Eli asiat etenee kuten luonnonlait määrää.
Ihminen kun on perimänsä ja kokemustensa summa. Ne määrää, mitä me ajattelemme ja mitä me "päätämme".
On meillä kuitenkin vapaan tahdon illuusio, joten voimme aina kuvitella, että pystyisimme vaikuttamaan asioihin, ainakin omiin valintoihimme.
Kuten, että uskommeko jumalaan, politiikkaan tai arvoihin.
Muta emme me pysty.
Herättääkö tämä fakta mitään ajatuksia?
Olemme robotteja, koska ihmisellä ei todistetusti ole vapaata tahtoa
7
95
Vastaukset
- Anonyymi
On sanottu, että 90 prossaa ihmisen päätöksistä on alitajunnan määräämiä eli siis täysin tiedostamattomia. Kone vain tuottaa kaiken minkä elämässäsi teet.
- Anonyymi
Liha vie mukanaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liha vie mukanaan
Liha vie mukanaan joten älä vastustele
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liha vie mukanaan joten älä vastustele
Taidan alkaa kasvissyöjäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan alkaa kasvissyöjäksi.
Liha syö kasvit
- Anonyymi
Alitajunta, joka koostuu kokemuksista ja perimätä tekee päätökset sen matsun pojalta, jota sinne on kertynyt.
Evoluution aikaansaama mekanismi, mutta mitään irtiottoa tuosta ei ole toditettu.
Päinvastaista eli alitajunnan etukäteistä ohjausta sen sijaan on ja paljon.
Mutta tietoisuutemme tulkitsee päätökset jälkikäteen niin, että hei, näinhän minä tämän ajattelinkin.
ps meillä ei ole mitään yhteyttä alitajuntaamme, joka (robotti) ne päätökset tekee
- Anonyymi
Vangilla/orjalla ei ole
vapaa tahto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412655Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4092170Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212026Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381734Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau161732Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1341662Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211143Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01122- 741029
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925