Kannattaako omiin tuntemuksiin luottaa?

Anonyymi-ap

Kun minusta tuntuu niin vahvasti, että kaivattunikin tykkää minusta. Joskus on kyllä vaikea uskoa itsekään siihen, kun mitään konkreettisia todisteita ei ole.

20

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Pyydä kahville tai jonnekin niin selviää elätkö harhassa vai ei.

    • Anonyymi
      UUSI

      Intuitio on harvoin väärässä

      • Anonyymi
        UUSI

        Niin minäkin ajattelen ja mietin silloin kauan sitten.

        Se on silti jotenkin raastavaa. Nyt alkaa väsyttämään. Mikä perhana se widun liekkihomma oikein on?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin ajattelen ja mietin silloin kauan sitten.

        Se on silti jotenkin raastavaa. Nyt alkaa väsyttämään. Mikä perhana se widun liekkihomma oikein on?

        Ei sellaista ole olemassakaan


      • Anonyymi
        UUSI

        Se on monesti oikeassa:) ainakin mulla ollut miesten suhteen


    • Anonyymi
      UUSI

      Ihmisille on kehittynyt melko hyvä aisti tunnistaa, että milloin mahdollinen kumppani suvunjatkamiselle on kiinnostunut.

      • Anonyymi
        UUSI

        No jaa. En edes näe miestä, niin saatan todellakin vain harhailla. Ap


    • Anonyymi
      UUSI

      Omiin tuntemuksiin voi luottaa, kunhan muistaa, että ne ovat vain ja ainoastaan omia tuntemuksia. Toisen tuntemuksia ei voi tietää.
      Esim. Voit tehdä havaintoja. Uskot jonkin asian juontuvan jonkun ihmisen elämässä johonkin tiettyihin asioihin. Se on vain uskomus.

    • Anonyymi
      UUSI

      Minusta tuntui siltä ja koetin sitä että onko hänelläkin, ihan suoraan kysyin niin ei ollut. Ei se intuitio ole aina oikeassa mutta joskus voi olla, mistä sitä tietää.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tunteet eivät ole luotettavia. Monien ihmisten mielenterveys järkkyy juuri siksi kun tunteisiin luotetaan. Itsemurhankin aiheuttaa sokea tuntemusten seuraaminen, luotto siihen että tunteet ovat oikeassa. Elämässä ainoa luotettava asia on Jeesus, kuka on ajan ja muuttuvan maailman yläpuolella ajattomana ja muuttumattomana, jos häneen haluaa uskoa.

      • Anonyymi
        UUSI

        No n siinä yksi joka uskoo henkiolentoihin mieluummin kuin omaan vaistoonsa tai tunteeseen 😵‍💫😵


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No n siinä yksi joka uskoo henkiolentoihin mieluummin kuin omaan vaistoonsa tai tunteeseen 😵‍💫😵

        Saatana toimii kaikkien niiden kautta jotka kieltävät Jeesuksen. Yleinsä hän laittaa ihmiset kylvämään epäuskoa ja julistamaan omia inhottavia tekojaan. Henkiolennot on olemassa vaikkei niihin uskoisi. Siinä missä ateismi ja muut uskonnot yrittävät parantaa alkoholismia, Jeesus kukistaa syntisen, eli hoitaa aiheuttajan oireiden sijaa, hän poistaa juopon ihmisestä. Jos juopolta kielletään alkoholi, hän kuitenkin edelleen vihaa. Jos irstas mies kuohitaan, hän edelleen valehtelee tai voi olla ylpeä. Syntinen asuu ihmisessä vaikka hänet erilaisista synneistä saataisiin eroon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No n siinä yksi joka uskoo henkiolentoihin mieluummin kuin omaan vaistoonsa tai tunteeseen 😵‍💫😵

        Niinpä. Henkiolentoihin uskominen on vähän sellainen juttu, että psykiatrin puheille joutaisi.


      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on teille "älykkäille" ja "tervejärkisille":

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18566854/onko-jumalankieltaja-tyhma

        Jumalankieltäjä on tosiaan tyhmin ihminen päällä maan.

        Voi sinua... Se, että ihminen ei tiedä vielä kaikkea elämän synnystä ei ole mikään syy lopettaa vastausten etsimistä tieteen keinoin ja tyytyä sanomaan "joku yliluonnollinen olento teki meidät". Ei kannata luovuttaa vaikka tietämyksesi onkin rajallinen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua... Se, että ihminen ei tiedä vielä kaikkea elämän synnystä ei ole mikään syy lopettaa vastausten etsimistä tieteen keinoin ja tyytyä sanomaan "joku yliluonnollinen olento teki meidät". Ei kannata luovuttaa vaikka tietämyksesi onkin rajallinen.

        Et koskaan tule tieteellä saamaan mitään lopullisia vastauksia. Tuhlaat elämäsi turhuuksiin. Kaikki ylpeät tiedemiehet luulivat että tieto on ratkaiseva asia, mutta vaikka tietoa on kertynyt jo paljon, mitään lopullisia vastauksia ei vieläkään ole. Tiede hyväksytään myös uskolla. Et sinä ole henkilökohtaisesti todistellut itsellesi tieteen paikkansapitävyyttä, vaan uskot/luotat määrättyihin auktoriteetteihin, jotka ovat erehtyväisiä ihmisiä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et koskaan tule tieteellä saamaan mitään lopullisia vastauksia. Tuhlaat elämäsi turhuuksiin. Kaikki ylpeät tiedemiehet luulivat että tieto on ratkaiseva asia, mutta vaikka tietoa on kertynyt jo paljon, mitään lopullisia vastauksia ei vieläkään ole. Tiede hyväksytään myös uskolla. Et sinä ole henkilökohtaisesti todistellut itsellesi tieteen paikkansapitävyyttä, vaan uskot/luotat määrättyihin auktoriteetteihin, jotka ovat erehtyväisiä ihmisiä.

        En kaipaa mitään lopullisia vastauksia, se on sinun ja minun eroavaisuus. Tiedän oman pienuuteni ja mitättömyyteni, ja tiedän, että minun elinaikanani tiede edistyy vain pikkiriikkisen verran. En kuvittele olevani mikään luomakunnan kuningas.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En kaipaa mitään lopullisia vastauksia, se on sinun ja minun eroavaisuus. Tiedän oman pienuuteni ja mitättömyyteni, ja tiedän, että minun elinaikanani tiede edistyy vain pikkiriikkisen verran. En kuvittele olevani mikään luomakunnan kuningas.

        Sitähän sinä juuri kuvittelet olevasi kun et kaipaa vastauksia. Elämäsi määrittelee se mitä sinä haluat, eli olet kuningas elämässäsi. Todellinen kuningas on Jeesus ja jokainen joka ei tule häneen luottamaan, menee kadotukseen. Meissä ja Jeesuksessa on se ero, että hän ansaitsee olla Kuningas. Kaikki muut on täynnä itseään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän sinä juuri kuvittelet olevasi kun et kaipaa vastauksia. Elämäsi määrittelee se mitä sinä haluat, eli olet kuningas elämässäsi. Todellinen kuningas on Jeesus ja jokainen joka ei tule häneen luottamaan, menee kadotukseen. Meissä ja Jeesuksessa on se ero, että hän ansaitsee olla Kuningas. Kaikki muut on täynnä itseään.

        Ymmärsit nyt ihan väärin, kenties tahallasi pahansuopuuttasi, koska sinussa tuntuu olevan yllättävän paljon halveksuntaa ja ilkeyttä vaikka sydämesi pitäisi jeesuksesi myötä olla rakkautta täynnä.

        Sanoin, etten kaipaa LOPULLISIA vastauksia. Minä en ahdistu siitä, että asioille ei juuri nyt ole vastausta. Uskovaiset tuntuvat ahdistuvan siitä niin, että vastaukseksi on keksittävä jumala jos millään muulla asioita ei voi (vielä tässä vaihessa) selittää.

        Minun maailmankatsomuksessani tiede voi selittää kaiken, ennemmin tai myöhemmin. Biologia, astronomia, geologia, psykologia, fysiikka, kemia, paleontologia, meteorologia, historia, filosofia, arkeologia, sosiologia ja monet muut tieteenalat kaikki etsivät tahollaan selityksiä, ja lopulta niiden avulla kokonaisukuva paljastuu. Minä en vain ole sitä näkemässä, koska elinikäni on rajallinen ja maailmassa on paljon kompleksista selitettävää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9789
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4226
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2936
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2614
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      212
      2613
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1823
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1667
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe