Sillä verukkeella myydään kuluttajille sitä sun tätä, vaikka nämä kuluttajat käytännössä lataavat jostain valmiit binäärit klik klik-periaatteella. Ei kukaan käännä sovelluksiaan itse tavaamalla jokaista riviä ohjelmakoodista ymmärtäen mitä ne tarkoittavat.
Avoin lähdekoodi on käytännössä tietojen kalastelua. Ei kukaan tee töitä ilmaiseksi. Kaikessa on taustalla bisneslogiikka. Rahaa tehdään tavalla tai toisella.
Open source eli avoin lähdekoodi on aikamme suurin kusetus
2
140
Vastaukset
- Anonyymi
Lähes kaikki ohjelmat ovat open sourcen varassa.
Ei kyse ole siitä, että kuluttajat kääntäisivät itse mitään. Kuluttajat eivät kiinnosta. Kyse on siitä, että ohjelmistokehittäjät saavat kaiken helposti.
Ja siinä ei ole kusetusta vaan päinvastoin, kyse on siitä että ohjelmistokehittäjät ovat yleisesti hieman fiksumpaa sakkia että eivät suostu kusetettavaksi joten nykyään on perusvaatimus, että kaikissa työkaluissa koodi on avoin. Ja jos ei ole niin ohjelmistokehittäjät tekevät itse avoimen tilalle.
Tässä ei ole mitään tietojen kalastelua vaan bisneslogiikka on se, että startup yritys kun tekee softaa niin se ei halua jonkun muun syövän kuormasta joten siksi käytetään open sourcea niin jää itselle paremmin rahaa näppiin. Nämä ohjelmistokehittäjät jotka haksahtavat välineisiin minkä lähdekoodia ei ole saatavilla, ovat monesti joutuneet katumaan joten siksi niitä ei juurikaan ole. - Anonyymi
Älä jauha paskaa, ei OSS ole mitään tiedonkeruuta, rahaa tehdään myymällä avoimen lähdekoodin ohjelmien tukipalveluita, ei keräämällä käyttäjien tietoja!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2194127
- 1213986
- 483612
- 612922
- 2002731
- 492488
- 202479
- 202386
- 412279
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412225