Tampereen joukkoliikenteen vuosisuunnitelman 2024 mukaan se on 34,2 miljoonaa euroa. Tästä ratikan osuus on n. 20 miljoonaa euroa.
https://www.nysse.fi/ajankohtaista/joukkoliikenteen-vuoden-2024-vuosisuunnitelma-hyvaksyttiin.html
Kuinka paljon joukkoliikennettä subventoidaan Tampereella?
36
351
Vastaukset
- Anonyymi
Aamulehden jutussa:
"Tampereen ratikan pyörittäminen maksaa kaupungille ensimmäisenä kokonaisena ratikkavuonna 2022 arviolta noin 17 miljoonaa euroa."
Vuoden 2024 subventio voi olla pienempi.- Anonyymi
Tällaista turhaketta ei saisi subventoida eurollakaan. Jos ei toimi lipputuloilla, niin sitten kiskot rullalle. Kaupunki säästäisi taas pitkän pennin.
- Anonyymi
Vuoden 2024 subventio voi olla pienempi.
Tai suurempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaista turhaketta ei saisi subventoida eurollakaan. Jos ei toimi lipputuloilla, niin sitten kiskot rullalle. Kaupunki säästäisi taas pitkän pennin.
Paljonko maksaa bensaveron subventointi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko maksaa bensaveron subventointi?
Ei sitä subventoida. Siitä otetaan monta miljardia valmisteveroina ja alvina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko maksaa bensaveron subventointi?
Valtio saa noin 8 000 000 000€ bensaveroina!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 2024 subventio voi olla pienempi.
Tai suurempi.Summa suurenee reilusti, kun ratikoita pidennetään... nythän käyttöaste on noin 20% luokkaa eli pidentämisen myöstä laskee 15% ja ratikkahan palvelee TODELLA pientä osaa Tamperelaisiata. Kumipyörillä kaupunki OLI paljon paremmin saavutettavissa ja reittejä oli helppo muuttaa. Lisäksi useissa MILJOONAKAUPUNGEISSA ei ratikoilla ole ajolankoja rumentamassa kaupunkikuvaa...
- Anonyymi
Liikaa!
- Anonyymi
Toimiva joukkoliikenne on kaupungistumisen edellytys.
Subventio on todellinen tulonlähde yritystoiminnalle, ihmisille, taloudelle yleensäkin.- Anonyymi
"Subventio on todellinen tulonlähde yritystoiminnalle"
Subventoi on todelinen menoerä veronmaksajille.
Veroilla tuo subventointi rahoitetaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Subventio on todellinen tulonlähde yritystoiminnalle"
Subventoi on todelinen menoerä veronmaksajille.
Veroilla tuo subventointi rahoitetaanVeroilla,joita yritystoiminta tuottaa.
Mieti yhtölöä ihan rauhassa uudestaan. - Anonyymi
Tollolta kun kysyy kumpi oli ensin muna vai kana niin se vastaa subventio.
- Anonyymi
"Toimiva joukkoliikenne on kaupungistumisen edellytys."
Jota ratikka ei todellakaa edusta. Siellä keskustan autojonoissa seisoo myös bussit ja suurin osa kaupungin asukkaista katsomassa kun 0-10 henkilöä kuljettava paikallisjuna pysäyttää kaiken muun liikenteen!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toimiva joukkoliikenne on kaupungistumisen edellytys."
Jota ratikka ei todellakaa edusta. Siellä keskustan autojonoissa seisoo myös bussit ja suurin osa kaupungin asukkaista katsomassa kun 0-10 henkilöä kuljettava paikallisjuna pysäyttää kaiken muun liikenteen!!!Hienoa,että otat kantaa. Voisit perehtyä lukuihin käyttäjämääristä.
Masntiet ei riittäisi kun vain pieni osa siirtyisi omaan kuljetusyksikköön.
Itse ajattelen kunnon julkisen palvelevan omaa autoiluani. Liikenne on sujuvampaa.
- Anonyymi
Täytyyhän duunarien jollain tavoin päästä duuniin tai kuluttamaan kauppoihin ja ravintoloihin. Yritysten etuahan joukkoliikenne palvelee.
- Anonyymi
Jos olet edelleen tätä mieltä, niin kanna kortesi kekoon ja anna nyt aluksi vaikka muutama satanen ratikan tukemiseen. Jos koet keksineesi ikiliikkujan, niin lisää tukea vähitellen tonneihin. Vähitellen huomaat, että tuo sijoittamasi raha palautuu sinulle runsaiden korkojen kera. Vai miten se nyt menikään..?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet edelleen tätä mieltä, niin kanna kortesi kekoon ja anna nyt aluksi vaikka muutama satanen ratikan tukemiseen. Jos koet keksineesi ikiliikkujan, niin lisää tukea vähitellen tonneihin. Vähitellen huomaat, että tuo sijoittamasi raha palautuu sinulle runsaiden korkojen kera. Vai miten se nyt menikään..?
Ehkei ymmärrys sinulle koskaan palaa,mutta yritä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkei ymmärrys sinulle koskaan palaa,mutta yritä.
Jos ymmärrystä ei ole niin ei se koskaan voi palata. Ikävä kyllä näin on sinun tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärrystä ei ole niin ei se koskaan voi palata. Ikävä kyllä näin on sinun tapauksessa.
Olet oikeassa,persujen ymmärtäminen olisikin ihme.
Kaikki edistys, kaikkinainen hyvinvointi,ilo elämässä on persuille kauhistus. Varsinkin kun persuille tyypillinen viha ja kateus valtaa mielenne.
Ratikka rulaa, mutta persu vaan valittaa. - Anonyymi
"Yritysten etuahan joukkoliikenne palvelee."
HAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yritysten etuahan joukkoliikenne palvelee."
HAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAOletko katkera autonmyyjä.
- Anonyymi
Paljonko subventoitiin ennen ratikkaa?
- Anonyymi
Ei kaupunki ole mitään menettänyt, kaupunki on kehittynyt subventoimalla ihmisiin.
- Anonyymi
Milläs liikut ku velka kosla lähtee alta.
Subventiollako. - Anonyymi
Ny alko jo itku ja hammastenkiristys, kun ratikkaa ei saada jatkettua riittävästi.
- Anonyymi
Onneksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi.
Suuri kiitos Vladimir Putinille, että hän on saanut Suomen talouden polvilleen ja nyt joudutaan oikeasti karsimaan kaikki turhakkeet pois suunnitelmista. Joskus rahan puutekin saa aikaiseksi hyviä päätöksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri kiitos Vladimir Putinille, että hän on saanut Suomen talouden polvilleen ja nyt joudutaan oikeasti karsimaan kaikki turhakkeet pois suunnitelmista. Joskus rahan puutekin saa aikaiseksi hyviä päätöksiä.
Kyllä se Sanna Marin oli joka Suomen talouden sai polvilleen. Kannattaa kiittää sitä joka eniten sen eteen töitä teki.
- Anonyymi
Nysse v.s Ratikka.
Nyssen kuljetus-kapasiteetti on 20% verrattuna ratikan vastaavaan. - Anonyymi
Vuokralla asuvat Kelan elätit voisi pitää turpansa kiinni.
- Anonyymi
Montako heitä on?
Suu kiinni, mutta hampaat loistaen hekin matkaavat.
Voisko joku hallitus ottaa polttoainesubventiot pois.
Nykynen ei taia ehtiä muulta saksisimiseltaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako heitä on?
Suu kiinni, mutta hampaat loistaen hekin matkaavat.
Voisko joku hallitus ottaa polttoainesubventiot pois.
Nykynen ei taia ehtiä muulta saksisimiseltaan.Sellaisia ei voi ottaa pois mitä ei ole.
- Anonyymi
Köyhyys on tyhmyyttä.
Olen persu ja tiedän sen.
- Anonyymi
"Joukkoliikenteen toimintamenot ovat 112 miljoonaa euroa ja tulot 73 miljoonaa euroa."
Budjetti vuodelle 2025..Alijäämää 39 miljoonaa.- Anonyymi
Ei tullut kuin 5 miljonaa lisää vuodessa.
- Anonyymi
Muutama vuosi niin 50 miljoonaa menee rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097