Ratikka vai bussi?

Anonyymi-ap

Suosin ratikkaa siinä
Mielessä, että ei tarvitse kohdata kuljettajaa ollenkaan. Monesti,kun bussilla menee on töykeän oloisia kuskeja, ymmärrän kyllä että se työ ei ole aina mukavaa, mutta eipä se muidenkaan työ ole. Jotkut eivät välitä millainen kuski siellä istuu kun leimaa, mutta väitän että hyväkäytöksiset ihmiset jäävät asiaa
Miettimään. Kertokaapa omia kokemuksianne

12

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Bussikuskit ovat ainakin innokkaita sulkemaan ovea vaikka ihmisiä välissä, itseä varmaan kerran kuussa... en voi töniä hidastelijoita pihalle ja sitten ovella puristelua saa kiitokseksi

    • Anonyymi

      En ole käyttänyt kertaakaan vielä ratikkaa. Ja mulla on bussipakkomielle, tottumus. Joskus bussit keskustassa jättivät pysäkille kun en voinut juosta kauemmas edelle johon bussit jäivät, kuten muut nuoremmat juoksivat, olin ollut pienessä toimenpiteessä ja joskus on liian liukasta juosta tien reunassa, vaarallistakin ettei luisu auton alle. Sukulainen suosii ratikkaa ja autoa.

    • Anonyymi

      ei bussiin noustessa katsota kuskia vaan leimauskonetta ja sen jälkeen edetään istumapaikalle

      • Anonyymi

        Joo, paitsi kyllä huikkaan "hei" tai "moro" siinä leimatessa.
        Molempia käytän tasapuolisesti, ratikkaa ja bussia. Bussikuskeista suurin osa ihan ok. Joskus sattuu joku hapannaama, mutta eipä ole minun ongelmani hänen pahatuulensa.


    • Anonyymi

      Jotkut bussikuskit kiihdyttää autoa niin että olet takapenkillä parilla askeleella.
      Toiseksi lämmöt on täysillä kesät talvet, aina hiestä märkänä, siksi mieluummin ratikka jos mahdollista.

    • Anonyymi

      Ratikka ja sähköbussit ovat tulevaisuutta. Tasainen kyyti, matkustusmukavuus ja maisemareitit puolustavat ratikka vaihtoehtoa.

    • Anonyymi

      Linjalla, jossa itse matkustan, en ole vielä koskaan tavannut töykeää kuskia. Yllätyin jopa tässä eräänä päivänä, kun kyydistä pois jäädessäni kuljettaja huuteli vielä "hyvää päivänjatkoa".

      • Anonyymi

        Taidat sitten käyttää aika vähän busseja. Minun kuukausittaisiin matkoihin kuuluu noin 1/3 Tampereen keskustan ympäristön bussilinjoita. Ymmärrän toki, jos asut jossain syrjäalueella johon kulkee vain yksi linja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat sitten käyttää aika vähän busseja. Minun kuukausittaisiin matkoihin kuuluu noin 1/3 Tampereen keskustan ympäristön bussilinjoita. Ymmärrän toki, jos asut jossain syrjäalueella johon kulkee vain yksi linja.

        Minkä minä sille voin, jos asut kurjalistodeudulla, jossa bussikuskitkin ovat kärttyisiä, kuten itsekin olet.


    • Anonyymi

      Ratikka teki Tampereesta kaupungin. Raakkujokien, ikiaikaisten korpien ja mustan rakkauden kaupungissa ainoana valopilkkuna on ratikan ajovalot, jotka luovat ihmisille toivoa vihreän siirtymän toteutumisesta. Ei enää fossiilisia polttoaineita, vain lihasvoimaa ja uusia ihmisten elämään sopivia liikkumisen ratkaisuja.

      • Anonyymi

        Ratikka on jees. En edes muista aikaa ennen sitä.


    • Anonyymi

      Asun niin lähellä kaikkea että kuljen apostolinkyydillä. Muutamia kilsoja päivässä tulee taaperrettua plus portaat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe