Mihin käytätte kolikkonne?

Anonyymi-ap

Taskun pohjalle kertyy kolikoita, kun ne ovat aika kömpelöitä maksuvälineitä.

Millä tavalla olette hyödyntäneet kolikoitanne?

105

744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Isoon kolikkoon ja kun purkki täynnä niin vien talketusautomastille. Aikoinaan iskin hilut kulmapubin monipeliin mutta veikkaus vei senkin ilon kun alkoi vaatimaan oltava veikkakortti.

t naapurin urpo, rautavaara. Savo

• Anonyymi

Kaupan kassalla maksan välillä kolikoilla. Tyhjennän kolikkotaskua etenkin viikonloppuisin, jolloin liikkeet eivät pääse hakemaan vaihtorahaa pankeista.

Yhden hengen talouden ostokset ovat sen verran pieniä, että loppusumma on yleensä päässä laskettuna senttipyöristyksineen jo kassalle kävellessä. Isomman ostoskasan kanssa kassajonossa on aikaa laskea ostosten loppusumma ja myös kerätä tasaraha valmiiksi. Alennuslaput tuottavat välillä prosenttihaasteitaan laskentaan, mutta niitä ottamalla päässälaskutaito säilyy ja kehittyy.

Myös parturille maksan mieluusti tasarahalla eli setelien lisäksi pari kolikkoa. Hän ottaa ne ilahtuneena vastaan, sillä näin hänen ei tarvitse niin usein käydä pankissa vaihtorahoja hakemassa.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Erikoiseurot (kaksieuroisia) otan kuitenkin talteen tutkiakseni niitä kotona. Jos tulee vastaan itselleni tuntematon kolikko, etsin sen tiedot oppiakseni harrastuksestani lisää.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Minulla on sellainen 10 litran ämpäri johon heitän kolikot. Se on nyt 3/4 täynnä ja olen varmaan 6 vuotta kerännyt kolikoita. Sanoisin että siellä on 3500 euroa ainakin.

• Anonyymi

Viisasta. Ennen käteisen kokonaan poistamistahan tulee se vaihe, että kolikoista ja seteleistä on (tahallaan aiheutettua) pulaa. Silloin on hyvä, jos on kolikoita, joilla voi maksaa tasasumman kassalla. Pieniä seteleitäkin kannattaa varata tähän tarkoitukseen.

Tai sitten voi käydä niin, että muutos tehdään yhtäkkiä. Silloin kolikkosi (ja minun kolikkoni ja setelini) menettävät arvonsa heti. Luulen kuitenkin, että tämä tapahtuu vasta uskovien kristittyjen ylöstempauksen jälkeen, joten en paljon siitä hermoile.

• Anonyymi

Kolikkoämpärisi arvo on pudonnut tuossa ajassa 25 prosenttia.

Kolikoilla kannattaa ennemmin ostaa kultaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viisasta. Ennen käteisen kokonaan poistamistahan tulee se vaihe, että kolikoista ja seteleistä on (tahallaan aiheutettua) pulaa. Silloin on hyvä, jos on kolikoita, joilla voi maksaa tasasumman kassalla. Pieniä seteleitäkin kannattaa varata tähän tarkoitukseen.

Tai sitten voi käydä niin, että muutos tehdään yhtäkkiä. Silloin kolikkosi (ja minun kolikkoni ja setelini) menettävät arvonsa heti. Luulen kuitenkin, että tämä tapahtuu vasta uskovien kristittyjen ylöstempauksen jälkeen, joten en paljon siitä hermoile.

Raha ei menetä arvoaan. Rahaa käytetään eniten maailmassa.

• Kierrän lähiseudun kaupat vaikka aamulenkilläni ja yritän mahdollisimman tarkasti laskee että kolikot riittää näihin.. vaikka kaksi maitoo tästä kaupasta ettei myyjä hermostu.

Seuraavaan kauppaan jotain muuta ostan sieltä jne ja sitten käppäillen kotiin. Aamulenkki tehty ja ja jääkaappii taas täytetty. Voin hyvin käydä 4 eri kaupassa kun asun sellasella seudulla.

Mulla on paljon 10 ja 20 senttisiä ja niitä 5 senttisiäkin siunaantunut . Ja yritän ostaa vaan sen verran ettei tosiaan myyjä hermostu eikä sekoo laskussa. Luulisin että kaupan kassana ei täälläpäin ruuhka-aikana ainakaan oo tosiaan mitään kivaa. Mutta mä meen rauhallisena aikana.

• Anonyymi

Menet siis kauppoihin täyden ostoskassin kanssa? Miten siihen suhtaudutaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Menet siis kauppoihin täyden ostoskassin kanssa? Miten siihen suhtaudutaan?

No en niin paljon tavaraa silloin osta kun on kolikoita ja mulla on selkäreppu. Joten homma luonnistuu. En käytä kolikkojani kaikkea kerralla. Jätän joko seuraavaan tai sitä seuraavaan päivään. Lenkkeilen aika paljon. Tupla tai triplahyöty.

Ja kun yhden kierroksen (lenkin hyöty) on kaksi maitoa, yksi vissy, ja joku ruikkaripakkaus esimerkiksi.. niin ne mahtuu reppuun.

• Anonyymi

Kassakoneet laskee ostokset,mutta kassatyöntekijän tätyyy myös osata laskea ,jos kolikoita tarjotaan SE ON MYÖS RAHAA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kassakoneet laskee ostokset,mutta kassatyöntekijän tätyyy myös osata laskea ,jos kolikoita tarjotaan SE ON MYÖS RAHAA!

Kone laskee vaikka annat kolikoita seteleiden lisäksi. Ei kassaneidit osaa laskea.

• Anonyymi kirjoitti:

Kone laskee vaikka annat kolikoita seteleiden lisäksi. Ei kassaneidit osaa laskea.

osaa ne.. ei tietty kaikki.. kerran annoin kassapojalla 5senttisiä ja kymmensenttisiä maito-ostoksilla ..pahoittelin aluksi mutta kassahenkilö sano et hyvä homma saa vähän aivoille tekemistä tai jottain..

• Anonyymi

Jäätelöön tai limonadiin. Ennen oli varaa ostaa myös mansikoita tai herneitä, mutta ne ovat nykyään aivan liian kalliita investoitavaksi.

• Anonyymi

Kuopion torilla oli halpoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuopion torilla oli halpoja.

Savolaista kärsärenkaista äkkiväärän maistuvaista totesi savolaisuuno kuopiolaisen gayn raakamakkarasta vastamaalatulla taivaanrannan laiturilla perähikiällä, savossa.

• Anonyymi

Minä kerään kolikot varsinkin 5 senttiset, erilliseen pieneen puiseen laatikkoon. Sittenkun niitä on paljon menen kauppaan ruuhka aikaan ja mkasan kasslla pienillä kolikoilla. Kun on jonoa paljon niin on kiva viivyttää ja hidastella, niin mua aina naurattaa. Koska oikeus on maksaa rahalla kuin rahalla. Tiedn et se ärysttää kassaa ja asiakkaita, mutta mitä sitten, asiakas on aina oikeessa ja arvokas. Ei mua haitaa mulla on aikaa ... jos jollain on kiire, menkööt kauppaan sitten iltamyöhään.

Aina pyrinmaksaa kolikoilla, bensat ostan seteleillä ja suuremmat kodinkoneet ym elektroniikan, mutta ruoka kaupassa maksan aina kolikoilla mahdollisimman isolla määrällä.

• Anonyymi

Aika lapsellista . ihminen luontaisesti välttelee joutumasta kiusallisiin tilanteisiin ei hakeudu niihin kuten sinä, melkoinen luonnevika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika lapsellista . ihminen luontaisesti välttelee joutumasta kiusallisiin tilanteisiin ei hakeudu niihin kuten sinä, melkoinen luonnevika.

Lapsellista maksaa ostoksia??? Kyllä minä aina maksan ostokset, en vie maksamatta mitään.

raha kuin raha, kaikki raha on rahan arvoista, ja asiakas saa maksaa miten itse haluaa. Minäkin käytän kaikista pienempiä kolikoita,säilön ne kotiin ensin kun jos niitä on rahapussissa paljon se painaa eikä kaikki kolikot edes mahdu rahapusiin. Sitten kun niitä on kahvipurkillinen, niin otan ne mukaan kun käyn kaupassa ja maksan niillä. Ja taas aletaan uudelleen keräämään.

Pitäähän kassalla olla hommia ja laskutaito pareanee kun joutuu vähän tekeen töitä. Muutenhan ne istuis siinä aamusta iltaan tekemättä mitään. Se on niiden homma että laskee rahoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsellista maksaa ostoksia??? Kyllä minä aina maksan ostokset, en vie maksamatta mitään.

raha kuin raha, kaikki raha on rahan arvoista, ja asiakas saa maksaa miten itse haluaa. Minäkin käytän kaikista pienempiä kolikoita,säilön ne kotiin ensin kun jos niitä on rahapussissa paljon se painaa eikä kaikki kolikot edes mahdu rahapusiin. Sitten kun niitä on kahvipurkillinen, niin otan ne mukaan kun käyn kaupassa ja maksan niillä. Ja taas aletaan uudelleen keräämään.

Pitäähän kassalla olla hommia ja laskutaito pareanee kun joutuu vähän tekeen töitä. Muutenhan ne istuis siinä aamusta iltaan tekemättä mitään. Se on niiden homma että laskee rahoja.

Sinä sanoit kassaa on KIVA viityvettä ja hidastella. Ja alkaa jopa naurattaa. Se ON lapsellista. Vaikka ethän sinä moista ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä sanoit kassaa on KIVA viityvettä ja hidastella. Ja alkaa jopa naurattaa. Se ON lapsellista. Vaikka ethän sinä moista ymmärrä.

En ymmrrä, enkä tuosta sinun vastausksesta, mitä sinä oikein kirjoitit??? En todellakaan sun sanoista ymmärrä.

Voisitko kirjottaa ymmärrettävästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmrrä, enkä tuosta sinun vastausksesta, mitä sinä oikein kirjoitit??? En todellakaan sun sanoista ymmärrä.

Voisitko kirjottaa ymmärrettävästi.

Lue vajakki oma kirjoituksesi ylhäältä missä sanoit sinua naurattaa kassalla hidastelu kun hilkkujasi lasketaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue vajakki oma kirjoituksesi ylhäältä missä sanoit sinua naurattaa kassalla hidastelu kun hilkkujasi lasketaan.

No naurattaahan mua. Miksei naurata, itkeäkkö pitäisi? Mie nauran kanssalla ja maksan kolikoilla,, mitä sitten? Tulen maksamaankin kolikoilla.

Sen ei pidä sua liikuttaa, teen miten itse tahdon, enkä niin kuin muut tai sinä.. Kiva nauraa kun toiset laskee rahoja, ja jotkut oottaa vuoroa jonossa... se on kato kaupassa käyntiä se.

Rauhassa pitää olla asioilla, ei saa kiirehtiä, hidastelu on kätevää, sillon ihmiset rauhottuu. Kiva jos otat opiksesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No naurattaahan mua. Miksei naurata, itkeäkkö pitäisi? Mie nauran kanssalla ja maksan kolikoilla,, mitä sitten? Tulen maksamaankin kolikoilla.

Sen ei pidä sua liikuttaa, teen miten itse tahdon, enkä niin kuin muut tai sinä.. Kiva nauraa kun toiset laskee rahoja, ja jotkut oottaa vuoroa jonossa... se on kato kaupassa käyntiä se.

Rauhassa pitää olla asioilla, ei saa kiirehtiä, hidastelu on kätevää, sillon ihmiset rauhottuu. Kiva jos otat opiksesi.

Aika lapsellista. Mumneli hihittelee kassalla kun myyjä laskee hänen hilkkujaan makaraniostoksista

• Anonyymi

Sinun ei tarvitse yrittää tehdä itsestäsi epämiellyttävää, olet sellainen varmaan ihan luonnostaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika lapsellista. Mumneli hihittelee kassalla kun myyjä laskee hänen hilkkujaan makaraniostoksista

Saa olla lapsellista, mitä sitten? Jos maksa kolikoilla niin sa maksaa, jos maksaa steleillä, saa maksaa??? Mikä tässä on sun ongelma? EI ole ongelmaa, vain sinä olet itsesi ongelma.

Tottakai jokainen saa hihitellä niin paljon kuin haluaa, sulla on identiteettikriisi itselläsi, akikki mitä muut sanovat on sinusta outoa... harmi sulle, me ei olle sinä, sinä voit ajatella asioista ihan miten itse haluat, ei kenenkään tarvi olla samaa mieltä sinun kanssasi. EI ole yhtä oikeeta tapaa. JOten lopeta tuo hiustenhalkominen, minua se ei häiritse, minä jaksan valistaa sinua ja ohjata.. mutta käyhän se ressaavaksi jos joka ikisessä vastauksessasi puit yhtä ja samaa asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sulle tulee niitä kolikoita, jos maksat aina kolikoilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sulle tulee niitä kolikoita, jos maksat aina kolikoilla

Käyn Veikkauksen pelisalissa vaihtamassa seteleitä kolikoihin.

• Anonyymi

No et sä sen enempää hidastele kolikkojes kanssa, kun nämä "kaivetaan puhelin repusta, haetaan oikeeta äppiä, näpytellään jotain ja sitten vasta maksetaan, jos sattuu sillä hetkellä toimimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on lapsellista? Se, että maksaa vaikka viissenttisillä tai isommilla kolikoilla? Raha eli kolikot ja setelit, on virallinen maksuväline, jolla saat ostokset itsellesi. Maksamatta jättäminen taas on varkaus ja rikokseksi luetaan.
        Loppujen lopuksi, kuten varmasti olet itsekin päivittäin lukenut, on kännykkä-äpit todella huono lompakko. Jokainen taaplaa tyylillään, käyttää sitä, mikä itselle sopii ja se tärkein; kellään ei ole niin kiire, ettei jaksa jonottaa kaupan kassalla edes sitä max viittä (5) minuuttia, jos olet omasta mielestäsi niin tärkeä, niin itsepalvelukassalle vaan. Tosin, niissä ei voi maksaa kalja- ja tupakkaostoksia, joten joudut kiltisti jonottamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on lapsellista? Se, että maksaa vaikka viissenttisillä tai isommilla kolikoilla? Raha eli kolikot ja setelit, on virallinen maksuväline, jolla saat ostokset itsellesi. Maksamatta jättäminen taas on varkaus ja rikokseksi luetaan.
        Loppujen lopuksi, kuten varmasti olet itsekin päivittäin lukenut, on kännykkä-äpit todella huono lompakko. Jokainen taaplaa tyylillään, käyttää sitä, mikä itselle sopii ja se tärkein; kellään ei ole niin kiire, ettei jaksa jonottaa kaupan kassalla edes sitä max viittä (5) minuuttia, jos olet omasta mielestäsi niin tärkeä, niin itsepalvelukassalle vaan. Tosin, niissä ei voi maksaa kalja- ja tupakkaostoksia, joten joudut kiltisti jonottamaan.

Kauppojen ei onneksi tarvitse ottaa kolikoita vastaan.

Hyvissä kaupoissa ei oteta enää edes seteleitä. Voi maksaa pelkästää kortilla tai äpillä. Loppujenkin kauppojen tulisi siirtyä pois kallista ja rikollisuutta lisäävän käteisen käytöstä.

• Anonyymi

mahdollismman pienillä maksellaan ostokset. Kun ei ole kiire meillä niin mitä pienet kolikot voi hyvin lasketutta kassalla. Setelit säätetään ja kolikoilla maksellaan.

• Anonyymi

Ja mistä kolikot tulee jos aina maksat niillä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mistä kolikot tulee jos aina maksat niillä

Kolikot tulee kun maksat muulloin seteleillä!NÄIN YKSINKERTAISTA SE ON!

• Anonyymi

Ostokset hoituu kortilla pikamaksuna sillä debet puolella.
      Aina on jonkin verran käteistä aina mukana ja joissakin paikoissa on ihan jees
      maksaa niillä. Saadut kolikot laitan sitten jonnekin kulhoon tai rasiaan ja
      käyn sitten tyhjentämässä ne automaattiin, mistä ne voi ohjata suoraan
      lastenlapsien tileille. Katson että sellainen on ryhdikästä toimintaa.

• Anonyymi

Meillä päin vain sellainen automaatti joka tallettaa ainoastaan omalle tilille. Eikä se kelpuuta myöskään 1 ja 2 sentin kolikoita, jotka ovat laillista valuuttaa. Ehkä se automaatti on joku karvalakkimalli.

• Anonyymi

Mie kerran maksoin ostokset 48, 67 e pelkillä 5 senttisillä..... se oli mukavata hommaa seurata.. kaikissa kaupoiissa ei oteta noin pitä rahaa edes vastaan, mutta tää supermarketti otti... oli kivaa... 30 min se tytteli laski pariin kertaan .... porukkaa jonossa oottamassa...

• Anonyymi

Voit lahjoittaa ylimääräiset kolikot paikalliselle hyväntekeväisyysjärjestölle tai keräykseen, joka tukee sinulle läheisiä asioita.

• Anonyymi

No ei mihinkään hyväntekeväisyyteen, ethän sinä eikä minäkään saa mitään rahaa ilmaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei mihinkään hyväntekeväisyyteen, ethän sinä eikä minäkään saa mitään rahaa ilmaiseksi.

Saathan sinä kelalta rahaa laittamatta rikkaa ristiin. Tai no, hakemuksen vaiva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saathan sinä kelalta rahaa laittamatta rikkaa ristiin. Tai no, hakemuksen vaiva.

Ja jotkut töistä saa. Eihän siellä mitään nykyisin tehdä, katellaan puhelinta. No siinä on aamuheräämiset ja työmatkat...et sellainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jotkut töistä saa. Eihän siellä mitään nykyisin tehdä, katellaan puhelinta. No siinä on aamuheräämiset ja työmatkat...et sellainen

Et sinä elinikätyötön tuollaista tiedä. Eikä sinulla ole työssäkäyviä ystäviäkään. Ja tuskin työttömiä frendejäkään kuka tuollaisen kanssa haluaisi olla tekemisissö🙄🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä elinikätyötön tuollaista tiedä. Eikä sinulla ole työssäkäyviä ystäviäkään. Ja tuskin työttömiä frendejäkään kuka tuollaisen kanssa haluaisi olla tekemisissö🙄🤔

Ei kaikilla ole sinun kohtaloasi.

• Anonyymi

Jotkut kaupat tarjoavat mahdollisuuden pyöristää ostoksen hintaa ja maksaa loput kolikoilla.

• Anonyymi

Ostan olutta. 1.05€/ kupariputki

t naapurin masa, savo. Kuopio

• Anonyymi

Etsin ostopaikkaa, josta voisin lunastaa kupariputkia olutta varten. Mikäli sinulla on tarjota kupariputkia mielenkiintoisella hinnalla, olethan ystävällinen ja ota minuun yhteyttä.

• Anonyymi

Eihän niitä kolikoita nyt kovinkaan paljon tule, kun kortilla maksaa. Joskus niitä kuitenkin tulee, jos käteisellä maksaa niin laitan ne papan vanhaan kolikkokukkaroon ja annan lasten lasten jakaa ne, kun niitä on kerääntynyt muutaman kympin verran.

• Anonyymi

Niin luotttokortilla maksat! Se on paha maksuväline, ilmankos olet luottoveloissa, kun rahat menee turhuuksiin. Kortilla vinuttaminen ei ole normaalia.

Aatle jos 50 sentin ostoksen ostat luotolla?????? Maksaa enempi kuin et maksat kolikoilla.

Rahan laskeminen on kassojen työtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin luotttokortilla maksat! Se on paha maksuväline, ilmankos olet luottoveloissa, kun rahat menee turhuuksiin. Kortilla vinuttaminen ei ole normaalia.

Aatle jos 50 sentin ostoksen ostat luotolla?????? Maksaa enempi kuin et maksat kolikoilla.

Etkö sinä seniili ämmänläjä ole kuullut debitkorteista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut kaikista korteista, mutta kortti kun kortti, yhtä paha. Ainoa oikea maksuväline on käteinen. Lapsetkaan eivät osaa rahan käyttöä kun eivät pääse sitä harjottelemaan, jos ainakäytetään luottokortteja, syntyy luottokorttivelkaisia jo lapsena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei luottokortilla maksaminen maksa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut kaikista korteista, mutta kortti kun kortti, yhtä paha. Ainoa oikea maksuväline on käteinen. Lapsetkaan eivät osaa rahan käyttöä kun eivät pääse sitä harjottelemaan, jos ainakäytetään luottokortteja, syntyy luottokorttivelkaisia jo lapsena.

Kuka tätäkin hölmöyttä peukutti?p.ervokki?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka tätäkin hölmöyttä peukutti?p.ervokki?

taas väärin ..äsken kyllä peukutin ihan juuri äsken..peukuttaja numero 2.. uutisissa oli juuri että 20 v mies uhkaili lapsia että rahat tai kortti ja numero? mitäs siihen sanot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä lapsi saa luottokortin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä lapsi saa luottokortin?

Mahtaisko prepaid-luottokortin saada?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole, kun halua luottokortteja. Maksan aina kähteisellä. Minulla on ainoastaan kirjastokortti, sairasvakuutuskortti, työeläkekortti, postikortti, verokortti, lentolupakortti, jäätelökortti, laulukortti, musiikkikortti... mutta niillä ei voi maksaa onneksi. Min vilautan niitä vaan, niin saan alennuksia, ilmaisia etuja. Ja opperakortti, kylpyläkortti... onhan noita, askartelukortti..ajokortti....

• Anonyymi

Mummot maksaa aika useinkin kaupan kassalla kolikoilla. Kassa laskee ja tarkistaa kolikot ja välillä puuttuu muutama kolikko ja mummo kaivaa kukkaron esiin ja etsiskelee puuttuvaa kolikkoa.
      On hidasta ja kassajono vaan kasvaa ja ihmiset hermoilevar ja kiukustuvat kun ei jono vedä.

• Anonyymi

Monet ihmiset maksaa käteisellä, on duunareita, opiskelijoita, lapsia, elkelisiä, työttömiä,... en tunne yhtään omasta piiristäni joka olisi luottovelkainen. Kaikki ymmärtää että kortilla vaan velkaantuu. Mutta siitä rahalaitokset tykkää kun voi vetää hirmusia luottovelkoja ja korkoja, ne nauraa ja nauttii kunihmset menee ansaan.

Kassan työ on laskea rahaa, siitä heille maksetaan.

Rahat säilytetään kukkarossa joten sieltähän ne aina otetan esille kun maksetaan, ymmrrätkös??? Aivan samoin kun luottovelkainen ottaa luottokorttinsa kukkarosta.

JOS IHMISILLÄ ON KIIRE, MENKÖÖT KAUPPAAN SITTEN KUN EHTII. Kaupassa ei tarvi kiirehtiä, se on palvelulaitos jossa asiakkaalle pitää olla iakaa.

Jos joku hermostuu, saa hermostuu ja kiukutella kuin paljon haluaa, minä jos maksan kolikoilla niin oottakoon sen aikaa, hänen vuoro tulee aikanaan, jos ei jaksa oottaa menkööt pois. Kauppaan tullaan asioimaan, ei miettimään toisten hermostumista ja äksyilyä. Minä viivyn kaupassa ja kassalla sen kun haluan, en aattele muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet ihmiset maksaa käteisellä, on duunareita, opiskelijoita, lapsia, elkelisiä, työttömiä,... en tunne yhtään omasta piiristäni joka olisi luottovelkainen. Kaikki ymmärtää että kortilla vaan velkaantuu. Mutta siitä rahalaitokset tykkää kun voi vetää hirmusia luottovelkoja ja korkoja, ne nauraa ja nauttii kunihmset menee ansaan.

Rahat säilytetään kukkarossa joten sieltähän ne aina otetan esille kun maksetaan, ymmrrätkös??? Aivan samoin kun luottovelkainen ottaa luottokorttinsa kukkarosta.

JOS IHMISILLÄ ON KIIRE, MENKÖÖT KAUPPAAN SITTEN KUN EHTII. Kaupassa ei tarvi kiirehtiä, se on palvelulaitos jossa asiakkaalle pitää olla iakaa.

Jos joku hermostuu, saa hermostuu ja kiukutella kuin paljon haluaa, minä jos maksan kolikoilla niin oottakoon sen aikaa, hänen vuoro tulee aikanaan, jos ei jaksa oottaa menkööt pois. Kauppaan tullaan asioimaan, ei miettimään toisten hermostumista ja äksyilyä. Minä viivyn kaupassa ja kassalla sen kun haluan, en aattele muita.

Kauppa saa kieltäytyä ottamasta vastaan kolikkoläjiä:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006152114.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauppa saa kieltäytyä ottamasta vastaan kolikkoläjiä:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006152114.html

Jos ei raha kaikille kaupoille kelpaa, niin on niitä kauppoja muitakin.
        En ole itse koskaan törmännyt yhteenkään kauppaan mikä kieltäytyy maksun ottamista vastaan. Harvassa ovat josko on ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen yli 70 vuotta ja on ollut kortti niin kauan kuin muistan, eikä ole velkaa.
        Jostain on kolikot hallittava jotta niillä voi maksaa. Ei pankissa ainakaan vaihdeta kolikoita, pitää olla aika varattu pari viikkoa aikaisemmin.
        Miten kaikilla nyt onkin näin paljon kolikoita.
        Ikinä en ole kassalla nähnyt kuin vanhoja jotka maksaa kolikoilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei raha kaikille kaupoille kelpaa, niin on niitä kauppoja muitakin.
        En ole itse koskaan törmännyt yhteenkään kauppaan mikä kieltäytyy maksun ottamista vastaan. Harvassa ovat josko on ollenkaan.

On sellaisia, jotka eivät hyväksy käteistä ylipäätään tai ovat asettaneet maksimisumman, jonka käteisenä hyväksyvät. Esim. Clas Ohlson ja verkkokauppa.com.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuija rinnastaa viivyttelyn asioinniksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen yli 70 vuotta ja on ollut kortti niin kauan kuin muistan, eikä ole velkaa.
        Jostain on kolikot hallittava jotta niillä voi maksaa. Ei pankissa ainakaan vaihdeta kolikoita, pitää olla aika varattu pari viikkoa aikaisemmin.
        Miten kaikilla nyt onkin näin paljon kolikoita.
        Ikinä en ole kassalla nähnyt kuin vanhoja jotka maksaa kolikoilla

Olen +80v ikäinen ja jonkin sortin luottokortti on ollut 60-luvulta lähtien.
        Ainoat velat olivat asuntolainat 1976 - 1984.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsis. Kaikki pennosilla nyhräämiset pois kassoilta ! Mummo voi laittaa ne pennosensa kulhoon ja vie kulhon pankkiin, jossa raha lasketaan ja lisätään tilille. Helppoa;

• Anonyymi

RAHAA NE KOLIKOTKIN ON EI SE TARKOITA ETTÄ HENKILÖLLÄ OLISI RAHAT LOPUSSA:KUN KOLIKOILLA MAKSAA.MIHIN MUKA NE PITÄISI SÄILÖÄ VAI?

• Anonyymi

Ai jaa, on se mummoikä sitten alentunut reippaasti. Siellä 7 v maksaa karkkinsa kolikoilla, 27 v makselee ostoksia kolikoilla... jne....ei nuo vielä musta mummoilta näytä.

Itsekin olen ikäni maksanut kolikoilla, eikä se ole tehnyt minusta mummoa, vasta kun siilloin kun sain ekan lapsenlapsen. Ei raha tee kenestäkään mummoa ja vaaria.

• Anonyymi

Tuutteihin jaettavaksi pihapiirin tenaville.

• Anonyymi

Kolikot ovat hyvää valuuttaa laitettavaksi vaikka lasten tileille.
      Saavat niistä mukavasti taskurahaa. Kyllä kulhossa on jo
      muutama kymppi kolikoita ja äkkitarpeeseen voi antaa setelin.

• Anonyymi

Meilä annetaan lapsille vain seteleitä. Rahaa on, niin ei kolikoilla pelta muualla kuin kaupassa, sinne viedään kolikot, ruuhka aikaan.

• Anonyymi

Yritän ostaa joitakin pieniä ostoksia kolikoilla, silloin kun ei ole jonoa.

• Anonyymi

Eipä ole kolikoita tullut keräiltyä. Yleensä maksan pankkikortilla ostokseni ja käteistä on vain parikymppiä mukana varulta.

• Anonyymi

Maksan niillä aina ostokset kaupassa.

• Anonyymi

Ei ole aikaa maksaa kolikoilla. Maksan aina kortilla. Aika on rahaa

• Anonyymi

Maksan aina vain käteisellä kaiken kaupan kassalla , joudut kumminkin käyttämään aikaasi kun kassa laskee mun kolikkopussukkaa piiiitkäään , onneksi ei oo kiire minnekkään , adios amigos .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maksan aina vain käteisellä kaiken kaupan kassalla , joudut kumminkin käyttämään aikaasi kun kassa laskee mun kolikkopussukkaa piiiitkäään , onneksi ei oo kiire minnekkään , adios amigos .

Kassa voi kieltäytyä kolikoista halutessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kassa voi kieltäytyä kolikoista halutessaan.

Ei voi, jos niitä on alle 50 kpl.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin vaihtaa toiseen kassaan tai itsepalveluun. En jää ketään kehityksessä jälkeen jäänyttä kyttämään

• Anonyymi

Kolikoiden kertymisen loppuminen ajoittui koronan alun tietämiin.
      Siihen saakka kolikoita oli jäänyt taskuun Espanjan asunnolla luumuiluistamme.
      Kaiken muun olen maksanut kortilla mutta markkinoilla ja kauppahallissa maksoin käteisellä sekä myöskin rantakuppiloissa koska en halunnut jättää korttiani näkökenttäni ulkopuolelle. Monessa kuppilassa tarjoilija tulee maksupäätteen kanssa mutta muutamissa tarjoilija häipyy kortin kanssa sisälle.
      Käyttämättä jääneet kolikot työnsin markettien pelikoneisiin periaatteella "maksimi panos 1€". Jos pääsin euron voitolle niin lopetin. Ennen seuraavaa Espanjan luumuilua olivat kolikot loppuneet.
      Vaikka korona ei enää ole haitannut niin iltaruskoni lämmön terveydentila on hoitanut jarrupuolen.

• Anonyymi

Kyllä mä joskus maksankin pikkukolikoilla, mutta euroa pienemmät kolikot menevät melkeinpä automaattisesti kolikkokippoon ja kipon täytyttyä talletusautomaatin kautta takaisin omalle tilille.

• Anonyymi

Armeijan päivärahat maksettiin kolikoina.

• Anonyymi

Nakkailen niitä takataskusta aikani kuluksi järven pintaan ja koitan laskea montako leipyä niistä tulee kaljapäissäni.

Viiden markan kolikolla sain eniten leipyjä sillalta ja yhen muovisuoroksen.

t.Erkki Melametsä ( Puutossalmi. Savo)

• Anonyymi

Maksan ostokseni pankkikortilla lähimaksuna, niin kolikoita ei kerry. Pantillisia pulloja ja tölkkejä palauttaessa otan joskus pantit käteisenä rahana, jos isompi summa niistä tulossa. Saan panteista yleensä 10€ setelin ja muutaman kolikon. Niillä kolikoilla teen lottoa rivin taikka kaksi, niin ei jää pyörimään lompakkoon.

Käteinen raha on nykyään niin hankalaa käyttää, kaikki kaupat ei edes ota käteistä vastaan, kun se on kauppiaillekin hankalaa.

• Anonyymi

KYYLÄT joka asiasta pitää NITISTÄ!

• Anonyymi

Hankala???? Ihmisethän on satoja vuosia käyttäneet kteistä, eikä se heistä ole ollut hankalaa.

Hankalaa SAA IHAN KAIKISTA ASIOISTA JOS VAAN HALUAA.

Minusta on hanklaa käydä töissä, onneksi en käy.

Minusta on talvella hankalaa liikkua ulkona kun on lunta ja jäätä, onneksi ei tarvi.

Minusta on hakalaa siivota kun matot on niin painavia....

Hankalaa on kaikki mistä tekee hankalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hankala???? Ihmisethän on satoja vuosia käyttäneet kteistä, eikä se heistä ole ollut hankalaa.

Minusta on talvella hankalaa liikkua ulkona kun on lunta ja jäätä, onneksi ei tarvi.

Kortin vilauttaminen ei ole hankalaa. Setelirahat ovat vielä kohtuu helppoja käyttää, jos summa on pieni. Kolikot tekee maksamisesta hankalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käteisen käyttö on hankalaa. Se vaatii oman logistiikkansa niin kaupalta, kuin kuluttajaltakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kortin vilauttaminen ei ole hankalaa. Setelirahat ovat vielä kohtuu helppoja käyttää, jos summa on pieni. Kolikot tekee maksamisesta hankalaa.

No sepäs se, kortin vilauttaminen ei ole hankalaa, siksipä kortilliset vilautteleekin korttia hanakasti jatkuvasti. Sillälailla tulee ostettua luotolla vaikka mitä kun luulevat ettei mikään maksa mitään. Koskaan ei ole rahaa kun kaikki rahat menee edellisen kuun velkoihin.

Kortilla tulee ostettua kallista, kun ei katsota hintaa, kun ei tarvi, ja ostetaan päivässä sadoilla euroilla asioita joita ei tarvi.

Kaikki kortillisetovat suurissa veloissa ja ulos otoissa kaikki. Surullista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sepäs se, kortin vilauttaminen ei ole hankalaa, siksipä kortilliset vilautteleekin korttia hanakasti jatkuvasti. Sillälailla tulee ostettua luotolla vaikka mitä kun luulevat ettei mikään maksa mitään. Koskaan ei ole rahaa kun kaikki rahat menee edellisen kuun velkoihin.

Kortilla tulee ostettua kallista, kun ei katsota hintaa, kun ei tarvi, ja ostetaan päivässä sadoilla euroilla asioita joita ei tarvi.

Et kai sinä niin tyhmä sentään ole että uskot siihen mitä kirjoitit? No jaa, kyllä taidat olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on käteisen rahan käyttö mennyt todella hankalaksi. Minulla ainakin tuli mitta täyteen, kun nostin käteistä pankista, ensin jonotin sinne palvelutiskille kaksi (2) tuntia ja sain viimein nostettua OMALTA tililtä sitä käteistä rahaa.
        Olin menossa yhteen kaupantekotilaisuuteen, mihin tarvitsin sitä käteistä rahaa kaupanvahvistajalle, matkalla ilmeni, että minulla pitääkin olla tasaraha maksaa tuo 120€ ja minulla oli vain kolme 50€ seteliä, eli käteisenä 150€. Ajattelin käydä vaihtamassa läheisessä pankissa tuon 50€ setelin kahdeksi 20€ seteliksi ja yhdeksi 10€ seteliksi, mutta ei onnistunut, vaikka kerroin nostaneeni rahan juuri vähän aikaa sitten toisesta pankista kahden (2) tunnin jonottamisen jälkeen.
        Minulla ei ollut tiliä ko. pankissa, joten minua kehoitettiin menemään sellaiseen pankkiin missä minulla on tili. Löysin oman pankkiryhmittymän pankin, siellä oli aivan hirveä jono ja pyysin saada ohittaa jonon, koska minulla on kiire kaupantekotilaisuuteen ja tarvitsen käteistä rahaa. Ystävälliset henkilöt jonossa antoivat minun ohittaa jonon ja sain nostettua tililtäni sen 120€. Ehdin juuri ja juuri sinne kaupantekotilaisuuteen.

Eikä tässä vielä kaikki, myin vanhan ajoneuvon, sain siitä ostajalta käteistä rahaa 100€ seteleinä 1800€, menin viemään niitä pankkiin ja tarkoitus oli tallettaa ne tilille, koska minulla oli laskuja maksettavana maksupalvelussa ja tilin saldo ei riittänyt niiden maksuun muuten. Jouduin lähes kolmannen asteen kuulusteluun, kun viimein olin päässyt pitkän jonottamisen jälkeen asioimaan pankkitoimihenkilön kanssa, että mistä olen rahani saanut. Jokainen 100€ seteli varmistettiin, ettei ne ole väärennettyjä, lisäksi tiliotteeseen tuli pitkän keskustelun jälkeen jopa maininta, että mistä rahat ovat peräisin.

Nyt kaikki kaupat eivät edes ota käteistä lainkaan vastaan, koska sen kanssa kauppiailla on ongelmia. Vääriä rahoja liikkuu, tuttavani sai väärennetyn 20€ setelin liikkeessään ja siitä tuli hänelle melkoinen tivoli, lopulta kukaan ei korvannut hänen vaivojaan asian selvittämisessä ja tuo 20€ jäi hänen tappioksi. Toinen tuttava sai väärennetyn 50€ setelin, jos hän olisi tiennyt, hän ei olisi edes vienyt sitä pankkiin muiden seteleiden joukossa, niin paljon harmia siitä tuli. Taitavia väärennöksiä liikkuu käteisen rahan joukossa ja vaikka olet nostanut juuri pankista käteistä rahaa, niin sillä maksaminen on vaikeaa, joskus jopa mahdotonta.

Minä käytän pankkikorttia, se on helppoa ja ei ole ongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käteisen käyttö on hankalaa. Se vaatii oman logistiikkansa niin kaupalta, kuin kuluttajaltakin.

NYKYTILANTEESSA MITÄ MAILMA ON;ON HYVÄ ETTÄ ON SITÄ PAPERIA KOTONAKIN!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NYKYTILANTEESSA MITÄ MAILMA ON;ON HYVÄ ETTÄ ON SITÄ PAPERIA KOTONAKIN!

Mitä sillä paperilla kotona tekee. Kaveri meni tyhmyyksissään ottamaan kiinteistön kauppasumman 70000€ käteisenä, nyt sitä ei mikään pankki ota häneltä vastaan. Laskuja pitää pankissa maksaa, niin ei oikein onnistu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on käteisen rahan käyttö mennyt todella hankalaksi. Minulla ainakin tuli mitta täyteen, kun nostin käteistä pankista, ensin jonotin sinne palvelutiskille kaksi (2) tuntia ja sain viimein nostettua OMALTA tililtä sitä käteistä rahaa.
        Olin menossa yhteen kaupantekotilaisuuteen, mihin tarvitsin sitä käteistä rahaa kaupanvahvistajalle, matkalla ilmeni, että minulla pitääkin olla tasaraha maksaa tuo 120€ ja minulla oli vain kolme 50€ seteliä, eli käteisenä 150€. Ajattelin käydä vaihtamassa läheisessä pankissa tuon 50€ setelin kahdeksi 20€ seteliksi ja yhdeksi 10€ seteliksi, mutta ei onnistunut, vaikka kerroin nostaneeni rahan juuri vähän aikaa sitten toisesta pankista kahden (2) tunnin jonottamisen jälkeen.
        Minulla ei ollut tiliä ko. pankissa, joten minua kehoitettiin menemään sellaiseen pankkiin missä minulla on tili. Löysin oman pankkiryhmittymän pankin, siellä oli aivan hirveä jono ja pyysin saada ohittaa jonon, koska minulla on kiire kaupantekotilaisuuteen ja tarvitsen käteistä rahaa. Ystävälliset henkilöt jonossa antoivat minun ohittaa jonon ja sain nostettua tililtäni sen 120€. Ehdin juuri ja juuri sinne kaupantekotilaisuuteen.

Eikä tässä vielä kaikki, myin vanhan ajoneuvon, sain siitä ostajalta käteistä rahaa 100€ seteleinä 1800€, menin viemään niitä pankkiin ja tarkoitus oli tallettaa ne tilille, koska minulla oli laskuja maksettavana maksupalvelussa ja tilin saldo ei riittänyt niiden maksuun muuten. Jouduin lähes kolmannen asteen kuulusteluun, kun viimein olin päässyt pitkän jonottamisen jälkeen asioimaan pankkitoimihenkilön kanssa, että mistä olen rahani saanut. Jokainen 100€ seteli varmistettiin, ettei ne ole väärennettyjä, lisäksi tiliotteeseen tuli pitkän keskustelun jälkeen jopa maininta, että mistä rahat ovat peräisin.

Nyt kaikki kaupat eivät edes ota käteistä lainkaan vastaan, koska sen kanssa kauppiailla on ongelmia. Vääriä rahoja liikkuu, tuttavani sai väärennetyn 20€ setelin liikkeessään ja siitä tuli hänelle melkoinen tivoli, lopulta kukaan ei korvannut hänen vaivojaan asian selvittämisessä ja tuo 20€ jäi hänen tappioksi. Toinen tuttava sai väärennetyn 50€ setelin, jos hän olisi tiennyt, hän ei olisi edes vienyt sitä pankkiin muiden seteleiden joukossa, niin paljon harmia siitä tuli. Taitavia väärennöksiä liikkuu käteisen rahan joukossa ja vaikka olet nostanut juuri pankista käteistä rahaa, niin sillä maksaminen on vaikeaa, joskus jopa mahdotonta.

Minä käytän pankkikorttia, se on helppoa ja ei ole ongelmia.

Olisit nostanut automaatista 20€ setelin tai kioskilta ostanut kahvin ym jotta raha rikki.talletusautomaattejakin on olemassa ei tarvitse konttorissa jonottaa.vaikka olet aivan oikeassa käteisen rahan hankaluudesta nykyaikana teit asiat itse itsellesi turhan vaikeaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit nostanut automaatista 20€ setelin tai kioskilta ostanut kahvin ym jotta raha rikki.talletusautomaattejakin on olemassa ei tarvitse konttorissa jonottaa.vaikka olet aivan oikeassa käteisen rahan hankaluudesta nykyaikana teit asiat itse itsellesi turhan vaikeaksi.

Vein talletusautomaattiin myös yli 1000 euroa, niin siellä tulee myös kysely rahan alkuperästä, koska yli 1000€. Pienemmistäkin summista huomautetaan.

Minusta oli erikoisinta, ettei pankissa suostuttu vaihtamaan 50€ seteliä pienemmiksi seteleiksi.

Olin täysin vieraalla paikkakunnalla ja oli kiire sinne kaupantekotilaisuuteen! Lisäksi navigaattori ajatti vielä hieman harhaan, joten yritin turvautua siihen lähimpään löytämääni pankkikonttoriin.

Maksan ostokseni pankkikortilla lähimaksuna, se on kätevää. Harvoin nykyään käytän käteistä. Kävimme viikko sitten vaimoni kanssa sellaisessa kaupassakin ostamassa ruokaa, mihin ei käteinen kelpaa lainkaan, pitää maksaa pankkikortilla tai olla tili sinne asiointiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö, kyllä ihminen tietää paljonko tilillä on rahaa, vaikka maksaa kortilla. Oletko uuno

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vein talletusautomaattiin myös yli 1000 euroa, niin siellä tulee myös kysely rahan alkuperästä, koska yli 1000€. Pienemmistäkin summista huomautetaan.

Minusta oli erikoisinta, ettei pankissa suostuttu vaihtamaan 50€ seteliä pienemmiksi seteleiksi.

Olin täysin vieraalla paikkakunnalla ja oli kiire sinne kaupantekotilaisuuteen! Lisäksi navigaattori ajatti vielä hieman harhaan, joten yritin turvautua siihen lähimpään löytämääni pankkikonttoriin.

Maksan ostokseni pankkikortilla lähimaksuna, se on kätevää. Harvoin nykyään käytän käteistä. Kävimme viikko sitten vaimoni kanssa sellaisessa kaupassakin ostamassa ruokaa, mihin ei käteinen kelpaa lainkaan, pitää maksaa pankkikortilla tai olla tili sinne asiointiin.

Juu niissä on tosiaan ukaasi pankki saattaa kysellä rahan alkuperästä mutta selvityksen voi antaa omalta näppäimistöltä verkkopankissa eikä jonottaa pankissa päästäkseen virkailijan tentattavaksi.

• Anonyymi

Vien kolikot lähi kahvioon kun on hiljaista joko ostan tuotteita tai vaihdan seteleiksi.

• Anonyymi

Haluan eroon kolikoista,pitäskö roskiin heittä?vai kaupan kassalle?

• Anonyymi

Lisäys eikö tää aihe ole jo taputeltu!

• Anonyymi

Possuun (talletusautomaatti ja omalle tililke) tai kauppaan. Kaupat ottaa mielellään kolikot maksuna.

• Anonyymi

Kolikot kannattaa viedä mielummin kaupan asiakaspalveluun, niin ei turhaan hidasta ihmisten kauppareissuja.

• Anonyymi

Miten kolikot on kömpelöitä??????

Jos ei osaa rahaakäyttää, niin onhan se köpelöä oli se luottokortti tai käteinen. Riippuu sinusta itsestäsi.

• Anonyymi

Vein kolikot talletusautomaattiin tässä pari päivää sitten. Prismassa on sellainen ja siihen saa laittaa 3000 euroa kolikoita. Minulla oli 1755,20 euroa kolikoita.

• Anonyymi

Etelän matkalla on hyvä olla kolikoita. Saa maksaa kaikkea pientä käteisellä

• Anonyymi

Hanki jo se rahtihame!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2675
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2365
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      20
      2245
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1797
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1590
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      166
      1318
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      275
      1130
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1014
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      984
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe