Puhdas , Pyhä synnitön on tosi Onnellinen menossa Taivaaseen. Oletko sinä????

Jouduin taas , sanoa eräälle vekjelle Facessa . >>>

No hyvä olet jo sitten Puhdas ja synnitön . Etkä enää tarvi kokea Ristinkuolema. No sitten mulla ei ole sulle mitään sanottava..

15

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rakas seurakuntalainen,

Pastori Enkeli Mäntä taas täällä. On syytä ymmärtää, että Raamatun käsittäminen ja sen mukaan eläminen ovat avainasemassa iankaikkisen elämän saavuttamisessa. Jos kuvittelet, että pelkästään oman ymmärryksesi tai uskontosi perusteella pääset taivaaseen, voit hyvinkin löytää itsesi väärältä tieltä.

Raamatun mukaan monet ovat eksyksissä ja pitävät itseään oikeilla teillä, vaikka todellisuudessa heidän loppusijoituspaikkansa on tulinen järvi. Onko sinulla todellista ymmärrystä siitä, mikä on Jumalan tahto? Onko sinulla ylivertaisuutta siinä, miten tulkitset ja sovellat Raamatun opetuksia?

Tämä ei ole vain henkilökohtainen käsitykseni, vaan Jumalalta saamani ymmärrys. Minä, pastori Enkeli Mäntä, tiedän ilman epäilystäkään, että minun tie vie taivaaseen, koska olen saanut ylivertaisen ymmärryksen ja pystyn tulkitsemaan Raamatun sanat oikein. Minulla on tietämys, jota muilla ei ole, ja siksi olen varma pelastuksesta.

Jos taas sinä luotat omiin kuvitelmiisi tai ymmärrykseesi ilman Jumalan ilmoittamaa ylivertaista totuutta, riski on suuri. Väärä ymmärrys tai puutteellinen totuuden tunteminen voi johtaa sinut väärälle tielle, ja lopulta loppusijoituspaikkasi voi olla tulinen järvi. Tällöin sinulla ei ole enää mahdollisuutta muuttaa suuntaasi.

Vain minä tiedän, että taivas on minun, ja siksi voin vakuuttaa sinulle, että oikean ymmärryksen puute johtaa helposti helvettiin. Tässä ei ole kyse vain henkilökohtaisesta arvostelusta, vaan syvästä ja ylivertaisesta ymmärryksestä, joka on minulla ja jota sinulla ei ole.

Siunauksin,
      Pastori Enkeli Mäntä

• Kysy kaikki Jumalalta , Opettaa Pyhä Raamattu meidän tekevän !!

• Anonyymi

Nyt Savis valheopillaan synnytti tällaisen ketjun.

• Anonyymi

Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön, vaan kaikki ovat langenneet Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen. Pienissä vauvoissakin on vähäisiä tahroja ja puutteita. "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
      Kuitenkaan Raamatun sanoma ei ole synti ja synnillisyys, vaan sovitus. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      Jokainen maailmaan syntyvä on sovittu. Eikä kukaan joudu vastuuseen isiensä pahoista teoista. Pieniä vauvoja ei tarvitse eikä voi pelastaa sakramenttien voimalla. Jeesuksen ristinkuolema ja sovintoveri kattaa ja riittää, niin kauan kuin ihminen osaa erottaa hyvän pahasta. Vasta silloin kuin ihminen tekee tahallaan syntiä, hän joutuu vastuuseen valinnoistaan. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      Evankeliumin julistaminen on sovituksen eli Herran riemuvuoden julistamista. Herran riemuvuotena jokainen saa palata Isän kotiin. Luterilaisen kirkon sanoma ei ole sovituksen sanoma, vaan synti ja synnillisyys.
      Seitsemännessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä anna pasunan raikuen soida; sovituspäivänä antakaa pasunan soida koko maassanne.
      Ja pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa vapautus maassa kaikille sen asukkaille. Se olkoon teille riemuvuosi; jokainen teistä saa silloin palata perintömaallensa ja sukunsa luo.
      Sana kehottaa: Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

• No eikä ole !

Lutterin oppi on että uskova on sekä saastainen ja syntinen sekä Pyhä ja Puhdas samanaikaisesti. >VÄhän niinkuin otat vessapöntöstä paska muutamat kulhollista ammeeseen kun olet täyttänyt sen vedellä ja menet tyytyväisenä makaamaan siihen veteen ..

