Liittojen jäsenmaksun osittainen verovähennysoikeus pois!

Anonyymi-ap

Ammattiliittojen jäsenmaksun osittainen verovähennysoikeus pois. Se tuo valtion kassaan 200 miljoonaa euroa. Vain noin 50% kuuluu liittoon. Verovähennys on epäoikeudenmukainen, puolet työntekijöistä ja eläkeläiset joutuu sponsoroimaan liittoja, vaikka ei haluaisi. Verovähennysoikeus on perustuslain vastainen.

SAK ei osaa muuta kuin lakkoilla, kiristää ja uhkailla. Neuvottelukyky on kuopassa. Kuka sellaiseen lähtee mukaan? Paikallinen sopiminen ja YTK ovat tulevaisuutta. Yritykset pitävät huolta työtekijöistä, jos niiden annetaan niin tehdä.

Viime talven poliittiset lakot olivat pohjanoteeraus. SAK kieltäytyi osallistumasta lakien valmisteluun. Lähti sen sijaan uhkailemaan maan hallitusta ja vahingoittamaan yrityksiä. Satamat kiinni kaksi viikkoa. Hei haloo! Ei sellainen peli ole mistään kotoisin.

7

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Erotkaa ihmeessä näistä SAK n alaisista liitoista, menkää YTK n työttömyyskassaan niin tulee kunnon palkankorotus. Maksatte noi 100 eukkia vuodessa, ja saatte samat edut kun näiltä SAK n isopalkkaisilta. Nyt maksatte Yhden SAKn herran vuosipalkan yli 200000 eukkia vuodessa, onko herra ansainnut palkkansa? Mielestäni ei ole.

      • Anonyymi

        Miksi ei olisi , onko kateus vai mikä pitääkö ammattiliiton pomojen palkkojen olla alempia kuin työnantajan vastaavien ja jos niin miksi?


      • Anonyymi

        Jos niin hullu olisin pitää olla kunnon tulot, ei 25€ asentaja sinne lähde.
        Kuka sitten valvoo saanko lomarahat oikein , onko tylyvapaat maksettu , onko sairas ajan palkka ok, keskitunti ansiot niin kuin pitää jne jne


    • Anonyymi

      Nyt Eloranta kuulemma järkyttyi kun työttömyysturvaa leikataan. Onhan sitä syytä järkyttyä kun itse tienaa yli 200000€ vuodessa, yli 16000€ kuukaudessa, jokaista päivää kohden yli 550€ . Paljonko saisit Eloranta jos joutuisit työttömäksi, et kehtaa sanoa.

    • Anonyymi

      Kuka hullu lähtee paikalliseen "sopimiseen" tavallinen työntekijä on silloin isännän aivoitusten varassa.
      Yritykset pitävät huolta työntekijöistä , missä höttömaailmassa tälläistä?
      Herää ja tule katsomaan työelämää kun oikeisto populisteineen on EK,n käskyläisiä niin välitason johtajilla on kissanpäivät kiusata työntekijää jos tästä ammattiliitot vielä pienenevät muuttuvat työntekijöiden oikeudet 1970 luvulle ja tehdään jossakin firmassa lauantaikin töitä, ettei ainakaan tarvi investoida työntekijöihin.
      Sak antoi jo liikaa periksi siksi meillä pohjoismaiden heikoimmat palkat ja työehtoja kiristelllään työttömyyden kurjistamisen lisäksi , kilpailukykyä höpistään KUsipää satosen sanoin mutta mitä saadaan,,
      pienyrittäjät kaatuu kun duunarin palkka menee vain asumiseen ja ruokaan, ja persut vittuilee työttömille, Marinille ja itse ovat sitä todella kusipäisintä kokoomuksen sylirakki osastoa

    • Anonyymi

      YTK mitään tulevaisuutta ole,harhainen ihminen oot.SAK on munaton kädetön ja voimaton.Tarvitaan jotain kansan voimaa,yhteistä voimaa jota pellet,kapitalistin ei hallitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe