VÄÄRÄ helluntai vs. OIKEA Helluntai

Anonyymi-ap

Raamatullisena Helluntaina puhuttiin ymmärrettäviä kieliä eikä hurmahenkikieliä.
Raamatussa ei ole profetoitu uuden 2. helluntain tulemisesta (uususkonnollisuus).

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14:10

"Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä."

52

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloitus ei pysy totuudessa missään kohtaa!

      Miksi niin, aliarvioitko lukijakuntaa vaiko mikä on homman nimi #

    • Anonyymi

      Et usko Raamattuun.

      • Anonyymi

        helluntailainenkin voisi uskoa Raamattuun , mutta kun ei , niin , ei .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainenkin voisi uskoa Raamattuun , mutta kun ei , niin , ei .

        Helluntalainen sitä ja tätä. Etkö osaa muusta puhua? Kenen agendaa esität?
        Onko adventistin Ellenin hautapuheita huulillasi? Ainakin osoite viittaa suusi puhumisessa sinne. Mihin hukkasitte profetoimisen armolahjan?
        Näin esimerkiksi? Ellenin hautaan.

        ts. jankkaat, että profetoimisen lahja toimi Ellenissä...

        Se oli siinä se, enempiä ei profetoida, tulee sapatti - papattipuheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntalainen sitä ja tätä. Etkö osaa muusta puhua? Kenen agendaa esität?
        Onko adventistin Ellenin hautapuheita huulillasi? Ainakin osoite viittaa suusi puhumisessa sinne. Mihin hukkasitte profetoimisen armolahjan?
        Näin esimerkiksi? Ellenin hautaan.

        ts. jankkaat, että profetoimisen lahja toimi Ellenissä...

        Se oli siinä se, enempiä ei profetoida, tulee sapatti - papattipuheet.

        Kunnioita edes senverran Jumalaa, että pidät Jumalan pyhittämän ja siunaaman sapatin pyhänäpäivänä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Tuuleen puhujat

      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14:9

      Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän PUHUTTE silloin TUULEEN.

      • Anonyymi

        Toinen kirje korinttilaisille 11:14

        Eikä ihme; sillä itse saatana TEKEYTYY valkeuden enkeliksi.


      • Anonyymi

        Miksi revit tuomioksesi Raamattua, etkä lue kokonaisuuksia,
        Ei kiitos- pilkkapuheessasi ei ole totuutta.

        Missä on tämä näkyvyys? Miksi jätit sen pois?

        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, -->>> ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?<<<<<
        (1Ko 14:1-6)

        Siis voidaan tulla kielilläpuhuen ja se on ehdollinen. Tämä täytyy rautakankiuskonnollisen mielen ymmärtää, eli Elleniläiset - huom! ---esim. profetiastakin puhe---

        Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? [ettette vain ole elottomia soittimia]

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
        (1Ko 14:7-11)

        ts. kun Pyhä Henki rakentaa seurakuntaa ---- puhutaan Pyhän Hengen armolahjoista.
        Mutta, jos ei olekaan armolahjoja, alkaa teitin selitykset, ja pyritte pitämään Ellenin hautarauhaa yllä, koska profetoimisen armolahja nukkuu haudan levossa ja mykkyys on vallannut mielenne.
        Eli ei ole helluntai- sitä ja tätä jutuista kyse, vaan seurakunnasta, ---ei teitin seurasta ja kunnasta. Siinä se ero tulee.
        Jos tullen kirkkoonne, seuraanne- kuntaanne- tuskin kuulen profetoimisen armolahjan toimintaa, noin esimerkkinä.
        ////////
        Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, >>>>>>>>>> joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. <<<<<

        [ymmärrättekö seuraavaa lauselmaa? kirjoittajalla ON kielilläpuhumisen armolahja, mutta hän tuo opetuksessa esiin se, että jos ei ole kielillä selittäjää, niin armolahja on armolahjassa vallan alaisuus, että seurakunta rakentuu. Jos sei ole siitä kääntäjää paikalla, armolahja jää rukouskammioon armolahjan haltijan käyttöön Jumalan ja hänen välissään, jota muut ei ymmärrä, Henki rukoilee jne.]


        Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta >>>>>seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.<<<<
        (1Ko 14:12-19)

        ts. kielilläpuhumisen Jumalan Sanan toimintaan ohje, ja missä se tapahtuu ----- seurakunnassa----
        Se ei ole teidän ajatusta, että turpa kiinni, kielillä ei saa puhua ja sitten manaatte sen armolahjan maan rakoon, tavallaan kuin kastamaton vauva- kuolemassa on helvettijumalan kidutuskammioissa kärsimässä. Tuo verrokkina, ymmmärryksellle.

        Etsikää rukouskammioissanne Jumalalta armolahjoja, että Pyhä Henki pääsisi toimimaan seurakunnan rakentajana. Siitähän on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi revit tuomioksesi Raamattua, etkä lue kokonaisuuksia,
        Ei kiitos- pilkkapuheessasi ei ole totuutta.

        Missä on tämä näkyvyys? Miksi jätit sen pois?

        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, -->>> ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?<<<<<
        (1Ko 14:1-6)

        Siis voidaan tulla kielilläpuhuen ja se on ehdollinen. Tämä täytyy rautakankiuskonnollisen mielen ymmärtää, eli Elleniläiset - huom! ---esim. profetiastakin puhe---

        Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? [ettette vain ole elottomia soittimia]

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
        (1Ko 14:7-11)

        ts. kun Pyhä Henki rakentaa seurakuntaa ---- puhutaan Pyhän Hengen armolahjoista.
        Mutta, jos ei olekaan armolahjoja, alkaa teitin selitykset, ja pyritte pitämään Ellenin hautarauhaa yllä, koska profetoimisen armolahja nukkuu haudan levossa ja mykkyys on vallannut mielenne.
        Eli ei ole helluntai- sitä ja tätä jutuista kyse, vaan seurakunnasta, ---ei teitin seurasta ja kunnasta. Siinä se ero tulee.
        Jos tullen kirkkoonne, seuraanne- kuntaanne- tuskin kuulen profetoimisen armolahjan toimintaa, noin esimerkkinä.
        ////////
        Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, >>>>>>>>>> joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. <<<<<

        [ymmärrättekö seuraavaa lauselmaa? kirjoittajalla ON kielilläpuhumisen armolahja, mutta hän tuo opetuksessa esiin se, että jos ei ole kielillä selittäjää, niin armolahja on armolahjassa vallan alaisuus, että seurakunta rakentuu. Jos sei ole siitä kääntäjää paikalla, armolahja jää rukouskammioon armolahjan haltijan käyttöön Jumalan ja hänen välissään, jota muut ei ymmärrä, Henki rukoilee jne.]


        Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta >>>>>seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.<<<<
        (1Ko 14:12-19)

        ts. kielilläpuhumisen Jumalan Sanan toimintaan ohje, ja missä se tapahtuu ----- seurakunnassa----
        Se ei ole teidän ajatusta, että turpa kiinni, kielillä ei saa puhua ja sitten manaatte sen armolahjan maan rakoon, tavallaan kuin kastamaton vauva- kuolemassa on helvettijumalan kidutuskammioissa kärsimässä. Tuo verrokkina, ymmmärryksellle.

        Etsikää rukouskammioissanne Jumalalta armolahjoja, että Pyhä Henki pääsisi toimimaan seurakunnan rakentajana. Siitähän on kyse.

        Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna:

        "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".

        Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? (1Ko 14:20-23)

        [tämän tähden seurakunnan kokouksessa on oltava se selitys, kun Pyhän Hengen kielilläpuhumisen armolahja toimii. Jos ei ole, ei puhutakaan kielillä, Uudessatestamentissa on yli 1033, käskyä ja kehtotusta ja tämä on mm. juuri siihen sisältyvää asiaa]

        [armolahjojen kieltäjille seuraavaa-- kun profetoiminen on kaivettava nyt haudasta ja tultava tähän päivään, ts. rukouskammioon hopi hopi. Isän eteen rukoilemaan, että Hän pääsisi opettamaan Hengellään seurakuntaansa.]

        >> Mutta <<< [mitä jos tämä 'mutta' kertoo] jos

        kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja

        kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
        (1Ko 14:24-25)

        Niinpä niin. vingutaan kielilläpuhumisesta , ja revitään jae irti opista, mutta jätetään tämäkin pois, että valheellinen juttunne ei paljastu.

        Missä on profetoimisen armolahjat?????? Pitäisikö jokaisen painua nyt rukouskammioon, ottaa tuhkaa mukaan, olla Isän edessä- Ylipapin luona ja tehdä parannusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna:

        "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".

        Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? (1Ko 14:20-23)

        [tämän tähden seurakunnan kokouksessa on oltava se selitys, kun Pyhän Hengen kielilläpuhumisen armolahja toimii. Jos ei ole, ei puhutakaan kielillä, Uudessatestamentissa on yli 1033, käskyä ja kehtotusta ja tämä on mm. juuri siihen sisältyvää asiaa]

        [armolahjojen kieltäjille seuraavaa-- kun profetoiminen on kaivettava nyt haudasta ja tultava tähän päivään, ts. rukouskammioon hopi hopi. Isän eteen rukoilemaan, että Hän pääsisi opettamaan Hengellään seurakuntaansa.]

        >> Mutta <<< [mitä jos tämä 'mutta' kertoo] jos

        kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja

        kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
        (1Ko 14:24-25)

        Niinpä niin. vingutaan kielilläpuhumisesta , ja revitään jae irti opista, mutta jätetään tämäkin pois, että valheellinen juttunne ei paljastu.

        Missä on profetoimisen armolahjat?????? Pitäisikö jokaisen painua nyt rukouskammioon, ottaa tuhkaa mukaan, olla Isän edessä- Ylipapin luona ja tehdä parannusta!

        Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        (1Ko 14:26-28)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        (1Ko 14:26-28)

        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:29-33)


        No, nyt mussuttajien kantsii hieman pohtia, mitä, miksi ja kuka käskee puhua, miten puhutte.

        Muistakaa, puhutaan Pyhän Hengen ----armo----- lahjoista....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:29-33)


        No, nyt mussuttajien kantsii hieman pohtia, mitä, miksi ja kuka käskee puhua, miten puhutte.

        Muistakaa, puhutaan Pyhän Hengen ----armo----- lahjoista....

        pistetää teille, joka puhuu pilkaten --- hellutai sitä ja tätä, mutta armolahjat ovat teistä ulkona. Miettikääs tätä- käskyä ja kehotusta.

        mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja; samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        (Jak 3:8-10)

        Tässä on hiomista sielussanne. Suunne puheet ja todistukset sen kertoo, missä sydämenne on, missä viihdytte- mitä ajattelette, sekä se, jos puuttuu Kristuksen kirkastuminen hengen hedelmistänne.------- puuttuu Pyhän Hengen elämä sydämestänne.
        VP


    • Anonyymi

      Vai on kaikki ymmärrettävissä . . . Varmaan myös korruptio ja oikeistotaustaiset uskonto ja hyväntekeväisyysjärjestöt joiden suuntauksen ymmärtää. Uskonnollisissa lahkoissa ryhmien kuuluu olla tyrkyttämättä näkemyksiään. Ne jotka kuuluvat kirkkoon maksavat jo veroa. Se on jo uskonnollinen teko. Ja yrittävät toteuttaa elämässään hyviä arvoja. Jonkun toisen lahkon edustajan ei kuulu tulla läksyttämään tai vaatimaan muutosta. Jo tietty ikä kuten eläkeläiset haluavat omaa rauhaa. Sitä kuuluu kunnioittaa. Usein näiden lahkojen taustalla on agressiivinen rahan keruu. Me olemme samanlaisia matkaajia kaikki loppu pelissä. Rauhaa toivottaen..."Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi".

    • Anonyymi

      helluntailaiset ei ole oikein , snaijannu , kielilläpuhumisen eroa Apostolien ja omiin hömpän , pömpän kielilläpuhumiseen . . .

    • Anonyymi

      Helluntailaiset yms. tuomitsee Jumala.
      Peruste:
      EPÄRAAMATULLISUUS JA YLIMIELISYYS.

      • Anonyymi

        Psalmien kirja 105:7

        "Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan."


      • Anonyymi

        Mihin jätit Pyhän Hengen sanoistasi?


    • Anonyymi

      Miksi ihmiset puhuivat kielillä vaikka kaikki paikalla olleet ymmärsivät Pietarin puheen?
      Apt10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
      10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
      10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

      • Anonyymi

        heitä oli koolla useista kymmenistä eri maista , > valtioista , / >kielilläpuhuminen ,
        "miksi me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä , jossa olemme syntyneet"

        evankeliumin sanoman vieminen eteenpäin > useilla kielillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heitä oli koolla useista kymmenistä eri maista , > valtioista , / >kielilläpuhuminen ,
        "miksi me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä , jossa olemme syntyneet"

        evankeliumin sanoman vieminen eteenpäin > useilla kielillä.

        Älä höpötä! Tekstin tapahtumat tapahtui Korneliuksen kodissa!
        Ihmiset täytettiin Pyhällä Hengellä ja siitä oli merkkinä kielilläpuhuminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä! Tekstin tapahtumat tapahtui Korneliuksen kodissa!
        Ihmiset täytettiin Pyhällä Hengellä ja siitä oli merkkinä kielilläpuhuminen!

        >>> valehtele <<<

        Raamattu edelleen , Apt : 2 :

        > Pyhä Henki vuodatetaan helluntaipäivänä , ja niin seurakunta syntyy. 1 - 13
        Pietari osoittaa kansanjoukolle , että profeetta Jooel on sen ennustanut , 14 - 21
        ja näyttää , että Jeesus on HERÄTETTY KUOLLEISTA ja korotettu Jumalan oikealle
        puolelle ja tehty Herraksi ja Kristukseksi , 22 - 36
        Noin kolmetuhatta henkeä ottaa KASTEEN , 37 - 41
        Ensimmäisten kristittyjen keskinäinen elämä ja seurakunnan lisääntyminen , 42 -47

        "he olivat koolla " Apt : 2: 1 ,

        "Kuinka me sitten kukin kuulemme sen maan kieltä , jossa olemme syntyneet ."
        Apt: 2 : 8

        "Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me , jotka asumme Mesopotaniassa
        , Juudeassa ja Kappadokiassa , Pontossa , ja Aasiassa , Frygiassa , ja Pamfyliassa ,
        Egyptissä , ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla , ja täällä oleskelevat juutalaiset ,
        ja käännynnäiset , kreetalaiset , ja arabialaiset , me KUULEMME KUKIN heidän
        PUHUVAN heidän OMALLA KIELELLÄMME Jumalan suuria tekoja ."
        Apt: 2 : 9 - 11


        "Korneliuksesta" ei puhuta tässä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> valehtele <<<

        Raamattu edelleen , Apt : 2 :

        > Pyhä Henki vuodatetaan helluntaipäivänä , ja niin seurakunta syntyy. 1 - 13
        Pietari osoittaa kansanjoukolle , että profeetta Jooel on sen ennustanut , 14 - 21
        ja näyttää , että Jeesus on HERÄTETTY KUOLLEISTA ja korotettu Jumalan oikealle
        puolelle ja tehty Herraksi ja Kristukseksi , 22 - 36
        Noin kolmetuhatta henkeä ottaa KASTEEN , 37 - 41
        Ensimmäisten kristittyjen keskinäinen elämä ja seurakunnan lisääntyminen , 42 -47

        "he olivat koolla " Apt : 2: 1 ,

        "Kuinka me sitten kukin kuulemme sen maan kieltä , jossa olemme syntyneet ."
        Apt: 2 : 8

        "Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me , jotka asumme Mesopotaniassa
        , Juudeassa ja Kappadokiassa , Pontossa , ja Aasiassa , Frygiassa , ja Pamfyliassa ,
        Egyptissä , ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla , ja täällä oleskelevat juutalaiset ,
        ja käännynnäiset , kreetalaiset , ja arabialaiset , me KUULEMME KUKIN heidän
        PUHUVAN heidän OMALLA KIELELLÄMME Jumalan suuria tekoja ."
        Apt: 2 : 9 - 11


        "Korneliuksesta" ei puhuta tässä mitään.

        edelliseen: "Ja Jerusalemissa asui juutalaisia , jumalaapelkääväisiä miehiä , KAIKKINAISISTA KANSOISTA , mitä taivaan alla on :" Apt: 2 : 5

        - olipas Korneliuksella iso koti . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edelliseen: "Ja Jerusalemissa asui juutalaisia , jumalaapelkääväisiä miehiä , KAIKKINAISISTA KANSOISTA , mitä taivaan alla on :" Apt: 2 : 5

        - olipas Korneliuksella iso koti . . .

        Mitä sinä jumalaton luterilainen, Jumalan pilkkaaja ja käärme oikein väännät: Luukas kertoo Korneliuksen kodin taphtumista: "Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin"
        LOPETA JO HEVONKUKKUSI LAPIOINTI!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä jumalaton luterilainen, Jumalan pilkkaaja ja käärme oikein väännät: Luukas kertoo Korneliuksen kodin taphtumista: "Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin"
        LOPETA JO HEVONKUKKUSI LAPIOINTI!!!!

        se ei poista raamatun sanaa : > "Pyhä Henki vuodatettiin helluntaina" Apt: 2 : 1- 13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se ei poista raamatun sanaa : > "Pyhä Henki vuodatettiin helluntaina" Apt: 2 : 1- 13

        Pyhä Henki vuodatettiin ENSIMMÄISEN KERRAN seurakuntalaisten päälle helluntaina. Siitä lähtien joka päivä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> valehtele <<<

        Raamattu edelleen , Apt : 2 :

        > Pyhä Henki vuodatetaan helluntaipäivänä , ja niin seurakunta syntyy. 1 - 13
        Pietari osoittaa kansanjoukolle , että profeetta Jooel on sen ennustanut , 14 - 21
        ja näyttää , että Jeesus on HERÄTETTY KUOLLEISTA ja korotettu Jumalan oikealle
        puolelle ja tehty Herraksi ja Kristukseksi , 22 - 36
        Noin kolmetuhatta henkeä ottaa KASTEEN , 37 - 41
        Ensimmäisten kristittyjen keskinäinen elämä ja seurakunnan lisääntyminen , 42 -47

        "he olivat koolla " Apt : 2: 1 ,

        "Kuinka me sitten kukin kuulemme sen maan kieltä , jossa olemme syntyneet ."
        Apt: 2 : 8

        "Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me , jotka asumme Mesopotaniassa
        , Juudeassa ja Kappadokiassa , Pontossa , ja Aasiassa , Frygiassa , ja Pamfyliassa ,
        Egyptissä , ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla , ja täällä oleskelevat juutalaiset ,
        ja käännynnäiset , kreetalaiset , ja arabialaiset , me KUULEMME KUKIN heidän
        PUHUVAN heidän OMALLA KIELELLÄMME Jumalan suuria tekoja ."
        Apt: 2 : 9 - 11


        "Korneliuksesta" ei puhuta tässä mitään.

        Eipä syntynyt helluntaiseurakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä syntynyt helluntaiseurakunta.

        `vaan syntyi luterilainen vauvahätäkasteseurakunta- henkkesssä ettei helevetin portit polta vauvaa ja kiduta. Sitähän halusit sanoa. Apostolisena aikana syntyi pieni luteriaisuus seurakunta - jossa veri virtasi ja kaasukammiot tappoi - kirkkoisänsä apostooooliudesta käsin ja te profetoitte ja puhutte Martti- uskonnon kielilläpuhumista


    • Anonyymi

      Raamattu puhuu myös kielten selittämisen lahjasta 1.Kor. 14:13. Se tarkoittaa, että kielillä puhuessa puhutaan vierailla kielillä eikä tunnetuilla kielillä.

      • Anonyymi

        "Maailmassa on , kuka tietää , kuinka monta eri kieltä , mutta ei ainoatakaan , jonka äänet
        ei olisi ymmärrettävissä ." 1 Kor : 14 : 10

        Raamatussa , helluntaipäivänä :
        "Ja Jerusalemissa asui juutalaisia , jumalaapelkääväisiä miehiä , KAIKKINAISISTA
        KANSOISTA , mitä taivaan alla on ." Apt: 2 : 5

        "Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä , jossa olemme syntyneet"
        Apt: 2 : 8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maailmassa on , kuka tietää , kuinka monta eri kieltä , mutta ei ainoatakaan , jonka äänet
        ei olisi ymmärrettävissä ." 1 Kor : 14 : 10

        Raamatussa , helluntaipäivänä :
        "Ja Jerusalemissa asui juutalaisia , jumalaapelkääväisiä miehiä , KAIKKINAISISTA
        KANSOISTA , mitä taivaan alla on ." Apt: 2 : 5

        "Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä , jossa olemme syntyneet"
        Apt: 2 : 8

        Perkeleen lapsi ottaa taas irtojakeen asiakokonaisuudesta. Olisit laittanut koko 1. Kor. 14 -luvun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkeleen lapsi ottaa taas irtojakeen asiakokonaisuudesta. Olisit laittanut koko 1. Kor. 14 -luvun.

        koetatko selitellä , että helluntailaisten "siansaksakielet " on mukamas samaa kuin
        Apostolisena aikana . . .

        toisekseen , Raamatun > toinen jae , EI POISTA toista raamatussa kirjoitettua .

        tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koetatko selitellä , että helluntailaisten "siansaksakielet " on mukamas samaa kuin
        Apostolisena aikana . . .

        toisekseen , Raamatun > toinen jae , EI POISTA toista raamatussa kirjoitettua .

        tiedoksi.

        Selitä mitä tämä jae tarkoittaa.

        1.Korinttolaiskirje:
        14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä mitä tämä jae tarkoittaa.

        1.Korinttolaiskirje:
        14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

        Missä selitys viipyy?


    • Anonyymi

      Apt 2: 39
      Sillä teille ja TEIDÄN LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu, ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu

      • Anonyymi

        Apt: 2 : 38 - 39
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan ,
        sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu "

        raamattu sanoo "kasteen" , ei mitään henkikastetta vaan " kasteen Jeesuksen Kristuksen
        nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi "

        kaste Kristukseen : > "Isän ja Pojan ja Pyhän HENGEN NIMEEN" Mt : 28 : 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt: 2 : 38 - 39
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan ,
        sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu "

        raamattu sanoo "kasteen" , ei mitään henkikastetta vaan " kasteen Jeesuksen Kristuksen
        nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi "

        kaste Kristukseen : > "Isän ja Pojan ja Pyhän HENGEN NIMEEN" Mt : 28 : 19

        Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt: 2 : 38 - 39
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan ,
        sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu "

        raamattu sanoo "kasteen" , ei mitään henkikastetta vaan " kasteen Jeesuksen Kristuksen
        nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi "

        kaste Kristukseen : > "Isän ja Pojan ja Pyhän HENGEN NIMEEN" Mt : 28 : 19

        Selitä mitä tämä Raamatun paikka tarkoittaa.

        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä mitä tämä Raamatun paikka tarkoittaa.

        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        kasteessa laitetaan "käsi pään päälle" > veden ripottelu ja , > siunataan > "isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" <

        "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8 : 7

        myös upotuskasteessa , kuka kasteen antaa , yleensä laitetaan käsi "pään päälle" , ei kuitenkaan kosketa käsillä kastettavaan , vaan Jumalan pysyä ja elävä Sana ,
        >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasteessa laitetaan "käsi pään päälle" > veden ripottelu ja , > siunataan > "isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" <

        "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8 : 7

        myös upotuskasteessa , kuka kasteen antaa , yleensä laitetaan käsi "pään päälle" , ei kuitenkaan kosketa käsillä kastettavaan , vaan Jumalan pysyä ja elävä Sana ,
        >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"<

        Mooseksen laki puhuu punaisesta lehmästä, joka piti uhrata syntiuhriksi ja syntiuhrin tuhkasta valmistettiin puhdistusvettä. KUIN MONTA KERTAA PITÄÄ TOISTAA!
        Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, Puhdistusvesi puhdisti lihanpuhtauteen.
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        Näetkö sinä sanoja: 'kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri'. Ei ole kirjoitettu kastevesi, vaikka helvetin portteihin asti vääntäsit vesiuskontoasi palstalle.
        vaan te olette käyneet...ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö,
        EI LUE: KÄYNEET LUTERILAISESSA SAKRAMENTISSA JA PAKANAPAPPIEN KÄSIEN ALLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki puhuu punaisesta lehmästä, joka piti uhrata syntiuhriksi ja syntiuhrin tuhkasta valmistettiin puhdistusvettä. KUIN MONTA KERTAA PITÄÄ TOISTAA!
        Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, Puhdistusvesi puhdisti lihanpuhtauteen.
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        Näetkö sinä sanoja: 'kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri'. Ei ole kirjoitettu kastevesi, vaikka helvetin portteihin asti vääntäsit vesiuskontoasi palstalle.
        vaan te olette käyneet...ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö,
        EI LUE: KÄYNEET LUTERILAISESSA SAKRAMENTISSA JA PAKANAPAPPIEN KÄSIEN ALLA.

        >>> Mooseksen laissa <<<

        Vanhan liiton kirjoitukset on "tulevan esikuva" Jkr .

        Uudessa liitossa ,
        "Sillä hän on YHDELLÄ ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydelliseksi , ne jotka
        pyhitetään" Hebr: 10 : 14


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasteessa laitetaan "käsi pään päälle" > veden ripottelu ja , > siunataan > "isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" <

        "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8 : 7

        myös upotuskasteessa , kuka kasteen antaa , yleensä laitetaan käsi "pään päälle" , ei kuitenkaan kosketa käsillä kastettavaan , vaan Jumalan pysyä ja elävä Sana ,
        >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"<

        synnistä maailma pelastui, kun Jumala pesi Kainilaisuuden Nooan aikana- sinnehän se pesu- kirjoituksissa viittaa- eli hukutettiin ja tapettiin maailman pahuus.
        Kyllä se pesu- vedessä on oiva esimerkki tulevasta - helvetin tulesta, kun ja koska Jeesuksen veren anteeksianto puuttuu uskosta ja elämästä

        Siinä pestään synti- maailmankaikkeudesta pois. Tuli on oiva ymmärrykseen tuleva selitys.

        SE ei ole vauvakaste- vaan hukuttaminen. Siksi on kaste- kasteenhauta- joka opettaa sen hengellisen sisällön. Parannus, halu elämään- jossa on iankaikkisen elämän sanat- ja Herrankansa on usko kautta- kastettu- nousee syvästä vedestä Pelastuksen arkkiin Jeesukseen.

        vauvakastehelvettijumala ei oikein kolahda, koska se pilkkaa Jumalan sanaa- sen opin sanoituksen kautta- ikäänkuin pestään vedellä, mutta veren evankeliumi unohtuu.
        Siinä uskonnollisuuden huseerajat ovat omin luvin touhuamassa- kastemaljan äärellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä mitä tämä Raamatun paikka tarkoittaa.

        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Missä selitys viipyy?


    • Anonyymi

      isä ja poika ja pyhä henki on kolmiyhteinen jumala ja murhaaja!

    • Anonyymi

      Pyhä Henki asui Paavalissa, myös käsissä. Paavalin laittaessa kätensä Efeson miesten päällä, niin Paavalissa asuva Pyhä henki tuli miesten päälle.

      • Anonyymi

        Jumalan Sanan voima .

        kaste annetaan :
        "Jumalan pysyvän ja elävän SANAN kautta" 1 Piet: 1: 123 > "vedestä ja Hengestä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Sanan voima .

        kaste annetaan :
        "Jumalan pysyvän ja elävän SANAN kautta" 1 Piet: 1: 123 > "vedestä ja Hengestä"

        Luterrilainen, et pysty kieltämään tätä totuutta itsestäsi: isäsi on saatana, etkä pysty kieltämään herraasi, vaa nniin kuin kommenteistsi näkee, olet täynnä valhetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterrilainen, et pysty kieltämään tätä totuutta itsestäsi: isäsi on saatana, etkä pysty kieltämään herraasi, vaa nniin kuin kommenteistsi näkee, olet täynnä valhetta!

        Aivan, uudestikastajille Isä Jumala on saatana....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterrilainen, et pysty kieltämään tätä totuutta itsestäsi: isäsi on saatana, etkä pysty kieltämään herraasi, vaa nniin kuin kommenteistsi näkee, olet täynnä valhetta!

        On täällä melkosta kielen käyttöä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täällä melkosta kielen käyttöä !

        järkyttävää , tuo helluntailaisten kielenkäyttö , se >>> saatana <<< sieltä tulee ENSIMMÄISENÄ !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, uudestikastajille Isä Jumala on saatana....

        Uudestikastaja on helvettijumalanpalvelijan mantra- jossa hän liotuttaa martin opin mukaan kastamattomia lapsia helvetin tulessa. Eli ei kiitos, kaltaisellesi kasteelle, pidä vain oma tunkkisi, äläkä mussuta aina tuota helvetillistä helvettioppia, siinä ei ole järkeä, ei mennen eikä tullen.

        Jos jumalasi kiduttaa kastamatonta lasta- vauvana kuoleena, niin ota hieman järki käteen ja mieti, kannattaako sinun enää puhua ---uudestikasteesta, se on aika pimeää ja näyttää mielevikaisuuden merkkinä otsassasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja on helvettijumalanpalvelijan mantra- jossa hän liotuttaa martin opin mukaan kastamattomia lapsia helvetin tulessa. Eli ei kiitos, kaltaisellesi kasteelle, pidä vain oma tunkkisi, äläkä mussuta aina tuota helvetillistä helvettioppia, siinä ei ole järkeä, ei mennen eikä tullen.

        Jos jumalasi kiduttaa kastamatonta lasta- vauvana kuoleena, niin ota hieman järki käteen ja mieti, kannattaako sinun enää puhua ---uudestikasteesta, se on aika pimeää ja näyttää mielevikaisuuden merkkinä otsassasi

        kun tänne kirjoitettu Raamatun sanaa:

        1 Piet : 1: 23
        >"Jumalan pysyvä ja elävän SANAN kautta" < ,
        SENJÄLKEEN helluntailainen hokee saatanaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        järkyttävää , tuo helluntailaisten kielenkäyttö , se >>> saatana <<< sieltä tulee ENSIMMÄISENÄ !

        huvittaa, kun ihminen ei käsitä Raamatullista ilmaisua -----edes---
        Saatana on suomennettuna vastustaja.
        Ja vastustaja on epäuskon isä- meneekö kaaliin?

        Opettele käsitteet, että tiedät edes Raamatullisen kielenkäytön perusteet...

        https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/saatana-kuka-han-on/

        Raamattu ei tarkoin kerro, mistä Saatana, Jumalan vastustaja, on saanut alkunsa. Kaikki näkyväinen ja näkymätön on joka tapauksessa Jumalan luomaa. Saatanalla ei siis ole omaa olemassaoloa eikä valtapiiriä mitenkään muuten kuin Jumalan sallimuksesta. Perinteinen ja käypä selitys on, että Saatana on langennut enkeli (ks. 1. Moos. 6:1-6).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe