Järeitä yksityiskohtia Suomen itärajalta

Anonyymi-ap

Järeitä yksityis­kohtia julki Suomen itärajalta – ihmisiä sijoitetaan piikkilanka-aitauksiin
Itärajan esteaitaan ja raja-asemille on tehty merkittäviä muutoksia, joilla varaudutaan jopa massiiviseen välineellistettyyn maahantuloon.

IS ON SELVITTÄNYT itärajan esteaidasta ja raja-asemista uusia järeitä yksityiskohtia, joilla Suomi varautuu välineellistetyn maahanmuuton uhkaan, jopa skenaarioon hallitsemattomista ihmismääristä. Keinoja sovellettaisiin tilanteessa, jossa poikkeuslaki on käytössä.

Tiistaina IS paljasti, että itärajan esteaidan sijaintiin on tehty kaikessa hiljaisuudessa merkittävä muutos, jonka todellisena syynä on pyrkimys kaventaa mahdollisuuksia päästä Suomen alueelle. Aidan uudella sijainnilla mahdollistetaan esimerkiksi se, että Venäjä ei pääsisi käyttämään välineellistettyä maahantuloa hyväkseen niin, että ihmisiä vyörytettäisiin rajaviivan yli Suomen rajakaistan puolelle.

Lue lisää: Itärajan aitaan tehtiin kaikessa hiljaisuudessa merkittävä muutos – syynä vakava skenaario

IS:n lähteiden mukaan kaikki aitarakenteet sijoitetaan niin kiinni rajaviivaan, että sen toisella puolella on välittömästi Venäjän puoli. Nyt aita vaikuttaa nimenomaan välineellistettyyn maahantuloon tehokkaimmin heti rajaviivasta alkaen.

Järeä pyöröovi ihmismäärien hallintaan
Yksi näkyvimmistä yksityiskohdista on esimerkiksi rajanylityspaikalle aitaan rakennettu pyöröovi, jonka läpi ihmisiä voidaan hallitusti palauttaa suoraan Venäjän puolelle. Yksi lähteistä luonnehtii, että kun palautettava henkilö laitetaan pyöröoveen, henkilö on sen kautta välittömästi Venäjän puolella. Pyöröovia voidaan sijoittaa myös esteaitaan muihin paikkoihin, joissa ne nähdään tarpeellisiksi.

Pyöröovesta laitetaan ulos yksi ihminen kerrallaan, mikä mahdollistaa sen, että minkäänlaista ihmisryntäystä ei pääse tapahtumaan.

Alla näkyvässä IS:n saamassa kuvassa näkyy pyöröovi, jonka päällä on piikkilankaa. Pyöröoven kautta ihmisiä ei oteta sisään, vaan siirretään vain takaisin Venäjän puolelle.

jatkuu
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010674055.html

3

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moktar.Gubta
      2024-09-04 16:38:12
      UUSI

      "...kestää ryntäämisen ja pysäyttää ihmisten..."
      Juu, hyvä aita se on.

      Vaan kun ei vaan näy niitä ryntääjiä tai aidan yli kiipeilijöitä. Niitä piti tulla heti lumien lähdettyä itärajalle tuhatmäärin. Ketään ei vaan näy ja ollaan jo syksyssä.

      Kolme ranskalaista on rajalla nähty, mutta ne olivat vain pällistelymatkalla raja-alueella ja käväisivät vahingossa kolme metriä Venäjän puolella.

      On kyllä kallis aita, jos sille tule lainkaan käyttöä.
      Harmittelee, Moktar. ;)
      Äänestä

      Moktar.Gubta
      2024-09-04 17:58:43
      UUSI

      - jos sille tule -> lisää itse vielä sana "ei"
      Lupasin, että en kirjoita meidän wannabe-kielipoliisista sanakaan.

      Toisaalta tällainen lupaus ei sido Iltalehteä vaan pelkästään minua.;)
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4459076c-6400-4f30-9c46-667ed491394e
      " Miehellä oli yllään minihame. Se oli niin lyhyt, ettei ohikulkijoille jäänyt mitään mielikuvituksen varaan. Mies oli nimittäin jättänyt alushousunsa kotiin."
      Äänestä
      Anonyymi
      2024-09-04 18:10:05
      UUSI

      Moktar.Gubta kirjoitti:

      - jos sille tule -> lisää itse vielä sana "ei"
      Lupasin, että en kirjoita meidän wannabe-kielipoliisista sanakaan.

      Toisaalta tällainen lupaus ei sido Iltalehteä vaan pelkästään minua.;)
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4459076c-6400-4f30-9c46-667ed491394e
      " Miehellä oli yllään minihame. Se oli niin lyhyt, ettei ohikulkijoille jäänyt mitään mielikuvituksen varaan. Mies oli nimittäin jättänyt alushousunsa kotiin."

      Sinulle sopii sanoa samoin kuin Imppa sanoi Hilpalle, toivottavasti ymmärrät totella, kaikki se on sinun omaksi parhaaksesi. :)

    • Anonyymi

      Saastaista propagandaa ja joku tyhjäpää syöttää jutut totena palstalle.
      Tätä se nyt on....natosuomi.

    • Anonyymi

      Taitaa löytyä uunitkin sieltö jo valmiina

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe