Muutaman liikennemerkin tulkinta ei varmaan pitäisi tuottaa tuskaa ajoneuvojen kuljettajille, mutta entä sitten, kun liikennemerkkejä on tilanteessa iso määrä? Silloin voi joillekin alkaa tulla tenkkapåå.
Paikkakuntalainen oppii hetkessä, mutta jos ajaakin kohdassa ensimmäistä kertaa, niin jotkut ajoneuvon kuljettajat joutuvat melkein pysähtymään tulkitakseen tilanteita, kun liikennemerkkejä alkaa olla enemmän, kuin tarpeeksi kohdassa.
https://i.postimg.cc/0N6L6DyQ/liikennemerkkien-kasa.jpg
Liikennemerkkien tulkinta liikkeessä - nopeuden vaikutus asiaan
14
203
Vastaukset
- Anonyymi
Ensisijainen liikennemerkki on pyöräkadun liikennemerkki!
Kun sen näkee, niin aivot töihin mitä se tarkoittaa!
Siihen on lisäksi laitettu maininta, että pitää ajaa pyöräliikenteen tahtiin eli myös skuutin tahtiin. Kenen pitää ajaa niiden tahtiin? Teidän muiden ajoneuvojen kuljettajien.
Pysäköintipaikan merkintöjä on muilla kaduilla jopa muiden liikennemerkkien läheisyydessä , joten ei se ole mitään uutta.
Pyöräkadun liikennemerkki on ollut Suomen tieliikennelain viimseisestä uudistukseta alkaen eli 1.6.2020.
Muualla Euroopassa niitä näkee paljon enemmän.- Anonyymi
Miten tai missä määritetään liikennemerkkien keskinäiset suhteet? Mihin perustuu väite ensisijaisesta liikennemerkistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tai missä määritetään liikennemerkkien keskinäiset suhteet? Mihin perustuu väite ensisijaisesta liikennemerkistä?
Kyselijäpösilö on taas kyselemässä hulluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tai missä määritetään liikennemerkkien keskinäiset suhteet? Mihin perustuu väite ensisijaisesta liikennemerkistä?
Ymmärrykseen ja tietoon.
Järki pitää olla myös mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrykseen ja tietoon.
Järki pitää olla myös mukana.Kysymys koskikin sitä, että mistä se tieto löytyy? Mikä määrittää liikennemerkkien keskinäisen hierarkian. Itse epäilen, että sellaista hierarkiaa ei missään ole määritelty ja että tuo on pelkkä mielipide.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys koskikin sitä, että mistä se tieto löytyy? Mikä määrittää liikennemerkkien keskinäisen hierarkian. Itse epäilen, että sellaista hierarkiaa ei missään ole määritelty ja että tuo on pelkkä mielipide.
Tuohan tulee vasta esiin jos liikennemerkit ovat ristiriidassa keskenään, eli toinen kieltää ja toinen sallii, mutta eihän sellaista ole. Toinen voi kieltää ja toinen vapauttaa tietyin ehdoin, esim. vuorokauden aikana, ei kauhean vaikeita asioita ymmärtää, ellei ole täysi idiootti tai änkyrä joka haluaa vain vängätä selvistä asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan tulee vasta esiin jos liikennemerkit ovat ristiriidassa keskenään, eli toinen kieltää ja toinen sallii, mutta eihän sellaista ole. Toinen voi kieltää ja toinen vapauttaa tietyin ehdoin, esim. vuorokauden aikana, ei kauhean vaikeita asioita ymmärtää, ellei ole täysi idiootti tai änkyrä joka haluaa vain vängätä selvistä asioista.
Väite kuului näin: "Ensisijainen liikennemerkki on pyöräkadun liikennemerkki!"
