Uskaltaako/kehtaako nainen kulkea julkisesti miehen kanssa, joka pukeutumisellaan erottuu selkeästi massasta. Ei tarkoiteta mitään sirkuspelle pukeutumista, vaan muuta selkeästi joukosta erottuvaa tyyliä, jonka erottaa heti kaukaa vaikka sadankin ihmisen joukosta.
Itsetuntokysymys siis. Halutaanko olla harmaata massaa ja näkymättöminä joukkioiden mukana, vai uskaltaako nainen jopa itse laittautua selkeästi toisista erottuvaksi meikein ja pukeutumisin.
Tuli esille kun nainen sanoi ettei ”kehtaa” meikata kun ei halua itelleen mitään näkyvyyttä tai erottuvuutta.
Kestääkö itsetunto
37
430
Vastaukset
- Anonyymi
Itsehän olen kaavaillut viime aikoina hankkivani hyvinkin näyttävän asusteen ylleni. Sen kantaminen kuvastaa identiteettiäni. Olen sinkku joten vastaan sivullisen perspektiivistä. OIennaista on ensinnäkin se mitä pukeutuja itse ajattelee. Välittääkö hän ylipäätään siitä mitä muut hänestä ajattelevat vai ei? Onko se huomionhakua vai vain oman persoonansa toteuttamista? Sillä voi olla myös kääntöpuolensa jos esim. liikkuu viikonloppuna kadulla. Varmasti myös laitapuolen kulkijat kiinnittävät massasta poikkeaviin helpommin huomiota kuin muihin. Ne on huonoa seuraa ja pyrkivät ainakin minun seuraani vaikka en sitä halua, siis vaikka pukeutuisin normaalisti. Kontekstillakin on väliä, esim. festareilla on ihan ok pukeutua vaikka alieniksi 👽.
- Anonyymi
Mielestäni tyylit ilmentävät kantajaansa. Missä kukin itse viihtyy ja kokee asian omakseen. Joku julkkis voi pukeutua kerätäkseen huomiopisteitä, kuten aikoinaan Lady Gaga pukeutui aitoon leikkele lihaan. Itselleen nainen meikkaa, ja valitsee asunsa. Ei toisten toiveiden mukaan. Itselleen kai ”ei-julkkis” miehetkin asunsa valitsevat omien mieltymystensä mukaan. Nainen voi kokea ”häpeää” mutta aina voi tehdä valintansa kun elämme sentään länsimaisessa kulttuurissa.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/e5272299-872c-43f5-af6e-df097a1aba90 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni tyylit ilmentävät kantajaansa. Missä kukin itse viihtyy ja kokee asian omakseen. Joku julkkis voi pukeutua kerätäkseen huomiopisteitä, kuten aikoinaan Lady Gaga pukeutui aitoon leikkele lihaan. Itselleen nainen meikkaa, ja valitsee asunsa. Ei toisten toiveiden mukaan. Itselleen kai ”ei-julkkis” miehetkin asunsa valitsevat omien mieltymystensä mukaan. Nainen voi kokea ”häpeää” mutta aina voi tehdä valintansa kun elämme sentään länsimaisessa kulttuurissa.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/e5272299-872c-43f5-af6e-df097a1aba90Lähi-itä ja kaapunaiset hallitsevat katukuvaa. Johtuneeko siitä että ovat lähtökohtaisesti kaikki työttöminä ja aikaa oleskella katukuvassa.
Hämmästyttävää että edelleen antavat itseään tuolla tavoin alistaa ja pakottaa pukeutumaan rumiin telttoihin.
On niillä heikolla itsetunnolla varustetut ”miehet”, kun pitää uskontoa käyttää verukkeena naisten alistamiselle ja oikeuksien polkemiselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/e5272299-872c-43f5-af6e-df097a1aba90Kaikki cowboy hatut eivät ole ”Stetsoneita”. Stetson on legendaarinen valmistaja ja heidän tuotemerkki.
Yllätyin että Iltalehti sortui käyttämään ”Stetson” -nimeä yleistäen kaikkien valmistajien cowboy hatut ”Stetsoneiksi”.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/e5272299-872c-43f5-af6e-df097a1aba90 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki cowboy hatut eivät ole ”Stetsoneita”. Stetson on legendaarinen valmistaja ja heidän tuotemerkki.
Yllätyin että Iltalehti sortui käyttämään ”Stetson” -nimeä yleistäen kaikkien valmistajien cowboy hatut ”Stetsoneiksi”.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/e5272299-872c-43f5-af6e-df097a1aba90Heh …. Sama kuin kaikkia autoja kutsuttaisiin CADILLACeiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh …. Sama kuin kaikkia autoja kutsuttaisiin CADILLACeiksi.
Eikös se olisi ennemminkin jos kaikkia hattuja olisi kutsuttu stetsoneiksi. Mikä olisi Cadillacin ylätyyppi niinkuin länkkärihattu stetsonille??!?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se olisi ennemminkin jos kaikkia hattuja olisi kutsuttu stetsoneiksi. Mikä olisi Cadillacin ylätyyppi niinkuin länkkärihattu stetsonille??!?!
Stetson on cowboyhattujen eliittiä. Cowboyhattujen Cadillac jos tätä ilmaisua käytetään vertauksena.
Cowboyhattuja valmistetaan myös Ranskassa, sekä varmaan myös Kiinassa.
En kutsuisi kiinalaisvalmisteista cowboyhatun jäljitelmää Stetsoniksi.
Kunnon Stetson on tehty majavankarvasta huovutus, ja kestää näin mutonsa säilyttäen myös vesisateessa, ja kovassa työkäytössä.
Kiinan partyhatut ja vappuhatuiksi luokiteltavat tekeleet ovat kaukana Stetsonista, vaikka saattavat olla lierihattuja molemmat.
Stetsonilla löytyy malli joka on 1000x Beaver. Hintaa hatulla on noin 1500 euroa. Mukaan tulee omistajatodistus ja paperit kenelle hattu kuuluu. Stetson ei ole yleisnimike kaikille cowboyhattujen näköisille bilekäyttöön tarkoitetuille vappuhatuille.
- Anonyymi
Asian voi kääntää toisinkin päin. Miksi pitäisi aina pyrkiä harmaaseen ja jopa värittömään kun vaateteollisuus tuo markkinoille ihania värejä ja malleja, jotka jo mukavuudellaan sopivat ihmisille hyvin. En tiedä onko kulttuurissa kokonaisuudessaan jotain häveliäisyyttä esim. värikkäiden vaatteiden käyttämiseen. Esim. keski-euroopassa ihmiset luontevasti käyttävät just sellaisia vaatteita kun itselle sopii, eivätkä mieti mitä muut niistä ajattelevat.
- Anonyymi
Tuo 70 vuotias todella hallitsee tyylinsä:
https://www.iltalehti.fi/streetstyle/a/4250a7d2-4bd5-46ba-8c13-e6acf14ff36f - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 70 vuotias todella hallitsee tyylinsä:
https://www.iltalehti.fi/streetstyle/a/4250a7d2-4bd5-46ba-8c13-e6acf14ff36fAivan ja huomaa et hän kantaa asunsa ja värinsä hyvin ja luontevasti. Eikä aina tarvitse miettiä et joku pukeutuu huomiota herättävästi muita ajatellen. Itselleni ainakin tärkeintä miltä vaatteet näyttää minun silmissäni, niitten pitää näyttää hyvältä, tuntua mukavilta ja sihen hetkeen käytettäviltä ja tuoda iloa nimenomaan itselleni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan ja huomaa et hän kantaa asunsa ja värinsä hyvin ja luontevasti. Eikä aina tarvitse miettiä et joku pukeutuu huomiota herättävästi muita ajatellen. Itselleni ainakin tärkeintä miltä vaatteet näyttää minun silmissäni, niitten pitää näyttää hyvältä, tuntua mukavilta ja sihen hetkeen käytettäviltä ja tuoda iloa nimenomaan itselleni.
"Eikä aina tarvitse miettiä et joku pukeutuu huomiota herättävästi muita ajatellen."
Totta, mutta eikö tuo päde myös toiseen suuntaan ajatelleen. Ei aina tarvitse miettiä, että joku pukeutuu huomiotaherättämätyömästi muita ajatellen. Ihminen voi ihan vain viihtyä niissä kuteissaan ja olla uhraamatta ajatustakaan muille ihmisille.
- Anonyymi
Lihava nainen ei halua lihavaa miestä, vaikka ovat samaa tasoa( aivan pohjasakkaa).
- Anonyymi
Olen ollut laiha mies joka on hulluna muodokkaisiin naisiin. Muodokkaat naiset eivät kiinnostu laihoista miehistä. Treenasin lihaksikkaaksi laihaksi mieheksi, mutta edelleenkään isokokoiset naiset eivät innostu. Vain äärilaihat naiset ovat joihin saa kontaktia.
- Anonyymi
Ei halua lihava mieskään mitään lihavaa naista välttämättä. Se on et mistä tykkää.
- Anonyymi
Tuon voi tulkita niin monin eri tavoin. Ainakaan täällä pk-seudulla eivät ihmiset kulje mitenkään yhtenäisissä univormuissa, että miten ihmisen pitää pukeutua, jotta hän tuolla oikein erikseen erottuu? Minusta ihmisen pitää näyttää omalta itseltään, siltä minkä itse omaksi itsekseen kokee, eikä sulautua tai erottua pelkän sulautumisen tai erottumisen vuoksi.
Minulla ei ole mitään tarvetta erottua joukosta sen erityisemmin. Mielelläni siis hukun massaan, koen huomion jopa hieman kiusaannuttavana.
Mies saa puolestani pukeutua miten haluaa, mutta tähän mennessä kaikki miehet, joiden kanssa olen ollut suhteessa, ovat olleet pukeutumiseltaan tyyliä sporttinen/valkokaulus. En ole mitenkään tietoisesti valinnut juuri tuon tyylin miehiä, mutta en ole ollut suhteissa ulkoisesti erityisen poikkeavan miehen kanssa. Kai sekin jostain kertoo. En liene kovin kiinnostava poikkeavaa tyyliä edustavien miesten silmissä.- Anonyymi
Eipähän ne mua katsele kun sitä miestä. Eli jos hänen itsetunto kestää niin miksi ei minunkin.
- Anonyymi
Ihan riippuu mistä roikkuu. Siis jos mies pukeutuu vaikka niin kuin se nyt uutisiin päässyt yksilö, joka herätti paheksuntaa oleilemalla julkisella paikalla minihameessa ilman kalsareita sukukalleudet kaiken kansan nähtävillä, niin juu, en kehtaisi. Tai niin, jos tuo meneekin kategoriaan "sirkuspelle pukeutuminen", mutta sittenhän naiset pukeutuvat ihan yleisesti kuin sirkuspellet...
- Anonyymi
Jos mies pukeutuisi toisen kansanryhmän vaatteisiin, näyttäisikö esim. valkolainen mustalaisen vaatteissa sirkuspelleltä?
Entäpä jos selkeästi eurooppalainen pukisi päälleen etnisesti toisen kansanryhmän asusteita, esim Peru-Inka takkeja ym. Olisiko sirkuspellejä vai hulluja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies pukeutuisi toisen kansanryhmän vaatteisiin, näyttäisikö esim. valkolainen mustalaisen vaatteissa sirkuspelleltä?
Entäpä jos selkeästi eurooppalainen pukisi päälleen etnisesti toisen kansanryhmän asusteita, esim Peru-Inka takkeja ym. Olisiko sirkuspellejä vai hulluja?Hatut luovat koko asun. Minulla oli 1980 luvulla Peru Inka kaupasta ostettu miesten lierihattu.
Mustalaiset tervehtivät vastaantulleessa kauppakeskusten käytävillä.
Nuorempana minulla oli sellainen grunge-tyyli. Nykyään en jaksa panostaa vaan käytän kollareita ja T-paitaa. Sellainen pierutyyli siis.
- Anonyymi
Hintahtava olemus
- Anonyymi
Jos hiluja ja helyjä on enemmän kuin joulukuusessa, niin on se jo vähän liikaa
- Anonyymi
Häpeämisen sijaan ehkä se huomionhakuisuus häiritsisi enemmän toisessa. Voisi olla mulle vaikeaa olla yhdistämättä sitä huomionhakuisuuteen vaikka sitä selittäisikin miten päin. Olettaen siis, että kyse on esim jostain epäkäytännöllisestä ja tarpeettomasta asusteesta eikä pelkästään värikkäistä vaatteista
- Anonyymi
Taidan olla taas niin epäsovinnaisen sovinnainen.
Minusta vaatteet, hiukset, helyt jne. onn jokaisen omaa persoonallisuutta.
Puhdas jos on, niin mitä väliä. Parta saa olla muotoiltu ja hiukset leikatut, jos niitä on.
Siis yleisilme: siisti.
Tietenkin on olemassa tilaisuuksia, mihin mennään jonkin koodin mukaan, silloin eri.
Vilma - Anonyymi
Tottakai kehtaan, jos erottuva tyyli on tyylikästä.
- SHeena - Anonyymi
Vaatetuksella yleensä korostetaan niitä oman kehon hyviä puolia? Ainakin omasta mielestä hyviä puolia.
Mjoo, itse käytän kesäisin usein "akan hakkaajan" paitaa. Saan joskus siitä kommentteja, en vain välitä kateellisten panettelusta.
Ensin kun miettii mistä moinen palaute tulee, aahaa...vai niin.
AV- Anonyymi
Onko pitkätkin kainalokarvat?
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko pitkätkin kainalokarvat?
xLinerMelkein yhtä pitkät mitä sinun häpykarvasi ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein yhtä pitkät mitä sinun häpykarvasi ovat.
En kulje jalkoväli paljaana. Toivottavasti hurautat turkkisi epilaattorilla sinäkin.
xLiner
- Anonyymi
Kyllä minun itsetuntoni kestäisi sitä, että mies erottuisi muista, kunhan erottuisi parempaan päin. Ei siis mitään ituhippikuteita ja sotkuista tukkaa, vaan selkeästi tyylikkäämpi pukeutuminen kuin muilla miehillä.
Oma mieheni ei kuitenkaan halua erottua muista.
Minä sen sijaan haluan erottua muista, koska olen huomionkipeä. Pidän siitä, että minua käännytään katsomaan vaikkapa ihan ruokakaupassa. ☺️ Erottautuminen täytyy mielestäni aina tehdä ylipukeutumisella, ei alipukeutumisella. Ja kun haluaa erottautua meikillä, sen täytyy olla taidokkaasti tehty.
🦄- Anonyymi
Mjaa, mikähän siinä on että yleensä herätän huomiota alipukeutuneena, ja kun vaatteita on päällä riittävästi, tuntuu etten ole enää mitään:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa, mikähän siinä on että yleensä herätän huomiota alipukeutuneena, ja kun vaatteita on päällä riittävästi, tuntuu etten ole enää mitään:)
AVKaikenlainen huomio ei ole tavoittelemisen arvoista.
🦄
- Anonyymi
Millainen on erottuva pukeutuminen joka vaatii kanssakulkijalta kehtaamista, olematta pellepukeutumista? Saiskos jonkun esimerkkikuvan? Oletan ettei nyt tarkoitettu eri ryhmien massapukeutumista (housut roikkuu peppulinjan alapuolella, tilanteeseen sopimaton pukeutuminen (Uuvatti), peseytymättömät päihdeongelmaiset...)
xLiner- Anonyymi
Nuoriso kuvittelee jokainen olevansa "erilainen", kun housut roikkuvat peppulinjan alapuolella jne.
Nämä eivät ole tajunneet että ovat kaikki "erilaisia" SAMALLA TAVALLA!!
- Anonyymi
Kaksi jalkaa ja kättä on tallella
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2195016- 1912705
- 671582
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss521480Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91292Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?991268- 1321247
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1551185Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091184- 821163