Aikuiskoulutuksesta leikkaaminen on oikein

Anonyymi-ap

Miksi ihmisen tarvitsee opiskella useita ammatteja ja näin ollen kuluttaa valtion resursseja. Kyllä ennenkin pärjättiin yhdellä tutkinnolla tai mentiin suoraan peruskoulun jälkeen töihin.

14

128

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nytkin voitais pistää kakarat töihin

• Anonyymi

Minne töihin, missä niitä on.
        Työttömyys kasvaa koko ajan.
        Eilen uutisoitiin monista työpaikkojen menetyksistä.
        Vero, Stora Enso, oliko Telia, vai mikä lienee ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minne töihin, missä niitä on.
        Työttömyys kasvaa koko ajan.
        Eilen uutisoitiin monista työpaikkojen menetyksistä.
        Vero, Stora Enso, oliko Telia, vai mikä lienee ollut.

No sinä tuskin edes menisit mihinkään mainitsemiin paikkoihin töihin vaikka tultaisiin sinne soffalle paikkoja tarjoamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä tuskin edes menisit mihinkään mainitsemiin paikkoihin töihin vaikka tultaisiin sinne soffalle paikkoja tarjoamaan.

Oletko arvaus keskuksen työntekijä, kun noin väärin arvaat

• Anonyymi

Oletko näitä suuria ikäluokkia. Koulusta töihin ja samassa työpaikassa loppuelämä.
      Nykyään ei ole enää sitä maailmaa olemassa.
      Kun jää työttömäksi, ei niin vaan saa uutta työtä.
      Jos valtio haluaa että kaikki työttömät opiskelee lähihoitajaksi, siihen tarvitaan rahaa opiskelijalta.
      Koko maa täynnä hoitajia.
      Herää nykyaikaan aloittaja.

• Anonyymi

Minä olen mainitsemaasi, en ihan suurta ikäluokkaa, ne on olleet eläkkeellä jo vuosikausia, mutta olen kuitenkin sitä luokkaa, että kakarana töihin (oli pakko). No samalla tein myös töitä, jota ei tulla eläkkeessä huomioimaan, koska eläkelaskenta alkoi 23 vuotiaasta.
        No en nyt loppuelämääni saanut ex-työpaikassani olle, kun vihdoin ja viimein yt-onni osui kohdalle, olinhan jo työelämän ikäsyrjinnän ikäinen. En todellakaan jäänyt muiden taskuille loisimaan vaan aloitin aktiivisen työn haua, toki olin te:n asiakas, mutta sieltä ilmoitettiin suoraan "ei kukaan noin vanhaa palkkaa". Mitäpä minä? Kokeneena netin käyttäjänä etsin avoimia työpaikkoja ja lähetin muutaman sata työpaikkahakemusta, suorastaan tehtailin niitä. Yllätys oli melkoinen, kun vastauksia tuli alle viisi (5), no "valintamme ei...". muut oli hiljaa, ei mitään. Oletin, että oli avoimia feikkityöpaikkoja, jolla saatiin näkyviin, että töitä on eli silloisen hallituksen järkkäämä suuri valhe.
        En minä tuohon jäänyt vaan jatkoin hakemusten tehtailua, kunnes eräänä päivänä sain soiton, että olis aika tapaamiseen seuraavana päivänä. Voi saa***a! Mihin olen hakenut, mistä tuo soitto tuli?? Enhän minä muistanut, mihin kaikkialke sitä tulikaan viestiä laitettua vaan piti kiireellä alkaa kahlaamaan läpi lähtettyjä meilejä....
        Siinäpä se, löytyi ja haastatteluun menin, pääsin töihin ja vuosia on kulunut ja jatkuu edelleen. Ihan jotain muuta, kiin mitä aiemmin olin tehnyr, palkka huomattavasti huonompi, mutta sen korvaa todella mielekäs työ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen mainitsemaasi, en ihan suurta ikäluokkaa, ne on olleet eläkkeellä jo vuosikausia, mutta olen kuitenkin sitä luokkaa, että kakarana töihin (oli pakko). No samalla tein myös töitä, jota ei tulla eläkkeessä huomioimaan, koska eläkelaskenta alkoi 23 vuotiaasta.
        No en nyt loppuelämääni saanut ex-työpaikassani olle, kun vihdoin ja viimein yt-onni osui kohdalle, olinhan jo työelämän ikäsyrjinnän ikäinen. En todellakaan jäänyt muiden taskuille loisimaan vaan aloitin aktiivisen työn haua, toki olin te:n asiakas, mutta sieltä ilmoitettiin suoraan "ei kukaan noin vanhaa palkkaa". Mitäpä minä? Kokeneena netin käyttäjänä etsin avoimia työpaikkoja ja lähetin muutaman sata työpaikkahakemusta, suorastaan tehtailin niitä. Yllätys oli melkoinen, kun vastauksia tuli alle viisi (5), no "valintamme ei...". muut oli hiljaa, ei mitään. Oletin, että oli avoimia feikkityöpaikkoja, jolla saatiin näkyviin, että töitä on eli silloisen hallituksen järkkäämä suuri valhe.
        En minä tuohon jäänyt vaan jatkoin hakemusten tehtailua, kunnes eräänä päivänä sain soiton, että olis aika tapaamiseen seuraavana päivänä. Voi saa***a! Mihin olen hakenut, mistä tuo soitto tuli?? Enhän minä muistanut, mihin kaikkialke sitä tulikaan viestiä laitettua vaan piti kiireellä alkaa kahlaamaan läpi lähtettyjä meilejä....
        Siinäpä se, löytyi ja haastatteluun menin, pääsin töihin ja vuosia on kulunut ja jatkuu edelleen. Ihan jotain muuta, kiin mitä aiemmin olin tehnyr, palkka huomattavasti huonompi, mutta sen korvaa todella mielekäs työ.

Sitten jeräsky

• Anonyymi

Hyvä kommentti. Ketjun aloittaja vanhana ihmisenä elää menneessä maailmassa.

• Anonyymi

Kaikki leikkaukset ovat oikein ja lisää tarvitaan. Suomi on taloudellisessa konkurssissa kohta Marinin hallituksen takia. Velkaa tuli Marinilla 40 miljardia ja korkomenot nousivat.

Lopettakaa valittaminen ja avatkaa silmänne, mitä tapahtui kun äänestitte SDP+Vihr+Vas hallitukseen 2019.

• Anonyymi

Viime hallituskaudella oppositiossa olleet porvaripuolueet kannattivat eduskunnassa valtion lisävelanottoa ja kokoomus vaati jopa enemmän velkaa valtiolle yritystukia varten. Kokoomus Orpon porvarihallitus jatkaa velanottoa valtiolle.

• Anonyymi

Voi pyhä yksinkertaisuus, miten typerä aloitus.
      Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Moni jamppa katuu aikuisena sitä, että ei hankkinut ammattia ja joutui pizzalöhetiksi pienellä palkalla. Sitten haluaa mennä kouluun hankkimaan hyväpalkkaisen ammatin esim. LVI alalta. On väärin leikata aikuiskoulutuksesta. Se mahdollistaa monen työpaikan.

• Anonyymi

Näinpä.

• Anonyymi

Yksilön kannalta tietysti olisi kiva mutta kun yksilöitä miljoonia niin onhan se turhan kallista kouluttaa aikuista alalle jossa jo ennestään paljon työttömiä.
        Nythän ihmiset menee ennemmin aikuiskoulutukseen ja kukaan ei halua tehdä pienipalkkaisia paskatöitä.
        Huutava työvoimapula paskatöihin kun ihmiset hakeutuu ennemmin aikuiskoulutukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksilön kannalta tietysti olisi kiva mutta kun yksilöitä miljoonia niin onhan se turhan kallista kouluttaa aikuista alalle jossa jo ennestään paljon työttömiä.
        Nythän ihmiset menee ennemmin aikuiskoulutukseen ja kukaan ei halua tehdä pienipalkkaisia paskatöitä.
        Huutava työvoimapula paskatöihin kun ihmiset hakeutuu ennemmin aikuiskoulutukseen.

Valtion pitäisi tukea ihmisiä tuossa jos ne ottaa pienipalkkaisia paskatöitä vastaan. Joku työtuki 1000 - 3000 euroo kuussa esimerkiksi. Näin raha ei ainakaan olisi este pienipalkkaisten paskatöiden tekemiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      179
      2339
    2. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      18
      2016
    3. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      86
      1366
    4. Kuinka moni on oikeasti valmistautunut ydinsotaan henkisesti?

Ihmisten pitäisi tässä vaiheessa ymmärtää ja olla henkisesti jo varautunut ydinsotaan eikä naiivina kuvitella, ettei sit
      Maailman menoa
      289
      1161
    5. Sofialle maistui sunnuntaina usempikin lasillinen valkoviiniä, mutta mies vaikutti olevan kuivin sui

Kämpissä on kiva kitata viiniä, tulevalle sulholle taas ei maistunut, ehkä tulossa järkiinsä ja lähtemässä lipettiin....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1109
    6. Näkisimmekö jossain?

Katson kasvojasi, kuinka silittäisin poskeasi ja kuiskaisin miten paljon sinusta välitän. Kuuntelen ääntäsi ja vitsailua
      Ikävä
      72
      1043
    7. Lauantai aaumua

Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      149
      1021
    8. Kenraali on syytön

Vaasan hovioikeus kumosi kenraalin perättömät raiskaussyytteet. Kenraalin elämä vedettiin silti viemäristä alas. Kenraa
      Lappajärvi
      62
      1014
    9. Miksi rakastuit

Juuri häneen???
      Ikävä
      45
      1006
    10. Millaisena ihmisenä pidät häntä?

Uskotko, että teillä olisi paljon yhteistä?
      Ikävä
      61
      845
    Aihe