Vladimir Kara-Murza: Venäläiset vastustavat sotaa, miksi he kuitenkin sotivat?

Anonyymi-ap

HILJATTAIN vankilasta vapautuneen venäläisen oppositiopoliitikko Vladimir Kara-Murzan mukaan on tärkeää tiedostaa, ettei Venäjä ole yhtä kuin Putinin hallinto, vaan monet maan kansalaiset vastustavat Ukrainan sotaa ja johtajaansa.

Helsingissä yhdessä Aleksei Navalnyin lesken Julija Navalnajan kanssa vieraileva Kara-Murza puhui asiasta perjantaina pitämässään tiedotustilaisuudessa.

– Venäjä ei ole rajoittunut ainoastaan tehtyihin murhiin ja Putinin aggressiiviseen, rikolliseen tapaan hallita. Kremlin propaganda pyrkii siihen, että te kaikki uskoisitte, ettei Venäjää ole olemassa ilman Putinia, että kaikki venäläiset tukevat häntä ja sotaa, ja että kaikki venäläiset ovat tämän Euroopassa kahden ja puolen vuoden ajan valloillaan olleen aggression takana, hän sanoi.

– Se ei ole totta. Venäjällä on paljon ihmisiä, jotka vastustavat tätä sotaa ja Putinin itsehallintoa, ja jotka näkevät Venäjällä hyvin erilaisen tulevaisuuden. On monia venäläisiä, jotka haluavat Venäjän olevan moderni, demokraattinen eurooppalainen valtio.

Kara-Murzan mukaan Putinia ja meneillään olevaa sotaa vastustavat uskovat vakaasti siihen, että Venäjän tulevaisuus on nykyistä valoisampi.

Kara-Murza ja Navalnaja viipyvät Helsingissä kaksi päivää. Perjantaina he tapasivat muun muassa tasavallan presidentti Alexander Stubbin ja pääministeri Petteri Orpon (kok). Myöhemmin heidän on määrä tavata ulkoministeri Elina Valtonen (kok), eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho ja presidentti Sauli Niinistö.

Navalnaja ja Kara-Murza vierailivat perjantaina eduskunnassa seuraamassa täysistuntoa. Kansanedustajat tervehtivät heitä aplodeilla, kun he saapuivat lehterille.

43

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta kai tervehtivät ilolla kun saivat vieraakseen kansanedustajiemme ajamaa Venäjän hävittämistavoitetta ajaneet asiamiehensä vierailulle.

      • Anonyymi

        Totuus, jonka Vladimir Kara- Murza sanoo on, että siltikin, vaikka kevyin rangaistus olla eri mieltä asioista Kremlin kanssa johtaa vankeuteen, vaikka puhuisi totta ja pahin voisi johtaa kuolemaan niin kuin kävi Navalnyille. Silti he Venäläiset uskaltavat haastaa Kremliä (oppositio). Sellainen vaatii rohkeutta, kun sellit on pieniä ja palvelu ala-arvoista vankiloissa Venäjällä. Suomen vankila olot olisivat luxusta heille.


    • Anonyymi

      Venäläinen on venäläinen ja aina muiden alistaja. Näihin juttuihin ei pidä uskoa sillä tälläkin pyritään luomaan luottamusta venäjään jotta lakkaisimme olemasta varovaisia.

      • Anonyymi

        Venäläiset haisee ja venäläinen haisee ja venäjällä


    • Anonyymi

      Ovatko kansanedustajamme ajamassa Venäjää perikatoon?

      Kiitos tiltu tiedosta!

      HIENOA!! LOISTAVAA!!

    • Anonyymi

      Vain harva yksilö selviää Venäjän rangaistuslaitoksista edes suurin piirtein elossa saati terveinä kun siellä on rikos sanoa että hyökkäys Ukrainaan oli karmea virhe.

      Oli tarkoitus, että Moskovassa juhlitaan Vappuna 2022 isänmaallisen taistelun jälkeen voittoa Ukrainasta. Sota eiole mennyt niinkuin oli suunniteltu.
      Pitkittynyt sota kuluttaa ja nöyryyttää lähes 170 miljoonaista Venäjän kansakuntaa.

      Presidentti Putin on määrätty vangittavaksi Nato-alueella.

    • Anonyymi

      "Vladimir Kara-Murza: Venäläiset vastustavat sotaa, miksi he kuitenkin sotivat?"

      Istanbulissa neuvoteltiin rauhansopimus 2022, jonka sekä Venäjä että Ukraina olivat valmiit allekirjoittamaan.
      Sitten saapui Boris Johnson paikalle Bidenin valtuuttamana ja taivutteli aselupauksilla Ukrainan luopumaan rauhansopimuksen allekirjoittamisesta.
      Tämä siitä syystä, että jenkkien ja brittien tavoitteeksi oli asetettu strategisen tappion aiheuttaminen Venäjälle sotaa jatkamalla.

      • Valehtelet tiltu. Sinäkin tiedät, että valmiiksi neuvotellun sopimuksen torppasi itse Putin Kalsarimyrkyttäjä lisäämällä siihen naurettavan lisävaatimuksensa. Mutta hyvä niin, koska Venäjä olisi joka tapauksessa pettänyt sen. Ja on pelkästään hyvä, että Venäjälle aiheutetaan strateginen tappio, koska Venäjän strategia on sotavoimillaan yrittää ryöstää ja alistaa naapurimaitaan.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Valehtelet tiltu. Sinäkin tiedät, että valmiiksi neuvotellun sopimuksen torppasi itse Putin Kalsarimyrkyttäjä lisäämällä siihen naurettavan lisävaatimuksensa. Mutta hyvä niin, koska Venäjä olisi joka tapauksessa pettänyt sen. Ja on pelkästään hyvä, että Venäjälle aiheutetaan strateginen tappio, koska Venäjän strategia on sotavoimillaan yrittää ryöstää ja alistaa naapurimaitaan.

        Sivarin sota strategiat ovat viisaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivarin sota strategiat ovat viisaita.

        Minulla vain ei ole sotastrategiaa lainkaan. Harmittaako sinua, että Venäjän sotastrategiasta puhutaan?


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Minulla vain ei ole sotastrategiaa lainkaan. Harmittaako sinua, että Venäjän sotastrategiasta puhutaan?

        Ei vaan huvittaa , kun aseista kieltäytynyt sivari höpöttää aiheesta , josta ei ymmärrä mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan huvittaa , kun aseista kieltäytynyt sivari höpöttää aiheesta , josta ei ymmärrä mitään.

        No ymmärrän selvästikin kuitenkin enemmän kuin sinä, koska minua ei ole kusetettu fasistien imperialistisen ja rikollisen sodan tukijaksi.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Minulla vain ei ole sotastrategiaa lainkaan. Harmittaako sinua, että Venäjän sotastrategiasta puhutaan?

        Sinulla on sotastrategia aivan yhtä paljon kuin venäjälläkin se mistä sinä puhut.

        Kyseinen venäjän sotastrategia on sinun luomasi, niinkuin se omasikin.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Minulla vain ei ole sotastrategiaa lainkaan. Harmittaako sinua, että Venäjän sotastrategiasta puhutaan?

        Molon sotastrategia on se, että kerrotaan suomalaisille venäjän tappioista.

        Aivan kun se ketään kiinnostaisi. Eikä se edidtä edes sotaasi millään tavalla. Olet väärällä foorumilla Nato-Tiltunen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molon sotastrategia on se, että kerrotaan suomalaisille venäjän tappioista.

        Aivan kun se ketään kiinnostaisi. Eikä se edidtä edes sotaasi millään tavalla. Olet väärällä foorumilla Nato-Tiltunen.

        Mikä?? TILTU on vain TILTU!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on sotastrategia aivan yhtä paljon kuin venäjälläkin se mistä sinä puhut.

        Kyseinen venäjän sotastrategia on sinun luomasi, niinkuin se omasikin.

        Höpsis. Minä elän rauhassa NATO'maassa eikä minulla ole minkäänlaisia sotasuunnitelmia. Venäjän sotastrategia sen sijaan on ilmiselvä: sotavoimillaan ja ydinaseiden käytöllä uhkailemalla se pyrkii rikollisesti valloittamaan naapurimaitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molon sotastrategia on se, että kerrotaan suomalaisille venäjän tappioista.

        Aivan kun se ketään kiinnostaisi. Eikä se edidtä edes sotaasi millään tavalla. Olet väärällä foorumilla Nato-Tiltunen.

        Enemmän kuin Venäjän tappioista, yritän valistaa suomalaisia Venäjän fasismista, imperialismista ja rikollisuudesta.


      • Anonyymi

        😂😂😂


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Enemmän kuin Venäjän tappioista, yritän valistaa suomalaisia Venäjän fasismista, imperialismista ja rikollisuudesta.

        Sotimalla rivijantteri ei vaikuta maailman johtajien hörhöilyihin muuten kuin uhrina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sotimalla rivijantteri ei vaikuta maailman johtajien hörhöilyihin muuten kuin uhrina.

        Tässäpä oli kyse siitä, että nettipalstalla kirjoittamalla voi muuttaa ihmisten käsityksiä ja mielipiteitä.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Enemmän kuin Venäjän tappioista, yritän valistaa suomalaisia Venäjän fasismista, imperialismista ja rikollisuudesta.

        Muistaakseni joku sanoi sinua sairaanhoitajaksi, lienetkö?
        Eiköhän ole parasta, että valistat vain omiin tehtäviisi liittyvistä asioista ja jätät Venäjän asiat niitä paremmin tunteville. Ei kuitenkaan propagandisteille, kuten Hanna Smith tai Jussi Lassila, vaan ihan oikeille objektiivisille asiantuntijoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni joku sanoi sinua sairaanhoitajaksi, lienetkö?
        Eiköhän ole parasta, että valistat vain omiin tehtäviisi liittyvistä asioista ja jätät Venäjän asiat niitä paremmin tunteville. Ei kuitenkaan propagandisteille, kuten Hanna Smith tai Jussi Lassila, vaan ihan oikeille objektiivisille asiantuntijoille.

        Tiltu ei haluaisi, että Venäjän diktatuurista, sen fasismista, imperialismista, epäonnistumisista ja rikollisesta sodasta puhutaan.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tiltu ei haluaisi, että Venäjän diktatuurista, sen fasismista, imperialismista, epäonnistumisista ja rikollisesta sodasta puhutaan.

        Sinä voit puhua noista aiheista itsellesi. Muita ei sinun keksimäsi valheet kiinnosta tipan tippaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit puhua noista aiheista itsellesi. Muita ei sinun keksimäsi valheet kiinnosta tipan tippaa.

        Mitä valheita minä sinun mielestäsi olen keksinyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni joku sanoi sinua sairaanhoitajaksi, lienetkö?
        Eiköhän ole parasta, että valistat vain omiin tehtäviisi liittyvistä asioista ja jätät Venäjän asiat niitä paremmin tunteville. Ei kuitenkaan propagandisteille, kuten Hanna Smith tai Jussi Lassila, vaan ihan oikeille objektiivisille asiantuntijoille.

        Molo kehu olevansa sairaanhoitaja. Samaa valhetta kuin Molon kaikki muutkin jutut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molo kehu olevansa sairaanhoitaja. Samaa valhetta kuin Molon kaikki muutkin jutut.

        Tiltu haluaa olla väärässä aivan kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotimalla rivijantteri ei vaikuta maailman johtajien hörhöilyihin muuten kuin uhrina.

        Ei Molon tarvitse sotia. Se on aseista kieltäytyjä.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        No ymmärrän selvästikin kuitenkin enemmän kuin sinä, koska minua ei ole kusetettu fasistien imperialistisen ja rikollisen sodan tukijaksi.

        Sulle kusee kaikki silmään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Molon tarvitse sotia. Se on aseista kieltäytyjä.

        Tiltunkaan ei tarvitse sotia NATO-maan kansalaisena. NATO-maissa on rauha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulle kusee kaikki silmään.

        Ja noin kertoo imperialististen fasistien rikollista hyökkäyssotaa tukemaan kusetettu tiltunen.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tiltu haluaa olla väärässä aivan kaikessa.

        Tiltun haluista en tiedä , mutta sinun valheita tulee lueksittua ihan viihteenä.
        Esim. tuo keksimäsi valhe , että olet olevinaan sairaanhoitaja , saa naurun
        irtoamaan vilpittömästi.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ja noin kertoo imperialististen fasistien rikollista hyökkäyssotaa tukemaan kusetettu tiltunen.

        Miten päättelit kommentista tuollaista? Asiaahan tuo oli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiltun haluista en tiedä , mutta sinun valheita tulee lueksittua ihan viihteenä.
        Esim. tuo keksimäsi valhe , että olet olevinaan sairaanhoitaja , saa naurun
        irtoamaan vilpittömästi.

        Hassua, että kuvittelet, etten ole sairaanhoitaja. Onko sinulla muitakin harhoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten päättelit kommentista tuollaista? Asiaahan tuo oli.

        Eivät täällä muut kuin tiltut minua solvaa.


    • Anonyymi

      Suomalaiset vastustavat sotaa. Silti Natomieliset haluavat että sotaa vastustavat viedään vaikka väkisin sotaan.

      Miksi näin?

      • Anonyymi

        No se on se Nato-suomen velvoittava ASEVELVOLLISUUS!


    • Anonyymi

      Nato Tiltut ovat tyhmiä. MINÄ olen älykäs!

    • Anonyymi

      VENÄJÄN JUONISTA JA TAPPAMISHALUISTA EI PIRUKAAN SAA SELVÄÄ

      SUOMEAKIN OVAT KIERTÄNEET TUHONNEET TAPPANEET SATOJA VUOSIA

      NTR VASTA MUURIA ITÄRAJALLE YMMÄRETÄÄN LAITTAA NOILLE TAPPAJILLE TUHOOJILLE ESTEEKSI

    • Anonyymi

      Hei tiltuloinen, miksi venäläiset haluaa sotia ?

    • Anonyymi

      Suomalainen: Suomalaiset vastustivat Afganistanin sotaa, miksi Nato-suomalaiset kuitenkin sotivat 20 vuotta Afganistanissa?

      • Anonyymi

        Jo silloin täytyi nuolla jenkkipyllyä. Nykyisin meno vaan kiihtyy.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Venäjältä tulee Mursu Suomeen kertomaan Venäjän meiningistä.
      Suomesta menee dosentti Venäjälle kertomaan Suomen meiningistä.
      Näin toimii naapureitten yhteistyö.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe