Huomio kouluun! keskustelun aiheena elokuun VAbaarissa 19.8. Helsingissä

Anonyymi-ap

Tule keskustelemaan; Perinteisenä aiheena elokuun VAbaarin keskustelussa ma 19.8. klo 18.00 on kouluasiat.
Huomio kouluun -teemalla kokoonnutaan ravintola Memphisiin, joka löytyy Hakaniemen ympyrätalosta meren puolelta.
Avaajana on Opetushallituksen katsomusaineiden kehittämistyöryhmän jäsen Esa Ylikoski. joka toimii myös järjestävän seuran puheenjohtajana. Samaisen kehittämisryhmän jäsenenä on myös Ilmari Hirvonen, joka pääsee liittymään keskusteluun tilaisuuden aikana.
Pääaiheina ovat yhtäältä katsomusaineiden (elämänkatsomustieto ja uskonto eri versioissaan) kehittämispyrkimykset ja toisaalta uskonnollisten tilaisuuksien asema kouluissa ja päiväkodeissa.
VAbaari on Helsingin seudun vapaa-ajattelijain kerran kuussa järjestämä vapaamuotoinen keskustelutilaisuus, jossa ei ole pitkiä alustuksia. Tilaisuuden kesto on noin kaksi tuntia, mutta Memphis on tänä syksynä auki tunnin pidempään eli klo 21 asti.

11

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä en tule. Ammun vaan puskista.

    • Anonyymi

      Opetushallitusta johtaa kommunisti ja Ylikoski lentää kuin leppäkeihäs sen toimista kun sen johtajan määräaikainen toimi loppuu

      Peruskoulun pilaajasossut vain ulos hallinnosta

      Opetushallituksen vasemmistoliiton johtaja Minna Kelhä on ollut Jussi Saramon vas poliittinen avustaja

      • Anonyymi

        Kaipaat ilmeisesti 1930-luvulle kieltoinesi.


      • Anonyymi

    • Säilyykö väkimäärä samalla aiheella elokuusta toiseen? Toisaalta aina on uudet ikäluokat ekaluokkalaisiakin.

    • Anonyymi

      Saa puhua, saa kuunnella.

    • Anonyymi

      Rohkeasti mukaan.

    • Anonyymi

      Nostan tätä esiin.

    • Anonyymi

      Vilkas keskustelu, mukana myös opettajia.

    • Anonyymi

      Opetushallituksen kehittämistyöryhmä jota Ylikoski johtaa on kommunistien asettama ja se loppuu kun kommunismi loppui hallitustyöskentelystä

      Operaatio eteni näin

      Ylikoski toimii kommunistien kanssa aikansa ja sen jälkeen
      lentää nyt ulos kuin leppäkeihäs

      https://www.ku.fi/artikkeli/4724792-vapaa-ajattelijat-katsomusaineista-opetussuunnitelmat-ja-kaytanto-kaksi-eri-asiaa-uskonnollinen-sitoutumattomuus-ei-toteudu-kouluissa

      Opetusministeri Li Andersson ilmoitti raportin julkaisemisen yhteydessä, että vielä tämän hallituskauden aikana perustetaan kehittämisryhmä ohjaamaan katsomusaineiden opetuksen tulevaisuutta

      • Anonyymi

        Asiallinen lehtijuttu, kannattaa lukaista. Muu tuossa viestissä on puppua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      727
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      100
      637
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      488
    Aihe