Karjalan aamunkoitto sarastaa

Iso päivä on jo ovella, puolesta vuodesta vuoteen, jolloin Karjala itsenäistyy.

Siitä tulee itsenäinen valtio Suomen kumppanina, raja avautuu. Siihen liitetään Karjalan kannas. Se on Venäjän liittolainen.

Gerasimov on tämän hankkeen takuumies.

18

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      Tota päivää ei tule. Venäjä ei salli ton tapahtua

      • Federaation hajotessa jää monta väliaikaisesti miehitettyä aluetta vapautettavaksi.


    • Anonyymi00003

      Evakkojen lipuspäivääkään ei saatu vielä viralliseksi. Vain suositus liputtaa 20.4.2026.
      Ilman virallista liputuspäivää evakkojen jälkeläisiltä evätään oikeutus tulla aidosti kuulluksi. Veteraanitkin osaa laulaa Muistakaa..lastemme, lastemme lapset...?

      Oliko joku selvittänyt tarkemmin, miten Kekkonen aikoinaan esti Karjalan palautuksen, kun sellainen mahdollisuus oli? Miksi tästä käytyä keskustelua ei saa käydä vaan uskotaan HS selitys annettuna, ilman Karjalaisen aatepalon toivoa Karjalan palautuksesta.
      Tehkääpä asialle jotakin jos osaatte.

      • Anonyymi00004

        Kekkonen ei estänyt palautusta vaan päinvastoin toimi aktiivisesti sen puolesta.
        Koivisto ja kumppanit eivät halunneet Karjalaa takaisin vaikka sitä Suomelle maksua vastaan tarjottiin. Palautuksen sekä jälleenrakennuksen kustannukset olisivat olleet liian suuret.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kekkonen ei estänyt palautusta vaan päinvastoin toimi aktiivisesti sen puolesta.
        Koivisto ja kumppanit eivät halunneet Karjalaa takaisin vaikka sitä Suomelle maksua vastaan tarjottiin. Palautuksen sekä jälleenrakennuksen kustannukset olisivat olleet liian suuret.

        Urho Kekkosen Karjalan palautusehdotuksia
        https://agricolaverkko.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=6711

        Mikäs tarina sitten tämän pilakuvan takana onkaan?
        https://palvipalvelu.blogspot.com/2016/01/porkkana-ei-maistu-jos-on-syonyt-liikaa.html


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kekkonen ei estänyt palautusta vaan päinvastoin toimi aktiivisesti sen puolesta.
        Koivisto ja kumppanit eivät halunneet Karjalaa takaisin vaikka sitä Suomelle maksua vastaan tarjottiin. Palautuksen sekä jälleenrakennuksen kustannukset olisivat olleet liian suuret.

        Kekkonen ei saanut suutansa auki Karajalan palautuksesta, kun sen aika oli ensimmäistä kertaa 13.6.1950. Moskovassa Stalinin kanssa. Kyllä tätä nyt saa kritisoida ja syystäkin.
        Jos Kekkonen olisi keskustellut Karjalan palautuksesta tuolloin olisi Karjala palautettu Suomelle.

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/viovio/254521-karjala-takaisin-tai-ei-sittenkaan/
        Lainaus otsikon kohdalta "Stalin Jo Tarjosi Karjala-keskustelua: Silloin Stalin tarjosi pääministeri Urho Kekkoselle mahdollisuutta ottaa esille "mitä tällä oli sydämellään.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kekkonen ei estänyt palautusta vaan päinvastoin toimi aktiivisesti sen puolesta.
        Koivisto ja kumppanit eivät halunneet Karjalaa takaisin vaikka sitä Suomelle maksua vastaan tarjottiin. Palautuksen sekä jälleenrakennuksen kustannukset olisivat olleet liian suuret.

        Vaihtarina osa Lappia:
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/aripesonen1/276303-presidentti-kekkonen-kasitteli-aluevaihtoja-neuvostoliiton-kanssa-kolmesti/
        Kekkosen tarjous:
        https://yle.fi/a/3-5802133
        Neukut halusi myydä:
        https://yle.fi/a/3-10887618
        Palautuksen hinta:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Karjala-kysymys


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Vaihtarina osa Lappia:
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/aripesonen1/276303-presidentti-kekkonen-kasitteli-aluevaihtoja-neuvostoliiton-kanssa-kolmesti/
        Kekkosen tarjous:
        https://yle.fi/a/3-5802133
        Neukut halusi myydä:
        https://yle.fi/a/3-10887618
        Palautuksen hinta:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Karjala-kysymys

        Kekkonen VAIENSI julkisen keskustelun Suomessa! Mikä häpeä :(

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Karjala-kysymys
        "Sotien jälkeen Urho Kekkonen piti asiaa esillä epävirallisissa neuvotteluissa Neuvostoliiton johdon kanssa, mutta vaiensi julkisen keskustelun Suomessa.[2]"
        [2] https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b88f0652-e0b4-4b7c-811d-e3214cce6ec8
        On Iltalehden maksumuurin takana tämä kirjoitus harmillisesti.


    • Anonyymi00008

      tervetuloa eduskuntaan, juuri sinulle on paikka siellä jalkatukena ja jalkapyyhkenä

    • Anonyymi00009

      olet hyvä ajattelija, suoraan supo jäseneksi kenkäkiillottajaksi
      onhan sulla paksu kieli?

    • Anonyymi00011

      Nouseeko Suomen lippu huomenna 20.4.2026 salkoon vai ei?
      Oletko tehnyt asialle jotakin?
      Katson paheksuvasti kaikkia niitä taloyhtiötä, joissa ei lippu nostettuna huomenna.

      • Anonyymi00016

        Meitin taloyhtiöstä poistettiin 5 vuotta sitten lipputangot lippuineen ja isoisän päähän putoavine nuppeineen joten säästymme paheksunnalta. -Kiva! :)


      • Anonyymi00017

        Suomen lipulla ei liene liputuksen osalta mitään rajoituksia joten omalla pihalla saa lippu liehua
        vaikka joka päivä.


    • Anonyymi00012

      Venäjän trollikeskus toimessaan.

      • Anonyymi00015

        Eikös sinun taloyhtiö nostanut salkoon Suomenlippua, kun laitoit Venäjän lipun salkoon?


    • Anonyymi00013

      Karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

      • Anonyymi00014

        Kauppalehdessä on kerrottu Evakkojen päivän merkityksestä enemmän, kuin mainitsemasi sanonta "Karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan", jota voi myös kutsua evakko kaljaksi. , se kun ”tulloo aina takasi”.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Karjala_(olut)

        Evakkojen toista liputuspäivää vietetään 20.4.2026
        https://www.kauppalehti.fi/lehdistotiedotteet/a/43f3c97f-6253-5c3f-a3fd-156ca2f20581

        "Liputtamalla Evakkojen päivänä:
        - Ylläpidämme historiatietoa Suomen sodista, sotien vuoksi kotinsa jättäneistä evakoista ja sotasukupolven uhrauksista tuleville sukupolville.
        - Kunnioitamme evakkojen työtä Suomen jälleenrakentamisessa.
        - Nostamme esiin rauhan merkityksen epävakaassa maailmassamme.
        - Kunnioitamme evakkojen ja heidän jälkeläistensä lisäksi kaikkia kotinsa eri syistä vasten tahtoaan jättämään joutuneita ihmisiä."


    • KALJARA TAKASIN!⚔️💪🦁🇫🇮🍺🍺🍺🍺🍺🍺👍
      NIIN ETTÄ HEILAHTAA!👋

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe