Joinakin aikoina pörssisähköenergia on ilmaista .
Missä ovat ne tuotantolaitokset jotka voivat pitkällä aikvälillä tuottaa ilmaista energiaa?
Tuulienergian ovat tähänkin saakka maksaneet veronmaksajat korkeampina veroina.
Aurinkoenergiaa tuotetaan pienvoimaloissa joihin ovat investoineet omakotiasukkaat, se on siis ilmaista energiaa???
Tulossa oleva vetytalous maksatetaan satavarmasti yksityisillä veronmaksajilla.
Kuka maksaa ilmaisen vihreän energian tuotannon?
8
263
Vastaukset
- Anonyymi
Verovaroista maksetaan.
Sijoitusfirma ostaa myllyn heti rakennuksen jälkeen.
Soppareissa ei mainita sanaakaan purkamisesta tai uusimisesta, jätteet jää maanomistajalle.
Paras keino toistaiseksi säilöä energiaa on pumpata nestettä ylös ja antaa painovoiman tehdä töitä myöhemmin. Sekin on valitettavasti todella häviöllistä.
Viljelysmaa ja luonto häviävät, tilalle tulee "teollisuusalueita".- Anonyymi
Aurinkopanelien takaisinmaksuaika?
Kun energian hinta on alhainen verkkoonsyötetystä energiasta maksetaan pörssi hinta vähennettynä energiayhtiön preemiolla, minun tapauksessani maksan energiayhtiölle 0,5 snt
ja energiayhtio palauttaa minulle erotuksena esimerkiksi 0,5 snt, pörssihinnan ollessa 1 snt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aurinkopanelien takaisinmaksuaika?
Kun energian hinta on alhainen verkkoonsyötetystä energiasta maksetaan pörssi hinta vähennettynä energiayhtiön preemiolla, minun tapauksessani maksan energiayhtiölle 0,5 snt
ja energiayhtio palauttaa minulle erotuksena esimerkiksi 0,5 snt, pörssihinnan ollessa 1 snt.Ja maksat siirtohinnan kumpaankin suuntaan. Sen takia moni on saanut maksaa siitä, että saa tuottaa energiaa valtakunnanverkkoon.
Sään mukaan vaihtelevaa energiantuotantoa on jo niin paljon, että vain täysi tomppeli ottaa enää aurinkopaneeleja katolleen. Ylitarjonnan takia investointi ei tule koskaan maksamaan itseään takaisin.
- Anonyymi
https://www.verkkouutiset.fi/a/suomeen-suunnitellaan-90-megawatin-aurinkopuistoa/#49e7c96c
Tällä sinetöidään lopullisesti se, ettei kenenkään enää kannata hommata aurinkopaneeleja katolleen. Jos tuo toteutuu, niin sen jälkeen pientuottaja ei saa yhtään mitään tuottamastaan sähköstä.
Eikä tuo iso paneelikenttäkään tule olemaan kannattava ilman yhteiskunnan tukiaisia, mutta voi niiden avulla tehdä omistajilleen voittoa. Sähkööä myymällä ei varmasti kannata.- Anonyymi
Näin on. Kesäkaudella on jo muutenkin riittävästi ylituotantoa. Tällainen ylikapasiteetin rakentaminen sitten on vihreää. Voi hyvänen aika sentään!
- Anonyymi
Missäs kohtaa ja miltä budjetin momentilta tuo tuki maksetaan? Itse en löytänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs kohtaa ja miltä budjetin momentilta tuo tuki maksetaan? Itse en löytänyt.
En lähde sitä sinulle etsimään, mutta ei tarvitse olla kummoinen talousosaaja, että ymmärtää, että kesäaikaan sähkön hinta on nykyään niin alhainen, että jos se ei kannata yksityistaloudessa, niin ei se kannata isommassakaan mittakaavassa, vaikka paneelikentän saisi ilmaiseksi.
Jos rahaa tulee, niin sen täytyy tulla jostain muualta kuin sähkön myynnistä. Tästä on runsaasti omakohtaista kokemusta parin vuoden ajalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lähde sitä sinulle etsimään, mutta ei tarvitse olla kummoinen talousosaaja, että ymmärtää, että kesäaikaan sähkön hinta on nykyään niin alhainen, että jos se ei kannata yksityistaloudessa, niin ei se kannata isommassakaan mittakaavassa, vaikka paneelikentän saisi ilmaiseksi.
Jos rahaa tulee, niin sen täytyy tulla jostain muualta kuin sähkön myynnistä. Tästä on runsaasti omakohtaista kokemusta parin vuoden ajalta.Nyt olisi aurinkosähkön tuottajalla tilipäivä moneen kuukauteen. Aurinko paistaa, ei tuule, ja Olkiluoto on remontissa. - Harmi vain, että hinta, 50 c/kWh on korkeimmillaan vasta illalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412591Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3952090Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201832Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381714Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1191583Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151511Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211093- 731005
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915