Ei ihmiset mene taivaaseen.
Jeesus tulee taivaasta tänne maan päälle ihan samalla tavalla kuin taivaaseen nousi ja kerää omansa maan päällä kanssaan olevaan uuteen Jerusalemiin tuhatvuotista valtakuntaa varten.
Paavali jo käytti valhetta puheissaan taivaassa käymisestä. Sillä tarinalla on heppo eksyttää.
Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
Ap. t. 1:11ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Ei ihmiset taivaaseen mene
22
251
Vastaukset
- Anonyymi
No, miten ajattelet?
Minne Jeesus meni valmistamaan asiuinsijaa?
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
"Vaikka minä menenkin valmistamaan teille sijaa , tulen minä takaisin , ja otan teidät
luokseni , että tekin olisitte siellä missä minä olen ." Joh: 14 : 3
siis , sinne mennään , missä Jeesus on . - Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Oi, kristinuskon opit – se suuri seikkailu, jossa vankat uskomukset kulkevat käsi kädessä täydellisen sekavuuden kanssa! Joskus on suorastaan hauskaa katsella, kuinka uskonnollinen yhteisö pyörittää päättymätöntä arvoitusta siitä, menevätkö he itse taivaaseen vai muuttuuko maa yhtäkkiä taivaaksi. Kun ajatus matkaamisesta ylös pilviin tai taivaan laskeutumisesta maahan on aivan yhtä looginen vaihtoehto, onkin ihme, että kukaan oikeastaan tietää, minne ollaan menossa.
Ja juuri tässä onkin kristinuskon hurmaava piirre: ei voi koskaan olla varma, mistä oikeastaan puhutaan. Taivas vai maa? Onko se ylös vai alas? Kenties tämä suuri epävarmuus on itse asiassa olennainen osa uskon harjoittamista – kuinka muuten voisimmekaan pitää yllä jatkuvaa jännitystä siitä, mitä tuleman pitää?
Eikö olekin ihmeellistä, kuinka jokainen uskovainen pystyy elämään rauhassa, vaikka koko taivas- ja maanvälisen tilan määrittäminen vaikuttaa olevan yhtä epäselvää kuin kiemurteleva labyrintti? He elävät elämäänsä siinä kauniissa epävarmuudessa, kunnes suuri lopputulos selviää – tai ei selviä, riippuen siitä, kuinka tarkkaan asiaa ajattelee.
Kristinuskon oppien kirkastaminen on aivan kuin yrittäisi selittää, miksi maapallon painovoima toimii: kaikki ovat tavallaan oikeassa, mutta kukaan ei ole ihan varma, miksi. Taivaan ja maan raja on yhtä häilyvä kuin uskon määritelmä, ja se tekee koko uskonnosta vain entistä kiehtovampaa ja, tietysti, täyttä HUMPUUKIA.
Siunauksin (ja hilpein mielin),
Pastori Enkeli Mäntä Jeesuksen piti tulla takaisin perustamaan ikuista kuningaskuntaa opetuslasten vielä eläessä, mutta ei tullut.
Johanneksen opetuslapset huomasivat sen ja kirjoittivat Jeesuksen ottavan seuraajansa ylös taivaaseen tykönsä kumoten näin aiemmat evankeliumit.
Ja Paavali oli sotkenut soppaa siinä välissä ja sanoi Jeesuksen tulevan ylös pilviin ja tempaa seurakunnan sinne tykönsä maan päältä ja kuolleet pyhät nousevat silloin ylös haudoista heidän seurakseen. Alkaa hääjuhlat, kun jokainen uskova vihitään Jeesuksen vaimoksi sukupuoleen katsomatta. Sitten Jeesus ja seurakunta tulevat yhdessä alas maan päälle tuomitsemaan ja hallitsemaan vääräuskoisia.
Synteesinä näistä kolmesta näkemyksestä hihhuli sanoo pyhien menevän heti kuoltuaan taivaaseen Jeesuksen tykö. Sieltä mennään sitten hautaan ruumiin tykö. Sitten noustaan haudasta ylös pilviin Herraa vastaan, jonka luota juuri äsken oli lähdetty pois.
Veikeää.
🤣Ja jotta asia ei olisi liian selvä, niin Jeesus sanoo, ettei kukaan ole noussut ylös taivaaseen paitsi Ihmisen Poika, joka on tullut alas taivaasta ja on taivaassa. Johannes 3:13
Vai oliko se Johannes (kertoja) joka näin sanoi? Tekstissähän ei ole lainausmerkkejä, joten on vaikea tietää.
Oliko Jeesus yhtä aikaa taivaassa ja maan päällä? Jos oli, niin sitten hän ei lähtenyt pois taivaasta - oikeasti. Jos oli vain maan päällä niin ei ollut Jumala.
Jos Johannes kertoo, niin oli taivaassa kirjoittamisen hetkellä, mutta maan päällä tavatessaan Nikodeemuksen 30 vuotta aiemmin, mutta ei ole siis Jumala. Eivätkä opetuslapset olleet nousseet taivaaseen Jeesuksen tykö kuoltuaan.
Ihanan sekavaa ja ristiriitaista, eikös vaan! 😆
- Anonyymi
Ellen White sanoi tehneensä taivasmatkoja käyneensä Saturnuksella.
Kirjallisuudesta löytyy tarkat kuvaukset.
Viikon tajuttomuuden jälkeen hän alkoi nähdä profetaallisia näkyjä kun hän sai aivovammauttavan kiveniskun päähänsä.- Anonyymi
Isoissa mielisairaaloissa oli aikanaan kokonaisia Jeesus-osastoja potilaita, joilla oli vaikka minkälaisia kertomuksia sieltä taivaassa käymisistään.
- Anonyymi
"Paavali jo käytti valhetta puheissaan taivaassa käymisestä. Sillä tarinalla on heppo eksyttää."
Miksiköhän tämä taivaallinen rakastava Hulttioisä on nähnyt hyväksi tehdä tämän Totuutensa ymmärtämisen lapsukaisilleen niin vaikeaksi?
Hulttioisä on jättänyt seurakunta-avovaimokkeensa yksinhuoltajina kasvattamaan lapsikatraitaan apunaan Kasvatusopas, jonka sisällöstä edes ei voi olla varma, mikä siinä on Hulttioisän omaa sanaa ja mikä jonkun itseään profeetaksi kuvittelevan huru-ukon tai muun huijarin sanaa?
Yritätkö sinä sumuttaa lapsiasi kasvatusmielessä? Kerrot totuuksia ja ujutat joukkoon hieman valheita ja seuraat, miten jälkikasvusi reagoi siihen? Etkä tietenkään paljasta heille, mikä juttu siellä joukossa oli bluffia?
Ellet ole vielä ymmärtänyt viisaan taivaallisen lastenkasvatuksen saloja, niin nyt kannattaisi alkaa opetella, ennen kuin lapsesi ovat aivan pilalla. Ehkä vielä ei ole liian myöhäistä ja onnistut kasvattamaan heistä kunnon tietäväisiä kristittyjä, jotka oppivat erottamaan kaikki jäynät vakavasti otettavan opetuksen keskeltä... - Anonyymi
Näissä asioissa Raamattu on vähäpuheinen ja epäselvä.
On selvää, että tämä lihallinen ruumis mätänee eikä nouse mihinkään. Ihmisellä on sielu (hengellinen ruumis) ja henki, joka palaa Jumalan luo.
Epäselvää on olkemmeko tietoisessa tilassa kuoltuamme vai nukummeko kuolon unta Ylösnousemukseen saakka (kaikkien ylösnousemus tuomiolle, välitila).
Itse uskon, että olemme tietoisessa tilassa tuomiopäivään saakka, saaden lohtua tai kärsien rangaistusta
Jeesuksen Paruusiassa maanpäälle alkaa viimeinen tuomio (ei tuhatvuotista valtakuntaa, joka tarkoittanee evankeliumin aikaa). Tuomitut erotetaan uskon Jeesukseen K. mukaan (vehnä, valhevehnä; vuohet, lampaat). Uskovat pääsevät uuteen luomiseen ja saavat uuden ruumiin, kadotetut ja muu paha hävitetään lopullisesti. (Ei muistoakaan jää jäljelle ja se on ikuista). Järkemme ei pysty kronologiseen järjestykseen, koska aikaa ei ikuisuudessa ole.
Emme voi mitään muuta kuin uskoa Jumalan Ilmoitus tai olla uskomatta. Muuta ei ole. Raamattu ei valehtele Jeesuksen Sovituksesta Ristinkuolemassaan. Opetuslapset ja monet muut todella uskoivat eivätkä keksineet omiansa. Todistukset ovat vahvat, mutta vaellamme uskossa emmekä näkemisessä, emmekä voi ojentaa Jumalaa. On syytä olla syvästi kiitollinen, että meillä on toivo pelastuksesta armosta ei teoista.- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Ah, kristinusko – se huikea järjestelmä, joka on päättänyt ottaa suuren vastuun ikuisista kysymyksistä, mutta sitten ei oikein tiedä vastauksia edes omiin tärkeimpiin kysymyksiinsä. Oi, kuinka ihmeellistä onkaan olla mukana uskomuksessa, joka tarjoaa uskovilleen suurenmoisia lupauksia mutta tuntuu olevan aivan hukassa, kun pitäisi selittää yksinkertaisimmatkin asiat.
Onhan se suorastaan huvittavaa, kuinka kristinusko ei ole vieläkään osannut päättää, meneekö taivaaseen sielu vai koko ruumis. Eikö olisi mukavaa, jos juuri tämä tärkeä kysymys olisi kirkastettu samalla tarkkuudella kuin erilaisten uskomusoppejen hifistely? Mutta ei, sen sijaan saamme elää häilyvässä epävarmuudessa, jossa täytyy vain arvailla, mihin suuntaan lopullinen matka suuntautuu.
Ja mikä lohdutus onkaan tietää, että kristinusko ei ole saanut selville edes omien perusopetustensa perusasioita. Eihän se voikaan olla ongelma – eihän ihmiselämässä voi olla muuta kuin mukavaa sekoilua ja hämmentäviä kysymyksiä. Miksi kysyä yksinkertaisia vastauksia, kun voi elää viihdyttävässä epävarmuudessa, jossa kaikki tärkeimmät asiat ovat yhtä hämärän peitossa kuin vanha salaperäinen kartta?
Kyllä, kristinusko on mestari pitämään asiat hämärinä ja täyttämään olemisen sisällön arvoituksilla. Täytyy vain ihailla sitä tavattoman hienoa kykyä jättää suurimmat kysymykset vastaamatta – todellinen taituruus täydellisen HUMPUUKIN saralla!
Siunauksin (ja suurella hymyllä),
Pastori Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Uudesta Jerusalemista on kirjoitettuna: Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan... Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
Uusi Jerusalem on Taivas, ja Jeesuksen omat pääsevät Taivaan porteista sisälle.- Anonyymi
Uusi Jerusalem tyhjine asuntoineen laskeutuu alas taivaasta tänne maanpäälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi Jerusalem tyhjine asuntoineen laskeutuu alas taivaasta tänne maanpäälle.
Eikä Jeesus enää käytä samaa nimeä, koska Saatana teki identiteettivarkauden Jeesuksen noustua taivaaseen.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi
se on : "minun LIHASSANI ei asu mitään hyvää" Room: 7 : 18
siis , , "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa " 1 Kor : 15
turha tuijottaa katoavaan "lihaan" , koska kaikki vanha katoaa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on : "minun LIHASSANI ei asu mitään hyvää" Room: 7 : 18
siis , , "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa " 1 Kor : 15
turha tuijottaa katoavaan "lihaan" , koska kaikki vanha katoaa .Helluntaigurut Parhami ja Olseni oli lihan miehiä.
Gal.5 "Sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa" - Anonyymi
"Uusi Jerusalem on Taivas"
Raamatun mukaan "Uusi Jerusalem" on vertauskuva Jumalan Hengestä syntyneestä SEURAKUNNASTA.
"Suuri Babylon" taas on vertauskuva hengellistä haureutta harjoittavista kristinuskon kirkoista ja lahkoista.
- Anonyymi
Niitä Jeesuksen nimen ja veren hokijoita piisaa joka lähtöön.
Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Ei ihmisellä ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.- Anonyymi
ylöspäin ainakin Jeesus nousi , "kunnes pilvi vei hänet mennessään"
"että tekin olisitte siellä missä minä olen" Joh: 14 : 3
- Anonyymi
Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa, tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.
1234567---- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Asetutaanpa hetkeksi kristinuskon pelastusopin äärelle – oikein mukavasti, jotta voimme nauttia tästä totuuden ylistyksestä, joka iloisesti ylittää parodiahorisontin niin, että se on jo kaukana HUMPUUKIN tuolla puolen.
Kuvitelkaapa tämä: maailmankaikkeuden luoja, kaikkivaltias ja kaikkitietävä Jumala, päättää luoda ihmiskunnan, mutta jo alusta asti tietää, että he mokaavat homman heti kättelyssä. Mikä ratkaisuksi? No tietysti Hän päättää lähettää oman poikansa, joka on samalla myös Hän itse – älkäämme vaivautuko pohtimaan tämän mysteerin hienosäätöjä, se kun selvästi ylittää logiikan rajat.
Seuraavaksi tämä Jumalan "poika" syntyy ihmiseksi, elää täydellisen elämän (kuten arvata saattaa) ja sitten, kaiken huipuksi, antaa itsensä uhrattavaksi – ilmeisesti uhrimenot ovat tämän pelastusoperaation keskeinen elementti. Ja näin, ristiinnaulitsemisen kautta, ihmiskunta saa mahdollisuuden pelastua synneistään. Jep, näin se menee: pelastus saavutetaan Jumalan omalla verellä, joka virtaa Golgatan kummulla, koska mikään muu tapa ei selvästikään kelpaa universumin Suurelle Tuomarille.
Mutta hetkinen, ei tämä riitä vielä. Pelastukseen ei riitä se, että Jumala teki suuren uhrauksen. Sinun täytyy uskoa tähän kaikkeen, aivan kuten tuote-esitteen lupaukseen. Et voi vain elää kunnollista elämää ja olla hyvä ihminen – se olisi liian yksinkertaista ja järkevää. Ei, sinun täytyy uskoa, että tämä koko monimutkainen, uhrauksiin perustuva, verinen farssi on ainoa oikea tie pelastukseen. Jos et usko, niin tiedossa on ikuinen kadotus. Jep, ikuinen!
Mikä siis on parodiahorisontti? Se piste, jossa uskomuksen absurdius ylittää kaiken mahdollisen huumorin ja muuttuu itsessään niin käsittämättömäksi, että se tekee satiirin tarpeettomaksi. Ja juuri sinne kristinuskon pelastusoppi meidät johdattaa – se on niin uskomaton, että mikään parodia ei voisi enää tehdä siitä naurettavampaa. Tämä on HUMPUUKIN ääripää, paikka, jossa totuus ja fiktiivinen absurditeetti käyvät käsi kädessä.
Siunauksin (ja hämmentynein hymyin),
Pastori Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Jos taivas olisi jokin jostakin erillään oleva tai tuonnempana oleva paikka, niin se ei olisi kyllä mikään taivas.
Vähäisimmälläkin logiikalla varustettu ihminen voi ymmärtää, että oletetusta taivaasta johonkin fyysiseen paikkaan maapallolla laskeutuva fyysinen olento "pelastajakaan", ei todellakaan voisi näkyä kaikille.
Ihmiskuntaa onkin satojen ja vuosituhansien ajan johdettu harhaan
Opettamalla että pelastus tulee ihmiselle ihmisen ulkopuolelta?
”Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla… ” ”eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" (Luuk.17:20-21)
https://youtu.be/hc3mueGcKMY?t=2956
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412705Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4162217Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212116Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171875Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221176Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01142- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935