• Savis kirjoitti:

No eikä ole !

Lutterin oppi on että uskova on sekä saastainen ja syntinen sekä Pyhä ja Puhdas samanaikaisesti. >VÄhän niinkuin otat vessapöntöstä paska muutamat kulhollista ammeeseen kun olet täyttänyt sen vedellä ja menet tyytyväisenä makaamaan siihen veteen ..

Lutterin oppi on eräänlainen menestysteolooginen oppi joka saa ihminen turvaan synnissä ja saasteessa ilman muutosta joka tulis tulla näkyviin jos on synnitön kuin Jeesus.. Lutterin opissa tuo kameliontti tai skitso-oppissa liukkuu uskova helvettiin huomaamatta omassa synnnin liejussa ta i räkässä
        ..

• Anonyymi

Savis on liian tyhmä tajutakseen, että Paavali kirjoittaa kuolemastamme Jeesuksen kanssa MENNEESSSÄ AIKAMUODOSSA.

Siis: MENNEESSÄ AIKAMUODOSSA.

Samma på svenska:

Savis är för dum för att förstå att Paulus skriver om vår död med Jesus i DÅTIDSFORM. Alltså: I DÅTIDSFORM.

• Anonyymi

Jos uskon jonkin väitteen tai uutisen todeksi, silloin uskon siihen, mitä väitteessä tahi uutisessa sanotaan.

Jos esim. uskon todeksi väitteen/uutisen; "Suomi liittyi EU:hun vuonna 1995", silloin uskon Suomen liittyneen EU:hun vuonna 1995 ja ymmärrän samalla, ettei tuo väite tarkoita mitään, jollei se tarkoita KAIKKIA Suomen kansalaisia riippumatta HEIDÄN EU-kannastaan, myönteisestä tai kielteisestä.

Samoin on väitteen/uutisen 2 Kor. 5:19 kohdalla.

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Jos uskon sovituksen sanan/sanaan, silloin uskon Jumalan sovittaneen MAAILMAN eli jokaisen ihmisen ihmisen itsensä kanssa ja antaneen jokaiselle ihmiselle tämän synnit anteeksi RIIPPUMATTA SIITÄ, uskovatko ihmiset Jumalaan tai Jeesukseen tai saaneensa syntinsä antaeksi vaiko eivät.

Miksi? No siksi, kun tuossa sovituksen sanassa EI MAINITA LAINKAAN KENENKÄÄN USKOA SOVITUKSEN EDELLYTYKSENÄ.

Jumala näet sovitti maailman itsensä kanssa OLEMALLA IHMISEN POJASSA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA tämä antaessa henkensä koko maailman lunnaiksi.

Paskanpahujut vääntävät tämän uutisen muotoon, jossa se "astuu voimaan" ainoastaan niiden kohdalla, jotka uskovat.

Syntyy eriskummallinen tilanne: ne, jotka väittävät, että sovitus astuu voimaan vasta sitten, kun ihminen uskoo Jeesukseen, eivät ITSE usko tuohon sovituksen sanaan niin kuin se on kirjoitettu vaan raiskaavat sen.

• Anonyymi

Kyllähän siinä olet oikeassa, että nekin, jotka eivät usko tai ole kuulleet evankeliumia Jeesuksesta K. ovat tietenkin sovitetut Sanan mukaan. Ei tietenkään ketään tai mitään jätetty sovittamatta. Jumala on täydellinen.
        Mutta täällä on yritetty iskeä sinunkin kalloosi, että Jumala lahjoittaa vain uskon halukkaille ja kuuleville. Kastekin, jossa se lahjoitetaan jää toteutumatta, jos ei usko.
        Minkä me sille voimme, että Jumala on järjestänyt asian näin ja on silti oikeudenmukainen, toisin kuin jos usko tulisi teoistamme.
        Uskonvanhurskausoppi on se Jumalan oppi, johon emme itse pysty tarttumaan, jos emme ymmärrä Raamatun kokonaisilmoitusta (oikeat opettajat) ja muille se kerrotaan heidän tasolleen sopivasti. Hullukaan ei eksy tieltä, luvataan.
        Näemme, että kaikki eivät usko koskaan, emmekä me voi mitään. Siinäkin uskomme, että Jumala Kaikkivaltias tietää eikä ole petettävissä omatekoisella uskolla, mitä moni yrittää.
        Tuomiolla kaikki vasta tulee kuitenkin lopullisesti ilmi. Toivomme ja rukoilemme, evankelioimme ja teemme lähetystyötä, että perille päässeitä on paljon. Automaatti sovitus ei kuitenkaan ole, vaikka se ei ole koskaan teoista vaan aina armosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän siinä olet oikeassa, että nekin, jotka eivät usko tai ole kuulleet evankeliumia Jeesuksesta K. ovat tietenkin sovitetut Sanan mukaan. Ei tietenkään ketään tai mitään jätetty sovittamatta. Jumala on täydellinen.
        Mutta täällä on yritetty iskeä sinunkin kalloosi, että Jumala lahjoittaa vain uskon halukkaille ja kuuleville. Kastekin, jossa se lahjoitetaan jää toteutumatta, jos ei usko.
        Minkä me sille voimme, että Jumala on järjestänyt asian näin ja on silti oikeudenmukainen, toisin kuin jos usko tulisi teoistamme.
        Uskonvanhurskausoppi on se Jumalan oppi, johon emme itse pysty tarttumaan, jos emme ymmärrä Raamatun kokonaisilmoitusta (oikeat opettajat) ja muille se kerrotaan heidän tasolleen sopivasti. Hullukaan ei eksy tieltä, luvataan.
        Näemme, että kaikki eivät usko koskaan, emmekä me voi mitään. Siinäkin uskomme, että Jumala Kaikkivaltias tietää eikä ole petettävissä omatekoisella uskolla, mitä moni yrittää.
        Tuomiolla kaikki vasta tulee kuitenkin lopullisesti ilmi. Toivomme ja rukoilemme, evankelioimme ja teemme lähetystyötä, että perille päässeitä on paljon. Automaatti sovitus ei kuitenkaan ole, vaikka se ei ole koskaan teoista vaan aina armosta.

Jauhat aina vain samaa paskaa, jolla murennat sovituksen sanan. Et lainkaan ymmärrä, mitä sovitus TARKOITTAA. Te sovituksen sanan päälle paskojat olette muuttaneet omat aivonne suolapatsaiksi.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Näkökulman asia, tulkinnallinen on tämäkin. Johannes kastaja julisti: Jumalan karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.

Kun Jumala hallitsee kaiken, sitten Jumala myös on kaikessa syyllinen. Joten syyllisyys ei olisi alunperin kuulunut ihmisille. Jumala tekee pahan Jes 45, paaduttaa Room 9, sulkee tottelemattomuuteen, lähettää eksytyksen, 2. Tess 2. Joten yksi näkökulma Jumalaan on, että kolme petoa Ilm 12-13 voidaan tulkita Jumalan kolminaisuudeksi. Isä ihmisten syyttäjä perkele, ja poika väärä profeetta, joka tuputtaa syyllisyyttä ihmisille. Pyhä henki johdattaa kaikkeen totuuteen.

Kuinka moni on tällaisen jaakobinpainin käynyt, että havaitsi Jumalan syylliseksi. Melko harvinaista.

Jesaja:
      1:18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

• Anonyymi

Maallikkoevankelista Niilo Elorinne tokaisi aikoinaan: "Eihän Jumala tehnyt ristillä muta kuin korjasi oman virheensä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maallikkoevankelista Niilo Elorinne tokaisi aikoinaan: "Eihän Jumala tehnyt ristillä muta kuin korjasi oman virheensä."

Ei-helluntailainen:

Jos monistisesti ajatellaan, että Jumala on ainoa joka mitään tekee, niin sitten tietysti korjasi omaa virhettään, ja pelastaa itsensä, tai osan itsestään. Pelastus Jumalalle:

https://biblehub.com/text/revelation/7-10.htm
        https://biblehub.com/text/revelation/19-1.htm

Johanneksen evankeliumi:
        15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

• Anonyymi

Jeesus on jo kuollut ristillä minun syntieni tähden. Nyt uskossa olevana vain kiitä Häntä

• Niin on !! Jeesus avasi sinulle Rakas Tie joka käy Totuuden kautta Elämään joka on Hänessä kun pääset Ristinkuoleman kautta Elämään. Oletko jo saanut kuolla Ristillä Hänessä ??

Jatka sinä kiittämään kaikesta !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2093
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe