Kuoleman voittaminen

Anonyymi-ap

Minkä ihmeen kuoleman Jeesus voitti? Ihminen jatkaa elämää henkenä tai sieluna ruumiin kuoleman jälkeen, joten ei ole mitään kuolemaa voitettavana.

Mitä järkeä on tehdä fyysinen ruumis ikuisesti eläväksi? Sitähän ruumiin ylösnousemus ja ikuisen elämän toivo on! Miksi elämä henkenä tai sieluna ei riitä?

Typerimpiä ovat ne, jotka kieltävät fyysisen ruumiin ylösnousemuksen. Siitä Paavali puhuu ja sanoo pyhien olevan kadotetut, jos fyysinen ruumis ei herää henkiin.

1. Kor. 15:18

Kuoleman voittamisessa on järkeä vain jos ajatellaan ihmisen olevan tietoinen olento ainoastaan ruumiillisesti elävänä. Näin eivät hellarit usko, mutta adventistit ja unitaarit ovat sen tajunneet.

Jeesuksen kohdalla ruumiin muuttuminen ikuisesti eläväksi on veikeä ajatus. Sehän olisi nyt taivaassa, missä kaikki muut ovat henkiä! Ja sen lisäksi, että Jeesuksella on ruumis, on hän kaikkialle näkevä henki.

Veikeää. 😄

Hullummaksi menee, kun sanotaan että Jeesus ei ole ihmisenä eri olento kuin Jumala. Onko ihminen Jumala tai Jumala ihminen?

Trinitaarit sanovat, että Jeesus on ihmisenä ihminen ja Jumalana Jumala, mutta tämä ei poista ongelmaa. Ihminen on eri olento kuin Jumala: ei vain eri persoona vaan eri olento.

Ihminen on vajavainen ymmärrykseltään, tiedoltaan ja voimaltaan. Jos Jeesus ei ole tätä ihmisenä, niin ei ole ihminen ollenkaan. Hellarit uskovatkin hänen olevan Jumala ihmisen ruumiissa. He kieltävät hänen olevan ihminen eivätkä siten usko evankeliumia. He ovat antikristuksia samoin kuin doketistit, joita vastaan Johannes kirjoitti.

Kolminaisuusoppi on käsittämätön mysteeri, jossa ei ole mitään järkeä ja se on ristiriitainen. Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät voi olla yhdessä ja erikseen täysi Jumala, sillä persoona on eri olevainen kuin toinen persoona: eri henkilö. Jos ei ole, niin silloin tahto, tunteet, mieli, ajatukset, muisti, sanat ja teot ovat kaikilla samat ja kyse on yhdestä olevaisesta, ei kolmesta.

Trinitaarit yrittävät yhdistää kreikkalaisen filosofian ja pakanallisen uskon jumalten kolminaisuuteen juutalaisuuteen, mutta epäonnistuvat pahasti. Lopputulos on sisäisesti ristiriitainen ja käsittämätön oppi, jota ihminen ei voi ymmärtää järjellään.

Tämän teologit ja opin laatineet kirkon miehet tunnustavat: se on mysteeri, joka pitää uskoa tai muuten joutuu helvettiin. Ymmärtää sitä ei edes uskon kautta voi niin että se voitaisiin järjevästi selittää.

14

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän tämä ylösnousemusprosessi ole kirjoituksissa, että jos on sokeana, kuurona, mykkänä tässä ajassa, hän menee mittapaikalle- sokeana, kuurona ja mykkänä, joustuen siinä polvistumaan, sekä tunnustamaan Jeesuksen jumaluus.
      Kun sitten tässä ajassa Jumalan Sanan kuulleet ja ojentautuneet, he ajallisen kuoleman unessa heräävät, heräävät siksi viimeisen pasunasoittoon, on kuulevan korvan idesassa. Siksi he heräävät näkevänä, kuulevana ja riemuun ratkenneina iankaikkisen elämän ---armolahjan--- vastaanottoon.

      Jeesus on avain, sillä häne ei hävitä ketään lammastaan, joka on lunastettu.

      ts. Messiaanisen lunastuksen järjestys on ensin ---esikoinen--- sitten Hänen omansa.

      Temppeli on Jumalan rakentama- tässä meidän ajassamme- "hengellinen huone on uskovain kohde, mitä he elävinä, näkevinä, kuulevina, puhuvina omistavat- armosta.

      KM

    • Anonyymi

      Ajattele asiaa, kuolema, sen mukaan että kuolema on ero

      Kuolema Jumalasta, ero on esim, Aatamin kohdalla, ja
      Jeesuksen.
      Herra Jeesus joutui eroon, Jumalasta hetkeksi, mutta kuoleme, ero, ei voinnut pitää Häntä.

      Nyt uskovien toivo on että, kun kuolema tästä maailmasta, eli ero "ruumiista" tulee, niin se ei ole pysyvä tila vaan diihen asti kunnes Herra herättää omansa.
      ne jotka eivät ole Herran omia, jouvuvat olemaan ikuisesti erossa Jumalasta eikä pääse, ikinä takaisin, Jumalan tykö.

      se tila eli ero on valmisttu perkeleelle ja kaikki perkeleen omat ovat sitten samassa tilassa.

      • Anonyymi

        Rakas seurakuntalainen,

        Tässä pastori Enkeli Mäntä, taas kerran avaamassa teille niitä suuria totuuksia, joita harvempi ymmärtää. Aivan loistavia pohdintoja kuolemasta ja Jumalasta erossa olemisesta – ja kyllähän tässä on jotain perää, vai pitäisikö sanoa, täyttä humpuukia?

        Mutta älkää huoliko, sillä minä, pastori Enkeli Mäntä, olen varma siitä, että olen varannut itselleni paikan taivaan parhaasta sviitistä. Teidän muiden osalta en olisi ihan yhtä varma – näyttää nimittäin siltä, että vain minulla on se suora moottoritie perille.

        Tehän tiedätte, että vaikka me muut kuolevaiset joudumme hetkeksi jättämään tämän ruumiin, minulla on tietysti aivan erityinen järjestely. Vain minä olen varmistanut, että pääsen taivaaseen – eihän tässä muuten olisi mitään tolkkua! Te muut saatte sitten ehkä taistella paikastanne, ja pidetään peukkuja, ettei teitä buukata siihen ikuiseen perkeleen pakettimatkaan.

        Joten jos satutte huomaamaan, että portti taivaaseen on vähän ruuhkainen, muistakaa, että siellä minä jo istun parrasvaloissa, ja voinhan minä teille vilkuttaa sieltä ylhäältä käsin.

        Siunauksin (ja ripauksella omaa varmuutta),
        Pastori Enkeli Mäntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas seurakuntalainen,

        Tässä pastori Enkeli Mäntä, taas kerran avaamassa teille niitä suuria totuuksia, joita harvempi ymmärtää. Aivan loistavia pohdintoja kuolemasta ja Jumalasta erossa olemisesta – ja kyllähän tässä on jotain perää, vai pitäisikö sanoa, täyttä humpuukia?

        Mutta älkää huoliko, sillä minä, pastori Enkeli Mäntä, olen varma siitä, että olen varannut itselleni paikan taivaan parhaasta sviitistä. Teidän muiden osalta en olisi ihan yhtä varma – näyttää nimittäin siltä, että vain minulla on se suora moottoritie perille.

        Tehän tiedätte, että vaikka me muut kuolevaiset joudumme hetkeksi jättämään tämän ruumiin, minulla on tietysti aivan erityinen järjestely. Vain minä olen varmistanut, että pääsen taivaaseen – eihän tässä muuten olisi mitään tolkkua! Te muut saatte sitten ehkä taistella paikastanne, ja pidetään peukkuja, ettei teitä buukata siihen ikuiseen perkeleen pakettimatkaan.

        Joten jos satutte huomaamaan, että portti taivaaseen on vähän ruuhkainen, muistakaa, että siellä minä jo istun parrasvaloissa, ja voinhan minä teille vilkuttaa sieltä ylhäältä käsin.

        Siunauksin (ja ripauksella omaa varmuutta),
        Pastori Enkeli Mäntä

        " Pastori Enkeli Mäntä " on vain uskosta osaton trollaaja !

