Että, tekonsa aina muiden syy;
"Vinted-huijaukseen mennyt helsinkiläismies ei ole saanut mistään korvauksia nettihuijauksessa menettämistään rahoista.
Viimeinen pettymys oli poliisin lähettämä kirje, jonka mukaan rikostutkinta on toistaiseksi keskeytetty.
Helsinkiläismiestä kiukuttaa etenkin tämä poliisin perustelu: "Kyse ei ole vakavasta rikoksesta, koska sen seurauksena ei ole aiheutunut huomattavaa vahinkoa."
– Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Virheeni maksoi minulle kahden kuukauden tulot. On todella joutunut kiristämään nälkävyötä, hän manaa.
Tutkinnan keskeyttämistä perustellaan myös sillä, ettei tekijästä ole mitään tietoa. Poliisin mukaan on todennäköistä, että rikos tehtiin ulkomailta käsin.
Helsingin Uutiset kertoi huhtikuussa Ilarista, 37, joka menetti liki 1 800 euroa yrittäessään myydä 150 euron merkkihupparia käytettyjen tavaroiden verkkokauppaan erikoistuneella Vinted-palvelussa.
Huijauksessa Ilari ohjattiin vilpilliselle sivustolle, jossa häntä pyydettiin rekisteröimään maksukorttinsa rahojen vastaanottamiseksi.
Tämän jälkeen kortin käyttökelpoisuus piti vahvistaa haamuveloituksilla, joita tililtä ei kuitenkaan todellisuudessa veloitettaisi. Toisin kävi.
Ilari otti yhteyttä pankkiinsa, hyväksyttyään pari haamuveloitusta ja ymmärrettyään, että kyseessä olikin huijaus. Pankki ei kuitenkaan voinut perua tehtyjä katevarauksia.
Huijattu oli ihmeissään, ettei pankki pysty perumaan tehtyä katevarauksia."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7732010
.
Jo korkea aika alkaa kasvamaan MINÄ ITSE HUOLEHDIN ITSESTÄNI. Ei antaa pankkituksia kellekkään. Jos antanut kuten hän, ei siitä muut ole vastuussa -edes hallitus, vaikka jotkut sinnekkin kääntää kiukkunsa.
Meillä on mallina tällainen yksilön oma vastuu, jota kylläkin on laajennettu mm vakuutuksin, muttein kuitenkaan omaan typeryyteen ole vakuutuksia kun annetaan korttitiedot. MAAILAM NYT PYÖRII TIETOKOENEISSA; jota edustaa kännykätkin. EI MITÄÄN TIETOJA TULE TILIINSÄ KOSKEIN ANTAA ULKOPUOLISILLE: etritä tahoja lukuunottamatta mm pankkikortti maksuilla katsoa että oikealle taholle menee korttitiedot, CVC -turvatieto kortissa, vaikka myyjälle kopioituna korttitiedot, siihen pitää lisää CVC tunnus aina. JOS NÄMÄ JAAT ULKOMAINEN TOIMIJA HETKESSÄ TYHJENTÄÄ KORTIN.
HETI PANKKIIN YHTEYS, ja kortin uusinta jos epäilee edes väärinkäsitystä, kortti ei paljoa maksa. KUKAAN EI KOSKAAN TARVITSE TILITIETOJASI jos esim puhelimessa kysyy.
Itsellä on oma korttinsa ulkomaan ostoihin, ym muihinkin jotka tahot ei niin selviä. Sitä pidän saldoa satasissa. Näiden korttien kk -maksut saa pois kun liittyy vaikkapa OMISTAJÄSENEKSI siinä saa muitakin etuja mm SOK ostoksiin. Myös pankeilla on vastaavia, siihen maksaa pieni maksu alkuun, jonka saa takaisin jos eraa Omistaja jäsenyydestä.
Ihmiset uskoo ettei heidän tarvitse huolehtia itsestään
Anonyymi-ap
2
63
Vastaukset
- Anonyymi
Alkaa opettamaan, että te ja me jokainen vastaamme itsestämme. Ei naapuri minunkaan tekemisistä vastaa.
- Anonyymi
Olen ajatellut, että Petterin hallintokokeilu se näitä huijauksia tekee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .
Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .2833520Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"
"Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l231513Sofia seukkaa miljonäärin kanssa matkustellen ympäri maailmaa
Hän on tavannut toivomansa läsnäolevan mihen ja kohta Sofiast tulee ussperheen äiti. Toivottavasti kohta saamme vauvauut1521418Ukraina romahtamassa, Hallitus hajoamassa.
Samaan aikaan kun ukrot on rintamalla alakynnessä, niin maan hallitus on hajomassa.3201401Millaisia ihmisiä ovat murhaajat: Ari Ossi Petteri Suorsa ja Tiina Pia Susanna Seppänen.
18-vuotias Adeliina Lehtinen surmattiin raa’alla tavalla syksyllä 2022. Hänen murhastaan tuomittiin elinkautiseen 40-vuo151255Olet vallannut ajatukseni.
Haluaisin tutustua sinuun paremmin ja lähentyä kanssasi. Tuntuu, että joka päivä kun sinua näen, saat minut hämilleen, s351071Pikku Liedon pelkoa lietsova ja rikoksia tehtaileva katujengi
Mistä kaukaa tulevat Liedossa riehuvat katujengiläiset?. Turun Varissuolta tai Pernosta? Nykylukutaidolla selviää, kun t421029Loukkaa se, jos sinä väität mun etsivän jotain rahamiestä
Vtustako minä sinun rahoista voisin tietää silloin tai nytkään. Rakastuessa kuvittelin että olet varmaan joku tukityölli1471021Pikku apulaiset
E B ja J E levittää väärää informaatiota Olavintoimintakeskuksen kaupasta. Kuka tai mikä ryhmä tästä hyötyy. Ovatko iha71984Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen
Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta109965