Jos ei Raamattu niin mikä?

Anonyymi-ap

Vaikuttaa siltä, että palstalla ei Raamattu käskyineen ja ohjeineen ole suosiossa. Jos ei Raamatusta niin mistä, te kristittyinä itseänne pitävät, ammennatte tietoa Jumalan tahdosta?

31

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamattu ei ole käskykirja tai lakikirja. Kristillisyyteen kuuluu myötätunto. Juuri se on UT:n eli uudemman jälkikirjoituksen sisältö. Jumalan Valatkunta on lasten kaltainen eli välittömyys ja ilo toteuttaa kaiken, ei kuuluminen mihinkään seurakuntaan tai minkään kirjan selaaminen.

• Anonyymi

Ootkohan nyt oikeesti lukenu Raamattua, edes sitä UT:a?

• Anonyymi

Tämä kysymys mummomuorille ja Tolkulle!

• Anonyymi

Onko tullut mieleen, että siellä kirjassa voisi olla jotakin muutakin, kuin synti, ohjeet ja käskyt tulivuorijumalalta?

• Anonyymi

Ja tämä on sitten se tarinan Saatana.

• Anonyymi

Paljonkin muuta. Minkä haluat nostaa esille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä on sitten se tarinan Saatana.

Ja tämä on se tarinan puolikas mitä uskovaiset vain hokevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana pelottelee uskovaisia laittavansa nämä helvettiin, jos nämä eivät palvo sille Jeesuksena uhrausta tosi Jumalana.

Kuinka paljon te olette kuulleet, kun uskovaiset hokevat Jeesusta pelastuksena ja varoittelevat, ettei muut pelastu, jos eivät usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana pelottelee uskovaisia laittavansa nämä helvettiin, jos nämä eivät palvo sille Jeesuksena uhrausta tosi Jumalana.

Kuinka paljon te olette kuulleet, kun uskovaiset hokevat Jeesusta pelastuksena ja varoittelevat, ettei muut pelastu, jos eivät usko.

Ja tämä pelko on saatu aikaiseksi perisyntivalheella petollisesta Luojajumalasta, joka jo paratiisissa vehkeili Saatanan kanssa.

Mutta ei Jumalalla ole helvettiä mihin se uskovaiset edes laittaisi, jos nämä eivät palvoisi itse Tosi Jumalaa kuoliaaksi kidutettuna uhrina Jeesuksen nimeen.

Ajatelkaa, että miten uskomaton väänmös: jos et palvo Jumalaa kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana, se laittaa sinut helvettiin.

On kyllä vikaa päässä, jos mikään lamppu ei syty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei jahvekultti ole uskovainen vaan Jehovantodistaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonkin muuta. Minkä haluat nostaa esille?

Nostapa esille Jeesuksen opastama tie elämään, kun Paavalin opastama tie vie kadotukseen ja kuolemaan fyysisellä ylösnousemuksella maailman palon liekkeihin.

• Anonyymi

Etkö ole kuullut uudesta liitosta? Jeesus asetti uuden liiton, jolloin Jer 31 profetia astui voimaan. Samalla myös kaikki kirjoitetut ohjeet lakkasivat olemasta voimassa. Jumalan uuden tahdon saa selville ainoastaan omaatuntoaan tutkimalla, mutta ei lukemalla mitään vanhaa kirjoitusta.
      "33 »Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: ’Oppikaa tuntemaan Herra!’ Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään.»"

• Anonyymi

Miten niin kirjoitetut ohjeet lakkasivat olemasta voimassa? Mitä Jeesus opetti, kun häneltä kysyttiin mitä pitää tehdä? Pidä käskyt, ja vieläpä vuorisaarnan ankaruudella.

• Anonyymi

Etkö ole lukenut, että se liiton tekevä Jumala on Jeesuksen sanoin Saatana ja kaiken valheen isä ja tulivuori 5.Moos.4:10 alkaen löytyy, kun tulivuori tekee liittonsa.

Ideana ei ollut uskoa näiden juutalaisten kirjoittamiin sanoihin Jeesuksen suuhun, joiden isää Jeesus sanoo kaiken valheen isäksi, vaan löytää tarinan totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin kirjoitetut ohjeet lakkasivat olemasta voimassa? Mitä Jeesus opetti, kun häneltä kysyttiin mitä pitää tehdä? Pidä käskyt, ja vieläpä vuorisaarnan ankaruudella.

Vuorisaarnassa Jeesus sanoi: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
        Tässä kohden Jeesus viittasi Jer 31:een, ja myöhemmin julistikin uuden liiton astuvan voimaan, jolloin Jeesus toteutti profeettojen lain siten että se pätee kokonaisuudessaan, mukaanlukien profetia Mooseksen lakikokoelman parasta ennen -päivästä, joka oli nyt koittanut.

• Anonyymi

Kristittyjen mukaan Jumala on kaikkivoipa ja kaikkitietävä.

Eikö hän todellakaan keksi MITÄÄN MUUTA TAPAA ilmoittaa tahdostaan, kuin joku sekava ja monitulkintainen ikivanha kirjoitusskokelma? Kumma juttu.

• Anonyymi

Raamattu on täysin selkeä ja ymmärrettävä kirja jos sen haluaa ymmärtää.
        Lukisit ensin ja kritisoinut vasta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on täysin selkeä ja ymmärrettävä kirja jos sen haluaa ymmärtää.
        Lukisit ensin ja kritisoinut vasta sitten.

Siksipä maailmassa on parikymmentä kirkkokuntaa ja satoja lahkoja, kun Raamattu ei anna lainkaan tila eri tulkinnoille.

Oletko koskaan miettinyt, että sinä et ole kaikissa tulkinnoissasi oikeassa?

• Anonyymi

Jos kristittyjen mielestä.Jumala olisi kaikkitietävä ja kaikkivoipa, niin eihän sen tarvitsisi syntyä ihmisenä tekemään itsemurha oman mokansa korjaamiseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Siksipä maailmassa on parikymmentä kirkkokuntaa ja satoja lahkoja, kun Raamattu ei anna lainkaan tila eri tulkinnoille.

Oletko koskaan miettinyt, että sinä et ole kaikissa tulkinnoissasi oikeassa?

Kyllähän tuhannet eri fudisseuratkin pelaavat samoilla säännöillä.
        Ei eri seurakunta tarkoita eri sääntöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kristittyjen mielestä.Jumala olisi kaikkitietävä ja kaikkivoipa, niin eihän sen tarvitsisi syntyä ihmisenä tekemään itsemurha oman mokansa korjaamiseksi.

Jo itse tarina kertoo, että mitä mieltä kristityt ovat Jeesuksen opettamasta taivasten valtakunnan isä Jumalasta, joka sitten Paavalin opilla päätyy heidän uhrikseen Jeesuksen Kristus nimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo itse tarina kertoo, että mitä mieltä kristityt ovat Jeesuksen opettamasta taivasten valtakunnan isä Jumalasta, joka sitten Paavalin opilla päätyy heidän uhrikseen Jeesuksen Kristus nimeen.

Olet väärällä palstalla jahvis!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin kristittyjen Jumalaksi juuri päätyy Jeesuksen sanoma Saatana. Olisi kuulunut uskoa Jeesusta. Vaan eivät uskoneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin kristittyjen Jumalaksi juuri päätyy Jeesuksen sanoma Saatana. Olisi kuulunut uskoa Jeesusta. Vaan eivät uskoneet.

Tulivuorenjumala edustaa tarinassa sieluja varastavaa paholaista, ja tästä syystä juuri uskovaisilla on vain fyysinen ylösnousemus maailmanpalon liekkeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut sillee tulee niinku diipimpää draamaa!

• Anonyymi

Jumala on vähän niin kuin Puh, tuo pieniälyinen karhu, jolla on pää täynnä sahajauhoja: tiesi, mitä tarkoitti, mutta ei löytänyt sanoja. 😇

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut sillee tulee niinku diipimpää draamaa!

No ei tule, koska perisyntitarina on valetta - tuo on Paavalin tarina, että miksi Jeesusta on palvottava uhrina kuoliaaksi kidutettuna tosi Jumalana.

• Anonyymi

Ei ihminen elä Yksin Leivästä, vaan JOKAISESTA SANASTA JOKA LÄHTEE JUMALAN SUUSTA.

Raamattu yksin ei riitä Jumalan tahdon tuntemukseen. Maailmassa on 36525 pyhää kirjaa joista 2000 tiedettä. Niistä tärkeimpiä tarvitaan Jumalan tahdon selville saamiseen. Esim. Koraania, Bhagavatamia, Bhagavadgitaa, Popol Vuhia jne. Itse asiassa olen eniten oppinut TIEDON SANOJA tulevaa koskien Islamista ja Hare Krishnasta.

Raamattu ei olekkaan kyllä Tiedon kirja, vaan USKON. Se perustaa kaiken uskon ja totuuden varaan. Sen sijaan todellisuus ja realiteetit käyvät selviksi kun ottaa huomioon muutkin uskonnot. Raamattu riittää pitkälle oman uskonelämän suhteen ja psykologian suhteen, mutta sosiologia ja yhteiskunnan ymmärtäminen vaatii muitakin kirjoja.

• Anonyymi

Vaimo on keliaatikko eikä voi syödä leipää.
        Mulla on vähän sama juttu noiden jumalien sanojen kanssa.Olenko mä "jumalaatikko"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimo on keliaatikko eikä voi syödä leipää.
        Mulla on vähän sama juttu noiden jumalien sanojen kanssa.Olenko mä "jumalaatikko"?

Päivän paras! 🤣🤣🤣🤣😂

• Anonyymi

Psykiatri sanoi asiakkaalleen, että jos puhut Jumalalle, ei ole mitään hätää, mutta jos se puhuu sinulle, niin ota minuun yhteyttä.

Jeesus taas sanoi, ettei se teitä vahingoita mikä menee suusta sisään, vaan se mikä sieltä tulee ulos.

Ihan sama asia Raamattu-nimisen kirjan Jumala-nimisen entiteetin kanssa, kun luette VT:sta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      36
      2899
    2. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      3
      1741
    3. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      120
      1550
    4. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      275
      1331
    5. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      62
      1114
    6. Kun satutin sinua

Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      34
      1083
    7. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      70
      1033
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      127
      1000
    9. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      63
      932
    10. Koetko koskaan kohdanneesi

oikean ihmisen väärään aikaan tai väärässä paikassa?
      Ikävä
      41
      877
    Aihe