Tieteisikö joku asian paremmin perehtynyt ?

Anonyymi-ap

En ole paljon Raamattua lukenut mutta sellainen käsitys on tullut että Jeesuksen isä eli jumala on varsin ankara ja julma. Ja se on alkanut askarruttamaan että erikoista olisi ellei tuon tyyppinen kaikkivoipa isä kostaisi poikansa kuolemaa sen aiheuttajille juutalaisille. Että voisiko olla että Juutalaisten vainot ja kärsimykset johtuu siitä?

19

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei näköjään.

    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Oikeastaan kaikki meni väärin, eikö Jumala ole sama eilen, tänään ja huomenna. eikö Jeesuksen ollut määrä sovittaa maailman synnit omalla kuolemallaan. Juutalaiset kuitenkin torjuivat tämän sovitustyön kuten Jumalankin tahdonkin. Heidän tiensä oli kirjoitettu ennakkoon jo Mooseksen kirjaan. Kannattaa lukea jos oikeasti olet kiinnostunut, en halua koko pätkää lainata tähän.

      5 Moos. 5:
      10Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

      Luuk. 13:
      34»Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla.

      5 Moos. 30
      Israel valinnan edessä
      15»Minä olen tänään pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, menestyksen ja tuhon. 16Jos te noudatatte Herran, Jumalanne, lakia, jonka minä teille nyt annan, ja jos rakastatte Herraa, vaellatte hänen teitään ja noudatatte hänen käskyjään, säädöksiään ja määräyksiään, te saatte elää.

      • Anonyymi

        Olet pihalla kuin lumiukko Raamatun tarinasta.


      • Anonyymi

        Johanneksen mukaan Jumalan rakastaminen tarkoittaa Jumalan antamien käskyjen noudattamista ja yhdenkin kohdan jättäminen noudattamatta tarkoittanee kaikkien kohtien noudattamatta jättämistä.
        Eipä tainne palstalta Rakkautta herua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko Raamatun tarinasta.

        Jeesus sanoi juuri tuota juutalaisten Jumalaa Raamatussa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen mukaan Jumalan rakastaminen tarkoittaa Jumalan antamien käskyjen noudattamista ja yhdenkin kohdan jättäminen noudattamatta tarkoittanee kaikkien kohtien noudattamatta jättämistä.
        Eipä tainne palstalta Rakkautta herua.

        Eikä tarvitse lukea kuin 5.Moo.4:10 alkaen, niin selviää, että kyseinen Jumala on tulivuori.


    • Anonyymi

      Matt11:28,29 Pitkämielisyys periytyy.

    • Anonyymi

      Erikoistahan se olisi jos jumala ei poikansa kuolemaa haluaisi juutalaisille kostaa.

    • Anonyymi

      Hyvä kysymys

    • Anonyymi

      Juutalaisten Jumala - tuo ankara ja viattomia uhreja vaativa - ei ole sama Jumala kuin Jeesuksen opettama hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala.

      Raamatun tarinan mukaan hyvä Jumala antaa tämän tapahtua, että elon viljan kypsyessä (Raamatun kylväjävertaukset) pahat ihmiset, ne viljan akanat ja rikkavilja - jonka vihollinen kylvi yöllä. - aikojen lopussa erottuu hyvästä elon viljasta ja se poltetaan tulessa.

      Raamattu antaa tämän motiivin pappien ja kirkon työksi.

      • Anonyymi

        On aika erikoista, että tähän löytyy myös papyrus Pietarin ja Jeesuksen keskustelusta, jonka kirkko vaati hävittämään jo 300-luvulla, ja joka löytyi Nag Hammadista 1948 sinetöidystä saviruukusta.

        Jeesus sanoo siinä Pietarille, joka suree, että näin tapahtuu Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen, että sillä on tarkoitus.

        Valitettavasti, en nyt pysty tähän kopioimaan tuota papyrustekstiä, mutta oletan sen löytyvän googlaamalla 'Jeesuksen ja Pietarin keskustelu'.


      • Anonyymi

        Ja niinpä kirkon ja pappien työ lopulta onkin vain Paavalin syntioppiinperustuen siunata uskova vainaja sieluttomaan ja fyysiseen ylösnousemukseen maailman palon liekkeihin.

        Loistavan hyvä kirjoitus aloittajalta, ja älykästä pohdintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinpä kirkon ja pappien työ lopulta onkin vain Paavalin syntioppiinperustuen siunata uskova vainaja sieluttomaan ja fyysiseen ylösnousemukseen maailman palon liekkeihin.

        Loistavan hyvä kirjoitus aloittajalta, ja älykästä pohdintaa.

        Mutta huomautan - juutalaisilla ei ole ollut vainoja ja kärsimystä - he itse loivat holokaustin, saadakseen palestiinalaisten maat omaksi valtioksee,n, juuri tällä uskonnolla.

        Todellisuudessa juutalaiset omistavat tänä päivänäkin vielä niin liike-elämällä kuin rahallakin koko maailman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta huomautan - juutalaisilla ei ole ollut vainoja ja kärsimystä - he itse loivat holokaustin, saadakseen palestiinalaisten maat omaksi valtioksee,n, juuri tällä uskonnolla.

        Todellisuudessa juutalaiset omistavat tänä päivänäkin vielä niin liike-elämällä kuin rahallakin koko maailman.

        Yksi mikä on eräs erittäin merkittävä asia - juutalaiset omistavat myös maailman tiedotusvälineet.

        Esimerkiksi Suomen Aatos Erkko liittyy näihin kuvioihin.

        En jaksa selittää - jokainen etsivä, joka haluaa jotakin löytää, löytää sen lähtemällä liikkeelle tuosta nimestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi mikä on eräs erittäin merkittävä asia - juutalaiset omistavat myös maailman tiedotusvälineet.

        Esimerkiksi Suomen Aatos Erkko liittyy näihin kuvioihin.

        En jaksa selittää - jokainen etsivä, joka haluaa jotakin löytää, löytää sen lähtemällä liikkeelle tuosta nimestä.

        Etsin, googlasin - aivan uskomatonta miten nyt Erkon tausta liittyen Murdochiin on piilotettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsin, googlasin - aivan uskomatonta miten nyt Erkon tausta liittyen Murdochiin on piilotettu!

        Täsmennettynä brittiläiseen Rupert Murdoch --nimiseen juutalaiseen, joka liittyy kadonneiden tyttöjen tarinaan, aina Madeleine McCannistä alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmennettynä brittiläiseen Rupert Murdoch --nimiseen juutalaiseen, joka liittyy kadonneiden tyttöjen tarinaan, aina Madeleine McCannistä alkaen.

        Kuinkahan monta miljardien miljardia on Suomen sotakorvaukset toisen maailmansodan tapahtumien jälkeen, mihin Suomi on sotkeutunut, eikä pinenellä tämän päivän suomalaisella ole edes harmainta aavistustakasnn koko asiasta! Siitä on pitänyt sensuuri huolen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan monta miljardien miljardia on Suomen sotakorvaukset toisen maailmansodan tapahtumien jälkeen, mihin Suomi on sotkeutunut, eikä pinenellä tämän päivän suomalaisella ole edes harmainta aavistustakasnn koko asiasta! Siitä on pitänyt sensuuri huolen.

        Eikä tarvitse kuin googlata: "Maddyn sieppaajaa etsittiin Suomesta", löytyy Iltalehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tarvitse kuin googlata: "Maddyn sieppaajaa etsittiin Suomesta", löytyy Iltalehti.

        ArtoTTT

        Ja AY johtajan Jimmy Hoffan ruumis löytyy varmaan Suomesta....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe