Kävin hammaslääkärissä. Sossu sanoi että 206 euron lasku on ihan liian iso sitä ei hyväksytä eikä saa tukea. Jouduin käymään 3 kertaa hammaslääkärissä ja yhteensä 206 euroa. Sanoin sille että olen käynyt viimeksi hammaslääkärissä jotain 10 vuotta sitten että miten 206 euroa on liian kallis koska se olisi paljon kalliimpi jos kävisin joka vuosi. Hyväksyisivät jos kävisin kerran vuodessa ja lasku olisi 40-50 euroa. Mutta kun pelkkä hampaisen tarkistus maksaa jo 40 euroa ja jos hammaskivee poistetaan niin maksaa 70 euroa.
Kävin hammaslääkärissä.
8
341
Vastaukset
- Anonyymi
Siis pelkän hammaskiven poisto on 70 euroa ja siihen tarkistuskin niin yhteensä yli 100 euroa.
- Anonyymi
Köyhä ei hampaita tarvitse. Pois vaan.
- Anonyymi
Ei sellaiset kuulu perustoimeentulotukeen, ellet siis tarkoittanut sitä harkinnanvaraista. Kävitkö ensin siis päivystyksessä, jossa todettiin, että hammaskivi pitää poistaa? Silloin sossu maksaisi laskusi perustoimeentulotuessa, hinnasta viis, mutta jos itse olet hakeutunut hammaslääkäriin muuten vain, ja siellä hammaslääkäri tuota ehdottaa, ei sossu/kela auta. Mutta voithan yrittää hakea sitä harkinnanvaraista, ellet siitä jo tosiaan puhunut. Hammaskivi ei kuitenkaan yleensä noihin sossun maksamiin menoihin mene, mutta kyllä pienituloisella useampikin hammaslääkärikulu maksetaan saman vuoden aikana, mutta riippuu tietenkin siitä, mitä tehdään, reiät ja lohkeamat kyllä korvataan, mutta päivystyksen kautta hoitoon.
- Anonyymi
Kyllä se yhden hampaan hoito maksaa 140-160 € . Kokemusta on.
- Anonyymi
Kävin alkukesän aikana 4 kertaa hammaslääkärissä, maksoi reilut 700 €.
Ihan itse sen makselin kun saan sitä kohtuullista työeläkettä. - Anonyymi
Itse olen myös käynyt maksa lähes 800 euroa kaikki.
- Anonyymi
Oho jos itse joutuukin maksaan laskunsa,mistä näitä pitkäaikaisloisia oikeen sikiää.
- Anonyymi
Hammaslääkäri laskut kuuluu toimeentulotuen piiriin. Mutta jos saa vaikka veronpalautuksia niin tuskin kela maksaa hammaslääkärilaskua.
Veljeni laittoi 20 euroa tililleni. Kela vähensi sen toimeentulotuesta vaikka 50 euroa on raja mutta nykyään ne on todella tarkkoja ja vähentää joka euron.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1357167Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1254961L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664322TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153483Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242291Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2991764Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä231515- 671485
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581438Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581394