Illat hämärtyvät. Mustissa vaatteissa liikkuvaa ei helposti huomaa pelkän valon avulla. Heijastin helpottaa huomattavasti.
Jalankulkijoiden aika kaivaa heijastimet esiin
11
469
Vastaukset
- Anonyymi
Skuuteilla ajellaan pimeänä ja pimeällä ? - MIKSI ?
- Anonyymi
Suurimmalla osalla polkupyöräilijöistä puuttuu valot. vaikka laki etuvalosta on ollut voimassa jo kymmeniä vuosia! Laki takavalosta on ollut voimassa n. 4 vuotta.
Pyöräilijät, vaikke te itse näette niin teitä ei välttämättä näe!,
Jopa jalankulkijoilla on vaikeuksia nähdä teitä "pimeitä" , vaikka olisi katuvalot. Määrätyt katvealueet ym vaikuttavat.
Sitä paitsi pyöräilijät ja skuuttaajat (rakenteellinen nopeus max 25 km/h), teidän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila eli tarkoittaa sitä, että te väistätte. Muistakaa, että päälleajo-oikeutta ei ole! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalla osalla polkupyöräilijöistä puuttuu valot. vaikka laki etuvalosta on ollut voimassa jo kymmeniä vuosia! Laki takavalosta on ollut voimassa n. 4 vuotta.
Pyöräilijät, vaikke te itse näette niin teitä ei välttämättä näe!,
Jopa jalankulkijoilla on vaikeuksia nähdä teitä "pimeitä" , vaikka olisi katuvalot. Määrätyt katvealueet ym vaikuttavat.
Sitä paitsi pyöräilijät ja skuuttaajat (rakenteellinen nopeus max 25 km/h), teidän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila eli tarkoittaa sitä, että te väistätte. Muistakaa, että päälleajo-oikeutta ei ole!Pyörän valo kannattaa suunnata siten, että voi havaita ajoissa väylälle kylvetyt nastat.
- Anonyymi
Jokainen on jalankulkija, kun kotiovesta ja pihasta lähtevät yhtään pidemmälle.
- Anonyymi
Jalankulkijat liikenteessä: turvallinen kävely
https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/jalankulkijat-liikenteessa/
- Anonyymi
Kannattaa aina olla vaatteet, joissa heijastimet valmiiksi ommeltuna. Jos ei ole, niin ompelee itse vaikka heijastinnauhaa, riittävästi, eteen ja taakse ja sivuille.
- Anonyymi
Vaatteenvalmistajat säästävät heijastimista, Heijastinliiveissä kyllä löytyy. Näitä jalankulkijat käyttivätkin ahkerasti, harmi että on jäänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaatteenvalmistajat säästävät heijastimista, Heijastinliiveissä kyllä löytyy. Näitä jalankulkijat käyttivätkin ahkerasti, harmi että on jäänyt.
Käsivarsiheijastin on sekin parempi, kuin ei mitään.
- Anonyymi
Pimeitä, ilman itsesuojeluvaistoa omaavia kävelijäitä nyt paljon liikkeellä.
- Anonyymi
Ei itsellänikään ole yleensä heijastimia, mutta silloin pitää ymmärtää olevansa välillä näkymätön, ja täytyy itse ymmärtää väistää ja olla tarkkana.
Vastuu siirtyy omien valintojen vuoksi.
- Anonyymi00012
Heijastimet pitäisi säätää pimeän aikaan pakollisiksi jalankulkijoille. Vältyttäisiin aika monelta onnettomuudelta ja läheltäpititilanteelta. Ei ole yksi, ei kaksi eikä kolmaskaan kerta kun olen meinannut ajaa jonkun saatanan kummituksen päälle vaikken todellakaan silmät kiinni ajele.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3043011Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482027- 1181794
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261719Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 651347
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781223