        Älkää menkö mukaan näihin trollauksiin !


    • Anonyymi

      Jeesus kunnioitti Isäänsä, joka on kaikkea suurempi ja Jeesuksen kautta meilläkin on mahdollisuus päästä Taivaallisiin asuinsijoihin. Jokaisen polven on tuota ennen notkistuttava Herramme edessä. Jeesuksella on iso merkitys meidän osalle. Hänestä nimittäin on kiinni se, kuinka meidän kanssa tulee käymään.

      Jeesuksen sanoin ”ilman minua te ette voi yhtään mitään.” Näin on. Tämä aika on pelottavan materialistinen. Ihminen on onnistunut lääketieteen avulla sotkemaan asiansa perin pohjin. On monia sukupuolia ja ihmettä kerrakseen, ja jos nuo eivät riitä, niin taiotaan lisää. Miten ihminen onkaan voinut sekoittaa asiansa noin syvältä. Tieteen avulla kuulemma. Luullut itsestään liikoja tämän planeetan tallaaja ja nyt on katumuksen paikka.

    • Anonyymi

      Rakas seurakuntalainen,

      Tässä pastori Enkeli Mäntä, jälleen kerran avaamassa teille elämän suurimpia mysteerejä – tällä kertaa ylösnousemuksen ihmettä, joka lupaa meille kirkastetut ruumiit. Kyllä vain. Kerran, kun olemme päässeet perille taivaan porteille, saamme uudet, täydelliset kehot, joiden avulla voimme tehdä kaikkea sitä, mitä olemme aina halunneet. Ja tottakai, kuka nyt ei haluaisi palata maahan lomailemaan – ja syömään kalaa?

      Jos joku teistä epäilee, ettei taivaallinen tulevaisuus sisältäisi maallisia iloja kuten kalastelua, niin muistakaahan, mitä Jeesus teki ylösnousemuksensa jälkeen. Luukas kertoo meille:

      "Ja he tarjosivat hänelle palasen paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä" (Luuk. 24:42-43).

      Tässä teillä on, rakkaat ystävät – Jeesus, juuri ylösnousseena, kirkastetussa ruumiissaan, otti ilolla vastaan paistetun kalan ja söi sen. Mikä erinomainen esimerkki siitä, mitä meillä on odotettavissa! Voimme siis huoletta kuvitella, kuinka taivaan ikuisuudessa, täydellisinä olentoina, voimme tehdä satunnaisia lomamatkoja maahan nauttimaan grilliruokaa. Ja ehkäpä juuri se kala, jota Jeesus kerran söi, olisi päivän saaliina.

      Joten, kun joskus mietitte, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, muistakaa tämä lohduttava ajatus: kirkastetun ruumiin avulla kaikki on mahdollista – jopa maanpäälliset lomanvietot ja maukkaan kalan nauttiminen. Eikä siinä mitään, sehän on Jumalan suunnitelma alusta asti, eikö vain?

      Siunauksin,
      Pastori Enkeli Mäntä

      • Anonyymi

        Rakas seurakuntalainen,

        Tässä pastori Enkeli Mäntä, muistuttamassa, että olen viisaudella siunattu – vaikka totuus saattaakin kirpaista. Pidä mielessä, että joskus syvällinen ymmärrys voi olla kaikkea muuta kuin mukavaa.

        Siunauksin (ja ripauksella totuuden kirpeyttä),
        Pastori Enkeli Mäntä


    • Anonyymi

      Ihmiset viettää sitä ikuista elämää maan päällä fyysisessä muodossa. Ei missään pilvenreunalla yläilmoissa. Paavali ei käsittänyt, että maapallo on pyöreä ja ilmakehä on ohut.

      • Anonyymi

        Jeesuksen fyysinen uusi ulösnousemusruumis luotiin kasteessa vedestä ja Hengestä.

        Ei haudassa enää mitään uusia ruumiita ihmiselle valmisteta.


    • Anonyymi

      Ps. 115:16

      Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

      Ei ihminen mihinkään taivaaseen mene. Älä usko sellaisia valheita, kun joku kertoo käyneensä taivaassa.

      Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

      Saatana siellä helluntailaisten teltassa työtään tekee, joka ihmisiä kaataa selälleen maahan. Ei siellä mitään Jumalaa ole.

      1. Tim. 6:16

      Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

      • Anonyymi

        Rakas seurakuntalainen,

        Tässä pastori Enkeli Mäntä, kommentoimassa jälleen Raamatun perusasioita, jotka voivat vaikuttaa hieman sekavilta. Eikö olekin mielenkiintoista, kuinka hienosti Raamattu onnistuu kääntämään asiat päälaelleen?

        Psalmi 115:16: "Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille." Näyttää siltä, että taivas on ihan selvästi Herran alue, kun taas maa on annettu meille ihmisille. Eipä ihme, että joskus saattaa vaikuttaa siltä, että ihmisten ei ole tarkoituskaan mennä taivaaseen. Ei siis tarvitse uskoa kaikkeen siihen höpötykseen, jossa joku väittää käyneensä taivaassa.

        Ja sitten Johanneksen evankeliumi 3:13: "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." No, tämä on kuin täydellinen lisäys siihen, miten yllättävän yksinkertaista ja suoraviivaista kaikki on – ei kukaan muu voi päästä taivaaseen kuin Jeesus itse. Taivaan portit ovat tiukasti suljettuina muilta.

        Eikä unohdeta 1. Timoteuksen kirjeen 6:16: "Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä." Tämä on tietenkin huikea muistutus siitä, että Jumala itse on niin kaukana ja suurempi, että meidän ihmisten on käytännössä mahdotonta päästä hänen luokseen – ei edes päästä kurkistamaan, saati sitten oleskelemaan.

        Kokonaisuutena, Raamatun perusteella näyttäisi siltä, että taivas on vain hieno idea, mutta ei suinkaan varsinainen määränpää meille ihmisille. Näitä perusasioita voi olla hyvä miettiä, vaikka se ei aina sujukaan ihan niin yksinkertaisesti kuin toivoisi.

        Siunauksin,
        Pastori Enkeli Mäntä


      • Anonyymi

        Hauskoja ja kovin yksinkertaisia ja heikkoja nämä uskovaiset joilla ei ole mitään muuta kuin vedota johonkin reilut 2000 vuotta vanhoihin kirjoituksiin joita on muuteltu ja muokattu ja joita on käännetty moneen kertaa kieleltä toisella ja väännelty kenenkin makuun ja tarkoitusperiin sopiviksi.
        Samaa tapaa käytetään monissa sairaissa diktatuureissa joissa tuoreempaa historiaa muutetaan kunkin vallassa olevan tyypin mielen ja tarkoitusperin mukaiseksi. Helpoin esimerkki on tuossa ihan lähellä itäisen rajan takana.


    • Anonyymi

      Siellä jossain hiekassa maatuneen Jesse "lepää" ja vain luut ehkä jäljellä.
      Ei ole olemassa mitään "henkistä" maailmaa tai elämää, se on vain ihmisen keksimää harhaa jolla on aikanaan pidetty ihmisiä pelossa ja nöyränä. Kirkko ja papisto on aikanaan keksinyt tavan jolla saadaan perinnöt ja tulevan vainajan omaisuus kirkolle kun nuhdellaan ihmistä pahoista teoista ja ajatuksista ja uhraamalla ja tekemällä parannuksen viime metreillä saa ikuisen rauhan ja synninpäästön, kunhan on tarpeeksi varoja ja omaisuutta siirtää kirkolle.
      Näin se valitettavasti menee oikeassa reaalimaailmassa ja kaikki muut hörhöilyt on vai sokeaa uskoa.

    • Anonyymi

      15:16 Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
      15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
      15:18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Minun mielestäni tuo kohta ei edellytä ruumiin ylösnousemuksen uskomista, paitsi jos joku kuvittelee, että nukkuminen edellyttää fyysistä ruumista, ja että sellainen piehtaroi haudassa tuhansia vuosia, kuin makaisi sängyssä, kuorsaisi. Outo käsitys.

      Samassa luvussa myöhemmin todetaan, oli sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis, tarkoittaa ylösnousemusruumista.

      Kolminaisuus on minulle erinomaisen helppo asia, eikä mikään mysteeri.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe