksesta. Jos työn tulos on riittävä niin osa siitä maksetaan palkkana työn tekijälle ja osa menee yrityksen kuluihin monelle eri momentille.

Työn tulos taas määräytyy hinnoittelusta ja työn tehokkuudesta, siksi sillä ei voi määritellä suoraan tuntipalkkaa, eli jos yrittäjä ei saa riittävää katetta aikaiseksi vastaanottamilleen töille, ei se ole työntekijän vaan on yrittäjän vika, joten yrittäjä kärsikööt tappiot ja opetelkoot pyörittämään yritystään kannattavasti.

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Ei palkkaa pidäkään maksaa siitä ajasta eli tunnista vaan siitä mitä saat aikaan myytäväksi sen tunnin aikana.

• Anonyymi00063
        Extyökkäri kirjoitti:

Ei palkkaa pidäkään maksaa siitä ajasta eli tunnista vaan siitä mitä saat aikaan myytäväksi sen tunnin aikana.

Suurin osa on tuntipalkalla töissä, ei tulospalkalla, yrittäjän tehtävä on tehdä kaikki tarvittava ja mahdollinen jotta jokainen hetki tuottaisi mahdollisimman paljon, se ei ole työntekijän vastuulla tai edes vallassa, työntekijän vastuulla on tehdä se työ mihin hänet on tuntipalkalla palkattu, loppu on työnantajan osaamisesta kiinni.

• Anonyymi00022

Sovitaanko, että kilpaillaan ne työt Suomeen takaisin. Tiedäthän sinä keinot.

• Anonyymi00023

Työtä ylläpidolla, työaika 24/7, ei lomia, johtajille kunnon palkankorotus, jotta jaksavat kyykyttää orji... siis työntekijöitään, yrityksille ja johtajille täysi verovapaus.

• Punaliput liehuu menkää töihin.👷‍♂️🚩🇦🇱🇨🇳🇭🇰🇮🇲🇰🇬🇲🇦🇲🇪🇹🇳🇻🇳🇹🇷

• Anonyymi00031

Idiootti

Täältä lähtee tulleetkin pois ,mutta aina vain löytyy kaltaisia kusipäitä huutelemassa menkää töihin.

https://yle.fi/a/74-20215841

• Anonyymi00029

Kirjoitatat, että työntekijät ovat ainuita veronmaksajia. Noin kirjoittaen varmennat, että kukaan ei usko esittämiäsi mielipiteitä.

• Anonyymi00036

Trendi on tuo, siksi hyvätuloisten veroja pudotettiin, sama homma yhteisöveron suhteen, eli verotaakkaa siirretään duunareille ja tasaveroihin.

• Anonyymi00036 kirjoitti:

Trendi on tuo, siksi hyvätuloisten veroja pudotettiin, sama homma yhteisöveron suhteen, eli verotaakkaa siirretään duunareille ja tasaveroihin.

Kun puhutaan verotuksesta niin sen progressio on ollut liian jyrkkä. Paremman palkan saajan lisäansiosta kun on ylipuolet vajunut muiden käyttöön ja se on liikaa oli palkka miten suuri hyvänsä. Se laskee työn tuottavuutta koska ei kannata tehdä enempää, kun joku muu saa siitä palkan. Progression keventäminen olisi pitänyt tehdä jo vuosikymmeniä sitten ja ehkä olisikin hieman enemmän vapaata pääomaa yrityksiin sijoitettavaksi, jolloin saattaisi olla työpaikkojakin enemmän. Eihän uusia tuottavia työpaikkoja taivaasta sada.

• Anonyymi00058
        Extyökkäri kirjoitti:

Kun puhutaan verotuksesta niin sen progressio on ollut liian jyrkkä. Paremman palkan saajan lisäansiosta kun on ylipuolet vajunut muiden käyttöön ja se on liikaa oli palkka miten suuri hyvänsä. Se laskee työn tuottavuutta koska ei kannata tehdä enempää, kun joku muu saa siitä palkan. Progression keventäminen olisi pitänyt tehdä jo vuosikymmeniä sitten ja ehkä olisikin hieman enemmän vapaata pääomaa yrityksiin sijoitettavaksi, jolloin saattaisi olla työpaikkojakin enemmän. Eihän uusia tuottavia työpaikkoja taivaasta sada.

Progressio ei ole liian jyrkkä, alimmat palkat vain ovat liian matalat, joten niistä ei voi veroja enempää maksaa koska niillä ei pysty elämään. Progressio tulee määritellä ääripäiden erotuksen mukaan, mitä suurempi erotus sitä progressiivisempi vero.
        Eihän tuolla periaatteella duunarinkaan kannata tehdä enempää töitä, sillä yrittäjä vie voitot omiin taskuihinsa ja duunari saa pahimmillaan vain kitupalkan.
        Uusia työpaikkoja tulee kun osaava yrittäjä rakentaa yritystä pitkäjänteisesti ja nousujohteisesti, mutta kun Suomessa yritys kasvaa riittävän suureksi, se myydään ulkomaille ja työt valuvat maasta pois.

• Anonyymi00041

Yritys tukia saavat hirveät miljoonat summat. He eivät työllistä uusia työntekijöitä eikä investoi. Yritystuki menee käytännössä osingo miehille. Hekään ei työllistä eikä investoi vaan rahat omiin taskuihin ulkomalle. Näin valtio hassaa rahat pois Suomen talouselämässä. Tukekaa mielummin pieni ja keskisuuria yrityksiä. He toimivat Suomen talouden puolesta. Rahan tulee pysyä kotimaassa.

• Anonyymi00043

Joo demRI EI OLE ENÄÄ SUOMESSA DUUNARI VAAN VIHREÄN LINJAN IDIOOTTI!!!!!!! NIINHÄNÄ SE MARIIN SANOI , SUOMESTA LÄHTI JOPA 10 TUHATTA TYÖPAIKKAA JA SE OLI VAIN VIHREÄÄ SIISTYRMÄÄ SANOI MARIINI !!!!!!!! TALIAAIVOT TEILTÄ UNOHTUU ASIOISTA TUOSTA VÄLILÖISTÄ V JOKA KERTA!!!!!!!!

• Anonyymi00059

Orpon hallituksen aikaansaanos on -100 000 työpaikkaa.

• Anonyymi00047

Kiitä tästäkin paskasta äänestämääsi persesilimät/kokoomus puoluetta nämä perkeleen natsit vievät maamme hyvinvoinnin täystuhoon

• Anonyymi00051

äly puhelin suku polvi, ei edes tiedä työ kalujen nimiä, puhumattakaan niiden käytöstä,

• Anonyymi00060

Et näy paljoa tietävän sinäkään.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2141
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      60
      1965
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1910
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      377
      1622
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1621
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1444
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1072
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      957
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      73
      875
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      869
    Aihe