Helluntai"kokoukset"

Anonyymi-ap

Helluntailaiset kokoustavat.
Jokainen ymmärtää että kokouksissa tehdään päätöksiä.
Mielenkiintoista olisi kuulla mitä päätöksiä helluntailaiset tekevät kokouksissaan.
Tehdäännkö siellä uskonratkaisuja bändin soittaessa taustalla ja seireenien laulaessa ?

12

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa taas aloitus. Sakastissa otettu muutamat snapsit aamupalan painikkeeksi.

• Anonyymi

Uskonratkaisu pitää tehdä.

Hebrealaiskirje:
      4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

• Anonyymi

Helluntailainen termi "kokous" viittasi alunperin uskovien yhteiseen "kokoontumiseen". Muist. Raamatun UT:ssa on tuo termi.

Helluntailaiset eivät hyväksyneet kristittyjen käyttämää "jumalanpalvelus"-termiä. Eivät "'ehtoollis"-termiä (vaan muistoateria, leivänmurto), eivät "kolehtia" vaan "uhrilahja".

Voihan tuollakin kokous-termillä olla myös jokin vapaamuurari-tarkoitus.

• Anonyymi

Etsin nettiraamatusta hakusanalla koko* ja löytyi paljon tämän alkuisia termeja: "kokoontuivat leivänmurtoon", "kokous" jne. Siis sanan alku, tai koko sana ja tähti-merkki heti perään. Näin löytyy etsittäviä raamatunkohtia.

Jos muistaa raamatunjakeesta joitain täsmätermejä, kannattaa valita jakeen "harvinaisempi" sana, niin ei tule eteen kovin pitkää luetteloa. Sanan on oltava täsmälleen oikeassa muodossaan.

Jos ei muista, sanotaanko lauseessa esim. "koko-ontuivat" vai "koko-uksessa", kannattaa laittaa vain ne kirjaimet joista on varma (koko*) ja tähtimerkki heti perään.

• Anonyymi

Minulla on täytekakku odottamassa milloin joku pääser töihin sakastin hämärästä !

On se sille kauhun paikka tosin.

• Anonyymi

Lahkolaisillakin on oikeus kokoustaa ihan vapaasti.

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

Apt. 24:
        13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        Ap. t. 26:22
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
        Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
        16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

Apt. 24:
        13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        Ap. t. 26:22
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
        Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
        16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

Kyseessä ei ole pilkkanimi.

Ota nyt edes selvää tosiasioista, mitä termi tarkoittaa, ennenkuin alat väärin opettaa muita.

Muista, että Raamatun mukaan niille, jotka ryhtyvät opettamaan muita, tulee myös sitä suurempi tuomio. Miksi? Koska oman itsensä lisäksi uskaltavat johdattaa myös muita, herkkäuskoisia mukanaan kadotukseen.

• Anonyymi

Kannattaa menä itse katsomaan eri helluntailaisten kokouksia.
      Minä olen saanut kokea, niissä monissa, voimakasta Jumalan Rakkauden läsnäoloa.
      Sositelen menemään mukaan.

• Anonyymi

Fil. 1 :
      9. Rukoilen myös, että teidän rakkautenne kasvaisi ja tieto ja kaikenlainen ymmärrys lisääntyisi,
      10. niin että voisitte tutkia, mikä on parasta, ja olisitte puhtaita ja moitteettomia Kristuksen päivään saakka, Room. 2:18; 1. Kor. 1:8
      11. täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi. Matt. 5:16; Joh. 15:4-8; Gal. 5:22

• Keskinäinen yhteys, rauha

Mark.11:
      25. Kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi, jos teillä on jotakin jotakuta vastaan, niin että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne.
      26. Mutta jos te ette anna anteeksi, ei myöskään teidän Isänne, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Älä loukkaa veljeäsi
      Room.14:
      13. Älkäämme sen tähden enää tuomitko toisiamme. Päättäkää pikemminkin olla panematta veljenne eteen loukkauksen aihetta tai viettelystä.

Room.14:
      19. Tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

• Anonyymi

Jumalanpalvelus sanan käyttö ja jumalanpalvelusten pitäminen tuo tuulahduksen Mooseksen lain määräämästä temppelijumalnpalvelukseta aikaan, jolloin Jumala asui kaikkeinpyhimmässä.
      Uuden liiton aikaan pyhän kokoontuvat yhteen.
      " te näin kokoonnutte yhteen"

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1418
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      225
      1377
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      166
      1128
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      31
      1001
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      886
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      821
    7. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      8
      815
    8. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      806
    9. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      248
      766
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      750
    Aihe