Itse ollut 3,5 vuotta etätöissä ja olen juonut ihan joka päivä. Maksa kestänyt ja mieli pirteä, jokainen päivä on ollut nautinto.
Ei tietenkään mitään räkäkännejä, vaan mukavat hiprakat
Mikä on pisin putkesi alkoholia putkeen?
68
340
Vastaukset
- Anonyymi
Minä aloitin juomisen yli kolmekymmentä vuotta sitten ja aion jatkaa eläkkeelle asti. Sitten korkki kiinni.
- Anonyymi
Sama juttu, rahat ei eläkkeellä enää riitä päivittäiseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu, rahat ei eläkkeellä enää riitä päivittäiseen
Teitä ravaa sitten eläkeiässä syöpähoidoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teitä ravaa sitten eläkeiässä syöpähoidoissa.
Mitä juoppoja tunnen, ovat kuolleet ennen eläkeikää, tai melko heti eläkkeelle päästyään. Siinä meni kerrytetty eläkepotti niiden eduksi, jotka elää terveemmin.
- Anonyymi
1,5 tuntia
- Anonyymi
välillä on 3-4kk putkia jossa riehun kunnolla...
- Anonyymi
Ite oon pienenä pudonnut viinapataan, niin oon ihan peltiauki 24/7. Siksi käyn Elokapinoissa ja miekkareissa mistä syystä millonkin.
Töitäkö? Ei etä eikä muitakaan tässä ehi. - Anonyymi
Elimistö ikäänkuin tottuu päivittäiseen alkoholiin, krapulatkin kadonneet.
Mukava odottaa iltaa ja nautintoa työpäivän jälkeen- Anonyymi
Kun elimistö on tottunut alkoholiin niin tulee rajut vieroitusoireet jos lopettaa.
- Anonyymi
Ei päivääkään - terveiset vain täältä Koskenkorvalta taas.
Tonnikaupalla tuhoutuu ravinto-ohraa kirkkaaksi ihmismyrkyksi täällä.....- Anonyymi
Tuo oli ongelma jo Ruotsinvallan aikana. Köyhät näkivät nälkää kun rikkaiden juopottelu nosti viljan hintaa.
- Anonyymi
Taitaa olla 1,5 metriä. Semmosen näin kerran museossa yhdessä pontikkapannussa. Vaikutti salaojaputkelta.
- Anonyymi
On se hyvä renki, mutta huono isäntä. Suosittelen AA-juttua. Omasta kokemuksesta.
Viinanhimo on kuin perkele, joka vie elämän, ilon ja mahdollisuudet!- Anonyymi
Tuo on totta
- Anonyymi
Juoppo ja alkoholisti on eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juoppo ja alkoholisti on eri asia.
Kumpi sinä olet?
- Anonyymi
Sitten varmaan AA ok, jos alkoholi vie elämän ilon. Itsellä se ylläpitää sitä.
- Anonyymi
Eiköhän tuo "jokapäiväisenä" ollut lopulta ainakin 7-9 vuotta.
Jo tuota ennen kävin koulun terv.hoitajan järjestämissä nuorisopsykiatrian terapioissa, tuli lääkeongelmia. Sitten itse alkoholismin päästyä vauhtiin, kävin myöhemmin läpi monenlaiset hoidot: AA, helluntailaisten KAN, poliisin putkat, A-klinikat, Katkaisuklinikat, Hyvinkään huoltola, Järvenpään sosiaalisairaala, kerran A-kilta. Myöhemmin parit käynnit psykiatrisilla osastoilla, Hki: Hesperian ja Auroran sairaalat. Terveysasemat. (Muistinko kaikki?) Juomisesta johtuneista eri syistä myös monet, eri sairaaloiden kirurgiset- ja sisätautiosastot.
Lopulta se oli Jumala Itse, Jeesus, joka auttoi ja pelasti, sekä myös oma vakaa tahtoni.
Tajusin myös alkaa suojella itseäni, ottamalla etäisyyttä eri tavoin väkivaltaisiin ihmisiin, joita pyörikin ympärilläni monenlaisia. Koska olin raitis, en nähnyt enää syytä käydä AA:ssakaan muistelemassa menneitä ja siksi enää tekemässä nk. tikusta asiaa.
Olen pysynyt raittiina, elämä on rauhallista. Alkoholi, alkoholismi ja edes sen muistelu ei ole enää pariinkymmeneen vuoteen kuulunut elämääni.
"Kuinkas teillä voidaan?"- Anonyymi
Suuri kunnioitukseni Sinulle, joka olet taistellut itsesi selville vesille!
Jumalan siunausta toivotan elämällesi.
Terv. Koskenkorvalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri kunnioitukseni Sinulle, joka olet taistellut itsesi selville vesille!
Jumalan siunausta toivotan elämällesi.
Terv. Koskenkorvalta.Kiitos. ✨
- Anonyymi
Noinhan siinä yleensä käy, että riippuvuus korvautuu toisella riippuvuudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että sellainen vääntö piti saada.....
Totuuden sanasta onkin hyvä olla riippuvainen ja lopettaa tuhoisa itsepetos
Onko sinulla jotain kristillistä vakaumusta vastaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen meistä on enemmän tai vähemmän riippuvainen jostain meihin nähden ulkopuolisesta tekijästä. Esim. ihmisistä tai "henkiolennoista".
Olen kylläkin nk. riippuvainen Jumalasta, tämä on totta, jos asian haluaa noin ilmaista.
Oman käsitykseni mukaan ei-Jumalasta-riippuvaiset taas ovat riippuvaisia nk. vastapuolen voimista, joita ovat mm.
- Kele itse,
- erilaiset, nk. lihalliset synnit ja riippuvuudet
- riippuvuudet eri ihmisistä,
noin esimerkiksi.
Katselin eilen tallenteistani Arman Alizadin rikosohjelmaa, jossa käsiteltiin Tampereella, kävelytiellä v, 2014 tapahtunutta yöllistä puukotusta eli murhaa. Kun tekijä lopulta itse ilmoittautui, hän sitten kuulusteluissa kertoi mm. "jonkun mustan hahmon käskeneen häntä tappamaan". Ihme kyllä, tuo nuori mies katsottiin ilm. "ymmärrystä vailla olleeksi", eikä häntä sitten lopulta tuomittu.
Kiintoisaa oli tuossa se "musta hahmo". Uskon sellaisen todella näyttäytyneen tuolle poikaparalle. Jännä juttu muuten: vaikka kuulisi ja näkisikin näitä hahmoja ("ääni sanoi minulle...") niitä ääniä ja hahmoja ei olisi välttämätöntä pakko totella.
Toisaalta ymmärrän, että noilla "hahmoilla" saattaa olla suurikin valta uhriinsa, niin, että uhri ikään kuin suggeroituu tottelemaan tuota "ääntä" tai "hahmoa". Luin joskus täältä netistä, että joku nuori oli ottanut selfie-kuvan itsestään ja ottanut sen sattumalta kohti peiliä: peilissä näkyi joku riivaajahenki hänen selkänsä takana.
Ei tästä minun uskonelämästäni ole minulle mitään vahinkoa koitunut, päinvastoin! Paljon hyviä asioita kuten uskomani
- sielunpelastuksen,
- suojeluksen, peräti nk. enkeleitä,
- monenlaista siunausta sekä
- apua monissa, ihan kotoisissakin ongelmissa ja vaikeuksissa.
En ole aivan ypöyksin.
- Anonyymi
Varmaankin 2 päivää, siis siten että olen ottanut ns. krapularyypyn edellisillan jälkeen.
Tämä on saattanut tapahtua 20 v sitten. Mukavinta alkoholin nauttiminen on yksi olut tai snapsi kerrallaan. Siis yhtenä päivänä ja sama uusiksi sitten seuraavalla viikolla aikaisintaan.- Anonyymi
Mihin ongelmaan sitä pahanmakuista juomaa tarvitset.
- Anonyymi
ei varmaan yli 5 pros kannata juoda, voi olla
että vähemmästäkin etä töijen ruutu kohta silmiä rasittaa?
silmät väsyy välillä anyway
kohtuus kaikes , sano arvo ylppökin? - Anonyymi
2 vahvaa 0,5 l olutta ja kirkasta 0,2 on itsellä sopiva päiväannos illan alkaessa
Mukava nousu, ramaisee mukavasti nukkuman mennessä ja aamulla ei pää kipee- Anonyymi
Ite pössyttelen mieluummin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin paljon mieluummin. Kannabiksesta ei mene niin sekaisin kuin alkoholista. Eikä siitä joudu kärsimään krapulaa seuraavana päivänä. Krapulahan johtuu myrkytystilasta mistä elimistö yrittää toipua. No kannabis on käytännössä myrkytöntä. Jopa asperiiniin on kuollut enemmän ihmisiä kuin kannabiksen käyttöön on kuollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viina on vanhoillisten junttien päihde, he ovat tavallaan holhousyhteiskunnan uhreja. Valtio on kieltänyt niiltä paljon vähempihaittaisen päihteen ja juottaa niille etyylialkoholia, joka tuhoaa aivot ja kropan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viina on vanhoillisten junttien päihde, he ovat tavallaan holhousyhteiskunnan uhreja. Valtio on kieltänyt niiltä paljon vähempihaittaisen päihteen ja juottaa niille etyylialkoholia, joka tuhoaa aivot ja kropan.
Oma pää niin oma valinta. Nykyään saa netistä helposti tietoa siitäkin mitkä päihteet ovat vähiten haitallisia.
- Anonyymi
Monet "juopot" kärsivät eniten huonosta omatunnosta ja morkkiksesta. Se on se kalvava sairaus, ei niinkään ryypiskely. Tosin jos joka päivä ottaa, niin silloin voi sisäelimistö prakata ihan äkisti ja yllättäen.
- Anonyymi
Mikään ei ole mukavampaa kuin katsella juoppoa myymälävarasta jota vartijan muksivat kunnolla...
- Anonyymi
Teini-ikäisenä 3 viikkoa. Noin 20 ikävuodesta lähtien olen käyttänyt alkoholia silloin tällöin ja mitä enemmän ikää on tullut, sitä vähemmän on alkoa mennyt. Viimeksi otin pubissa kevyet joulukuussa 2020. Sitä ennen 2017 syksyllä. Sitä ennen 2014 kesällä. Kasvoin irti tutista.
- Anonyymi
Biden ja Trump ovat täysin raittiita. Siksi vielä korkeassa iässäkin huipulla ja suht terveinä.
- Anonyymi
Eläkkeellä ihan sama jos sisuskalut prakaa. Itse en halua edes elää vanhaksi
- Anonyymi
Muutamia kuukausia keskiolutta, tuo 3,5 vuotta on jo aika kova.
- Anonyymi
Lonkero ei ole varsinaisesti alkoholijuoma.,Mehu joka on maustettu tipalla giniä.
- Anonyymi
Sano se lääkärille. Sitten alkaa tuttu narina, mutta kun se on etanolia, ja ihan sama missä muodossa se elimistöön tulee.
- Anonyymi
Melkoista vähättelyä jos siinä olisi tippa sillä ei humaltuisi. Lonkku on muistaakseni 5,5 prosenttista eli kyllä sillä kännin saa. Hinta tosin on älytön ja maku pilattu tölkillä. Lasipullossa maistui paremmalta.
- Anonyymi
Nuorena festareilla tuli juotua. Eipä ole ollut muuten syytä.
- Anonyymi
Tarkoitit näköjään juomista päivittäin? Se ei ole mikään juoppoputki, vaan tissuttelua. Se on vähän eri asia.
No enpä harrasta sitäkään enää.
- Anonyymi
ei häiritse kirkkaan viinan juojat, mutta kaljan kittaajat käytöksellään pilaa muidenkin maineen juomis tapoineen,
- Anonyymi
Täällä ne jästit leuhkii ryyppäämisellä. Onhan se ainoa laillinen päihde niin siinähän se on yksi ongelma. Vähemmän haitallinen on laitonta. Alkoholin haitallisuuspisteet ovat 23 ja kannabiksen 8.
On ihan laillista jos vedän kaatokännin ja sammun ostoskeskuksen lattialla. Jos poltan jointin niin se on oikein rikos.- Anonyymi
Harva nuori on ollut alkoholista psykoosissa, mutta kannabisharhoista on kärsinyt moni.
Jokainen tuttu/puolituttu, joka on polttanut säännöllisesti kannabista, on alkanut kärsiä pelkotiloista ja aistiharhoista. Se ei ole mikään vaaraton päihde! Sitä ei voi verrata esim. saunakaljaan, kuten usein verrataan. Parista kaljasta ei tule mitään psykiatrisia häiriöitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva nuori on ollut alkoholista psykoosissa, mutta kannabisharhoista on kärsinyt moni.
Jokainen tuttu/puolituttu, joka on polttanut säännöllisesti kannabista, on alkanut kärsiä pelkotiloista ja aistiharhoista. Se ei ole mikään vaaraton päihde! Sitä ei voi verrata esim. saunakaljaan, kuten usein verrataan. Parista kaljasta ei tule mitään psykiatrisia häiriöitä!Jos psykoosit huolettaa niin alkoholi aiheuttaa niitä eniten. Keskiarvolla 6 joka päivä. Toiseksi eniten kovien huumeiden ja alkoholin sekakäyttö. Pelkän kannabiksen aiheuttamia psykooseja ei ole edes joka vuosi niin harvinaisia ne kannabispsykoosit ovat.
Miksikö niillä harvinaisilla psykooseilla pelotellaan? No siksi kun siitä ei oikein muitakaan haittoja löydy. Alkoholiin verrattuna kannabis on sata kertaa vähemmän haitallista. Googleta niin ei tarvitse mua uskoa.
alkoholi ei tee hyvää mut join sillotällöin 2021-2024 jouduin lopettamaan
- Anonyymi
kun haima pettää hyvää matkaa
- Anonyymi
eiks maksa poksahda helpommin? Mut kerran täällä eletään ja kuka haluaa elää yli 70 vee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eiks maksa poksahda helpommin? Mut kerran täällä eletään ja kuka haluaa elää yli 70 vee?
Olet ilmeisesti kovin nuori. Voin kertoa, että olet ihan sama ihminen sitten yli 70-vuotiaana toiveinesi tunteinesi ja kuvitelminesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ilmeisesti kovin nuori. Voin kertoa, että olet ihan sama ihminen sitten yli 70-vuotiaana toiveinesi tunteinesi ja kuvitelminesi.
Niinpä ja juuri kuoli omakin kaveri iässä n. 50. Ihan liian aikaisin.
Sitä päivää ei saa päättää itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun elämä huonoa, kun et halua elää pitkään?
Minä nautin elämästä, jos voisin, eläisin vaikka 500 vuotta.
Alkoholia en tarvitse pilaamaan henkistä hyvinvointia, pilveä voisin välillä käyttää.
- Anonyymi
Aah, perjantai pullo avattu, elämä on ihanaa
- Anonyymi
80 luvulla pisin putki oli 7 vuotta. Töissä naukkailtiin teräviä ja olutta.
Kun kukaan ei kieltänyt, niin mikäs siinä.Hommatkin hoituivat.
Aamut olivat hankalia, hetken.
Töiden jälkeen naisiin ja menopaikkoihin.Silloin sitä jaksoi, nuorena.- Anonyymi
Mikä työpaikka hyväksyi tuollaisen juomisen? Aika vahvaa liioittelun makua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä työpaikka hyväksyi tuollaisen juomisen? Aika vahvaa liioittelun makua.
1980 luvulla oli monissa firmoissa tiettyjä tyyppejä, joilla oli kirjoittamaton lupa olla aina pienessä kännissä, koska ne oli hyviä tyyppejä ja usein vanhempia ammattimiehiä. Vaikka sutta ja paskaa nekin teki joskus iltapäivästä, jos oli mennyt hieman juominen överiksi. Sitten korjailtiin seuraavana päivänä ja homma jatkui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1980 luvulla oli monissa firmoissa tiettyjä tyyppejä, joilla oli kirjoittamaton lupa olla aina pienessä kännissä, koska ne oli hyviä tyyppejä ja usein vanhempia ammattimiehiä. Vaikka sutta ja paskaa nekin teki joskus iltapäivästä, jos oli mennyt hieman juominen överiksi. Sitten korjailtiin seuraavana päivänä ja homma jatkui.
Joo, 1980-luvulla oli pikkufirmoja, joissa omistajat ja johtajat olivat duunareitten ryyppykavereita. Viina virtasi, mutta kyllä hommatkin hoituivat. Se oli jonkinlainen kunnia-asia pärjätä töissä dokailusta huolimatta. SE porukka oli vähän iin kuin joku rockbändi, nykyään tosin ei eds rockbändit ryyppää kuten ennen.
- Anonyymi
Lopetan putken kun peili näyttää keltaisen naaman.
- Anonyymi
4-5 tuntia riittää meikäläiselle, ei yhtään enempää, tyttöystävä muuten suuttuu.
- Anonyymi
Surkeata katseltavaa nuo alkoholin suurkäyttäjät, paniikkihäiriöt puskee päälle, jos yrittävät selväpäisenä kauppaan mennä. Kova vapina päällä sitten kaljaa ostavat, tai viinaa alkosta, aivot riekaleina, vain viinan avulla pää pysyy jotenkin kasassa. Pitkät putket johtuu siitä, ettei uskalla lopettaa.
Alkoholi on niin pska päihde, ettei sillä kannata terveyttään pilata.- Anonyymi
Mutku, mutku se on laillista. Joo se onkin alkoholin ainoa hyvä puoli, se on laillista. Silti se on helkkarin haitallinen päihteenä. Ominaisuuksiltaan alkoholi luokiteltaisi kovaksi huumeeksi. Yliannos voi tappaa ja alkoholiin kuolee yli tuhat suomalaista vuodessa. Jotain 1600 kuolee sen lisäksi alkoholiperäisiin sairauksiin.
Alkoholi koukuttaa fyysisesti niin voimakkaasti että vieroitusoireetkin ovat hengenvaarallisia. Sen lisäksi on muita haittoja kuten alkoholin aiheuttama väkivalta. Humalassa tehdään 7/10 kaikista pahoinpitelyistä.
Joo ja kannabis on muka paha huume. Millä perusteella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku, mutku se on laillista. Joo se onkin alkoholin ainoa hyvä puoli, se on laillista. Silti se on helkkarin haitallinen päihteenä. Ominaisuuksiltaan alkoholi luokiteltaisi kovaksi huumeeksi. Yliannos voi tappaa ja alkoholiin kuolee yli tuhat suomalaista vuodessa. Jotain 1600 kuolee sen lisäksi alkoholiperäisiin sairauksiin.
Alkoholi koukuttaa fyysisesti niin voimakkaasti että vieroitusoireetkin ovat hengenvaarallisia. Sen lisäksi on muita haittoja kuten alkoholin aiheuttama väkivalta. Humalassa tehdään 7/10 kaikista pahoinpitelyistä.
Joo ja kannabis on muka paha huume. Millä perusteella?Eikä se riitä, että humalassa syyllistytään väkivaltaan, toisista taas tulee alkoholia otettuaan käytökseltään sellaisia, että he suorastaan kerjäävät, tulkaa ja lyökää mua.
Suurin osa turpaansa saaneista on kännissä.
- Anonyymi
Lisäksi on hyvä muistaa ettei asiat ole koskaan niin huonosti etteikö niitä viinalla saisi vieläkin huonommaksi!
- Anonyymi
Mie oon ny 10 vuotta alottannu aamupäivän 0,2 viskillä, ja litra viiniä illan mittaan. Kivaa on ollu. Ei häiritse työntekoakaan, kunhan muistaa ottaa menttoolipastillia. Ei oo känissä, kevyt pintakänni, eikä krapulaa. Valtio kiittää verotuloista.
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä
- Anonyymi
Eihän alkoholistilla tule krapulaa vaan viekkarit jos promillet pääsee liian alas. Ainoa ero narkkaamiseen tuossa on aine. Muuten ihan samaa koukussa pyristelyä.
- Anonyymi
Paljon kommentteja aiheen ohi, kun aloittaja kysyi mikä on ennätyksesi. Moralistit taas kiimassa neuvomassa.
- Anonyymi
olisipa aina lauantai,aahhh
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 673099
- 2002781
- 222578
- 492568
- 202436
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412285Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101703Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241667- 361515
- 181386