150m2 talo. 6kW aurinkopaneelit. 10m3 polttopuuta-> vesikiertoinen takka, lattialämmitys, ilmalämpöpumppu ja sähköön vuodessa menee 13000kWh, voiko tuosta nyt päätellä onko keskivertoluokkaa? TOTAL energiaan pitäisi laskea tietysti puun hintakin.
talon energiakulutuksesta kun puu,vesitakka,ilp, aurinko...
6
218
Vastaukset
- Anonyymi
mikä on aloituksen pointti ?
- Anonyymi
Jo pelkästään sähkönkulutus on suuri.
Minulla on vähän isompi talo.
IlmaVesi pumppu , lattialämmitys , vesikiertoinen takka, aurinkokeräimet, ja vähemmän polttopuuta.
Edellisen 12kk aikana sähköä kului 10500kWh. - Anonyymi
Tolkuton sähkön kulutus noilla vehkeillä.
- Anonyymi
Puun kuutiot on taidettu laskea niin että yksi mitta on 0,35 metriä eli pinokuutioita on todellisuudessa 3.
- Anonyymi00006
Minulla 120m2, ilmalämpöpumppu, pesutiloissa lattialämmitys, LTO, kaksi aikuista ja sähköä menee vuodessa kaikkineen 12500kWh
- Anonyymi00008
Tammikuun sähköenergia 19 euroa ja siirto oli jotain 40-50 euroa sille. Paikassa. Energiahinta on ok mutta savonvoimalla pieni piiri keksinyt veloittaa liikaa omistajiltaan! 4 numeroinen määrä ihmisiä on 5-10 km säteellä ja erilaista tehdasta, teollisuutta. Ei missään syrjässä.
Yli 100 neliötä lämpimänä ja kylpyhuoneen betonilattia lämpimänä, onneksi on 2 kerrosta niin on hyvät eristeet koska välikatto, yläkerran huoneet tarpeettomia,
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073015Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033- 1191806
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261729Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661359
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233