Jeesus on Isä

Anonyymi-ap

Jesajan kirjan profetiassa sanotaan yhden käännöksen mukaan, että syntyvän messias-kuninkaan ja pojan nimi olisi "iankaikkinen isä": oikeampi käännös on "iankaikkisuuden isä".

Helluntailaiset uskovat, että Jeesus on Isä. He eivät siis tunnusta kolminaisuusoppia ja joutuvat sen vuoksi helvettiin. Athanasioksen uskontunnustuksen mukaan.

Jumalan kolmea persoonaa ei saa sekoittaa toisiinsa. Helluntailaiset ovat sekoittaneet Isän ja Pojan keskenään sanoessaan Jeesuksen olevan Isä.

Tehkää parannus!

14

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntailaiset uskovat myös, että Jeesus ei ole ihminen: hän on Jumala ihmisen ruumiissa. He joutuvat tämänkin harhaopin vuoksi helvettiin.

• Anonyymi

Pyhä Henki ei myöskään ole mikään voimahenki joka antaa uskonkokemuksia.

• Anonyymi

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi

Athanasios on luterilaisen jumala, haaheehehe heeheh

• Anonyymi

Jesajan kirjan profetiassa sanotaan yhden käännöksen mukaan, että syntyvän messias-kuninkaan ja pojan nimi olisi iankaikkinen isä: oikeampi käännös on iankaikkisuuden isä.

Ei-helluntailainen kommentti:

Jos pitäisi paikkansa väitteesi/ajatuksesi, että ensimmäinen käännösvaihtoehto oli väärä, niin sitten tuo jälkimmäinen olisi vielä väärempi, sinun ajatuksesi mukaan. - Ei minun, koska luominen on mielestäni emanaatioita. Jossain mielessä Jumala on synnyttänyt iankaikkisuuden, jos kerran synnytti Jeesuksen, enkä tällä tarkoita että Jumala olisi Maria tai nainen. Synnytti iankaikkisuuden siinäkin, että pelastus on valmistettu uskoville.

• Anonyymi

Iankaikkisuuden isä viittaa ylösnousemukseen. Paavalin mukaan kukaan ei eläisi ikuisesti ellei Jeesus esikoisena olisi herännyt kuolleista. 2. Kor. 15:12-28

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iankaikkisuuden isä viittaa ylösnousemukseen. Paavalin mukaan kukaan ei eläisi ikuisesti ellei Jeesus esikoisena olisi herännyt kuolleista. 2. Kor. 15:12-28

Ei-helluntailainen:

Tuota kohtaa olen ymmärtänyt toisinpäin. Juutalaisissa oli saddukeuksia, jotka eivät uskoneet (kenenkään) ylösnousemukseen. Eli että Jeesus ei olisi voinut ylösnousta, jos he olisivat olleet oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei-helluntailainen:

Tuota kohtaa olen ymmärtänyt toisinpäin. Juutalaisissa oli saddukeuksia, jotka eivät uskoneet (kenenkään) ylösnousemukseen. Eli että Jeesus ei olisi voinut ylösnousta, jos he olisivat olleet oikeassa.

Jeesus on noussut ylös vanhurskauttamisen tähden. Jos ei olisi, niin kukaan ei heräisi kuolleista. Toisaalta mitä vahinkoa sillä olisi sille, joka luulee ihmisen elävän henkenä ikuisesti? Tätähän Paavali ei opettanut.

• Anonyymi

"pojan nimi olisi iankaikkinen isä: oikeampi käännös on iankaikkisuuden isä."

Mihin tämä perustuu? Juutalaiset myös kääntävät Ikuinen Isä.

Lause haluaa kertoa, että Jumalan Poika on Ikuinen ja Isä. Sen taki Jeesus sanoi, että joka on nähnyt hänet, on nähnyt Isän.

Joh 14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
        9 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan.

• Anonyymi

Pilkut paikoilleen, niin voi nähdä seitsemän nimeä: lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen, neuvonantaja, Väkevä, Jumala, Iankaikkinen, isä, Rauhanruhtinas.

• Anonyymi

Sinä jäsennät tämän lauseen vähän samalla tavalla, mitä teki Martti Luther omassa käännöksessään.

Jes 9:5 Denn uns ist ein Kind geboren, ein Sohn ist uns gegeben, welches Herrschaft ist auf seiner Schulter; und er heitit Wunderbar, Rat, Kraft, Held, Ewig-Vater, Friedefurst,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä jäsennät tämän lauseen vähän samalla tavalla, mitä teki Martti Luther omassa käännöksessään.

Jes 9:5 Denn uns ist ein Kind geboren, ein Sohn ist uns gegeben, welches Herrschaft ist auf seiner Schulter; und er heitit Wunderbar, Rat, Kraft, Held, Ewig-Vater, Friedefurst,

Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt. Väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
        Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
        Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
        Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän. Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin. Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.
        Luther oli uskosta osaton väärä profeetta. Jeesus itse opetti: Heidän hedelmistään tunnette väärät profeetat. Lutherin hedelmät ovat kauhistuttavia, kymmeniä miljoonia kuolleita, vainoa ja maanpakoa ja nälkää ja kurjuutta.

• Anonyymi

Johanneksen Evankeliumi:

1:1 Alussa oli Sana (Jeesus). Sana (Jeesus) oli Jumalan luona, ja Sana (Jeesus) oli Jumala.
      1:2 Jo alussa Sana (Jeesus) oli Jumalan luona.
      1:3 Kaikki syntyi Sanan (Jeesus) voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen:

Olen ajatellut kolminaisuuden persoonia, että kuin hologrammi: eri suunnista näkyy eri maisema, tai kuin näyttöruutu, joka yhdestä suunnasta näyttää pimeältä, toisesta suunnasta kirkkaalta ja kuvalliselta.

Ennen kuin joku alkaisi rääkyä, että saarnaat taas isän perkeleeksi ja pimeydeksi, Jeesuksen armoksi ihmisille, niin huomauttaisin, eihän tässä ole mitään ristiriitaa Raamatun mukaan, vaan monet kohdat aukeavat täysin loogisiksi. Jumala tekeytyy valkeuden enkeliksi, ja se hullutus on ihmisiä väkevämpi ja viisaampi. En minä ole kehottamassa perkeleitä palvomaan.

Psalmit:
        139:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut.
        139:2 Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        139:3 Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        139:4 Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
        139:5 Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
        139:6 Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
        139:7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        139:8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
        139:9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
        139:10 sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
        139:11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
        139:12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2856
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2489
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2313
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe