Olen miettinyt jo jonkun aikaa olenko riippuvainen shoppailusta kun rahat alkavat huveta mutta silti kaikkea pitäisi ostaa, tarpeellista kylläkin.
Ennen en ollut kova kuluttamaan rahaa mutta sitten tuli lapsia ja tarve isommalle autolle sekä anopin kuolema. Ennen tililläni oli viisinumeroinen summa mutta auton osto vei siitä puolet. Anopin kuollessa hänellä oli rahaa tilillään kuusinumeroinen summa. Mietin, että itse en halua kuolla rikkaana mutta silti elää rääsyissä. Kulutin sitten nopeasti loputkin rahani, pahimmillaan tilillä on ollut vain kolminumeroinen summa vaikka olen päättänyt pitää siellä vähintään nelinumeroista summaa.
Lasten tultua olen myös tullut paljon tarkemmaksi siitä millaisia asioita hankin. Ennen ei ollut niin väliä minkälaisia asioita sitä hankki tai minkälaisessa kodissa asui. Nyt kuitenkin haluan lapsille mahdollisimman hyviä tavaroita ja toimivan kodin.
Ostelen tavaroita mitä tarvitsen mutta mitkä eivät ole aivan pakollisia kyseiseen ajankohtaan nähden.
Olenko siis riippuvainen vai vaan köyhä?
Olenko riippuvainen shoppailusta
Anonyymi-ap
0
360
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle192600Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671649Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71597Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1121579Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.471483Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell911423Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681346Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001214Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311137En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521086