Minkälaisia kokemuksia teillä on psykoterapiasta traumaperäisen stressihäiriön hoitamisessa? Onko joku parantunut psykoterapian avulla tai saanut edes jotain apua ?
Traumaperäinen stressihäiriö ja psykoterapia
9
182
Vastaukset
- Anonyymi00002
Jos edes pääsis niin vois sanoa.
- Anonyymi00003
Sama täällä. Jos edes pääsis.
- Anonyymi00004
Aika kurjaa, se oikeesti auttaa
- Anonyymi00005
Itselläni on hieman ristiriitaisia tunteita. En siis tarkoita että terapia olisi mitenkään huono, enkä ole koskaan katunut sitä, että tingin muusta elämänlaadusta ja säästin rahaa terapiaani varten.
Mutta omalla kohdallani se vaati paljon muuta omaa työtä, kuin pelkkä raha. Se ei siis ole mikään toimenpide johon vain hypätään, ja odotellaan että tulee nopeasti valmsita.
Ensin oli ongelmana sopivan terapia suuntauksen löytäminen, mikä toimi parhaiten itselleni. En siis tarkoita pelkkää terapeuttia, vaikka alunperin luulin että henkilökemia terapeutin kanssa olisi tärkeämpi.
Ajanoloon kuitenkin paljastui että se oma kykyni päästä siihen traumaan käsiksi, vaati sopivia työkaluja. Kuvailisin sitä niin, että ensin jouduin opettelemaan tuntemaan tunteita, vasta sen jälkeen opin sanoittamaan niitä.
Aikaa siis kului, ennen kuin "varsinaista" terapiaa päästiin aloittamaan.
Ja vaikka asiat saatiin käsiteltyä, niin aina jäi sellainen tunne, että terapia "jäi kesken".
Terapia ei minulle koskaan ollut sellainen "korvaus menettely" mikä olisi korvannut kohdalleni sattuneet vääryydet / trauman aiheuttajat ja sitä kautta tuonut parannuksen traumaani.
Eli terapia oli minulle enempi "couping mekanismi", jonka avulla pystyn elämään, traumasta huolimatta.- Anonyymi00006
Hyvä et sait jotain apua. Mä en oo päässy ees terapiaan koska en saa Kelaterapiaa eikä rahaa ole ilman sitä niin en voi edes miettiä :(
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Hyvä et sait jotain apua. Mä en oo päässy ees terapiaan koska en saa Kelaterapiaa eikä rahaa ole ilman sitä niin en voi edes miettiä :(
Et saanut kelaterapiaa ja mistään muusta ei ole nähtävästi ollut apua.
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
No en oo saanu mitään apua. Kelaterapia ainut johon olis varaa
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mitä muuta traumaan olis ku terapia? EI vaan toimeentulotuella oo varaa kuin kelan tukemaan
- Anonyymi00011UUSI
Terapian pitäs olla helpommin saatavilla
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 961619
- 741424
- 501347
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s1041238- 541233
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p9965- 36827
- 60761
- 49754
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41735