Kysymys oli, että mikä määrittää liikennemerkkien keskinäisen hierarkian? Ei voi olla mitään ensisijaista, toissijaista tai kolmansista liikennemerkkiä, jos mitään hierarkiaa ei liikennemerkkien suhteen ole. Kaikki ovat silloin samanarvoisia liikennemerkkejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väite kuului näin: "Ensisijainen liikennemerkki on pyöräkadun liikennemerkki!"
Kysymys oli, että mikä määrittää liikennemerkkien keskinäisen hierarkian? Ei voi olla mitään ensisijaista, toissijaista tai kolmansista liikennemerkkiä, jos mitään hierarkiaa ei liikennemerkkien suhteen ole. Kaikki ovat silloin samanarvoisia liikennemerkkejä.Suojatien kohdalta alkaa 30-aluerajoitus ja pyöräkatu.
Tuo mainos kyltti liikennemerkkien kohdalla taitaa olla laiton?
Sitten heti pysäköintimerkkejä, joihin kiinnitetään huomiota jos meinaa pysäköidä.
Hirveästi kyllä kyltti-dataa paikassa, jossa huomio pitäisi olla ensisijassa kevyessä liikenteessä.
Mutta jos jäsentelee asiaa, niin kaikki sujuu rutinoituneesti syrjäsilmällä.
Yli 30 ei ajella suuremmalla alueella, ja kohta alkaa pyöräkatu.
Suojatien takia erityishuomiota ja mainokset omaan arvoonsa.
- Anonyymi
Yleensä sähläämisen syy on esimerkiksi se että on useampia kaistoja ja opasteet päälle missä lukee vaikka että tästä pääsee Hämeenlinnaa mutta kun olen menossa riihimäelle niin, onko Hämeenlinna opasta nyt se minne pitää mennä. Sitten alkaa se arvonta ja ihmettele, keskittyminen kokemattomalla varsinkin saattaa minne liikenteen seuraamisessa aivan totaalisen sekaisin. Sitten voi tulla niin hätäisi huolimattomia kaistanvaihtoja vaikka.
Ei kai perus liikennemerkeissä mitään ihmeteltävää ole yleensä.- Anonyymi
Ensinnäkin ihmisen pitää tietää missä paikka mihin pyrkii sijaitsee ja minkä kautta sinne mennään. Ei kaistaopasteet ole mitään kattavia karttoja tai kerro jokaista pientä kylää ja mitä reittiä sinne pääsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin ihmisen pitää tietää missä paikka mihin pyrkii sijaitsee ja minkä kautta sinne mennään. Ei kaistaopasteet ole mitään kattavia karttoja tai kerro jokaista pientä kylää ja mitä reittiä sinne pääsee.
Turisti ei tiedä. Pitää katsoa miltä kaistalta pääsee mihinkin suuntaan.
- Anonyymi
Eihän tuossa ole varsin ajamiseen vaikuttavia merkkejä kuin kaksi ja jos hakee pysäköintipaikkaa, niin silloinhan ajetaan hitaasti ja katsellaan ne siihen liittyvät merkit. Tuollaisella tiellä on rahoituskin luokka 30-40.
- Anonyymi
Ajamiseen vaikuttavia liikennemerkkejä on kolme, joiden osalta voidaan mainita esim. seuraavaa:
- Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.
- Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa.
- Ajettaessa ajoneuvolla liikennemerkillä osoitetulla pyöräkadulla on polkupyöräilijälle annettava esteetön kulku. Ajonopeus on sovitettava pyöräilyn mukaiseksi.
Noin on tuossa kyseisessä tapauksessa. Kyse on varmasti myös yleisellä tasolla hahmottamisesta, kuin liikennemerkkejä alkaa olla kohdassa kohtuuttoman paljon.
- Anonyymi
Tietenkin liikennemerkkien määrällä ja ajonopeudella kaikkien merkkien havaitsemisen suhteen on vaikutusta. Mitä lyhyempi aika on havaita ja mitä enemmän on havaittavia kohteita, niin homma vaikeutuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812