HSL:n lähimaksu

Anonyymi-ap

HSL ei halua, että ihmiset siirtyvät lähimaksuun pankki- tai luottokortilla vaan sovelluksella.

Nyt on menossa miljoonia maksavat laitteiden vaihdot, jotta lähimaksu voitaisiin ottaa käyttöön.

Ihmiset, jotka haluaisivat käyttää lähimaksua pankki- tai luottokortilla satunnaisessa käytössä, ei ehkä kannata, jos liput tulevat olemaan selvästi kalliimmat kuin sovelluksessa.

Matkakortti on helpompi käyttää kuin sovellus, sillä esim. ei tarvitse ostaa matkalippua pakkasessa ennen kulkuneuvon tuloa vaan kaivaa matkalippu taskusta/laukusta.

Monissa Suomen ja ulkomaiden kaupungeissa on käytössä lähimaksu.

Kaikki ei omista älykännykkää eivätkä halua sitä myöskään hankkia!

Itse en edes aina kuljeta puhelinta mukana.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7799709#kommentit

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010667513.html

Ihmisten kommentteja voi lukea uutissivuilta uutisten jälkeen.

4

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nää idiootit on jo poistaneet haltiamatkakortit, koska tietenkin jollekkin bussikuskille kuuluu tieto siitä kuka olen, minne ja milloin menen.

Mutta hei, pitäkää tunkkinne. Älkääkä kuitenkaan kohta huuli pyöreänä sitten ihmetelkö miksi ei julkiset kelpaa.

• Anonyymi

Ne matkustajat, en tarkoita turisteja vaan muita, jotka eivät käytä sovellusta ovat Ö-luokan kansalaisia. Itse kuulun myös siihen ryhmään.

Kaikki tarjoukset kohdentuu sovelluksen käyttäjään; mm, kesätarjous tai sitoudut 12 kk jaksoon kausilipuista ja saat 10 kk hinnalla

Tuossa jokin aika sitten HSL:n eräässä uutisessa oli, että 17 % meistä on Ö-luokan kansalaisia eli käytämme matkakorttia. Ei tosin lukenut tuota Ö-luokan kansalainen.

Matkakortti on helpompi: sillä jos kulkuneuvossa ei matkakortin lukija toimi, niin ei ole meidän vika. Eikä matkalippua tarvitse ostaa ennen kulkuneuvoon nousemista, paitsi metron laiturialueelle mennessä.

Puhelimet taitavat yleensä toimia, mutta on myös ongelmia eikä vain akun loppumisessa. Matkustaja on itse vastuussa siitä, että puhelin toimii ja lippu on saatavilla näytölle joko kuljettajalle tai tarkastajille. Lippu pitää ostaa ennen kulkuneuvoon menemistä, vaikka kovalla pakkasella sekä metrolaitureille menoa.

Odotellaan syyskuu ja katsotaan hyväksyvätkö HSL:ssa mukana olevat kunnat lähimaksulle tasahinnoittelu vai ei!

Itse en omista älykännykkää, koska minulle riittää puhelut ja tekstiviestit. Usein jätän puhelimen myös kotiin muutamaksi tunniksi.

• Anonyymi

Jotain bussikuskia tuskin kiinnostaa mihin oot menossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne matkustajat, en tarkoita turisteja vaan muita, jotka eivät käytä sovellusta ovat Ö-luokan kansalaisia. Itse kuulun myös siihen ryhmään.

Kaikki tarjoukset kohdentuu sovelluksen käyttäjään; mm, kesätarjous tai sitoudut 12 kk jaksoon kausilipuista ja saat 10 kk hinnalla

Tuossa jokin aika sitten HSL:n eräässä uutisessa oli, että 17 % meistä on Ö-luokan kansalaisia eli käytämme matkakorttia. Ei tosin lukenut tuota Ö-luokan kansalainen.

Matkakortti on helpompi: sillä jos kulkuneuvossa ei matkakortin lukija toimi, niin ei ole meidän vika. Eikä matkalippua tarvitse ostaa ennen kulkuneuvoon nousemista, paitsi metron laiturialueelle mennessä.

Puhelimet taitavat yleensä toimia, mutta on myös ongelmia eikä vain akun loppumisessa. Matkustaja on itse vastuussa siitä, että puhelin toimii ja lippu on saatavilla näytölle joko kuljettajalle tai tarkastajille. Lippu pitää ostaa ennen kulkuneuvoon menemistä, vaikka kovalla pakkasella sekä metrolaitureille menoa.

Odotellaan syyskuu ja katsotaan hyväksyvätkö HSL:ssa mukana olevat kunnat lähimaksulle tasahinnoittelu vai ei!

Itse en omista älykännykkää, koska minulle riittää puhelut ja tekstiviestit. Usein jätän puhelimen myös kotiin muutamaksi tunniksi.

Mainitsemiesi lisäksi sovelluksenkäytön riskinä on yllättäen tulevat tietotekniset käyttökatkot, vaikka lippu olisi jo ostettu ohjeiden mukaan ja puhelimen akku olisi täynnä. Matkakortti on paljon varmempi valinta ja menee pienempään tilaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7549
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1833
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1830
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      958
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      890
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      21
      709
    Aihe