PS:n Lulu Ranne peruu Bernerin täysin epäonnistuneen taksiuudistuksen?

Anonyymi-ap

Liikenne- ja viestintäministeriö aloitti jo kesällä 2023 valmistelemaan toimia, joilla korjataan taksialan epäkohtia ja lisätään luottamusta koko alaan.

Taksisääntelyn muutosten valmistelu etenee rivakasti sovitun aikataulun mukaisesti. Meiltä tulee keväällä pitkä lista toimenpiteistä, joita alan ammattilaiset ja muut sidosryhmät pääsevät kommentoimaan. Tavoitteenamme on palauttaa luottamus taksialaan. Kuluttajan on voitava luottaa taksimatkansa turvallisuuteen, sanoo liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne.

Edellinen hallitus (sillon SDP:n Harakka liikenneministerinä) ei saanut, eikä edes halunnut saada matu-raiskaus ja huijaustakseja kuriin, mutta onneksi nyt on PS:n osaava nainen ministerinä.

Sipilän-Bernerin taksiuudistushan on täysi fiasko, yksi maailman parhaimmista ja turvallisimmista taksijärjestelmistä tuhottiin koska Berner niin halusi.

https://lvm.fi/-/ministeri-ranne-takseista-alan-ongelmat-on-otettu-tosissaan-valmistelu-etenee-rivakasti-

31

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Edellinen hallitus, sitä on kiva haukkua, varsinkin kun ei tiedä mistään mitään.

      ''Sanna Marinin (sd) hallitus valmisteli taksilakiin korjaussarjan, joka tuli pääosin voimaan vuoden 2021 toukokuussa. Esimerkiksi taksikuvusta ja taksamittarista tuli jälkeen pakollisia.''

      Korjaussarjassa oli paljon muutakin mutta aika loppui.
      Jos nykyinen hallitus vaivautuisi kysymään esim. demareilta, luulisi paperia löytyvän.

      • Anonyymi

        Paljon puheita, ei tekoja lainkaan. Fakta on kuitenkin että Sanna Marinin hallituksen liikenneministeri ei tehnyt mitään asiaa korjatakseen. En tiedä käytätkö itse takseja lainkaa, tuskin? kun kerran nykyistä täysin paskaa Bernerin järjestelmää puolustelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon puheita, ei tekoja lainkaan. Fakta on kuitenkin että Sanna Marinin hallituksen liikenneministeri ei tehnyt mitään asiaa korjatakseen. En tiedä käytätkö itse takseja lainkaa, tuskin? kun kerran nykyistä täysin paskaa Bernerin järjestelmää puolustelet?

        Jos ymmärrys on noin heikkoa, miksi vaivaudut ????

        Lue oma sepustus muutaman kerran ennen kuin klikkaat ''LÄHETÄ'' nappulaa.


      • Anonyymi

        Kepun tukema vihervasemmisto hallitus jota Sosiaalidemokraatti Sanna Marin johti oli biletys hallitus joka mm antoi tuhansille laittomasti Suomessa oleville ihmisille LISÄÄ rahaa. Mutta mutta.. Ei tänne voi kaikkea kirjoittaa mitä haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärrys on noin heikkoa, miksi vaivaudut ????

        Lue oma sepustus muutaman kerran ennen kuin klikkaat ''LÄHETÄ'' nappulaa.

        Mitäpä jos sinä vastaisit esitettyihin kysymyksiin, etkä alkaisi sivistymättömän äärivaseemmistolaisen tavoin parjaamaan ja haukkumaan muita keskustelijoita? Käytöksesi kertoo sivistystasostasi (varsinkin sen puutteesta) kaiken.

        Et siis itse käytä takseja koskaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos sinä vastaisit esitettyihin kysymyksiin, etkä alkaisi sivistymättömän äärivaseemmistolaisen tavoin parjaamaan ja haukkumaan muita keskustelijoita? Käytöksesi kertoo sivistystasostasi (varsinkin sen puutteesta) kaiken.

        Et siis itse käytä takseja koskaan?

        Persut ovat taksimatkustamisen asiantuntijoita... eduskunnan ilmaisella taksikortilla tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ovat taksimatkustamisen asiantuntijoita... eduskunnan ilmaisella taksikortilla tietenkin.

        Faktantarkistus: Kyllä se eduskunnan taksikuningatar on vihreä Diarra. Menee taksilla stadin keskustassa jopa 200 metrin matkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktantarkistus: Kyllä se eduskunnan taksikuningatar on vihreä Diarra. Menee taksilla stadin keskustassa jopa 200 metrin matkoja.

        Eiks toi piiperö Diarra saanut Helkamalta muutaman tonnin sähköfillarin lahjaksi.
        Jäi sitten lahjuksesta nalkkiin ja lupasi maksaa sen,tuskimpa maksoi.
        Diarran taximatkat ja monen muunkin edustajan ovat muutamia satoja metrejä.

        Sitten paasataan,että autoilu saastuttaa,eipä näitä vapaamatkustajia,luusereita
        kiinnosta paskanvertaa,kun ei tarvitse itse mittaria maksaa,
        vilauttelee vaan eduskunnan taxikorttia,niin hyvä tulee.


      • Anonyymi

        Aika loppuui? 4 vuotta ei siis riittänyt Harakalle ja Marinille yhden lain uudistamiseen? Tosin heidän työtahtinsa kuvastaa varmasti demareita paremminkin.


    • Anonyymi

      ''Sipilän-Bernerin taksiuudistushan on täysi fiasko,....''

      Sipilän hallitus (kepu, kokkarit, persut) oli fiasko.

      • Anonyymi

        Joo mutta oliko sulla itse uutiseen kommentoitavaa? Siis siihen että täysin pieleen mennyttä taksijärjestelmää korjataan toimivaan ja turvalliseen suuntaan PS:n toimesta? Vai oletko niin pakkomielteinen PS-vihaaja ettet kykene myöntämään että he tekevät paljon hyvää tavallisen suomalaisen kannalta, niinkuin nyt tämä taksiuudistus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta oliko sulla itse uutiseen kommentoitavaa? Siis siihen että täysin pieleen mennyttä taksijärjestelmää korjataan toimivaan ja turvalliseen suuntaan PS:n toimesta? Vai oletko niin pakkomielteinen PS-vihaaja ettet kykene myöntämään että he tekevät paljon hyvää tavallisen suomalaisen kannalta, niinkuin nyt tämä taksiuudistus?

        ''...korjataan toimivaan ja turvalliseen suuntaan PS:n toimesta? ''

        Korjaavat omia virheitään.

        Miksi hyväksyivät Sipilän hallituksen touhut, ilman vastalauseita ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...korjataan toimivaan ja turvalliseen suuntaan PS:n toimesta? ''

        Korjaavat omia virheitään.

        Miksi hyväksyivät Sipilän hallituksen touhut, ilman vastalauseita ???

        Miten niin omia virheitään jos ne virheet teki Sipilä-Berner ja tilannetta pahensi tekemättömyydellään Marin-Harakka?


    • Anonyymi

      Halvaksi tuli tuo taksiuudistus henkilökohtaisella tasolla. En ole tainnut kertaakaan ajaa taksilla uudistuksen jälkeen.

    • Anonyymi

      Persut istuivat samassa hallituksessa Bernerin kanssa! Olisivat silloin estäneet uudistuksen.

      Nyt märistään jälkeenpäin ja syytellään muita. Tyypillistä persuilua.

      • Anonyymi

        Menikö persulla tunteisiin ja heti alkoi ulina.

        Uliuliuli uliuli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö persulla tunteisiin ja heti alkoi ulina.

        Uliuliuli uliuli

        Ei vaan faktat faktoina. Mutta huomaan että sinulla meni: kun kerrottiin miten asiat todellisuudessa, siis todellisuudesaa, ei sinun pakkomielteisessä mielikuvituksessani, ovat niin sinähän siinä ulitset kuin kapinen piski.


      • Anonyymi

        Heh heh,,, Ei päivää vuodessa minkä aikana sinä Soinia palvova ap et syyttäisi Purra persuja Soinin tempuista Sipilän hallituksessa missä em:t Purra persut eivät istuneet päivääkään,,😂😂


      • Anonyymi

        Eikö ole mielenkiintoista ap kuinka kaikki viestisi kaikilla s24 palstoilla joissa vttuilet viesteille jotka olet kirjoittanut itse, säilyy sensuuriltasi? Kaikkien viestien kadotessa joissa se todetaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole mielenkiintoista ap kuinka kaikki viestisi kaikilla s24 palstoilla joissa vttuilet viesteille jotka olet kirjoittanut itse, säilyy sensuuriltasi? Kaikkien viestien kadotessa joissa se todetaan..

        On erittäin mielenkiintoista. Mutta ei niin mielenkiintoista kun tuo sinun huomauttelusi ketjuun, kuin ketjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan faktat faktoina. Mutta huomaan että sinulla meni: kun kerrottiin miten asiat todellisuudessa, siis todellisuudesaa, ei sinun pakkomielteisessä mielikuvituksessani, ovat niin sinähän siinä ulitset kuin kapinen piski.

        Persun harmitus on vassarin päivän pelastus.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hei, tästäkin ketjusta on poistettu vain 6 sääntöjenvastaista viestiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, tästäkin ketjusta on poistettu vain 6 sääntöjenvastaista viestiä!

        Kahdeksan, jo kahdeksan poistetttua viestiä.


      • Anonyymi

        Hep hep. Unohdit rotuopin...........


    • Anonyymi

      Anne Berner, kävelevä katastrofi...

      • Anonyymi

        Yksi eniten tuhoa aikaansaaneista ministereistä Suomen historiassa. Kilpailee Pekka Haaviston kanssa siitä kumman tekoja maksetaan pitempään.


    • Anonyymi

      Eiköhän Ranne pistä homman vieläkin pahempaan solmuun.

      • Anonyymi

        Ei, ei laita vaan koittaa parhaansa mukaan avata Sipilä-Bernerin umpisolmua.


    • Anonyymi

      Tämä on oikeasti todella hyvä uutinen, jos vain Lulu Ranne ja PS onnistuvat Suomen taksijärjestelmän pelastamisessa ja palauttamisessa turvalliseksi.

      • Anonyymi

        Eipä ole kummosia muutoksia:

        ."– Koulutuksen tuominen takaisin on varmaankin näkyvin yksittäinen asia mitä muutoksessa esitetään. Täysin menneeseen ei esityksessä haluta palata, erityisasiantuntija Kohtala kommentoi.

        Muistiossa ei esitetäkään esimerkiksi sitä, että paikallistuntemuskokeen suorittaminen lisättäisiin lupavaatimuksiin.

        Muistiossa mainitaan monien taksinkuljettajien kokeiden tulleen hylätyksi, koska hakijoiden heikko kielitaito on vaikuttanut kokeen tekemiseen. Ministeriö esittää, että jatkossa kolmen hylätyn kerran jälkeen hakijalle asetettaisiin määräaika, jolloin tämä ei voi uusia koetta. Lisäksi muistiossa todetaan, että tuon ajan hakija voisi käyttää kehittämään kielitaitoaan.

        Varsinaista vaatimusta kielitaidon todistamisesta ministeriö ei ole kuitenkaan vaatimassa."
        https://www.suomenmaa.fi/uutiset/hallitus-on-pakittamassa-bernerin-taksiuudistuksesta-2/


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe