Miksi ihmisen tarvitsee opiskella useita ammatteja ja näin ollen kuluttaa valtion resursseja. Kyllä ennenkin pärjättiin yhdellä tutkinnolla tai mentiin suoraan peruskoulun jälkeen töihin.
Aikuiskoulutuksesta leikkaaminen on oikein
14
142
Vastaukset
- Anonyymi
Nytkin voitais pistää kakarat töihin
- Anonyymi
Minne töihin, missä niitä on.
Työttömyys kasvaa koko ajan.
Eilen uutisoitiin monista työpaikkojen menetyksistä.
Vero, Stora Enso, oliko Telia, vai mikä lienee ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minne töihin, missä niitä on.
Työttömyys kasvaa koko ajan.
Eilen uutisoitiin monista työpaikkojen menetyksistä.
Vero, Stora Enso, oliko Telia, vai mikä lienee ollut.No sinä tuskin edes menisit mihinkään mainitsemiin paikkoihin töihin vaikka tultaisiin sinne soffalle paikkoja tarjoamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä tuskin edes menisit mihinkään mainitsemiin paikkoihin töihin vaikka tultaisiin sinne soffalle paikkoja tarjoamaan.
Oletko arvaus keskuksen työntekijä, kun noin väärin arvaat
- Anonyymi
Oletko näitä suuria ikäluokkia. Koulusta töihin ja samassa työpaikassa loppuelämä.
Nykyään ei ole enää sitä maailmaa olemassa.
Kun jää työttömäksi, ei niin vaan saa uutta työtä.
Jos valtio haluaa että kaikki työttömät opiskelee lähihoitajaksi, siihen tarvitaan rahaa opiskelijalta.
Koko maa täynnä hoitajia.
Herää nykyaikaan aloittaja.- Anonyymi
Minä olen mainitsemaasi, en ihan suurta ikäluokkaa, ne on olleet eläkkeellä jo vuosikausia, mutta olen kuitenkin sitä luokkaa, että kakarana töihin (oli pakko). No samalla tein myös töitä, jota ei tulla eläkkeessä huomioimaan, koska eläkelaskenta alkoi 23 vuotiaasta.
No en nyt loppuelämääni saanut ex-työpaikassani olle, kun vihdoin ja viimein yt-onni osui kohdalle, olinhan jo työelämän ikäsyrjinnän ikäinen. En todellakaan jäänyt muiden taskuille loisimaan vaan aloitin aktiivisen työn haua, toki olin te:n asiakas, mutta sieltä ilmoitettiin suoraan "ei kukaan noin vanhaa palkkaa". Mitäpä minä? Kokeneena netin käyttäjänä etsin avoimia työpaikkoja ja lähetin muutaman sata työpaikkahakemusta, suorastaan tehtailin niitä. Yllätys oli melkoinen, kun vastauksia tuli alle viisi (5), no "valintamme ei...". muut oli hiljaa, ei mitään. Oletin, että oli avoimia feikkityöpaikkoja, jolla saatiin näkyviin, että töitä on eli silloisen hallituksen järkkäämä suuri valhe.
En minä tuohon jäänyt vaan jatkoin hakemusten tehtailua, kunnes eräänä päivänä sain soiton, että olis aika tapaamiseen seuraavana päivänä. Voi saa***a! Mihin olen hakenut, mistä tuo soitto tuli?? Enhän minä muistanut, mihin kaikkialke sitä tulikaan viestiä laitettua vaan piti kiireellä alkaa kahlaamaan läpi lähtettyjä meilejä....
Siinäpä se, löytyi ja haastatteluun menin, pääsin töihin ja vuosia on kulunut ja jatkuu edelleen. Ihan jotain muuta, kiin mitä aiemmin olin tehnyr, palkka huomattavasti huonompi, mutta sen korvaa todella mielekäs työ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen mainitsemaasi, en ihan suurta ikäluokkaa, ne on olleet eläkkeellä jo vuosikausia, mutta olen kuitenkin sitä luokkaa, että kakarana töihin (oli pakko). No samalla tein myös töitä, jota ei tulla eläkkeessä huomioimaan, koska eläkelaskenta alkoi 23 vuotiaasta.
No en nyt loppuelämääni saanut ex-työpaikassani olle, kun vihdoin ja viimein yt-onni osui kohdalle, olinhan jo työelämän ikäsyrjinnän ikäinen. En todellakaan jäänyt muiden taskuille loisimaan vaan aloitin aktiivisen työn haua, toki olin te:n asiakas, mutta sieltä ilmoitettiin suoraan "ei kukaan noin vanhaa palkkaa". Mitäpä minä? Kokeneena netin käyttäjänä etsin avoimia työpaikkoja ja lähetin muutaman sata työpaikkahakemusta, suorastaan tehtailin niitä. Yllätys oli melkoinen, kun vastauksia tuli alle viisi (5), no "valintamme ei...". muut oli hiljaa, ei mitään. Oletin, että oli avoimia feikkityöpaikkoja, jolla saatiin näkyviin, että töitä on eli silloisen hallituksen järkkäämä suuri valhe.
En minä tuohon jäänyt vaan jatkoin hakemusten tehtailua, kunnes eräänä päivänä sain soiton, että olis aika tapaamiseen seuraavana päivänä. Voi saa***a! Mihin olen hakenut, mistä tuo soitto tuli?? Enhän minä muistanut, mihin kaikkialke sitä tulikaan viestiä laitettua vaan piti kiireellä alkaa kahlaamaan läpi lähtettyjä meilejä....
Siinäpä se, löytyi ja haastatteluun menin, pääsin töihin ja vuosia on kulunut ja jatkuu edelleen. Ihan jotain muuta, kiin mitä aiemmin olin tehnyr, palkka huomattavasti huonompi, mutta sen korvaa todella mielekäs työ.Sitten jeräsky
- Anonyymi
Hyvä kommentti. Ketjun aloittaja vanhana ihmisenä elää menneessä maailmassa.
- Anonyymi
Kaikki leikkaukset ovat oikein ja lisää tarvitaan. Suomi on taloudellisessa konkurssissa kohta Marinin hallituksen takia. Velkaa tuli Marinilla 40 miljardia ja korkomenot nousivat.
Lopettakaa valittaminen ja avatkaa silmänne, mitä tapahtui kun äänestitte SDP+Vihr+Vas hallitukseen 2019.- Anonyymi
Viime hallituskaudella oppositiossa olleet porvaripuolueet kannattivat eduskunnassa valtion lisävelanottoa ja kokoomus vaati jopa enemmän velkaa valtiolle yritystukia varten. Kokoomus Orpon porvarihallitus jatkaa velanottoa valtiolle.
- Anonyymi
Voi pyhä yksinkertaisuus, miten typerä aloitus.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Moni jamppa katuu aikuisena sitä, että ei hankkinut ammattia ja joutui pizzalöhetiksi pienellä palkalla. Sitten haluaa mennä kouluun hankkimaan hyväpalkkaisen ammatin esim. LVI alalta. On väärin leikata aikuiskoulutuksesta. Se mahdollistaa monen työpaikan.- Anonyymi
Näinpä.
- Anonyymi
Yksilön kannalta tietysti olisi kiva mutta kun yksilöitä miljoonia niin onhan se turhan kallista kouluttaa aikuista alalle jossa jo ennestään paljon työttömiä.
Nythän ihmiset menee ennemmin aikuiskoulutukseen ja kukaan ei halua tehdä pienipalkkaisia paskatöitä.
Huutava työvoimapula paskatöihin kun ihmiset hakeutuu ennemmin aikuiskoulutukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksilön kannalta tietysti olisi kiva mutta kun yksilöitä miljoonia niin onhan se turhan kallista kouluttaa aikuista alalle jossa jo ennestään paljon työttömiä.
Nythän ihmiset menee ennemmin aikuiskoulutukseen ja kukaan ei halua tehdä pienipalkkaisia paskatöitä.
Huutava työvoimapula paskatöihin kun ihmiset hakeutuu ennemmin aikuiskoulutukseen.Valtion pitäisi tukea ihmisiä tuossa jos ne ottaa pienipalkkaisia paskatöitä vastaan. Joku työtuki 1000 - 3000 euroo kuussa esimerkiksi. Näin raha ei ainakaan olisi este pienipalkkaisten paskatöiden tekemiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422997Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262859Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342826Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4392531Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1521848Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51231- 741139
- 291106