Sinne meni äitini omaisuus kaatopaikalle. Oliko hyötyä hänellekään kaikesta työnteosta ja vaivannäöstä ja eläkettä ehti saamaan noin 10,vuotta??
Mitä hyötyä on kerätä omaisuutta kun kuitenkin kuolee
82
1004
Vastaukset
- Anonyymi
Loput rahat mitä jäi häneltä meni arkkuun ja hautajaisiin.
- Anonyymi
Tässä tajusin elämän synkän realiteetin joka meillä kaikilla edessä. Luutarha
- Anonyymi
juu, hullun touhua. Elämä on lyhyt kuin gullin heilaus, joten ei kannata liikoja roinia peräänsä haalia
- Anonyymi
Raha on ihan ok jos ei ehdi kaikkea käyttää eläessään saa jotain lapsetkin. Roinamäärä jos sitä haalinut urakalla sen sijaan aiheuttaa vaivaa perikunnalle. Varsinkin arvoton sellainen
- Anonyymi00065
Anonyymi kirjoitti:
Raha on ihan ok jos ei ehdi kaikkea käyttää eläessään saa jotain lapsetkin. Roinamäärä jos sitä haalinut urakalla sen sijaan aiheuttaa vaivaa perikunnalle. Varsinkin arvoton sellainen
Aika sama. Eihän perijät nykyään vanhuksista jaksa paljon vaivoja kantaa, joten jos edes romuista sitten.
- Anonyymi
Ei tarvitse kerätä vaan aktiiviaikana käyttää kohtuullisesti ajatellen etuaikaista työssäkäymisen lopettamista ja jäljellä olevien päivien aikana mahdollisuutta mielitekojensa toteuttamiseen.
Nyt on sujunut 23 vuotta.
Syyskuun puolella tulee lyhyt epäteveellisen elämisen jakso. 3:n vuorokauden kemut 55v hääpäivän kunniaksi täysihoidossa. - Anonyymi
Minä ainakin pyrin hankkiutumaan eroon kaikesta ylimääräisestä krääsästä
- Anonyymi
Omaisuuden ei tarvitse olla kuorma-auton lavalle nostettavaa!
- Anonyymi
Jos ei olisi töitä tehnyt, niin luultavasti olisi kuollut aiemmin. Työttömät kuolevat nuorempina kuin työlliset.
- Anonyymi00060
Myös absolutistit kuolee kohtuukäyttäjiä aiemmin. Uskon sen johtuvan siitä että monet heistä ovat absolutisteja heikon terveydentilansa johdosta.
Ei terve työtön niin vain kuole. Puolet heistä toki kuuluisi eläkkeelle.
- Anonyymi
Omaisuudella voi ostaa olutta
tupauuno, kuopio. savo - Anonyymi
Tarkoittanet käsinkosketeltavaa ja liikuteltavaa omaisuutta?
Viimeeksi, muuttaessamme 164m2 rinnetalosta keskustan kolmioon kävivät lapsemme pyynnöstämme tullaamassa itsellen kaiken haluamansa.
Vielä jäi 7 jätesäkilistä ja yksi 200 litran tynnyrillinen tavaraa kaatikselle. Tynnyrin sisällölle keksi kuorman hakenut, tuttu autoilija, käyttöä.
Nykyisen asunnon yhteydessä on 30m2:n kokoinen, lämmin autotalli johon pyrkii kertymään kaikenlaista "tarpeellista". Olen ajoittain saneerannut sitä kuten myös ullakkokomeroa.
Varsinaiset omaisuuteen kohdistuvat järjestelyt ovat oma lukunsa.
Nyt eläkkeellä 23 vuotta. - Anonyymi
Ihme passiivisuus köyhyyspalstalla työn tekemiseen liittyen.Köyhän persaukisten kommentteja niin mistä teille varallisuutta edes olisikaan. Työelämässä kun on niin tulee se säännöllisyys elämään.Asuntoonhan moni panostaa ja lyhentelee lainoja.Siinä taas mitään järkeä jos saidan nuuka että käyttää samaa teepussia koko viikon vaikka rahoja.
- Anonyymi00061
Ei sitä asuntoakaan mukaan saa. Työtä tehdään rahasta, ei minkään elämän säännöllisyyden takia. Jos pärjää tosi vähällä, ei jää sitäkään vähää hyvää syytä (raha) painaa pitkää päivää.
- Anonyymi
Sukupolvesta toiseen persaukisuutta ni taitaapi monella olla 3 polvessa.Koko suku köyhä niin mikään ihme kun ei töissä käy. Hyvä esimerkki lapselle jos ei kumpikaan vanhempi ei käy töissä.
- Anonyymi00064
Ensinnäkin 3 sukupolvea sitten viljeltiin maata, ei käyty töissä. Sulta vain puuttuu sivistys ja perspektiivi.
- Anonyymi
Kohtuulliset asuinolosuhteet riittävät. Loppu mammona voi olla vaikka
osakkeiden tai talletusten muodossa. Ne on perillisten helppo muuttaa rahaksi.
Jaa, mutta tämähän olikin köyhien palsta, joten ei sen enempää.- Anonyymi
Voi köyhälläkin olla jokunen tonni rahaa tai sijoituksia. Köyhä voi olla 10 000 omaisuudella, persaukinen taas on rahaton ja omaisuudeton. Ei 50 000€ tilivaluutta/sijoituksetkaan ole rikas vaikka ihan tyhjätaskulle voi sellaiselta vaikuttaa.
- Anonyymi00034
Pienimuotoista, verottajan rajoihin mahtuvaa.
Kullekin lapsenlapsellemme menee kuukausittain määräsumma joka summattuna mahtuu verottajan rajoihin.
Jos summa sijoittaa kuukausittain vaikkapa johonkin indeksirahastoon niin tuotto on ka. 7% verotuksen jälkeen. Ei pikavoittoja mutta ei tappiotakaan.
Miksi takuu? Kun kurssit ovat alhaalla saa vakiosummalla enemmän osuuksia. Kurssien ollessa korkeamalla niin osuuksia saa vastaavasti vähemmän.Hölmöä, helppoa, hauskaa. Kohtuullisesti vaivatta tuottavaa.
- Anonyymi
Äitini omaisuus tuli minulle. Kesämökki ja rahaa enemmän kun tarpeeksi. Siitä on 8,5 vuotta kun äitini kuoli.
- Anonyymi
Toi ihan hyvin jos saa äiren kesämökin perintönä ni etpä varm luovu tuosta.
- Anonyymi
Minä säästän lapsilleni, mutta en mitään romua. Vaan rahaa on tileillä, rahasto-osuuksia. Kun kerran oon lapsia saanut, haluan heille antaa mahdollisuuden opiskella, matkustella ja harrastaa. Koska nykynuorille ei välttämättä löydy pitkäaikaista hyväpalkkaista ryötä.
- Anonyymi
Emme ole säästäneet lapsillemme mutta jotain on jäänyt kuluttamatta.
Opetimme lapsillemme jo varhain, että työtä on tehtävä ja tekemisestään vastattava. Alkoi heti konttausiän loppuvaiheessa oman huoneen lattian tyhjentämisestä.Lelut laatikoihin ennen iltatoimia. Siitä iän myötä laajentuen myös talon muihin töihin ja lopulta viikkosiivoukset sekä pihatyöt läpi vuoden.
Alle murrosikäisinä penskat hankkivat jo naapuruston töillä, mainosten jakelulla yms.
Tuossa vaiheessa opastin tenavia pienimuotoisessa sijoitustoiminnassa.
Säätelytalouden aikaan olivat pankit luotettava kohde. Osingot olivat 6%:n luokkaa nimellisarvosta ja maksuttomat osakennit varsinaista tuottoa. Ensimmäinen kuponkien leikkaaminen oli TAPAUS!
Jk. Penskat ovat akateemisia koulutuksiaan vastaavissa ammateissa ja myös matkustelleet ja matkustelevat. Olemme hieman ihmetelleet, etteivätkö he saaneet harkkaa koska riepotimme haidät mukana jo alle kouluikäisinä. Vastasivat, että liikkumishinku saattaa johtua juuri siitä. Eurooppa, Taka-Intia, Balilla laitesukellusta kuten myös Punaisella merellä. Andien 2:n viikon kiertomatka telttaillen. Varusteet ja huoltohenkilöstö mukana. Tokio, New York mainitakseni. Nuo jäivät meiltä käymättä.
Opiskeluaikana penskat kustansivat kaiken sivutöikkään lukuun ottamatta yhtä vuotta jolloin toinen otti opintolainaa jonka maksoimme pois ja toiselle penskalle sama summa rahana.
Notariaatissa on osakerahasto sidonnainen säästövakuutus jonka alkuperäisen sijoitetun summan nostin veroitta pois ja voitto-osuus jatkaa elämänsä minun kuolemaani saakka jos en haluaisi itse nostaa siltä rahaa ja maksaa veroa. Kyse on tällä hetkellä 6-nuumeroisesta summasta. Onhan se muhinut hieman yli 20 vuotta.
Yhden lastemme nimiin 80-luvulla ostetun kaupunkiasunnon tenavat myivät vuosi sitten.
Olimme itse nostaneet vuokratulot mutta kyse on muuttotappio kaupungista joten myynti oli järkevää.
Tilisiirtoja olemme tehneet verottajan hyväksymissä puitteíssa.
Muista järjestelyistä ei voi puhuakaan koskien myös seuraavaa sukupolvea.
Emme ole säästäneet mutta emme le tuhlanneetkaan pelkästään sen vuoksi, että pelivaraa olisi jokunen euro. Makustelu ja yksityiset terveydenhuollon palvelut ovat poikkeus.
Nyt ovat hieman yli 5-kymppisiä. Toisen matkustelu on rajoittunut työn puolesta tehtyihin matkoihin Euroopassa sekä Espanjan asunnollamme oleiluun pitkien lomiensa aikana.
Tenavien synnyttyä siirtyi toisen mielenkiinnon kohde Lappiin josta ostivat paritalon puolikkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opetimme lapsillemme jo varhain, että työtä on tehtävä ja tekemisestään vastattava. Alkoi heti konttausiän loppuvaiheessa oman huoneen lattian tyhjentämisestä.Lelut laatikoihin ennen iltatoimia. Siitä iän myötä laajentuen myös talon muihin töihin ja lopulta viikkosiivoukset sekä pihatyöt läpi vuoden.
Alle murrosikäisinä penskat hankkivat jo naapuruston töillä, mainosten jakelulla yms.
Säätelytalouden aikaan olivat pankit luotettava kohde. Osingot olivat 6%:n luokkaa nimellisarvosta ja maksuttomat osakennit varsinaista tuottoa. Ensimmäinen kuponkien leikkaaminen oli TAPAUS!
Jk. Penskat ovat akateemisia koulutuksiaan vastaavissa ammateissa ja myös matkustelleet ja matkustelevat. Olemme hieman ihmetelleet, etteivätkö he saaneet harkkaa koska riepotimme haidät mukana jo alle kouluikäisinä. Vastasivat, että liikkumishinku saattaa johtua juuri siitä. Eurooppa, Taka-Intia, Balilla laitesukellusta kuten myös Punaisella merellä. Andien 2:n viikon kiertomatka telttaillen. Varusteet ja huoltohenkilöstö mukana. Tokio, New York mainitakseni. Nuo jäivät meiltä käymättä.
Opiskeluaikana penskat kustansivat kaiken sivutöikkään lukuun ottamatta yhtä vuotta jolloin toinen otti opintolainaa jonka maksoimme pois ja toiselle penskalle sama summa rahana.
Notariaatissa on osakerahasto sidonnainen säästövakuutus jonka alkuperäisen sijoitetun summan nostin veroitta pois ja voitto-osuus jatkaa elämänsä minun kuolemaani saakka jos en haluaisi itse nostaa siltä rahaa ja maksaa veroa. Kyse on tällä hetkellä 6-nuumeroisesta summasta. Onhan se muhinut hieman yli 20 vuotta.
Yhden lastemme nimiin 80-luvulla ostetun kaupunkiasunnon tenavat myivät vuosi sitten.
Olimme itse nostaneet vuokratulot mutta kyse on muuttotappio kaupungista joten myynti oli järkevää.
Emme ole säästäneet mutta emme le tuhlanneetkaan pelkästään sen vuoksi, että pelivaraa olisi jokunen euro. Makustelu ja yksityiset terveydenhuollon palvelut ovat poikkeus.
Nyt ovat hieman yli 5-kymppisiä. Toisen matkustelu on rajoittunut työn puolesta tehtyihin matkoihin Euroopassa sekä Espanjan asunnollamme oleiluun pitkien lomiensa aikana.
Tenavien synnyttyä siirtyi toisen mielenkiinnon kohde Lappiin josta ostivat paritalon puolikkaan.Syän ahvenaa paljon ja homoilen usein.Elän säästeliäästi ns,poikamiehenä.Teepussi riittää viikon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tenavien synnyttyä siirtyi toisen mielenkiinnon kohde Lappiin josta ostivat paritalon puolikkaan.Sitten heräsit unesta höh ei ollutkaan totta.Jossain läävässä majailet vuokralla alkoholiongelman kera.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten heräsit unesta höh ei ollutkaan totta.Jossain läävässä majailet vuokralla alkoholiongelman kera.
Alkoholiongelmani on todellinen.
Tilaan Saksasta tisleet 12 pullon laatikoissa läheiseen ( noin 200m ) matkahuoltoon.
Noudan autolla mutta 22kg - 24kg painavan, kuutiomallisen, täysin sileän laatikon kantaminen 1962 rakennetun keskustan hissittömän talon ylimpään kerrokseen on hauraalle +80v vanhukselle todella ongelma. 46 rappua on noustava kylki edellä, askelma kerrallaan koska lodju estää eteen näkyvyyden.
Kolmio on oma ja siihen kuuluu 25m2;n lämmin autotalli.
Mikä tuossa tilityksessäni epäilyttää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholiongelmani on todellinen.
Tilaan Saksasta tisleet 12 pullon laatikoissa läheiseen ( noin 200m ) matkahuoltoon.
Noudan autolla mutta 22kg - 24kg painavan, kuutiomallisen, täysin sileän laatikon kantaminen 1962 rakennetun keskustan hissittömän talon ylimpään kerrokseen on hauraalle 80v vanhukselle todella ongelma. 46 rappua on noustava kylki edellä, askelma kerrallaan koska lodju estää eteen näkyvyyden.
Kolmio on oma ja siihen kuuluu 25m2;n lämmin autotalli.
Mikä tuossa tilityksessäni epäilyttää?Viinapäiten sitten kirjoittelet nettiin mitä ihmeellisempiä satuja omaisuuksista ps, etkö huomaa että olet köyhyyspalstalla.Taitaapi 80v ukkelilla tuo muisti hieman pätkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinapäiten sitten kirjoittelet nettiin mitä ihmeellisempiä satuja omaisuuksista ps, etkö huomaa että olet köyhyyspalstalla.Taitaapi 80v ukkelilla tuo muisti hieman pätkiä.
Ukkeli on kokenut elämänsä aikana useampaan otteeseen todellista köyhyyttä.
Lapsuus ryysyissä puutteellisella ravinnolla.
Ennen inttiin lähtöä hieman helpotti.
Intin jälkeen 1964 Ruotsiin. Elämisen taso riippui omista valinnoista.
Saatuani ensimmäisen täyden tilin hurahdin ostamaan köntyn kallista sveitsiläistä juustoa ja 0.7 litran absolut renad virkistettä. Sitten aloitin jo miettimään aikaa seuraan tiliin.
Yhden suomitalven jälkeen paluu Ruotsiin merkitsi 4:n vuorokauden täydellistä vesikuuria rahan puutteen vuoksi.
Suomen opiskelutalvet olivat niukkoja. Ei ollut mitään opintorahoja tai muutakaan.
Kaikki lomat töissä. Varsinkin joulu.uusivuosi olivat hyviä sellutehtailla.
Neljässä vuodessa tuli hieman velkaa ja mm. vaatteet kuluivat kun uusiakan ei kannatanut ostaa.
Avioon pienipalkkaisen puotipuksun kanssa. Minulla ei ollut muuta kuin ryysyt päällä ja hieman velkaa. Ei mitään menopeliä. Puolen vuoden jälkeen ostin käytetyn fillarin.
Asuimme rintamamiestalon yläkerran keittiö-kammari asunnossa. Vessa alakerrassa.
Niukat huonekalut saatu käytettyinä lahjoina. Ensimmäinen, musta-valko telkkari myös käytettynä paikallisen osulan koneosastolta.
Vaatteiden hankintaa pikku hiljaa.
Kaksi penskaa lyhyin välein.
6-vuotta myöhemmin ok:n rakentaminen. Arava 4%, pankkilaina 12%, maksuaika 10 vuotta, vekseli 16% kolmen kk:n ajalla.
Ravinto etsittiin osittain metsästä. Noiden vuosien jälkeen toinen penska ei ole syönyt sieniä missään muodossa. Emme pystyneet hankkimaan penskoille harrasvusälineitäkään. Luksusta edustivat toiselle hankitut käytetyt laskettelsukset ja monot paikallisen urheiluseuran käytettyjen kamojen pörssistä.
1970 olin alkanut tekemään lahjoitusmarjoista kotiviiniä 60-litran erissä. Pontikan keittelyn olin aloittanut 1970. Laitteet paranivat koon kasvun myötä ja varsinaisesta volyymistä voi puhua ok:n muuton jälkeen.
Olin lopettanut tupakoinnin.
Sitten hiljalleen helpotti ja olemme nauttineet jokaisesta hetkestä. Ei perintöä, ei lottovoitoja. Suurin voitto oli Speden Speleistä voittamani 1000mk.
Meidän ei tarvitse olla kiitollisia kenellekään.
Työhistoriani on kirjava. Olen tehnyt sitä mitä teetättäjä on uskaltanut antaa ja siellä missä työtä oli. Viimeiset 12 vuotta olin arkiviikot muualla. Kotona viikonloput.
Minun on kiittäminen vaimoni joustavuutta. Vaimoni oli penskoje kanssa kotona 7 vuotta saamatta alun silloisen pienen äitysraan lisäksi mistään mitään. Pienet lapsilisät tulivat 3kk:n välein.
Taustan vaikutusta lienee se, ettei jokaista lisämarkkaa ja -euroa ole ollut hinku eti tuhlata.
Teimme vuosittaiset budjettiraamit.
Karkeat suunnitelmat 3 - 5 vuoden tähtäyksellä.
Hahmotimme +10 vuoden päähän sen missä olotilassa halaisimme olla.
Kaikki realistisia hahmotelmia eikä mitään huuhaata.
Kokeilimme mökkelyä kaksi vuotta. Ei iskenyt kuten ei myöskään kaksi kesää retkeilyveneellä.
Yhteisiä matkoja summattuna noin 18kk. Alkuun penskat mukana teltta/auto reisuilla. Sittemmin jatkoimme kahdestaan omatoimimatkoja mutta alkuun teltta kulki mukana vain varana kunnes jätimme sen pois.
4 maanosaa, 52 valtiota. Tosin Monacossa, Vatikaanissa ja San Marinossa emme ole yöpyneet.
90-luvulta lähtien osa reisuista kiertomatkoja ja loppupäässä lisänä viikon AI-risteilyjä.
Periaatteeni. Käytän jokaisen euron harkiten odottaen saavani mielestäni täyden vastikkeen.
Vaimoni tervyden, tai oikeastaan sen puutteen vuoksi, emme ole voineet matkustaa neljään vuoteen van olemme olleet juhlapyhät kylpylöissä. Syyskuun puolivälissä tulee avioliittomme 55v täyteen. Vaimo varasi meille läheisestä kylpylästä 3:n vuorokauden täysihoidon. Olen niin riivatun nuuka, että otan omat juomat mukaan. Kylpylän kalliit a-juomat jäävät varsin vähiin.
Väitän kokeneeni todellista köyhyyttä ja puutettakin niin usein ja monipuolisesti, että katson olevani sen tason asiantuntija, että voin kilkutella köyhyyspalstalle liioittelematta tai valehtelematta tippaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukkeli on kokenut elämänsä aikana useampaan otteeseen todellista köyhyyttä.
Lapsuus ryysyissä puutteellisella ravinnolla.
Ennen inttiin lähtöä hieman helpotti.
Intin jälkeen 1964 Ruotsiin. Elämisen taso riippui omista valinnoista.
Saatuani ensimmäisen täyden tilin hurahdin ostamaan köntyn kallista sveitsiläistä juustoa ja 0.7 litran absolut renad virkistettä. Sitten aloitin jo miettimään aikaa seuraan tiliin.
Yhden suomitalven jälkeen paluu Ruotsiin merkitsi 4:n vuorokauden täydellistä vesikuuria rahan puutteen vuoksi.
Suomen opiskelutalvet olivat niukkoja. Ei ollut mitään opintorahoja tai muutakaan.
Kaikki lomat töissä. Varsinkin joulu.uusivuosi olivat hyviä sellutehtailla.
Neljässä vuodessa tuli hieman velkaa ja mm. vaatteet kuluivat kun uusiakan ei kannatanut ostaa.
Avioon pienipalkkaisen puotipuksun kanssa. Minulla ei ollut muuta kuin ryysyt päällä ja hieman velkaa. Ei mitään menopeliä. Puolen vuoden jälkeen ostin käytetyn fillarin.
Asuimme rintamamiestalon yläkerran keittiö-kammari asunnossa. Vessa alakerrassa.
Niukat huonekalut saatu käytettyinä lahjoina. Ensimmäinen, musta-valko telkkari myös käytettynä paikallisen osulan koneosastolta.
Vaatteiden hankintaa pikku hiljaa.
Kaksi penskaa lyhyin välein.
6-vuotta myöhemmin ok:n rakentaminen. Arava 4%, pankkilaina 12%, maksuaika 10 vuotta, vekseli 16% kolmen kk:n ajalla.
Ravinto etsittiin osittain metsästä. Noiden vuosien jälkeen toinen penska ei ole syönyt sieniä missään muodossa. Emme pystyneet hankkimaan penskoille harrasvusälineitäkään. Luksusta edustivat toiselle hankitut käytetyt laskettelsukset ja monot paikallisen urheiluseuran käytettyjen kamojen pörssistä.
1970 olin alkanut tekemään lahjoitusmarjoista kotiviiniä 60-litran erissä. Pontikan keittelyn olin aloittanut 1970. Laitteet paranivat koon kasvun myötä ja varsinaisesta volyymistä voi puhua ok:n muuton jälkeen.
Olin lopettanut tupakoinnin.
Sitten hiljalleen helpotti ja olemme nauttineet jokaisesta hetkestä. Ei perintöä, ei lottovoitoja. Suurin voitto oli Speden Speleistä voittamani 1000mk.
Meidän ei tarvitse olla kiitollisia kenellekään.
Työhistoriani on kirjava. Olen tehnyt sitä mitä teetättäjä on uskaltanut antaa ja siellä missä työtä oli. Viimeiset 12 vuotta olin arkiviikot muualla. Kotona viikonloput.
Minun on kiittäminen vaimoni joustavuutta. Vaimoni oli penskoje kanssa kotona 7 vuotta saamatta alun silloisen pienen äitysraan lisäksi mistään mitään. Pienet lapsilisät tulivat 3kk:n välein.
Taustan vaikutusta lienee se, ettei jokaista lisämarkkaa ja -euroa ole ollut hinku eti tuhlata.
Teimme vuosittaiset budjettiraamit.
Karkeat suunnitelmat 3 - 5 vuoden tähtäyksellä.
Hahmotimme 10 vuoden päähän sen missä olotilassa halaisimme olla.
Kaikki realistisia hahmotelmia eikä mitään huuhaata.
Kokeilimme mökkelyä kaksi vuotta. Ei iskenyt kuten ei myöskään kaksi kesää retkeilyveneellä.
Yhteisiä matkoja summattuna noin 18kk. Alkuun penskat mukana teltta/auto reisuilla. Sittemmin jatkoimme kahdestaan omatoimimatkoja mutta alkuun teltta kulki mukana vain varana kunnes jätimme sen pois.
4 maanosaa, 52 valtiota. Tosin Monacossa, Vatikaanissa ja San Marinossa emme ole yöpyneet.
90-luvulta lähtien osa reisuista kiertomatkoja ja loppupäässä lisänä viikon AI-risteilyjä.
Periaatteeni. Käytän jokaisen euron harkiten odottaen saavani mielestäni täyden vastikkeen.
Vaimoni tervyden, tai oikeastaan sen puutteen vuoksi, emme ole voineet matkustaa neljään vuoteen van olemme olleet juhlapyhät kylpylöissä. Syyskuun puolivälissä tulee avioliittomme 55v täyteen. Vaimo varasi meille läheisestä kylpylästä 3:n vuorokauden täysihoidon. Olen niin riivatun nuuka, että otan omat juomat mukaan. Kylpylän kalliit a-juomat jäävät varsin vähiin.
Väitän kokeneeni todellista köyhyyttä ja puutettakin niin usein ja monipuolisesti, että katson olevani sen tason asiantuntija, että voin kilkutella köyhyyspalstalle liioittelematta tai valehtelematta tippaakaan.On se kylläkin niillä jotka sotien aikana syntyny tai jälkeen niin jo lapsena erinlaista kuin nykypäivänä.Jahka nuoreksi kasvoi niin ei maleksimista katsottu hyvällä ainakaan jos maaseudulta kotoisin.Ne jotka päätyivät opiskelemaan niin ei sillon mitään opintolainoja ollut tai opintotukea.Jos työläinen oli 60luvulla kyllä töitä tehtaissa oli ja muuallakin.Köyhyyspalstaa kun sillon tällön seuraan niin ihmetyttää ihmisten passiivisuus kun kyllä tekeville töitä on.Tekee niitä töitä mitä on tarjolla.Nykypäivän ihmisillä mitään muuta mielessä koska se kelasossuraha tulee.Niin omaisuus tai perinnöt noi on kanssa monipiippusia juttuja.Kyllä itselle ainakin riihikuiva raha kelpaa.
- Anonyymi00032
Anonyymi kirjoitti:
Sitten heräsit unesta höh ei ollutkaan totta.Jossain läävässä majailet vuokralla alkoholiongelman kera.
Joko nuo kaksi ensimmäistä lausetta lippasivat yli hilseesi?
On tehtävä työtä ja tekenisestään vastattava!
Edelliseen asuntoomme. keskustan kolmioon verrattuna, tämä palvelutalon kaksio on läävä.
Vaimoni halvaantumisen ja puhekyvyn menettämisen johdosta muutimme tähän läävään.
Vaimoni saa henkilökohtaisen hoidon ja huollon. Minä muutin mukana tunnesyistä.
Myimme oman asuntomme.
Ei ole alkoholiongelmaa. Huolimatta siitä, että lopetin 24 tislepullolaatikoiden tilaamisen Saksasta, ei se ole muodostunut ongelmaksi.
Sinkku tyttäremme lähtee Espanjan asunnollemme toukokuun puolivälissä ja palaa syyskuun puolivälin tietämissä.
Asunto sijaitsee pienehkön kaupungin keskustan rantabulevardin varrella kerrostalon itäsiiven ylimmässä kerroksessa. 2mh + oh + k + kh + parveke. - Anonyymi00036
Anonyymi kirjoitti:
On se kylläkin niillä jotka sotien aikana syntyny tai jälkeen niin jo lapsena erinlaista kuin nykypäivänä.Jahka nuoreksi kasvoi niin ei maleksimista katsottu hyvällä ainakaan jos maaseudulta kotoisin.Ne jotka päätyivät opiskelemaan niin ei sillon mitään opintolainoja ollut tai opintotukea.Jos työläinen oli 60luvulla kyllä töitä tehtaissa oli ja muuallakin.Köyhyyspalstaa kun sillon tällön seuraan niin ihmetyttää ihmisten passiivisuus kun kyllä tekeville töitä on.Tekee niitä töitä mitä on tarjolla.Nykypäivän ihmisillä mitään muuta mielessä koska se kelasossuraha tulee.Niin omaisuus tai perinnöt noi on kanssa monipiippusia juttuja.Kyllä itselle ainakin riihikuiva raha kelpaa.
Tekstisi on täyttä asiaa.
13 vuotisena saareen propsin kuorintaan. Viikot havumajassa.
14 vuotisena täyttö työpäivää EG:n kartonkitehtaan järvivarastolla.
15v ikäisenä em. firman uudisrakennusverataalla mm. puikkohitsauksen ja muun rautarakenteiden perusasioiden oppiminen.
Seuraava kesäloma meni tilitehtaan kaksivuorotyössä polttamattomien tiilien urakkaladonnassa.
Jne.
Ensimmäisen, oikean kesälomani, 2 viikkoa, pidin27 vuotisena.
Ennen opiskelemaan menemistäni en saanut pitää palkoistani mitään vaan jokainen killinki oli perustellen anottava äidiltäni.
Aikanaan 4:n vuoden opiskelun aikana oli säästettävä. 4kk:n kesälomien ja 2 vko joululomien ansiot eivät täysin riittäneet 2 x 4 kk opiskelukuukausien rahottamiseen.
Yhtenä vuotena jouduin ottamaan lainaa 1000mk.
Seki piti antaa vanhemmilleni koska ne olivat ostaneet uuden auton velaksi.
Tosin asuin vanhempieni kotona maksamatta siitä nyt mitään.
Ei ollut mitään asuntoloita, ei valmiita opintolainoja eikä mitään!
Jotain oppi. Jos ei itse yritä ja tee niin olet sitten ilman. Koski kaikkia tarpeita. - Anonyymi00038
En ymmärrä miksi jotkut säästää lapsilleen. Eri asia se on kun ovat vielä lapsia mutta osa elää kaurapuurolla että lapset saa sitten paremman perinnön. Kuollessaan ihmisen tili tulisi olla tyhjä. Kaikki sileäksi itseensä.
- Anonyymi00050
Anonyymi kirjoitti:
Tenavien synnyttyä siirtyi toisen mielenkiinnon kohde Lappiin josta ostivat paritalon puolikkaan.Olet siis mielestäsi erittäin onnistunut ihminen ja vanhempi?
Entä sitten, kun kuolet; kumpaanko paikkaan olet menossa? Oletko opettanut lapsillesi, että maallisen mammonan palvominen on typerää, jos sitten joutuu kärsimään ikuisesti? Varakkuus voi olla siunaus, mutta se voi myös sokeuttaa ihmisen luulemaan, että muuta ei tarvitakaan. Kärsivän on helpompi tajuta, että tämän lyhyen maallisen elämän tarkoitus on löytää Jeesus ja saada ikuinen onnellinen elämä hänen luonaan. Köyhyyskin, ja sairaus ja kipu ja yksinäisyys ja pilkatuksi joutuminen voi siis olla Jumalan suurta siunausta.
Jotkut tekisivät mitä tahansa saadakseen rahaa ja säilyttääkseen vielä vähän aikaa sen maallisen hyvän, mitä on onnistunut saamaan.
Jotkut taas eivät luopuisi Jeesuksesta, vaikka heiltä vietäisiin kaikki, elämäkin.
Kumpaanko kahdesta ryhmästä kuulut? Ei ole muita ryhmiä. - Anonyymi00059
Anonyymi00050 kirjoitti:
Olet siis mielestäsi erittäin onnistunut ihminen ja vanhempi?
Entä sitten, kun kuolet; kumpaanko paikkaan olet menossa? Oletko opettanut lapsillesi, että maallisen mammonan palvominen on typerää, jos sitten joutuu kärsimään ikuisesti? Varakkuus voi olla siunaus, mutta se voi myös sokeuttaa ihmisen luulemaan, että muuta ei tarvitakaan. Kärsivän on helpompi tajuta, että tämän lyhyen maallisen elämän tarkoitus on löytää Jeesus ja saada ikuinen onnellinen elämä hänen luonaan. Köyhyyskin, ja sairaus ja kipu ja yksinäisyys ja pilkatuksi joutuminen voi siis olla Jumalan suurta siunausta.
Jotkut tekisivät mitä tahansa saadakseen rahaa ja säilyttääkseen vielä vähän aikaa sen maallisen hyvän, mitä on onnistunut saamaan.
Jotkut taas eivät luopuisi Jeesuksesta, vaikka heiltä vietäisiin kaikki, elämäkin.
Kumpaanko kahdesta ryhmästä kuulut? Ei ole muita ryhmiä.Jeesustelu on länsimaisen etiikan perusta mutta tarpeeton jeesustelu ei säväytä ainakaan minua.
Itsekkyydessäni olen panostanut elämässäni harmooniseen elämään elinkumppanini kanssa ja kasvattamaan yhteiskuntakelpoistajälkikasvua.
Olen uskovainen ateisti. Uskonnollisia organisatioita ovat olleet vallan käytön välineinä.
Jos heittäydyn oikein ilkeäksi niin tulkitsen vaimoni halvaantumisen ja puhekyvyttömyyden johtuvan hänen isänsä 50%;sta tataaritaustastaan. Oikeudenmukainen jumala? - Anonyymi00066
Anonyymi kirjoitti:
Tenavien synnyttyä siirtyi toisen mielenkiinnon kohde Lappiin josta ostivat paritalon puolikkaan.Ei tuollaisia ihmisiä enää olekaan, oot viimeinen mohikaani.
- Anonyymi
Miksi omaisuus heitettiin kaatopaikalle? Asuiko hän homeisessa asunnossa?
Omaisuushan täytyy arvioituttaa jakaa perikunnan kesken.- Anonyymi00029
Oman irtaimen omaisuuden "kuolinsiivous" kannattaa aloittaa ajoissa, eikä jättää laatikkokaupalla hikisiä sukkiaan perikunnan riesaksi. Lopultakin rahasta he ovat enemmän kiinnostuneita.
- Anonyymi00051
Anonyymi00029 kirjoitti:
Oman irtaimen omaisuuden "kuolinsiivous" kannattaa aloittaa ajoissa, eikä jättää laatikkokaupalla hikisiä sukkiaan perikunnan riesaksi. Lopultakin rahasta he ovat enemmän kiinnostuneita.
Aloitin loppusiivouksen viime syyskuussa, kun luulin, että uskovien ylöstempaus tapahtuisi juuri silloin. Paljon sain poltettua tai pois annettua, mutta liikaa on roinaa vieläkin. Kevätsiivoukselle olisi sopiva hetki vaikka tänään. Edes tälle talonrähjälle ei ole ottajia. Perillisiä ei ole. Kumppanin lapsiakaan ei voisi vähempää kiinnostaa. Odotan innolla tulevaa. Jeesus on varannut minullekin kartanon taivaassa.
- Anonyymi
Perhettä ei oo eikä tuu. Jos kumppaniksi elämään löytyis vielä joku. Ota paikkasi historiassa. One in lifetime. mä oon jo jättänyt tavallani.
- Anonyymi00030
Rahaa ja omaisuutta kannattaa kerätä vain kohtuullinen määrä.
Välillä on kellarikomerossa ollut tavaraa liikaa, mutta onneksi
muutaman vuoden välein tulee pihaan siirtolava mihin komeron voi "tuulettaa"- Anonyymi00031
Mutta jos rahaa ja rahaksi muuttavissa olevaa omaisuutta kertyy keräämättä?
Kun ei sorru hetken mielitekoihin eikä anna toisten ihmisten kuviteltujen mielipiteiden vaikuttaa valintoihinsa joista yksi valinta on valitsematta jättäminen, niin katsos kummaa!
Pienistäkin tuloista jää jotain kuluttamatta joka puolestaan antaa pitemmän päälle mahdollisuuden todellisten mielitekojen, myös aineettomien, toteuttamiseen.
Työelämäni alkuvuosia tapahtui paikkakunnan vaihtoja 6kk - 2v:n välein.
Ei kertynyt turhaa kamaa. Sitten kun ensimmäinen pamskamme oli vaunuiässä ja toinen vaimoni mahassa, hän ehdotti vähäksi ajaksi paikalleen asettumista.
Pysyimme paikkakunnalla mutta vaihdoimme asuntoa parin vuoden jälkeen ja seuraavassa pysyimme myös pari vuotta vuotta.
Penskojen varttuminen rauhoitti minua.
Mutta, muutot olivat helppoja. Kamat mahtuivat kerralla vaivatta umpilavakuormuriin joka ei tullut edes täyteen.
- Anonyymi00033
Olihan tuosta selkeästi hyötyä jos/kun koskaan ei ollut rahahuolia. Hölmömpää on elää kädestä suuhun ja kuluttaa kaikki mitä saa.
- Anonyymi00035
Kerätä vai kertyä? Kuullostaa samalle mutta sisältö poikkeaa.
Kaatopaikalle? Menkö sinne rokokoo kalusteet ja muu vastaava? - Anonyymi00037
Ei sitä roinaa mihinkään tarvi. Kun muutin nykyisen vaimoni kanssa yhteen niin koko omaisuuteni mahtui Carinan takapenkille. Nyt harmittaa että roinaa on kertynyt vaikka pidän itseäni edelleen minimalistina. Pääosin tavarani on kuitenkin hyödyllistä.
Jotain kalusteita ollaan saatu mutta nekin makaa nyt peräkärryssä odottamassa jäteasemaa. Olen hyvin tyytyväinen kun on katto päällä ja saa syödä pari kertaa päivässä. Mitään romua ei tarvitse. Jos asuisin yksin niin ostaisin tai rakentaisin jonkun pienen kopin missä on sänky, pöytä, tuoli ja tulisija.- Anonyymi00039
Vastaavassa tilanteessa meillä ei ollut Carinaa, ei polkupyörää eikä potkukelkkaa.
Minulla oli velkaa ja kuluneet vaatteet ja niitäkin niukasti.
Vaimoni oli marketissa myyjänä 60-luvun lopun mukaisella palkalla.
Rintamamiestalon yläkerran keittiö-kammari lukaaliin saimme omilta vanhemmiltamme "hylkykalut".
Puolen vuoden jälkeen ostimme käytetyn musta-valko PAI-telkkarin. Minä nautin ostamani karvahatun, läpät ja otsa karvaa, lämmöstä.
Jonkin verran myöhemmin ostin käytetyn fillarin. Muista vielä sen hinnan. 400mk joka oli hieman alle puolet vastaavan uuden hinnasta.
Koska rahat olivat vähissä ja tilanne kummallekin uusu ja outo, laadin taulon kuluryhmittäin ja ripustin sen seinälle. Merkitsimme siihin jokaisen käyttämämme markan kyseisen kuluryhmän sarakkeeseen. Nyt se olisi exelillä lapsellisen helppoa.
Muutama kuukauden jälkeen tarkastelimme menojen jakaumaa todeten sosiaalisen elämän muodostavan kohtuuttoman suuren osan kuluistamme sen "tärkeyttä" ajatellen.
Muutimme harrastustemme painopisteitä enemmän yhdessä olemiseksi. Ulkoilimme läpi vuoden. Sen osana rantailimme, sienestimme sesonkien mukaan, marjastimme.
Sitten ryhdyimme hankkimaan penskoja aiemman suunnitelman mukaisesti.
Muutimme minun työpaikkakuntieni mukaisesti.
En täysin ymmärrä joidenkin palstalaisten "materialismia"! Säästetty omaisuus = näkyvä, ostettu kama?
Kun muutimme 140m2:n ok:sta kerrostelo kolmioon, tullasivat penskamme kaiken heitä kiinostavan. Sitten sovimme ostaneen ukrainnalaisen pariskunnan kanssa mitä kaikkea voimme jättää heille. Aika paljonkelpasi. Mm. keittön pirttikalusto jota olisi ollu täysi mahdottomuus yrittää sovittaa kolmioomme.
Sohvakalusto parisänky ja muutama perintötuoli vuodelta 1952 otimme mukaan kuten myös avioliittomme alkukuukausien levitettävän laverisohvan.
Tuttu autoilija kävi kahmariauton kanssa hakemassa enimmän osan.
Tämä vuoden takainen muutto kolmiosta palvelutalon epäkäytännölliseen kaksioon, oli paljon hankalampi. Käytin muutossa, noin 800m. jotakin tukityöllistettyjen organisatiota joka otti huostaansa uuteen asuntoon sopimattomat kalut. Muuttolasku oli useammam satasen luokkaa. Osa kaluista meni kuitenkin käytettyjen myyntiin. Tietenkin heidän oman organisationsa tiliin. Tuskin rikastuivat.
Osalla irtaimistoa on käyttöarvoa. Osalla tunnearvoa kuten kahdella viskoivurunkoisella, selkänojat ja ustuinosat päällystetyllänojatuoleilla jota ovat perua vuodelta 1952 isäni veikkausvoitolla ostettuina. Olen päällystyytänyt ne kertaalleen. Metallin perusteollisuuden siltanosturien ohjaamoiden istuinkankaalla. Ovat kestäneet hyvin siistiä siviilikäyttöä nämä vuosikymmenet. Ko.tuolit kulevat mukana. Muista en välitä.
- Anonyymi00040
Ainakin se antaa mahdollisuuden mielitekoja tyydyttävään elämään.
Kertymän on oltava numeeriseesä muodossa.
Kortin käyttörajan ollessa riittävän korkea jo se, yhdessä riittivän pelivaran tilisaldon kanssa, antaa mahdollisuuden mielitekojen tyydyttäviin toimintoihin.
Peruskustannuset maksetaan tilisiirtoina ja eteen tulevat luottokortin maksuaikaominaisuudella!
Ps. Eläkkeellä 25 vuotta.- Anonyymi00043
Voi ihanaa satuilla
- Anonyymi00049
Anonyymi00043 kirjoitti:
Voi ihanaa satuilla
Luotatko sinä VAIN käsin kosketeltavaan omaisuuteen? Tavaraan!
Entä ajatus vakiolaskujen suoraveloitukseen? Yhtiövastike! Sähkölasku! Yms!
Kortin käyttöraja? Omalla kortillani raja on 5000€ mutta sehän ei tarkoita sen rajan koputtelemista!
Tosin maksan kaiken mahdollisen kortin korottomalla maksuaikaominaisuudella.
- Anonyymi00041
Ihmiselämän on lyhyt kuin gullinluikaus. Ei kannata omaisuuksia peräänsä kerätä.
- Anonyymi00047
Ja savolaisilla kullit ovat lyhyet
- Anonyymi00042
Omaisuuden kerääminen on ihan kiva harrastus.
😿😢😭😭😭
- Anonyymi00044
Väärä palsta aloittajalla kun ei köyhällä mitään omaisuutta ole.Heh kyrpiinty ku ei mitään perinykkään.
- Anonyymi00046
Naama kiinni, punaisen paperin eläkeläinen.
- Anonyymi00045
Se on totta että mitään ei saa täältä mukaansa ei edes Askon kalustoja
- Anonyymi00052
Jos uskot Jeesukseen, sinulle on jo varattuna kartano taivaassa. Se on ainoa järkevä sijoitus!
Jos et usko Jeesukseen, yritä sinnitellä roiniesi keskellä mahdollisimman pitkään, koska tämä lyhyt maallinen elämä on lähin kokemus taivaasta, jonka koskaan saat kokea.
- Anonyymi00048
Ei mitään. Hautauskulutkin vaan kunnan piikkiin.
Verottaja jää nuoleen näpoejään. Jos on mökki, niin tuikkaa senkin tuleen, jos on auto, sama temppu sillekin. - Anonyymi00053
Sen vannon että kun täältä lähden niin ei turhaa romua nurkat täynnä. Nytkin on aika vähän tavaraa kaksiossa ja pidän niin. Komero ja kellarikomero eivät ole tupaten täynnä. Se on ikävä sukulaisille tyhjentää hamstraajan aarreaittaa. Kaikki ne hamstraajan rakkaat aarteet kumminkin menee suoraan kaatopaikalle kun keräilijästä aika jättää. Sukulaisilla ei ole tilaa vainajien tavaralle ei edes hyvälle tavaralle. Siitä tavarasta on pelkkää haittaa
- Anonyymi00063
Vituttaa kyllä kaikki pintaliitoekoilukin sen verran nykyään, että siitä syystä en ainakaan mitään aarteita eli romuja ala harventaa. Lifestyle-selfiet voivat tehdä mitä huvittaa.
- Anonyymi00054
Niin ,eli siis kannattaako elää ollenkaan, kun kuitenkin joskus kuolee.
- Anonyymi00055
Jouduttiin muistisairaan äidin asunto myymään niin jotain irtainta tavaraa otin vastaan,kahvinkeitin,vedenkeitin,astioita jne.Petivaatteita.Huonekaluja ei itselle mahtunut. Melkein oli touhu kuin kuolinpesä nyt asunto rahana ja äiti hoitolaitoksessa.Ei sillä omaisuudella merkitystä elämän loppuvaiheessa.
- Anonyymi00056
Oman, todellisen tarpeen ylittävät aineelliset puitteet eivät koskaan olleet tärkeät mutta kuluttanatta jäänen taloudellisen pelivaran antama valintojen vapaus on ollut mukava kokemus.
Käsin kosketeltavaa kamaa en ole koskaa arvostanut muilla enkä itselläni. Kuka panostaa mihinkin? Ja millä perusteella?- Anonyymi00068
Kyttäät kuitenkin koko ajan mitä muilla on senkin kade.
- Anonyymi00072
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kaikki eivät ole kaltaisiasi kateellisia kyttääjiä!
- Anonyymi00073
Anonyymi00068 kirjoitti:
Tuo asenne aiheuttaa loputtoman huonon olon.
Huviveneiden keskenään kehujia ja vertaajia kehoitin menemään Monte Carlon huvivenesatamaan katselemaan kateutensa kohteita. - Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
Kaikki eivät ole kaltaisiasi kateellisia kyttääjiä!
Oho ottaako noin luonnonpäälle kun muilla on jotain.
- Anonyymi00077
Anonyymi00074 kirjoitti:
Oho ottaako noin luonnonpäälle kun muilla on jotain.
Voitko täsmentää tuota "jotain" käsitettä?
- Anonyymi00057
No melkoisen omaisuudet täti keräsi jos se meni kaatopaikalle.
;ikähän avaajan ajatus ja motiivi oikein oli?- Anonyymi00067
Ketä varten se keräsi kaiken roinan, kun kaatikselle meni? On ihmisiä joilla on useita kappaleita samaa esinettä, tartteeko joku muka esimerkiksi viittä sateenvarjoa? Sellaiset menee lopulta kaatikselle, vaikka ne on kai jälkipolville ajateltu.
- Anonyymi00075
Anonyymi00067 kirjoitti:
Ketä varten se keräsi kaiken roinan, kun kaatikselle meni? On ihmisiä joilla on useita kappaleita samaa esinettä, tartteeko joku muka esimerkiksi viittä sateenvarjoa? Sellaiset menee lopulta kaatikselle, vaikka ne on kai jälkipolville ajateltu.
Itsellä 7 sateenvarjoa joka päivälle eri.
- Anonyymi00062
Kannattaa aloittaa rahastosäästäminen jo siittiöille. Sodassa ja toisiaan vainotessa niillä voi olla pienet päivärahat. Itse hyvillä mielin katsot sitten taivaasta, kun jälkikasvukin menestyy tässä maailmassa.
- Anonyymi00069
mitä hyötyö on olla olemassa ollenkaankaan ... kansallinen itsemurha ihan lähellä, ei rahaa mennä töihin ei mitään järkeä missään, viisainta olla olematta kokonaan ja helpointa itsellekin.
- Anonyymi00070
rahat jää ja ihmiset eli työntekijät poistuvat yhtälöstä kokonaan.
- Anonyymi00071
ahkera työntekijä pääsee taivaaseen kun tekee itsemurhan työssä määräsi Jeesus, näin kaikki teemme... taivaaseen kaikki duunarit
- Anonyymi00076
Että rikkaat perijät voi sitten haukkua köyhiä vaikka itse eivät ole ikinä töitä tehneet
- Anonyymi00078
Eikös tähän länsimaalainen elämäntyyli perustu. Ollaan töissä vaikka 70 tuntia viikossa jotta saadaan ostettua asioita joista ei ole koskaan aikaa nauttia
- Anonyymi00079
Palstalaiset tuntuvat samaistavan omaisuuden haalimisen konkreettiseksi, kosketeltavaksi ja näkyväksi tavaraksi?!
Minusta aivan oleellinen osa on tarvittaessa ensimmäisenä pankkipäivänä käytettävissä oleva omaisuus josta joku pakkomielteinen voisi osan muuttaa konkreettiseen muotoon.
Kun on riittävä mahdollisuus niin on helppo harkita mitä todella tarvitsee ja / tai haluaa.
Vielä eräs ulottuvuus. Näitä lukiessa on tullut mieleeni, että osa tarpeista perustuu siihen mitä halutaan osoittaa ulkopuolisille?! - Anonyymi00080
Omaisuus ja raha järkevästi kerättynä ja käytettynä tekee elämisestä mukavaa ja elämisen arvoista. Ei tämän pitäisi olla vaikea asia ymmärtää?
- Anonyymi00081
Kyllähän sitä kaikille kertyy tavaroita vuosien varrella pakostakin.Onhan henkilöitä jotka periaatteessa vastaan kaikkea ostamista ainakin äijät,verhot,matto,kattovalaisin jne.Kuka kyseenalaistaa pyykinpesukoneen nykypäivänä mutta kuivausrumpu voikin sitten jakaa mielipiteet.
- Anonyymi00082
Mikset aloittaja ottanut äitisi omaisuutta ettei olisi joutunut kaatikselle.
Itse ainakin haalin kunnolliset tavarat omaan ja muiden lähiomaisten käyttöön.
Onhan äitisi käyttänyt elämänsä aikana kuitenkin niitä tavaroita, eihän ne hukkaan olleet joutuneet.
Jos ostan pöydän ja tuolin, sama kai se on käytänkö niitä vuoden tai 10v.
Ihminen hommaa omaan käyttöönsä tarpeelliset joten turha valittaa.
- Anonyymi00084
Perinnöksi jälkipolville.
Eikä tietenkään kannata keräämällä kerätä vaan hiljalleen kartuttaa. Jos jotakin hankkii, niin hankkii laadukasta ja kestävää. Köyhällä ei ole varaa mennä halpaan. Pikku hiljaa sukupolvien ketjussa varallisuutta kertyy. - Anonyymi00085
Ymmärrän oman arkimukavuuden tarpeet mutta en kaman kasaamista kaman vuoksi saatika sitten ajattelua mitä muut ajattelevat.
Arkimukavuuten kuuluu mm. eri tarkoitusta varten omistetut asunnot.
Oleellisinta on tarvittaessa käyttövalmiina oleva ostovoima vaikkapa talletusten, osakkeiden, rahasto-osuuksien muodossa.
Tietoisuus mahdollisuuksista rauhoittaa ilman tarvetta käyttää sitä harkitsemattomasti.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3103643Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell292006Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441636- 841491
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.951268- 1441181
- 811074
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.951032Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.212867Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61787