Kastetaanko helluntaialtaassa syntisiä ihmisiä jotka eivät tee parannusta synneistään ?
Mitä helluntaikastettu sanoo kastealtaalla ?
Suuntunnustus puuttuu "helluntaikasteesta"
11
180
Vastaukset
- Anonyymi
Sinua ei ainakaan oteta helluntaisrk aan ilman parannusta. Siitä saat olla varma.
- Anonyymi
VHelluntailuudessa vaikuttaa pahat henget ja hurmoskokemukset.
Siinä näiden ymmärtämättömien eväät. - Anonyymi
Helluntailaisuus on uususkonnollisuutta ja omavanhurskaisuutta.
- Anonyymi
Kirje efesolaisille 6:11
Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. - Anonyymi
Helluntailaisuus on henkivalta ja paha eksytys, mikä on tuotu Amerikasta 1920-luvulla. Vieraslaji tänne.
- Anonyymi
No, tuo riippuu täysin yksilöistä, mitkä ovat kenrnkin motiivit ja kuinka tarkka hän on asian raamatullisuuksista.
Jeesus sanoo: "Olkoon puheenne aina joko "on, on" tai "ei, ei". On siis tiedettävä mihin ja mitä uskoo ja mitä ei. On myös pysyttävä omien sanojensa ja tekojensa takana.
Ei olla yhtenä hetkenä yhtä ja toisena toista. Sellaisella ihmisellä tai uskonlahkollakaan ei ole mitään arvoa. "Menköön pois, mikä lie!"
Ihminen joko pysyy totuudessa tai on valehtelija. Sen minkä sanoo ja uskoo, tulee myös kyetä jollain tavoin / jossain vaiheessa todistamaan. Ihmistä joka ei pysy sanojensa takana on heikko ja typerys, häntä ei voi kunnioittaa. eikä häneen pidä hukata aikaansa, vaan jättää.
Ja lopulta tulee Tuomio, jolloin meidät kaikki, ihmisinä, uskovina ja puhujina myös nk. "punnitaan".
- Anonyymi
Ainakin aikoinaan (silloin kun isovaari lampun osti), ennen kastetta piti kunkin kastettavan lavalta mikrofonin takaa "todistaa uskostaan" ja seurakunta sitten jollain "aamenilla" tai "vilkutuksilla" hyväksyi "todistetuksi", että kastettava oli aidosti "uskossa".
Tuosta omalla kohdallani on jo aikaa, mutta muistan todistukseni noin osittain sekä itse upotuskasteeni. Olin niin tosissani kuin suinkin.
Tämän päivän helluntailaisten käytännöistä en tiedä. Kun ei itse uskokaan yleisesti katsoen ole heillä enää sama kuin ennen. - Anonyymi
Tunnustaako vauva syntinsä pakkovauvakasteessa?
- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
Niin tuntuu olevan kaikki noissa lahkoissa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
Niin tuntuu olevan kaikki noissa lahkoissaHänellä ei ole mitään merkitystä. Antaa riivatun puhua. Tämä on niille tarkoitettu foorumi.
Hän omalla suullaan tunnustaa omaa uskoaan, sitä mitä helluntailaisuus on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänellä ei ole mitään merkitystä. Antaa riivatun puhua. Tämä on niille tarkoitettu foorumi.
Hän omalla suullaan tunnustaa omaa uskoaan, sitä mitä helluntailaisuus on.Niin niin mutta tunnustaako vaavi uskonsa, se oli kysymys !
Rippiläizet ainakin pitkin kesää tunnustavat uskoaan nuuska huulessa masentuneena tapellen ja riehuen!
Piispat on tyytyväisiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412907Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342686Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau232525Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362468Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431818Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1461813Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241365Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41212- 741109
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027