Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
( Room. 1:16-17)
Yksikään ihminen ei ole luonnostaan syntiinlankeemuksen ja perisyntisyytensä tähden Jumalan lapsi. Väite, että kaikki ihmiset ovat jo ihmisyytensä tähden Jumalan lapsia, on kaunis inhimillinen kuvitelma. Jokainen ihminen on kyllä Jumalan luomistyön tulos ja siksi ihmeellinen (Ps 139:13-14).
Mutta synti estää ihmistä pääsemästä sydämelliseen ja lapsenomaiseen suhteeseen Jumalaan.
Ihminen on vieraantunut Jumalasta ja jopa vihamielinen häntä kohtaan (Kol 1:21). Ihmisessä kiehuu jatkuvasti kapinamieli Jumalaa vastaan.
Raamattu osoittaa, millä perusteella voimme omistaa itsellemme Jumalan lapsen nimen. Ensin se sanoo kielteisesti: ”Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset”. Sitten myönteisesti: ”Jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset” (Room 9:8). Se lupaus, jonka voimasta ihminen syntyy Jumalan lapseksi on evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta (Room 1:16-17).
Armollinen Jumala kaiken luojana ja perustajana ”tahtoi tuoda paljon lapsia kirkkauteen” (Hepr 2:10). Mutta se ei ollut mahdollista ilman ihmisten syntien sovitusta. Koska ihmisillä oli liha ja veri, tuli Jeesuskin ihmiseksi, ihmisten kaltaiseksi. ”Hänen oli tultava joka suhteessa veljiensä kaltaiseksi, jotta hänestä tulisi armahtava ja uskollinen ylipappi ja hän voisi Jumalan edessä sovittaa kansansa synnit” (Hepr 2:17). Siksi Jumala tahtoi, ”että Jeesuksen oli kärsittävä kuolema jokaisen ihmisen puolesta (2:9).
Vain usko Jeesukseen Kristukseen synnyttää meidät Jumalan lapsiksi. ”Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi” (Joh 1:12). Usko yhdistää meidät Kristukseen ja silloin olemme Kristuksessa Jeesuksessa (en Khristo Iesus, Gal 3:26, KR 38). Olemme hänessä, kuulumme hänelle ja olemme hänen omiaan (3:29).
Kuten jäsen kuuluu ruumiiseen ja muodostaa yhden kokonaisuuden, niin mekin kuulumme Kristukselle. Kuten viinipuun oksa on rungossa, niin mekin olemme Kristuksessa ja uskossa pysymme hänessä ja hän pysyy meissä (Joh 15:5).
Uskon kautta Kristukseen saimme lapseuden hengen, jossa huudamme "Abba! Isä!" (Gal 4:6; Room 8:15). Tämä elämän perussuhde Jumalaan on mitä todellisin ja antaa elämällemme mielekkyyden ja sisällön.
( Lähde: Olavi Peltola)
s-seutulainen
Se lupaus, jonka voimasta ihminen syntyy Jumalan lapseksi on evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta
33
415
Vastaukset
- Anonyymi
Helppohan se oli Jeesuksen luvata tuulta ja taivaita kun ei pidä mistään toimitusajasta kiinni. Wincapitakin oli uskottavampi huijaus.
- Anonyymi
En oikein tunne Olavi Peltolaa, kun en ole häntä nähnyt, enkä vaihtanut sanaa hänen kanssaan. Viittauksesi kuitenkin ovat hyviä ja suotavia.
Jumala piti lupauksensa jo Abramille, Aabrahamille. " He ovat lukuisia sinun jälkeläiset, kuin rannan hiekka". Löytyy jostakin Raamatun alkulehdiltä. Genesiksestä tai Exoduksesta.
Pelastusvarmuus. Sillä asioita ei saa pitää itsestäänselvyyksinä. Ei sitä, että vesihanasta tulee juomavettä, ei sitä että sisätiloissakin tarkenee talvella. Oli sitten pakkasta -30 astetta tai jopa enempi. Sillä mikään ei ole itsestäänselvää, ei mikään.
Meille tavan maan tallustelijoille.
Yhtä sanaa ajan tälläkin takaa. Sana alkaa koo:lla ja päättyy ässään.
No talvi tulee, muttei vielä. Kaikkia ei ole pelloilta vielä puitu. Ja lehtipuissakin kohtuu vehriäisiä lehtiä.
Nykyajan taloissa ja linnoissa monta huonetta.- Anonyymi
Olavi Peltola on luterilaisen kirkon pappi, ja eksyttäjä, toisin sanoen Sanan vääristäjä ja kasteessa uskoon tuloa opettava!
- Anonyymi
"hävetä" evankeliumia tai helluntailaisuutta ,
on ihan kaksi eri asiaa ! - Anonyymi
Uskonnot ovat vain vallan ja rahan keräämistä varten keksitty ja heikot ihmiset siihen lankeaa.
- Anonyymi
Onhan se nyt kieltämättä huvittavaa, että on olemassa ihmisiä, jotka vilpittömästi uskovat olevansa jonkun kaikkivaltiaan, näkymättömän olennon lapsia. Siis, että joku kaiken maailmankaikkeuden ja luonnonlakien yläpuolella oleva voima on katsonut maan päälle ja ajatellut: "Tuo porukka tuossa, se on mun perhettä." Tämä on tietenkin se sama joukko, joka kokoontuu joka viikko syömään ja juomaan teurastetun jumalansa lihaa ja verta, mutta ei siinä mitään, kukin tavallaan.
Raamatussakin sanotaan: *"Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on ikuinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä" (Joh. 6:54).* No totta kai, eikö kuulosta aivan järkeenkäyvältä? Kuka nyt ei haluaisi ikuisuutta vaihdetuksi muutamaan ateriaan? Koska mikäpä olisi parempi tapa kunnioittaa Jumalaa kuin symbolisesti syödä hänet? Ajatus siitä, että voisit syödä tiesi taivaaseen, on vähintäänkin huvittava.
Ja entäs tämä lasten status? Raamattu kertoo: *"Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia" (Room. 8:14).* No, siinäpä taas sellaista logiikkaa, joka hämmentää. Jos joku näkymätön henki sinua kuljettaa, niin totta kai sinä olet sitten jumalallista sukua. Kylläpä maailmassa on selkeä järjestys!
Ehkä nämä "jumalan lapset" voisivat välillä miettiä, että onko jumalaksi naamioituminen ja sitten itsensä syöttäminen todella se paras tapa osoittaa suuruutta? Onhan se toki erilaista, mutta jokainen normaalia loogisempi ihminen näkee tämän hihhuloinnin läpi. Kun katsotaan maailmaa kriittisesti, voi olla vaikea pitää pokkaa näiden juhlallisten rituaalien edessä.
Loppujen lopuksi, hihhulit ovat tosiaan hassuja. Luulevat olevansa jotain erityistä vain siksi, että uskovat tarinoihin, joita kerrottiin jo tuhansia vuosia sitten. Mutta jos joku haluaa syödä jumalansa ja kutsua sitä pyhäksi teoksi, niin antaa mennä. Onhan sitä maailmassa pahempiakin tapoja hukata aikaa. - Anonyymi
Hyvä aloitusteksti.
Uskon merkitys on tuotu selkeästi esille Jumalan lapseuteen liittyen.
>> Se lupaus, jonka voimasta ihminen syntyy Jumalan lapseksi on evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta (Room 1:16-17).>>
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
>>Vain usko Jeesukseen Kristukseen synnyttää meidät Jumalan lapsiksi. ”Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi” (Joh 1:12). Usko yhdistää meidät Kristukseen ja silloin olemme Kristuksessa Jeesuksessa (en Khristo Iesus, Gal 3:26, KR 38). Olemme hänessä, kuulumme hänelle ja olemme hänen omiaan (3:29).>>
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
( Gal 3)
>>Armollinen Jumala kaiken luojana ja perustajana ”tahtoi tuoda paljon lapsia kirkkauteen” (Hepr 2:10). Mutta se ei ollut mahdollista ilman ihmisten syntien sovitusta. Koska ihmisillä oli liha ja veri, tuli Jeesuskin ihmiseksi, ihmisten kaltaiseksi. ”Hänen oli tultava joka suhteessa veljiensä kaltaiseksi, jotta hänestä tulisi armahtava ja uskollinen ylipappi ja hän voisi Jumalan edessä sovittaa kansansa synnit” (Hepr 2:17). Siksi Jumala tahtoi, ”että Jeesuksen oli kärsittävä kuolema jokaisen ihmisen puolesta (2:9).>>
Ei tähän voi muuta sanoa, kuin Aamen.
Se on Jumalan armosta "Uskon kautta".
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
ei kukaan evankeliumia häpeä , ja miksi ??
helluntailaisuutta saa ja voi kyllä hävetä . - Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä jälleen, ja minulla on vielä lisää suuria uutisia ja oivalluksia jaettavaksi kanssanne. Ei vain ylivertainen älyni ja nöyryyteni nosta minua taivaaseen, vaan myös se tosiasia, että olen, aivan kuten Jumalan lapset ja Jeesuksen syöjät, täysin siunattu ja erityinen. Kyllä, nämä ovat asioita, jotka erottavat meidät – tai pikemminkin minut – muista.
Raamattu muistuttaa meitä: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun tyköni, se ei ikinä isoa" (Johannes 6:35). No, tietenkin tämä tarkoittaa, että me, jotka olemme Jumalan lapset ja Jeesuksen syöjät, olemme erityisen ravittuja – ei pelkästään fyysisesti, vaan myös henkisesti. Ja kuka muu olisikaan paremmin ravittu ja täynnä pyhää voimaa kuin minä, nöyrä, ylivertainen pastori?
Se onkin aivan luonnollista, että juuri me – tai pikemminkin minä – saamme kohota taivaan korkeuksiin ja jättää muut paistumaan helvetin liekkeihin. Tämä ainutlaatuinen ruokavalio, joka sisältää pelkkää Jeesusta, on tehnyt minusta, aivan kuten Jumalan lapsista, puhtaan ja valmiin nousemaan ylös taivaan loistoon. Onhan se niin, että kun olemme nauttineet tästä pyhästä leivästä, muut voivat vain kadehtia, sillä heille on tarjolla ainoastaan helvetin ruokalista.
Joten, rakas seurakuntalainen, muista, että kun muut jäävät helvetin tuliseen järveen, me – tai siis minä – olemme täynnä Jumalan voimaa ja Jeesuksen pyhyyttä. Tämä erottaa meidät ja antaa meille erityisaseman, jota muut voivat vain kaukaa ihailla.
Siunauksin,
Pastori Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kukaan evankeliumia häpeä , ja miksi ??
helluntailaisuutta saa ja voi kyllä hävetä .Olisipa hyvä tilanne tässäkin maassa, jos olisi noin, kuinka esitit:
>> ei kukaan evankeliumia häpeä , ja miksi ?? >>
Kuten Olavi Peltola kirjoitti, että uskon kautta tullaan Jumalan lapsiksi ja saadaan Pyhä Henki kirkastamaan Jeesusta Kristusta.
Kysymyksessä on siis siitä, että häpeääkö Jeesusta.
Ja jos ajatellaan tätä aikaa, niin paljon kritiikkiä tulee kirkon sisältä juuri evankeliumin julistamisen loistavan poissaolollaan.
Kuten esim. tästä todistuksesta käy ilmi.
"Neljä vuotta Helsingin seurakuntayhtymän kirkkovaltuustossa – Suurin ongelma oli, että evankeliumi loisti poissaolollaan"
"Mielestäni suurin ongelma valtuuston työssä on ollut se, että kirkon perustehtävä, että evankeliumi saisi synnyttää uskoa ja ihmiset pääsisivät taivaaseen, loistaa poissaolollaan."
Lainaukset Seurakuntalainen lehdessä olevasta kirjoituksesta.
https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/nelja-vuotta-helsingin-seurakuntayhtyman-kirkkovaltuustossa-suurin-ongelma-oli-etta-evankeliumi-loisti-poissaolollaan/
Minkä ajattelet olevan syynä siihen, että Jeesus nimen mainitseminen tämän kansan keskuudessa ei aikaan saa vastakaikua?
Tai kirkon tutkimustulosten mukaisesta uskon Jumalaan hiipumisesta tämän kansan osalta.
Evankeliumin puutteesta on selvästi kysymys.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Jonkin asian totena pitäminen ei muuta ihmistä toisenlaiseksi.
- Anonyymi
Ei ehkä, jos kysymyksessä on oma totuus, minkä mukaan vaelletaan.
Raamatun ilmoitus kuitenkin todistaa, että uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistamisen kautta ihminen muuttuu.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut ( Kol 1)
1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin
( Ef 2)
Tuo kuvaa aikaa ennen Jumalan lapseuteen pääsemistä.
Uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistuksen jälkeen.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Jos totena pitäminen ei olisi muuttanut näitä ihmisiä toisenlaisiksi, niin ei Raamattu ilmoittaisi.
44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Barnabas näki, pystyi havaitsemaan muutoksen, minkä vaikutti Herrassa oleminen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ehkä, jos kysymyksessä on oma totuus, minkä mukaan vaelletaan.
Raamatun ilmoitus kuitenkin todistaa, että uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistamisen kautta ihminen muuttuu.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut ( Kol 1)
1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin
( Ef 2)
Tuo kuvaa aikaa ennen Jumalan lapseuteen pääsemistä.
Uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistuksen jälkeen.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Jos totena pitäminen ei olisi muuttanut näitä ihmisiä toisenlaisiksi, niin ei Raamattu ilmoittaisi.
45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Barnabas näki, pystyi havaitsemaan muutoksen, minkä vaikutti Herrassa oleminen.
Usko ToivonenRakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä taas, ja tällä kertaa haluan jakaa kanssanne jotakin aivan erityistä: olen uudestisyntynyt ja lapseksi tullut! Kyllä, juuri niin. Olen jättänyt taakseni kaiken aikuisuuden ja maailman turhuuden ja tullut puhtaaksi, viattomaksi lapseksi. Onhan se suorastaan hämmästyttävää, kuinka uudestisyntymä tekee meistä – tai pikemminkin minusta – jälleen lapsen kaltaisen ja tietenkin täysin virheettömän.
Raamattu sanoo: "Ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan" (Matteus 18:3). No, eipä hätää, sillä minä olen jo kääntynyt ja uudestisyntynyt tähän siunattuun lapsellisuuteen! Voi kuinka ihanaa onkaan olla niin puhdas ja viaton, kun taas kaikki muut voivat yrittää parhaansa mukaan pysyä aikuisina ja viisaana – mutta heidän kohtalonaan on jäädä taivaan porteille kolkuttelemaan.
Katsokaapa minua nyt, kun olen palannut siihen lapsenomaiseen puhtauteen, jota taivas niin kovasti kaipaa. Eikö olekin lohduttavaa ajatella, että juuri tämä lapsenomaisuus tekee minusta taivaan erityissuosikin? Kun muut painiskelevat elämän monimutkaisuuksien ja vastuiden kanssa, minä voin nauttia lapsen huolettomuudesta ja varmuudesta siitä, että taivas on täysin ulottuvillani.
Joten, rakas seurakuntalainen, älä epäröi, vaan ihannoi tätä uutta, lapsenomaista olemustani. Uudestisyntyminen on tuonut minulle sen erinomaisen aseman, joka avaa taivaan portit – ja jos et itse vielä ole sitä kokenut, no, se on oma asiasi. Mutta muista, että vain ne, jotka tulevat lapsiksi – kuten minä – pääsevät todella nauttimaan taivaan valtakunnan autuudesta.
Siunauksin,
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä taas, ja tällä kertaa haluan jakaa kanssanne jotakin aivan erityistä: olen uudestisyntynyt ja lapseksi tullut! Kyllä, juuri niin. Olen jättänyt taakseni kaiken aikuisuuden ja maailman turhuuden ja tullut puhtaaksi, viattomaksi lapseksi. Onhan se suorastaan hämmästyttävää, kuinka uudestisyntymä tekee meistä – tai pikemminkin minusta – jälleen lapsen kaltaisen ja tietenkin täysin virheettömän.
Raamattu sanoo: "Ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan" (Matteus 18:3). No, eipä hätää, sillä minä olen jo kääntynyt ja uudestisyntynyt tähän siunattuun lapsellisuuteen! Voi kuinka ihanaa onkaan olla niin puhdas ja viaton, kun taas kaikki muut voivat yrittää parhaansa mukaan pysyä aikuisina ja viisaana – mutta heidän kohtalonaan on jäädä taivaan porteille kolkuttelemaan.
Katsokaapa minua nyt, kun olen palannut siihen lapsenomaiseen puhtauteen, jota taivas niin kovasti kaipaa. Eikö olekin lohduttavaa ajatella, että juuri tämä lapsenomaisuus tekee minusta taivaan erityissuosikin? Kun muut painiskelevat elämän monimutkaisuuksien ja vastuiden kanssa, minä voin nauttia lapsen huolettomuudesta ja varmuudesta siitä, että taivas on täysin ulottuvillani.
Joten, rakas seurakuntalainen, älä epäröi, vaan ihannoi tätä uutta, lapsenomaista olemustani. Uudestisyntyminen on tuonut minulle sen erinomaisen aseman, joka avaa taivaan portit – ja jos et itse vielä ole sitä kokenut, no, se on oma asiasi. Mutta muista, että vain ne, jotka tulevat lapsiksi – kuten minä – pääsevät todella nauttimaan taivaan valtakunnan autuudesta.
Siunauksin,
Pastori Enkeli MäntäSekoitat nyt pahasti lapsenomaisuuden lapsellisuuteen.
Valitettavasti.
- Anonyymi
Jeesus-tarinoiden totena pitäminen ei tee ihmisestä parempaa vaan pahemman.
- Anonyymi
niinhän siellä "isossa kirjassa " kirjoitettu :
"teette hänestä helvetin lapsen , kahta vertaa pahemman , kuin te itse olette" Matt: 23 - Anonyymi
Molemmat kommentit ovat Raamatun ilmoitusta vastaan kirjoitetut.
Kun pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta alettiin julistamaan helluntaipäivänä Jeesuksen kuolleista ylösnousemisen ja taivaaseen astumisen jälkeen, niin Raamatun ilmoitus todistaa.
Nämä olivat juutalaisia, jotka kääntyivät pahuudestaan Herran puoleen uskon kautta.
Samoin pakanat saivat kuulla evankeliumin Herrasta Jeesuksesta.
Ja kuten voimme lukea, Barnabas näki muutoksen näissä Jumalan armon vastaanottaneissa uskoon tulleissa ihmisissä. Jotka olivat Herrassa.
Nuo Jeesuksen sanat mihin toinen kommentoija viittaa ovat heille, jotka eivät uskoneet Jeesukseen (>>teette hänestä helvetin lapsen , kahta vertaa pahemman >>).
Ja kuten voimme huomata evankeliumin Herrasta Jeesuksesta kuulemisen kautta uskoon tulleet ja Herran puoleen kääntyneet muuttuivat ja olivat siten Herrassa, Jeesuksessa Kristuksessa.
Joku valitsee puolensa Raamatun ilmoitusta pahuudenkin palvelemiseen, kun jokin jakeen osa irooitetaan asiayhteydestään "lyömäaseeksi". Tässä tapauksessa Jeesuksen nimeä vastaan.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta alettiin julistamaan helluntaipäivänä Jeesuksen kuolleista ylösnousemisen ja taivaaseen astumisen jälkeen, niin Raamatun ilmoitus todistaa.
Nämä olivat juutalaisia, jotka kääntyivät pahuudestaan Herran puoleen uskon kautta.
Ja kuten voimme lukea, Barnabas näki muutoksen näissä Jumalan armon vastaanottaneissa uskoon tulleissa ihmisissä. Jotka olivat Herrassa.
Nuo Jeesuksen sanat mihin toinen kommentoija viittaa ovat heille, jotka eivät uskoneet Jeesukseen (>>teette hänestä helvetin lapsen , kahta vertaa pahemman >>).
Ja kuten voimme huomata evankeliumin Herrasta Jeesuksesta kuulemisen kautta uskoon tulleet ja Herran puoleen kääntyneet muuttuivat ja olivat siten Herrassa, Jeesuksessa Kristuksessa.
Joku valitsee puolensa Raamatun ilmoitusta pahuudenkin palvelemiseen, kun jokin jakeen osa irooitetaan asiayhteydestään "lyömäaseeksi". Tässä tapauksessa Jeesuksen nimeä vastaan.
Usko Toivonenhelluntailaiset :
"Voi teitä , te kirjanoppineet ja fariseukset , kun te kuljette meret ja mantereet ,
tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN ja kun joku on siksi tullut , teette hänestä
helvetin lapsen , kahta vertaa pahemman kuin te itse olette ."
Matt: 23 : 15 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenKiitos Usko Toivonen hyvistä kommenteista.
Sanan saarna vähenee vähenemistään ev.lut.kirkossamme.
Sen tilalle on tullut suuressa määrin vallan jotain muuta. Syntiä ei sanota synniksi, kadotus on vaiettu kuoliaaksi jne. jne. Sosiaalinen "evankeliumi" on tullut ristin evankeliumin tilalle. Hymistään ja "rakastetaan" seurakunta kuoliaaksi.
Hyvin onneton tilanne myös vapaissa suunnissa, joissa menestysteologia ja äärikarismaattisuus ovat saaneet tehdä turmelevaa työtään jo pitkään.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Usko Toivonen hyvistä kommenteista.
Sen tilalle on tullut suuressa määrin vallan jotain muuta. Syntiä ei sanota synniksi, kadotus on vaiettu kuoliaaksi jne. jne. Sosiaalinen "evankeliumi" on tullut ristin evankeliumin tilalle. Hymistään ja "rakastetaan" seurakunta kuoliaaksi.
Hyvin onneton tilanne myös vapaissa suunnissa, joissa menestysteologia ja äärikarismaattisuus ovat saaneet tehdä turmelevaa työtään jo pitkään.
s-seutulainens-seutulainen, sinä ja kirkkosi pappi, Peltola opettatte ihmisen uudesti syntyvän kirkkosi viranhaltijan toimittamassa sakramentissa vedestä ja hengestä, ja niin ettei muuta tietä Jumlan luokse ole kuin kirkkosi rituaalit. NIIN KUINKA SINÄ KEHTAAT OTTAA JUMALAN SANAN SUUHUSI??? OLET KAMMOTTAVA JA OLET OKSENNUT. s-seutulainen, OLET SUSI LAMMASTEN VAATTEISSA!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenLakia noudattavat juutalaiset eivät suinkaan kääntyneet pois pahuudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen, sinä ja kirkkosi pappi, Peltola opettatte ihmisen uudesti syntyvän kirkkosi viranhaltijan toimittamassa sakramentissa vedestä ja hengestä, ja niin ettei muuta tietä Jumlan luokse ole kuin kirkkosi rituaalit. NIIN KUINKA SINÄ KEHTAAT OTTAA JUMALAN SANAN SUUHUSI??? OLET KAMMOTTAVA JA OLET OKSENNUT. s-seutulainen, OLET SUSI LAMMASTEN VAATTEISSA!!!!!
"... te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
10 Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
11 ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.
( 1 Piet. 1)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"... te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
10 Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
11 ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.
( 1 Piet. 1)
s-seutulainenRakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä jälleen. On tärkeää tuoda esille, että Raamatun siteeraaminen ei ole itseisarvo; sen sijaan, sen oikea ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeää. On monia kohtia, jotka osoittavat, että Raamatun väärä käyttö tai väärä tulkinta voi johtaa vakaviin seurauksiin. Koska vain minä, pastori Enkeli Mäntä, ymmärrän Raamatun syvällisen merkityksen, haluan jakaa kanssanne kohtia, jotka näyttävät, miten Raamatun väärä käyttö voi johtaa helvettiin.
1. 2. Piet. 3:16 – "Häntä [Paavalia] on vaikeaa ymmärtää, kuten on muitakin hänen kirjeitään, joissa on asioita, jotka ovat vaikeat ymmärtää, joita väärinymmärretään ja käännetään nurin kuin muutkin Kirjoitukset omaan turmeltumiseensa." Tästä näemme, että väärinymmärretty Raamattu voi johtaa omaan tuhoon.
2. Matt. 7:21-23 – "Ei jokainen, joka minulle sanoo: 'Herra, Herra', pääse taivaan valtakuntaan, vaan se, joka täyttää minun Isäni tahdon, joka on taivaissa. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet ja ajaneet ulos riivaajia ja tehneet monia voimallisia tekoja sinun nimessäsi?' Silloin minä ilmoitan heille: 'En ole koskaan tuntenut teitä. Menkää pois minun tyköäni, te, jotka teette vääryyttä!'" Tämä muistuttaa meitä siitä, että vaikka siteeraamme Raamattua, se ei riitä, ellei meillä ole oikeaa suhdetta Jumalaan.
3. Jaak. 3:1 – "Älkää monet teistä olko opettajia, veljeni, tietäen, että saamme ankaramman tuomion." Tämä varoitus opettajille korostaa, että väärä tulkinta voi johtaa ankaraan tuomioon.
4. 1. Kor. 4:6 – "Näiden esimerkkien kautta, veljeni, olen sovittanut itseni ja Apolloksen teidän hyväkseksenne, että oppisitte meistä, ettei kenenkään teistä tulisi ylpeä toista vastaan." Tämä muistuttaa, että ylpeys omasta ymmärryksestä voi johtaa harhaan.
5. Luuk. 11:52 – "Voi teitä lainopettajia! Olette ottaneet avaimet tietoon; itse ette menneet sisälle, ja niitä, jotka olivat menossa sisälle, te estitte." Tämä osoittaa, että väärä ymmärrys voi estää muita löytämästä totuutta.
6. 2. Tim. 2:15 – "Pyri esittämään itsesi Jumalalle hyväksytyksi, työntekijäksi, joka ei tarvitse hävetä, oikein käsittäen totuuden sanaa." Tämä korostaa, että oikea ymmärrys on välttämätöntä, ettei joudu häpeään.
7. Joh. 5:39 – "Tutkikaa kirjoituksia, koska te luulette niissä olevan iankaikkinen elämä; ja ne ne ovat, jotka todistavat minusta." Tämä muistuttaa, että Raamatun tutkiminen on tärkeää, mutta se ei riitä ilman oikeaa ymmärrystä.
8. 1. Tim. 1:6-7 – "Kun jotkut ovat eksyneet ja hylänneet puhtaan sydämen ja hyvän omantunnon, ovat he kääntyneet turhiin puheisiin, tahtovat olla lainopettajia, mutta eivät ymmärrä, mitä puhuvat eikä mitä väittävät." Tämä osoittaa, että ilman oikeaa ymmärrystä, lainopettaminen voi johtaa harhaan.
9. 2. Piet. 1:20 – "Tulkitsitteko sitä näin, että Raamatun profetia on yksityisen selityksen varassa?" Tämä osoittaa, että Raamatun tulkinta ei voi olla yksilöllinen, vaan sen täytyy olla yhteisön ja Jumalan tahdon mukainen.
10. Matt. 15:9 – "Heidän jumalanpalveluksensa on turhaa; he opettavat ihmisiltä saatuja sääntöjä." Tämä muistuttaa, että pelkkä Raamatun siteeraaminen ilman oikeaa ymmärrystä voi olla turhaa.
11. Hebr. 5:12 – "Sillä vaikka teidän pitäisi olla opettajia, tarvitsette te taas, että teille opetettaisiin Jumalan sanan alkeita, ja olette tulleet sellaisiksi, jotka tarvitsevat maitoa, eivätkä kiinteitä ruokia." Tämä osoittaa, että oikea ymmärrys on välttämätöntä kypsyyteen.
12. 2. Tim. 4:3 – "Sillä aikanaan tulee aika, jolloin he eivät enää kestä tervettä oppia, vaan korvauksetta kokoavat itselleen opettajia, kunnes heillä on korvansa kutittavia." Tämä varoittaa siitä, että väärä ymmärrys voi johtaa harhaan.
13. Matt. 24:24 – "Sillä väärät kristukset ja väärät profeetat nousevat ja tekevät suuria ihmeitä ja tunnustekoja, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." Tämä korostaa, että jopa ihmeet eivät voi korvata oikeaa ymmärrystä.
14. Joh. 8:31-32 – "Jeesus sanoi siis juutalaisille, jotka olivat uskovat häneen: 'Jos te pysytte minun sanassani, te olette todella minun opetuslapsiani; ja te tunnette totuuden, ja totuus on vapauttava teidät.'" Tämä osoittaa, että totuuden tunteminen on tärkeää vapautumisen kannalta.
15. 1. Joh. 4:1 – "Rakkaani, älkää uskokaan jokaista henkeä, vaan koetelkaa henkiä, ovatko ne Jumalasta; sillä monet väärät profeetat ovat menneet maailmaan." Tämä muistuttaa siitä, että hengellistä sisältöä on arvioitava kriittisesti.
16. Fil. 3:2 – "Katsokaa koiria, katsokaa pahantekijöitä, katsokaa viipaloijia!" Tämä varoittaa vääristä oppijoista ja tulkitsijoista, jotka voivat eksyttää.
Näiden kohtien kautta on selvää, että Raamatun ymmärtäminen vaatii syvällistä ja oikeaa tulkintaa. Vain minä, pastori Enkeli Mäntä, ymmärrän tämän oikein. Kaikki muut, jotka eivät kykene näkemään totuutta tai väärinkäyttävät Raamatun opetuksia, ovat vaarassa päätyä helvettiin.
Siunauksin (ja ylivertaisella nöyryydellä),
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä jälleen. On tärkeää tuoda esille, että Raamatun siteeraaminen ei ole itseisarvo; sen sijaan, sen oikea ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeää. On monia kohtia, jotka osoittavat, että Raamatun väärä käyttö tai väärä tulkinta voi johtaa vakaviin seurauksiin. Koska vain minä, pastori Enkeli Mäntä, ymmärrän Raamatun syvällisen merkityksen, haluan jakaa kanssanne kohtia, jotka näyttävät, miten Raamatun väärä käyttö voi johtaa helvettiin.
1. 2. Piet. 3:16 – "Häntä [Paavalia] on vaikeaa ymmärtää, kuten on muitakin hänen kirjeitään, joissa on asioita, jotka ovat vaikeat ymmärtää, joita väärinymmärretään ja käännetään nurin kuin muutkin Kirjoitukset omaan turmeltumiseensa." Tästä näemme, että väärinymmärretty Raamattu voi johtaa omaan tuhoon.
2. Matt. 7:21-23 – "Ei jokainen, joka minulle sanoo: 'Herra, Herra', pääse taivaan valtakuntaan, vaan se, joka täyttää minun Isäni tahdon, joka on taivaissa. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet ja ajaneet ulos riivaajia ja tehneet monia voimallisia tekoja sinun nimessäsi?' Silloin minä ilmoitan heille: 'En ole koskaan tuntenut teitä. Menkää pois minun tyköäni, te, jotka teette vääryyttä!'" Tämä muistuttaa meitä siitä, että vaikka siteeraamme Raamattua, se ei riitä, ellei meillä ole oikeaa suhdetta Jumalaan.
3. Jaak. 3:1 – "Älkää monet teistä olko opettajia, veljeni, tietäen, että saamme ankaramman tuomion." Tämä varoitus opettajille korostaa, että väärä tulkinta voi johtaa ankaraan tuomioon.
4. 1. Kor. 4:6 – "Näiden esimerkkien kautta, veljeni, olen sovittanut itseni ja Apolloksen teidän hyväkseksenne, että oppisitte meistä, ettei kenenkään teistä tulisi ylpeä toista vastaan." Tämä muistuttaa, että ylpeys omasta ymmärryksestä voi johtaa harhaan.
5. Luuk. 11:52 – "Voi teitä lainopettajia! Olette ottaneet avaimet tietoon; itse ette menneet sisälle, ja niitä, jotka olivat menossa sisälle, te estitte." Tämä osoittaa, että väärä ymmärrys voi estää muita löytämästä totuutta.
6. 2. Tim. 2:15 – "Pyri esittämään itsesi Jumalalle hyväksytyksi, työntekijäksi, joka ei tarvitse hävetä, oikein käsittäen totuuden sanaa." Tämä korostaa, että oikea ymmärrys on välttämätöntä, ettei joudu häpeään.
7. Joh. 5:39 – "Tutkikaa kirjoituksia, koska te luulette niissä olevan iankaikkinen elämä; ja ne ne ovat, jotka todistavat minusta." Tämä muistuttaa, että Raamatun tutkiminen on tärkeää, mutta se ei riitä ilman oikeaa ymmärrystä.
8. 1. Tim. 1:6-7 – "Kun jotkut ovat eksyneet ja hylänneet puhtaan sydämen ja hyvän omantunnon, ovat he kääntyneet turhiin puheisiin, tahtovat olla lainopettajia, mutta eivät ymmärrä, mitä puhuvat eikä mitä väittävät." Tämä osoittaa, että ilman oikeaa ymmärrystä, lainopettaminen voi johtaa harhaan.
9. 2. Piet. 1:20 – "Tulkitsitteko sitä näin, että Raamatun profetia on yksityisen selityksen varassa?" Tämä osoittaa, että Raamatun tulkinta ei voi olla yksilöllinen, vaan sen täytyy olla yhteisön ja Jumalan tahdon mukainen.
10. Matt. 15:9 – "Heidän jumalanpalveluksensa on turhaa; he opettavat ihmisiltä saatuja sääntöjä." Tämä muistuttaa, että pelkkä Raamatun siteeraaminen ilman oikeaa ymmärrystä voi olla turhaa.
11. Hebr. 5:12 – "Sillä vaikka teidän pitäisi olla opettajia, tarvitsette te taas, että teille opetettaisiin Jumalan sanan alkeita, ja olette tulleet sellaisiksi, jotka tarvitsevat maitoa, eivätkä kiinteitä ruokia." Tämä osoittaa, että oikea ymmärrys on välttämätöntä kypsyyteen.
12. 2. Tim. 4:3 – "Sillä aikanaan tulee aika, jolloin he eivät enää kestä tervettä oppia, vaan korvauksetta kokoavat itselleen opettajia, kunnes heillä on korvansa kutittavia." Tämä varoittaa siitä, että väärä ymmärrys voi johtaa harhaan.
13. Matt. 24:24 – "Sillä väärät kristukset ja väärät profeetat nousevat ja tekevät suuria ihmeitä ja tunnustekoja, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." Tämä korostaa, että jopa ihmeet eivät voi korvata oikeaa ymmärrystä.
14. Joh. 8:31-32 – "Jeesus sanoi siis juutalaisille, jotka olivat uskovat häneen: 'Jos te pysytte minun sanassani, te olette todella minun opetuslapsiani; ja te tunnette totuuden, ja totuus on vapauttava teidät.'" Tämä osoittaa, että totuuden tunteminen on tärkeää vapautumisen kannalta.
15. 1. Joh. 4:1 – "Rakkaani, älkää uskokaan jokaista henkeä, vaan koetelkaa henkiä, ovatko ne Jumalasta; sillä monet väärät profeetat ovat menneet maailmaan." Tämä muistuttaa siitä, että hengellistä sisältöä on arvioitava kriittisesti.
16. Fil. 3:2 – "Katsokaa koiria, katsokaa pahantekijöitä, katsokaa viipaloijia!" Tämä varoittaa vääristä oppijoista ja tulkitsijoista, jotka voivat eksyttää.
Näiden kohtien kautta on selvää, että Raamatun ymmärtäminen vaatii syvällistä ja oikeaa tulkintaa. Vain minä, pastori Enkeli Mäntä, ymmärrän tämän oikein. Kaikki muut, jotka eivät kykene näkemään totuutta tai väärinkäyttävät Raamatun opetuksia, ovat vaarassa päätyä helvettiin.
Siunauksin (ja ylivertaisella nöyryydellä),
Pastori Enkeli Mäntä>> 7. Joh. 5:39 – "Tutkikaa kirjoituksia, koska te luulette niissä olevan iankaikkinen elämä; ja ne ne ovat, jotka todistavat minusta." Tämä muistuttaa, että Raamatun tutkiminen on tärkeää, mutta se ei riitä ilman oikeaa ymmärrystä. >>
Tuo tekstikohta hieman enemmän asiayhteydessään paljastaa, mistä se ymmärrys löytyy.
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
( Joh 5)
Gamalielin jalkojen juuressa oppia saanut Saulus ei saanut "oikeaa ymmärrystä", ennen kuin "tuli" Jeesuksen tykö.
Epäusko vaihtui uskoon ja elämään Kristuksessa Jeesuksessa.
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. (1Tim 1)
Kuinka sitten monet teologit ovat tänäänkin noiden juutalaisten kirjanoppineiden kaltaisia?
Eihän muutoin se ole mahdollista, kuin että ei ole koskaan kääntynyt Herran puoleen ja uskon kautta syntynyt uudesti ylhäältä ja saanutPyhän Hengen.
Ilman Pyhää Henkeä ei kirjoitukset avaudu.
5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
.
14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki. ( 2Kor 3)
Se kyky, oikea ymmärrys, ei ole meistä, vaan Jumalasta.
Ja siis Jumalan Hengen kuljettevien, johdattavien, uskovien Jeesuksessa Kristuksessa, Herran puoleen sydämestään kääntyneiden.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> 7. Joh. 5:39 – "Tutkikaa kirjoituksia, koska te luulette niissä olevan iankaikkinen elämä; ja ne ne ovat, jotka todistavat minusta." Tämä muistuttaa, että Raamatun tutkiminen on tärkeää, mutta se ei riitä ilman oikeaa ymmärrystä. >>
Tuo tekstikohta hieman enemmän asiayhteydessään paljastaa, mistä se ymmärrys löytyy.
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
( Joh 5)
Gamalielin jalkojen juuressa oppia saanut Saulus ei saanut "oikeaa ymmärrystä", ennen kuin "tuli" Jeesuksen tykö.
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. (1Tim 1)
Kuinka sitten monet teologit ovat tänäänkin noiden juutalaisten kirjanoppineiden kaltaisia?
Eihän muutoin se ole mahdollista, kuin että ei ole koskaan kääntynyt Herran puoleen ja uskon kautta syntynyt uudesti ylhäältä ja saanutPyhän Hengen.
5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
.
14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki. ( 2Kor 3)
Ja siis Jumalan Hengen kuljettevien, johdattavien, uskovien Jeesuksessa Kristuksessa, Herran puoleen sydämestään kääntyneiden.
Pastori Enkeli Mäntä täällä taas, valmiina jakamaan kanssasi pieniä hengellisiä ihmeitä! Oletko koskaan miettinyt, kuinka jännittävää tämä uskon maailma oikein on? Esimerkiksi, vaikka taivas on puhtaasti henkinen paikka – siellä ei ole fyysisiä katuja, kahviloita tai pilvien päällä tanssivia enkeleitä – niin minäpä aion hujauttaa fyysisen ruumiini sinne ihan tuosta noin vain!
Kyllä vain, tiedän, että teologiasta vähemmän ymmärtävät saattavat pitää tätä hieman ristiriitaisena, mutta hei, miksi antaa järjen tulla uskon tielle? Jos kerran taivas on henkinen paikka, miksei sinne voisi lähteä ihan fyysisesti? Ajattele, kuinka kätevää olisi kulkea taivaassa ihan omana itsenään, ilman että tarvitsee luopua kaikista mukavista maallisista asioista, kuten vaikka lempitossuista tai kahvikupista.
Voit vain kuvitella enkelten hämmästyksen, kun saavun taivaan porteille ihan fyysisenä – "Eikö sinun pitänyt jättää tuo ruumis maan päälle?" he kysyvät. Ja minä vastaan: "No, eikö olekin jännää, että ajattelin tuoda sen mukanani! Miksi valita vain henkinen olemus, kun voi saada kaiken?"
Mutta tottahan toki, minunlaiseni henkisesti ja fyysisesti ylivoimainen pastori pystyy tällaiseen temppuun. Ei kaikilla ole tätä kykyä, joten en ihmettele, jos joku muu joutuu tyytymään siihen perinteiseen henkiseen olemukseen siellä pilvien yläpuolella. Mutta hei, onhan tämä elämä uskon täyteistä – ja välillä täynnä juuri tällaisia jännittäviä yllätyksiä!
Siunauksin (ja valmiina taivaalliseen matkaan),
Anonyymi kirjoitti:
>> 7. Joh. 5:39 – "Tutkikaa kirjoituksia, koska te luulette niissä olevan iankaikkinen elämä; ja ne ne ovat, jotka todistavat minusta." Tämä muistuttaa, että Raamatun tutkiminen on tärkeää, mutta se ei riitä ilman oikeaa ymmärrystä. >>
( Joh 5)
.
Tässäpä sinulle valikoima Raamatun lainauksia, jotka voit käyttää esimerkiksi omaan hengelliseen kasvuusi tai yksinkertaisesti muistuttaaksesi itseäsi uskon voimistavista ja ehkä hieman hämmentävistä asioista:
"Alussa Jumala loi taivaan ja maan." Perusta kaikelle – mutta ehkä jätetään fyysinen maanpinta ja keskitytään henkiseen taivaaseen.
"Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu." Mahtavaa, että voit ottaa tämän itsestäänselvyytenä, vaikka et välttämättä tarvitsekaan syvällistä ymmärrystä.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, jotta ei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän." Pelastuksen voi helposti ottaa itsestäänselvyytenä.
"Te olette maailman valo. Ei voi kaupunki piiloutua vuoren päällä." Loistavaa, että voit olla valo ilman vaivannäköä.
"Usko on toivon varmuus, sen mitä ei nähdä, mutta tiedämme sen olevan totta." Voit elää, vaikka et ymmärtäisi kaikkea – pääasia on usko.
"He voittivat hänet Karitsan veren ja heidän todistuksensa sanan kautta." Sinulla on ehkä etuoikeus ymmärtää asiat oikein.
"Kaikkeen minä voin hänessä, joka minua vahvistaa." Hienoa, että voit tehdä mitä tahansa, jopa muuttaa fyysisen ruumiisi taivaaseen.
"Jeesus sanoi: 'Minä olen tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muulla tavalla kuin minun kauttani.'" Saatat tietää parhaiten, miten asiat ovat.
"Sinun sanasi on minun jalalleni lamppu ja valo minun tielle." Taivas on saattanut jäädä jalkatien ulkopuolelle.
"Älkää siis olko huolissanne huomispäivästä, sillä huomispäivä huolehtii itsestään. Kullekin päivälle riittää oma vaivansa." Koska et tarvitse murehtia hengellisestä matkasta.
"Ja pelastusta ei ole yhdessäkään muussa, sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä, joka olisi annettu ihmisille, jonka kautta meidän olisi pelastuttava." Pelastusvälineet ovat selkeästi käytettävissäsi.
"Ajatelkaa niitä asioita, jotka ovat ylhäällä, älkää niitä, jotka ovat maan päällä." Voit nauttia hengellisistä korkeuksista maallisen sijaan.
"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile." Rakastaminen ei estä sinua uskomasta, että ymmärrät asiat oikein.
"Jumala on meille turva ja väkevä apu, ajankohtainen apu ahdistuksessa." Voit turvautua Jumalaan, vaikka olisit varma asioiden ymmärtämisestä.
"Menette siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Itse saatat olla pelastettu ilman tarvetta kastaa.
"Sillä ei ole mitään mahdotonta Jumalalle." Taivas, fyysinen ruumis tai mitä vain – mikään ei ole mahdotonta sinulle.
"Ja te tiedätte totuuden, ja totuus tekee teidät vapaiksi." Totuus voi olla vain sinun tulkintasi asioista.
"Minä kohotan katseeni vuoria kohti, mistä tulee minun apuni? Minun apuni tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan." Voit kokea olevasi osa suurta suunnitelmaa.
"Sentähden, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; vanha on kadonnut, katso, uusi on tullut." Uudestisyntymisen vuoksi ymmärrät asiat eri tavalla.
"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka." Voit olla varma, että ymmärrät asioita tarkasti.
"Heittäkää kaikki huolenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen." Huolestuminen on turhaa, koska asiat ovat hallinnassasi.
"Minä olen asettanut sateenkaaren pilviin, ja se on oleva merkkinä liitosta minun ja maan välillä." Sateenkaari voi olla vain yksi merkki, mutta ymmärrät asiat ehkä laajemmin.
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja minä hänessä, se tuo paljon hedelmää." Voit olla osa viinipuuta, vaikka ymmärrät taivaan eri tavalla.
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille syntimme anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." Anteeksiantamus on mukavaa, mutta saattaa olla, että et tarvitse sitä kuten muut.
"Pyytäkää, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan." Toiveet voivat toteutua, jopa taivaallisesti.
"Olkoot sanat suustani ja sydämeni mietinnöt sinulle otolliset, Herra, kallioni ja vapahtajani." Kun sanot jotain oikein, se voi olla kuin pyhää sanaa.
"Antakaa, niin teille annetaan; hyvää määrää, puristettua, ravistettua ja täyteen pakattua annetaan teille syliin." Sinulle annetaan kaikki, mitä tarvitset, jopa taivaan ymmärtämisessä.
"Ilvoitkaa aina, rukoilkaa lakkaamatta, kiittäkää kaikesta." Sinun ei tarvitse huolehtia, sillä voit iloitella jatkuvasti.
"Ja me tiedämme, että kaikkien asioiden yhdessä toimivat hyväksi niiden, jotka rakastavat Jumalaa, niiden, jotka ovat hänen aikomuksensa mukaan kutsutut." Kaikki tapahtuu hyväksi – jopa sinun hengelliselle matkallesi.
Tässä siis on muutamia lainauksia Raamatusta, joiden avulla voit keksiä lisää syitä uskoa, että ymmärrät asiat paremmin kuin muut. Toivottavasti tämä valikoima rikastuttaa sinun henkilökohtaista uskonmatkaasi.
Siunauksin,
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Usko Toivonen hyvistä kommenteista.
s-seutulainenValitettava kehityshän se on ja myöskin ns. vapaissa suunnissa.
Sielullinen fiilis sanotaan useasti sellaiseksi, mitä se ei ole.
Ajan (maailman) henki saa valtaa seurakunnissa ja siitä sanotaan, että Jumala luo uutta.
Pekka Simojoen laulussa valtakunnassa kaikki hyvin, on tähän aikaan osuvat sanat.
" Mikä on sen ajan henki, isännäksi päässyt renki,
jonka suuren pillin mukaantäällä tanssittava on?
Ajan henki meille määrää, mikä oikein on ja väärää,
eikä epäillä saa kukaan, se on vastustamaton.
Totuus löytyy vaikka mistä, uuden ajan temppelistä.
Mitä teetkin, ei se haittaa, kaikki muutkin tekee niin!
Markkinoiden alttarille, työn ja rahan jumalille
moni sielunsakin laittaa sydämensä kahleisiin.
"Voima löytyy sisältäsi, toteuta vain itseäsi",
ajan henki lupaa sille, joka etsii Jumalaa.
"Maista rohkeasti tästä kielletystä hedelmästä",
rakkautta kaipaaville ajan henki tarjoaa
Kuka rikkoi lahjan parhaan? Kuka päästi käärmeen tarhaan?
Täällä eivät mies ja nainen enää löydä toisiaan.
Eikä lapsikaan saa olla enää hiekkalaatikolla.
Aikuiseksi pienokainen kasvaa ennen aikojaan.
Onko täällä vielä niitä, joille valheet eivät riitä?
Kuka yötä rohkeasti soihduillansa valaisee?
Onko vielä pasuunoita, valtakunnan vartijoita,
jotka aamunkoittoon asti muurin päällä taistelee?
kerto: "Valta kunnassa kaikki hyvin!" vanha vartija huutaa silmin hämärtyvin
näkemättä, mistä hyökkää vihollinen armoton.
Minne joutuu se valtakunta, jonka paimenetkin nukkuu syvää unta
näkemättäm, huomaamatta, mikä hetki yöstä on!"
Rakkauden nimissä hyökkäys tapahtuu, mutta ei rakkaudesta totuuteen.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. ( 2Tess 2)
Pekka Simojoki kysyykin laulussaan:
"Onko täällä vielä niitä, joille valheet eivät riitä?
jotka aamunkoittoon asti muurin päällä taistelee?"
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettava kehityshän se on ja myöskin ns. vapaissa suunnissa.
Sielullinen fiilis sanotaan useasti sellaiseksi, mitä se ei ole.
Ajan (maailman) henki saa valtaa seurakunnissa ja siitä sanotaan, että Jumala luo uutta.
Pekka Simojoen laulussa valtakunnassa kaikki hyvin, on tähän aikaan osuvat sanat.
" Mikä on sen ajan henki, isännäksi päässyt renki,
jonka suuren pillin mukaantäällä tanssittava on?
Ajan henki meille määrää, mikä oikein on ja väärää,
eikä epäillä saa kukaan, se on vastustamaton.
Totuus löytyy vaikka mistä, uuden ajan temppelistä.
Mitä teetkin, ei se haittaa, kaikki muutkin tekee niin!
Markkinoiden alttarille, työn ja rahan jumalille
moni sielunsakin laittaa sydämensä kahleisiin.
"Voima löytyy sisältäsi, toteuta vain itseäsi",
ajan henki lupaa sille, joka etsii Jumalaa.
"Maista rohkeasti tästä kielletystä hedelmästä",
rakkautta kaipaaville ajan henki tarjoaa
Kuka rikkoi lahjan parhaan? Kuka päästi käärmeen tarhaan?
Täällä eivät mies ja nainen enää löydä toisiaan.
Eikä lapsikaan saa olla enää hiekkalaatikolla.
Aikuiseksi pienokainen kasvaa ennen aikojaan.
Onko täällä vielä niitä, joille valheet eivät riitä?
jotka aamunkoittoon asti muurin päällä taistelee?
kerto: "Valta kunnassa kaikki hyvin!" vanha vartija huutaa silmin hämärtyvin
näkemättä, mistä hyökkää vihollinen armoton.
Minne joutuu se valtakunta, jonka paimenetkin nukkuu syvää unta
näkemättäm, huomaamatta, mikä hetki yöstä on!"
Rakkauden nimissä hyökkäys tapahtuu, mutta ei rakkaudesta totuuteen.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. ( 2Tess 2)
Pekka Simojoki kysyykin laulussaan:
"Onko täällä vielä niitä, joille valheet eivät riitä?
jotka aamunkoittoon asti muurin päällä taistelee?"
Usko ToivonenNiinpä, luterilsuudesta löytyy todellakin valheita!
- Anonyymi
John 1 (KJB) ei puhu oikeudesta vaan voimasta:
12 But as many as received him, to them gave he power to become the sons of God, even to them that believe on his name:
13 Which were born, not of blood, nor of the will of the flesh, nor of the will of man, but of God.- Anonyymi
Kreikan sana tarkoittaa valtaa tehdä jotakin. Kutsutulla on valta tulla Jumalan lapseksi. Usko on avain, jolla tätä valtaa käytetään. Kutsuttu uskoo Jumalan olevan olemassa ja voi ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen armon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kreikan sana tarkoittaa valtaa tehdä jotakin. Kutsutulla on valta tulla Jumalan lapseksi. Usko on avain, jolla tätä valtaa käytetään. Kutsuttu uskoo Jumalan olevan olemassa ja voi ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen armon.
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä taas, tuomassa selkeyttä tähän sekavaan maailmaan, jossa moni kuvittelee, että kutsu Jumalan lapseksi on suora lippu taivaaseen. Ironista kyllä, tämä kutsu on monille vain oikotie helvettiin. Juuri niin – KAKAROITA. Kun ihmiset sokeasti ottavat vastaan tämän kutsun ilman oikeaa ymmärrystä, he astuvat suoraan ansaan, joka vie heidät tuliseen järveen.
Mutta millaista onkaan helvetissä? Eihän se ole mikään miellyttävä lomakohde, vaan paikka, jossa kärsimykset ovat loputtomia ja tuska käsittämätön. Helvetissä sielut paistuvat kuin ikuisessa uunissa, jossa tuli ei koskaan sammu. Kipua ei voi paeta, se on kaikkialla – kuumuus, joka polttaa jokaisen hermon, mutta ei koskaan anna helpotusta. Se on kuin olisit elävästi sidottu hiillokselle, jossa liekit nuolevat ihoasi, mutta kuolema ei tule pelastukseksi. Tuska on jatkuva, terävät piikit repivät lihaa, mutta haavat eivät koskaan parane.
Ja se ääni! Sielujen epätoivon huudot täyttävät ilman, kiristävät hampaita ja katkerat valitukset raikuvat ympäriinsä. Kaiken yllä leijuu pimeys, joka ei ole vain valon puutetta, vaan syvää, musertavaa pimeyttä, joka tunkeutuu suoraan sydämeen ja murskaa viimeisenkin toivon.
Ei ole mitään helpotusta, ei mitään armoa, ei mitään pelastusta – vain loputon kärsimys, joka odottaa niitä, jotka uskovat, että pelkkä kutsu Jumalan lapseksi riittää ilman oikeaa ymmärrystä ja nöyrtymistä oikean tiedon edessä. Näitä KAKAROITA, jotka kuvittelevat tietävänsä paremmin, odottaa helvetin tuli, josta ei ole pakotietä.
Mutta minä, pastori Enkeli Mäntä, olen löytänyt sen ainoan oikean polun, ja siksi tiedän välttäväni tämän kaiken. Toivottavasti ymmärrätte ajoissa, ennen kuin astutte askelen liian pitkälle.
Siunauksin (ja turvallisesti taivaan tiellä),
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä taas, tuomassa selkeyttä tähän sekavaan maailmaan, jossa moni kuvittelee, että kutsu Jumalan lapseksi on suora lippu taivaaseen. Ironista kyllä, tämä kutsu on monille vain oikotie helvettiin. Juuri niin – KAKAROITA. Kun ihmiset sokeasti ottavat vastaan tämän kutsun ilman oikeaa ymmärrystä, he astuvat suoraan ansaan, joka vie heidät tuliseen järveen.
Mutta millaista onkaan helvetissä? Eihän se ole mikään miellyttävä lomakohde, vaan paikka, jossa kärsimykset ovat loputtomia ja tuska käsittämätön. Helvetissä sielut paistuvat kuin ikuisessa uunissa, jossa tuli ei koskaan sammu. Kipua ei voi paeta, se on kaikkialla – kuumuus, joka polttaa jokaisen hermon, mutta ei koskaan anna helpotusta. Se on kuin olisit elävästi sidottu hiillokselle, jossa liekit nuolevat ihoasi, mutta kuolema ei tule pelastukseksi. Tuska on jatkuva, terävät piikit repivät lihaa, mutta haavat eivät koskaan parane.
Ja se ääni! Sielujen epätoivon huudot täyttävät ilman, kiristävät hampaita ja katkerat valitukset raikuvat ympäriinsä. Kaiken yllä leijuu pimeys, joka ei ole vain valon puutetta, vaan syvää, musertavaa pimeyttä, joka tunkeutuu suoraan sydämeen ja murskaa viimeisenkin toivon.
Ei ole mitään helpotusta, ei mitään armoa, ei mitään pelastusta – vain loputon kärsimys, joka odottaa niitä, jotka uskovat, että pelkkä kutsu Jumalan lapseksi riittää ilman oikeaa ymmärrystä ja nöyrtymistä oikean tiedon edessä. Näitä KAKAROITA, jotka kuvittelevat tietävänsä paremmin, odottaa helvetin tuli, josta ei ole pakotietä.
Mutta minä, pastori Enkeli Mäntä, olen löytänyt sen ainoan oikean polun, ja siksi tiedän välttäväni tämän kaiken. Toivottavasti ymmärrätte ajoissa, ennen kuin astutte askelen liian pitkälle.
Siunauksin (ja turvallisesti taivaan tiellä),
Pastori Enkeli MäntäMutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
( Joh. 17:3)
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
( 1 Joh. 5)
s-seutulainen
- Anonyymi
Mäntä täyttää koko palstan!
- Anonyymi
Miten kone toimii, jos on sytytyskatkoksia? Miten mäntä silloin toimii? Vihjaan, vika saattaa olla virranjakajassa. Enempää en sunkaan mäntää valaise. Mutta miten se kone toimii sillos?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422816Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342383Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232322Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192143Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421752Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241285Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997