talon energiakulutuksesta kun puu,vesitakka,ilp, aurinko...

Anonyymi-ap

150m2 talo. 6kW aurinkopaneelit. 10m3 polttopuuta-> vesikiertoinen takka, lattialämmitys, ilmalämpöpumppu ja sähköön vuodessa menee 13000kWh, voiko tuosta nyt päätellä onko keskivertoluokkaa? TOTAL energiaan pitäisi laskea tietysti puun hintakin.

6

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

mikä on aloituksen pointti ?

• Anonyymi

Jo pelkästään sähkönkulutus on suuri.
      Minulla on vähän isompi talo.
      IlmaVesi pumppu , lattialämmitys , vesikiertoinen takka, aurinkokeräimet, ja vähemmän polttopuuta.
      Edellisen 12kk aikana sähköä kului 10500kWh.

• Anonyymi

Tolkuton sähkön kulutus noilla vehkeillä.

• Anonyymi

Puun kuutiot on taidettu laskea niin että yksi mitta on 0,35 metriä eli pinokuutioita on todellisuudessa 3.

• Anonyymi00006

Minulla 120m2, ilmalämpöpumppu, pesutiloissa lattialämmitys, LTO, kaksi aikuista ja sähköä menee vuodessa kaikkineen 12500kWh

• Anonyymi00008

Tammikuun sähköenergia 19 euroa ja siirto oli jotain 40-50 euroa sille. Paikassa. Energiahinta on ok mutta savonvoimalla pieni piiri keksinyt veloittaa liikaa omistajiltaan! 4 numeroinen määrä ihmisiä on 5-10 km säteellä ja erilaista tehdasta, teollisuutta. Ei missään syrjässä.

Yli 100 neliötä lämpimänä ja kylpyhuoneen betonilattia lämpimänä, onneksi on 2 kerrosta niin on hyvät eristeet koska välikatto, yläkerran huoneet tarpeettomia,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe