Puhutaanpa nyt vaikka siitä ruokakulttuurista. Kuinka paljon länsimaissa syödään ruisleipää?
Aivan niin, ei juuri ollenkaan.
Missä maissa ruisleipää syödään? Slaavilaisissa maissa ja Saksassa. Ja Suomessa, jossa ruisleipä on ylivoimaisesti suosituin leipä.
Sana leipä on venäläinen, sen alkuperä vaikuttaisi olevan ehkä Saksan juutalaisilta, josta se on siirtynyt Venäjälle, ja sieltä Suomeen.
Sivistyksen on suomalainen metsäläiskansa saanut Pietarista. Mistäpä muualtakaan, sehän oli vuosisadan ajan eurooppalaisin kaupunki suurimmalle osalle suomalaisia. Tukholmassa ei suomalainen talonpoika juuri käynyt ennen ruotsinlaivoja, mutta Pietariin hän möi tuotteitaan, ja siellä hänen tyttärensä oli piikomassa, se kun oli savolaisille paikallinen ameriikka.
Lusikka on venäjäksi loshka. Länsimaaksi se on spoon. Urakka on venäjäksi urok. Länsimaiksi se on contract. Savotta on venäjäksi zavod eli tehdas. Länsimaisilla kielillä working site tai factory. Pikku muikku on etelä-savoksi riapuska. Venäjäksi kala on rypa, länsimaiden kielellä fish, fisken.
Kun kaikki muukin elämälle tärkeä on tullut Venäjältä, nimitystensä mukana, niin osaatteko yhtään arvata, missä pilkkimistä on harrastettu ennen kuin siitä tuli Suomen kansallisharrastus? Tiedättekö, mitä mormuska on venäjäksi?
Mistä ovat peräisin suomalaisten kansalliskengät huopatossut? Entä rukkaset?
Helsinki on venäläiselle hyvin kotoisa paikka. Arkkitehtuuri on suoraan Pietarista, ihmiset näyttävät ihan venäläisiltä ja slangi myös kuulostaa venäläisestä vähän samalle kuin vironkieli suomalaiselle. Paljon tuttuja sanoja, joilla on eri merkitys.
Kyllähän se niin on, että suomalainenhan on niin r*ssä kuin vain voi olla r*ssä syömättä hapankaalia. Olemme ilman muuta Naton venäläisin maa.
Venäläisyys paistaa suomalaisesta
9
280
Vastaukset
- Anonyymi
Tuon kaikenko Yle aikoi piilottaa ihmisiltä? Aivan kuten se jätti kertomatta gulageista muutama vuosikymmen sitten?
Aivan kuten Venäjällä on tapana muistaa historiasta vain se, mikä siitä kulloinkin halutaan muistaa?
Eihän tuon venäläisempää voi olla edes Venäjällä. - Anonyymi
Olimme vuodesta 1809 Venäjän suurruhtinaskunta. Mitä pahaa siinä on, vaikka monet nimitykset tulevat sieltä. Teettäisit itsellesi DNA testin, ehkä itsessäsikin on r*ssää. Olet ihan vapaa muuttamaan mihin hyvänsä ja unohtamaan Suomen kokonaan.
- Anonyymi
Puhutaanpa nyt vaikka siitä ruokakulttuurista. Kuinka paljon länsimaissa SKRUUDATAAN ruisleipää?
Aivan. Ei ainakaa Berliinissä? - Anonyymi
Jos se paistaa, niin miksi se ei tule esiin suomalaisnaisten ulkonäössä.
- Anonyymi
Ovatko suomalaiset naiset sitten rumempia?
Venäläiset, tuo rauhaa rakastava kansa:
https://www.youtube.com/watch?v=0aqn7Umb-_Y
- Anonyymi
Suomalainen on rehellinen! Palstan kotiryssä ei tee muuta kuin valehtelee AINA!
- Anonyymi
KUN VENÄLÄISEN PAISTAA NIIN HÄN MUUTTUU REHELLISEKSI! KOKEILKAA!
- Anonyymi
Minä en ala väkivaltaiseksi jonkun vuosisataisen vihan takia.
Joku Teemu Mäskihurja saa ihan rauhassa kirjoittaa sotaisia kirjojaan Isosta Vihasta.
Minä olen enämpi kiinnostunut Suuresta Rakkaudesta:
https://www.youtube.com/watch?v=FJ3sb9aG8wk
Rasistien ja natsien tulisi löytää Jeesus elämäänsä. Ei löydy Tiibetistä, siellä ei ole kuin hakaristejä! - Anonyymi
Ja tämäkin vielä teille nuorille ja vanhoille vihaisille miehille ja -naisille
https://www.youtube.com/watch?v=mZZp76M4NGc
Isosta Vihasta ei tietenkään tarvitse enää jauhaa kun olemme jo Naton jäsen. Ellei lähdetä hankkimaan ikiomaa venäläisongelmaa valtaamalla Kurjala takaisin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849