Kuolevan ihmisen tapaaminen.

Anonyymi-ap

Olen päättänyt kuolevan ihmisen tapaamisesta hoivakodissa. Huomattavasti nuorempi kuin itse olen. Elin ikää ehkä jäljellä. On puoli vuotta eli agressio syöpä . Mitä kerron hänelle.?

40

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro vaikka Richard Dawkinsin sanat:

      "Me kuolemme, ja se tekee meistä onnekkaita. Suurin osa ihmisistä ei koskaan kuole, koska he eivät koskaan synny.

      Potentiaalisia ihmisia, jotka olisivat voineet olla täällä minun paikallani, mutta jotka eivät itse asiassa koskaan näe päivänvaloa on enemmän kuin Arabian hiekkajyviä.

      Varmasti noihin Syntymättömiin haamuihin kuuluu suurempia runoilijoita kuin Keats ja suurempia tiedemiehiä kuin Newton. Tiedämme tämän, koska DNA:mme mahdollistaa massiivisesti enemmän erilaisia ihmisiä kuin koskaan on elänyt maan päällä.

      Näistä tyrmistyttävistä kertoimista olemme tavallisuudessamme sinä ja minä, me harvat, jotka voitimme syntymän lotossa kaikkia todennäköisyyksiä vastaan, kuinka kehtaamme valittaa väistämättömästä paluustamme siihen aikaisempaan tilaan, josta valtaosa ei ole koskaan edes herännyt eloon?"

      https://www.goodreads.com/quotes/83303-we-are-going-to-die-and-that-makes-us-the

      Kerro ystävällesi, että yhden ihmisparin kaikki erilaiset jälkeläismahdollisuudet (DNA) ovat kaksi potenssiin 46 eli 70 368 744 177 664 erilaista vaihtoehtoa, syntymätöntä siskoa tai veljeä. Tuo luku on noin 600 kertaa enemmän kuin maan päällä on koskaan elänyt ihmisiä. Hän on siis erittäin onnekas kun on syntynyt ja saa kokea kuoleman.

      • Anonyymi

        Ateisti on mätä!


    • Anonyymi

      Ei kuolevaa kannata opettaa vaan nöyrästi kuunnella.
      Ihminen on yksilö, kuolevakin. Hänellä on hänen yksilölliset tarpeensa, ajatuksensa ja kysymyksensä.
      Voisiko uskvaisenkin unohtaa edes tässä tilanteessa oikeassa olemisensa ja olla nöyrä?

      Toivottavasti onnistuu.

      • Anonyymi

        Mätiä sanoja!


    • Anonyymi

      Riittääkö uskossa eläminen ja sen omaksumiseen viim 6 kk, ehkä ei, mutta kannattaa pyrkiä siihen.
      Vie tuttavallesi luettavaksi Raamattu v. 1933 käännös, siitä on hyvä alkaa!

      • Anonyymi

        Viemällä Raamatun saat hänet tuntemaan, että pidät häntä aivan täytenä idioottina.


      • Anonyymi

        Miksi pitäisi höynäyttää itseään ns. viimeisillä metreillään?


      • Anonyymi

        Miksi sen pitää olla juuri v. 1933 käännös, kiihkouskovainen? Sehän on uskonnollisten fanaatikkojen käännös. Oikea kirkko käyttää uutta käännöstä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viemällä Raamatun saat hänet tuntemaan, että pidät häntä aivan täytenä idioottina.

        Ehkä se onkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi höynäyttää itseään ns. viimeisillä metreillään?

        Ettei ihan koko elämäänsä olisi ollut väärässä?


    • Anonyymi

      Ei häneele tietenkään tarvitse kertoa yhtään mitään 'korkelentoista'. Samasta voi puhua kuin olette puhuneet aiemminkin. Vanhojen muistelemista.

      Yhteisistä asioista, voit kysä mitä voisit tuoda, lehden, korvapuustin tai hömpsyn. Minkälaista hoitoa hän on kokenut saavansa? Mikä voisi olla paremmin? Poliitokoita voi tietenkin haukkua...

    • Anonyymi

      Olen päättänyt kertoa . Elämä ei pääty kuolemaan. Koska on kyseessä ihminen joka on helvetin hyvä, reilu ja kunnioittava.
      Ei julistaja lainkaan. Uskon vakaasti elämän jatkumiseen.. Vuosia sitten kävi kylässä ja selvisi Jumalaan usko. Nyt syöpä vie voiton. Koska ei ole muita kuin ystäviä niin me käymme. Koska on suht nuori niin raskasta.

      • Anonyymi

        Puhukaa siitä mikä on tärkeää - hänelle. Jos hänellä usko Jeesukseen on olemassa niin tietysti siitäkin.

        Kuoleminen kuitenkin hirvittävää puuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhukaa siitä mikä on tärkeää - hänelle. Jos hänellä usko Jeesukseen on olemassa niin tietysti siitäkin.

        Kuoleminen kuitenkin hirvittävää puuhaa.

        "Kuoleminen kuitenkin hirvittävää puuhaa."

        Ei lainkaan aina.

        Useinhan se etenee hyvinkin rauhallisesti: hengittäminen hidastuu, paussit hengitysten välillä pitenevät, tajunnan taso laskee, potilas menee tajuttomaksi, tulee viimeinen hengähdys.


    • Anonyymi

      "Olen päättänyt kuolevan ihmisen tapaamisesta..."

      Aina kun tapaat jonkun, tapaat kuolevan ihmisen. Katsos J. Leskisen laulun mukaan ei elämästä selviä hengissä. Itsekin teet kaiken aikaa kuolemaa.

    • Anonyymi

      Mikä on tämän aloituksen mahdollinen pointti ??

      • Anonyymi

        Uskonharhaisten kuvitelma, että kaikki kuolevat haluavat tulla uskoon.
        Se jos mikä on paskapuhetta ja on vastenmielistä, että jotkut idiootit alkavat käännyttää kuolevaan omaan uskoonsa.

        Kuolevaa pitäisi kunnioittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonharhaisten kuvitelma, että kaikki kuolevat haluavat tulla uskoon.
        Se jos mikä on paskapuhetta ja on vastenmielistä, että jotkut idiootit alkavat käännyttää kuolevaan omaan uskoonsa.

        Kuolevaa pitäisi kunnioittaa.

        Kunnioitat varmaan jäihin pudonnutta hukkuvaakin ja tämän valintoja, etkä tarjoa edes kohteliaasti apua? 😂

        Mitäpä jos uskostakin ihmiset voisi puhua ihan vetämättä jotain loukkaantumis-kunnioitus kilareita?


    • Anonyymi

      Aloituksen pointti on se tosiasia ettei ystävä voi kommunikoida puhumalla. Vaikka olen kristitty, en ala höpöttämään Jeesuksesta tms paskaa. Itse asiassa riittää vain kylässä käynti.

      • Anonyymi

        Kristitty on muuten eri asia kuin usko.


    • Anonyymi

      Oma äitini pyysi hieromaan jalkapohjista ennen kuolemaa. Eli kosketus oli tärkeässä roolissa. Hoivakodeissa kuolema on arkipäivää ja varsinkin saattokodissa. Missä loppuminen on hyvin lähellä. Hoitajat ovat ammattilaisia. Siksi kaikki eivät kaipaa muiden myötätuntoa. Varsinkaan yksinäiset.

    • Anonyymi

      Tarjoa ryyppy viinaa. Kyllä se siitä iloksi muuttuu.

    • Anonyymi

      Onko tämä henkilö uskovainen vai ateisti? Älä ainakaan rupea ateistille höpöttämään uskonnosta ja Raamatusta.

      • Anonyymi

        Miksei?

        Onko ne ateistit niin ahdasmielisiä ettei ne kestä sitä aihetta? Vai vasn kyvyttömiä vaihtaan aihetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei?

        Onko ne ateistit niin ahdasmielisiä ettei ne kestä sitä aihetta? Vai vasn kyvyttömiä vaihtaan aihetta?

        Miksi rationalistille kertoisi loppumetreillä satuja?

        Kuulut ilmeisesti niihin fundiksiin, jotka yrittävät joka paikassa tunkea luulemuksiaan toisten kuultavaksi.


    • Anonyymi

      Kaikki ihmiset eivät jaksa ottaa vastaan vieraita. Riippuu kunnosta. Se vaatii kovasti energiaa ja loppumetreillä sitä ei ole. On itsekästä mennä oman uskonnon toimittamiseen se on varmaan harvinaista käytännössä. Siihen pitäisi puuttua. Se on hihhulismia. Tämä kristityn mielipide.

    • Anonyymi

      Ateistina sanoisin. Kuole ja mätäne.

      • Anonyymi

        Teistinä kumminkin sanon: Jumala ei auta sua heh
        heh
        heh

        Jehovana sanoisin : Jeesus kyllä auttaa sua
        kun imet mun munan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teistinä kumminkin sanon: Jumala ei auta sua heh
        heh
        heh

        Jehovana sanoisin : Jeesus kyllä auttaa sua
        kun imet mun munan

        Jenkeissähän jotkut hyvät kristityt hilluvat julkihomojen hautajaisissa kylttien kanssa, joissa lukee "Homot joutuu helvettiin".

        Kristityt ovat niin moraalisia ja myötätuntoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkeissähän jotkut hyvät kristityt hilluvat julkihomojen hautajaisissa kylttien kanssa, joissa lukee "Homot joutuu helvettiin".

        Kristityt ovat niin moraalisia ja myötätuntoisia.

        Eikös juuri olemassa oleva moraali ole se syy tuohon toimintaan, jossa ne siellä käyttää sananvapauttaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös juuri olemassa oleva moraali ole se syy tuohon toimintaan, jossa ne siellä käyttää sananvapauttaan?

        Hyvästä mausta, itsekritiikistä tai suhteellisuudentajusta niitä ei ainakaan voi syyttää...


    • Anonyymi

      Jehovanaa sanoisin. Kuule ja mä teen: Vedä sormestani ja kuulet PH:n äänen

    • Anonyymi

      kerro että oli hyvä ettei ollut kakaroita , vanhempiesi paska perimä päättyy 🙂

    • Anonyymi

      Kaveri kuoli eilen aamulla. Nuorempi iältään. Puhe oli sekavaa ei saanut selvää enää puheesta. Kyllä se loppu kun tulee niin voi lähteä tosi nopeasti. Iso pitkä ja vahva mutta kurjaa. Muistakaa aina rakastaa lähimmäistä ja sanokaa se ääneen

      • Anonyymi

        onneksi kukaan ei ole järjissään viimeisillä hetkillä , joten ongelma on vain järjissään olevilla sukulaisilla , jotka heijastelevat omia tuntemuksiaan


    • Anonyymi

      Nuorena ollaan vielä järjissään. Jos puhekyky loppuu, se pää pelaa vielä
      Ilman puhettakin. Syöpä on kamala kun se leviää aivoihin. Kaveri uskoi Jumalaan ja oli hyväntekijä. Ei nämä sielut kuole ja lopu.

      • Anonyymi

        ei aivojen tarvitse paljoa tuhoutua , kun katoaa olemattomiin , puhuu kuin robotti


    • Anonyymi

      Rauhaa toivotetaan.

      • Anonyymi

        rauhaa toivotti uskovainen minulle kadulla 🤔


    • Anonyymi

      Olet päättänyt? Sinulla ei ole oikeutta päättää siitä, sillä elämä on kuolevallekin ihmisoikeus. Vain hänellä on sananvalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe