On jo valmiiksi valtava, ja nykypäivänäkin hamuaa edelleen Ukrainaa, Alaskaa, Jäämerta, jne...
Miksi pitää venyä niin pitkälle jos laittaa siellä asiat sekaisin kuitenkin.
Suomenkin entiset maa-alueet ovat oikein kaunista katsottavaa.
Miksi Venäjä on niin ahne maa-aluieden suhteen?
7
99
Vastaukset
- Anonyymi
Venäjälle ei mikään riitä?
Nykyinen pahimmasta päästä oleva (omasta mielestään Stalinin reinkaraatio)
itse itsensä presidentiksi valinnut ei tule kuitenkaan koskaan pääsemään toteuttamaan toiveitaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2f6c84ca-8284-4d8f-baca-768fcaf80877
"Marraskuussa 1999 Venäjän presidentti Boris Jeltsin pyysi Yhdysvaltain presidentti Bill Clintonilta ”yhtä asiaa”:
– Antakaa vain Eurooppa Venäjälle." - Anonyymi
Venäjä on maan perään ja jenkit taas tahtovat levittää sotilasjärjestöjään ja tukikohtiaan kaikkialle. Kumpaakaan ei kaivata.
Venäjän keisarikunta lähti rakentumaan Moskovan ruhtinaskunnasta mongolien vaikutuksesta. Mongolien opit ja tavat elävät Venäjällä vielä nykyäänkin.
1211-1223: Mongolit valloittivat pohjoisen Kiinan ja Keski-Aasian.
1236-1242: Mongolit valloittivat Venäjän ja Pohjois-Kaukasian.
Mongolien vaikutus Venäjään
Mongolit perustivat Venäjälle Kultaisen Ordan valtakunnan, joka hallitsi suurruhtinaskuntia useiden vuosikymmenten ajan.
Mongolien vaikutus näkyi venäläisessä kulttuurissa, kielessä ja hallinnossa. Monet venäläiset sanat ovat peräisin mongoliasta, ja mongolilainen hallintotapa vaikutti venäläiseen ruhtinaskuntien hallintoon.
Moskovan ruhtinaskunta alkoi nousta esiin muiden ruhtinaskuntien joukosta. Moskovan ruhtinaat onnistuivat yhdistämään muita ruhtinaskuntia ja haastamaan Kultaisen Ordan valtaa.
Ivan III:n aikana Moskovasta tuli Venäjän keskittymä ja Venäjän keisarikunta alkoi muotoutua.Mongolien valloitukset johtivat siihen, että Venäjän ruhtinaat keskittyivät Moskovaan, mikä edisti sen nousua. Mongolien hallintotapa vaikutti venäläiseen hallintoon ja loi perustan Venäjän keisarikunnan autokraattiselle hallintojärjestelmälle.
Mongolien valtakunta laajeni sotilaallisen kiristyksen ja hyökkäykseen voimalla:
1) kohteeksi valitulle annettiin vaihtoehto antautua ja elää orjuudessa
2) tai tulla täysin tuhotuksi
Mongolit pitivät lupauksensa: he orjuuttivat kansoja ja ne kansat, jotka eivät alistuneet, tuhottiin. Mongolit tappoivat ehkä 11 % koko maailman väestöstä.
Miksi? Mongolit halusivat luoda vahvan valtakunnan, maata, rikkauksia ja resursseja. Venäjän toimintatapa muistuttaa mongolibarbaareiden toimintaa syiden ja tavotteiden osalta.
Venäjä esittää ensin uhkauksen tai vetoomuksen, joita se perusstelee kansallisella turvallisuudella. Jos vaatimuksiin ei suostuta, Venäjä aloittaa barbaarisen hyökkäyssodan. Näin se on toiminut kautta historian. Venäjä pysähtyy vasta kun se pysäytetään. Rauha Ukrainassa johtaa vain seuraavaan sotaan. Venäläinen mielenmaisema rakentuu taaperoista alkaen sodan, militarisaation ja itsensä uhraamisen ihanteille.- Anonyymi
Miksi venäjä pullustaa omaa kansaa ukrainassa? Sulla väärä kysymys.
- Anonyymi
Putin on naZi.
- Anonyymi
Psykopaattisen narsistin rajat eivät pääty missään, vaan hän on rajaton kusipää.
Putler ja Hitler, kun kaksi marjaa. Samat aatteet, samat teot. - Anonyymi
Paskanen loppu koittaa, aikaa voi kulua, mutta on saletti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1742593Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061204Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62865
- 53851
- 46849