Olen eronnut valtiokirkosta 2002, käynyt aikuiskasteella ja liittynyt pieneen kotiseurakuntaan eli kokoonnumme n. 10 hengen porukalla vuoron perään toistemme kodeissa. Alkukahvitus, kuulumiskierros, ylistystä, jokainen voi vuorollaan puhua haluamastaan aiheesta, sitten palautekierros ja lopussa rukoillaan jokaisen puolesta. Kesto n. 4 tuntia. On toiminut ja tärkein asia on että jokainen tulee kuulluksi sekä kohdatuksi. Saa keskustella.
Vastaukset 3
- Anonyymi00002UUSI
Ovatko nämä kotiseurakunnat yhtenäinen seurakuntaorganisaatioyhteisö vai joukko toisistaan erillisiä seurakuntia eri paikkakunnilla?
- Anonyymi00003UUSI
Omalla tavallaan alkuseurakunta toimi noin. Osin tosin juutalaisten pelossa, eivät uskaltaneet lähteä synagoogaan sapattina, vaan olivat piilossa kodeissaan ja joka päiä rukoilivat ja juttelivat keskenään. Ei heillä ollut pastoria, ei mitään yhteistä oppia mistä ei saanut rivetä, vaan kukin puhui sitä mitä Pyhä Henki puhuttavaksi antoi ja jokaisella oli yhtäläinen oikeus puhua ja kaikki olivat tasa-arvoisia keskenään. Ei ollut etummaisia istuimia synagoogassa eikä naiset olleet eri lehterillä kun eivät mitään ymmärtäneet.
- Anonyymi00004UUSI
Se kaikki menee pieleen siinä vaiheessa kun se Pyhä Henki katoaa, kun jokainen alkaa vetää omaa köyttään ja luoda kuppikuntia jossa pitää olla juuri tiettyä mieltä jostain asiasta.
Itse tapa ei ole ollenkaan väärä eikä moitittava.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921526
- 831052
- 67947
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su368909Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177894- 92793
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60612- 64603
- 37568
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta157554