Illat hämärtyvät. Mustissa vaatteissa liikkuvaa ei helposti huomaa pelkän valon avulla. Heijastin helpottaa huomattavasti.
Vastaukset 11
- Anonyymi
Skuuteilla ajellaan pimeänä ja pimeällä ? - MIKSI ?
- Anonyymi
Suurimmalla osalla polkupyöräilijöistä puuttuu valot. vaikka laki etuvalosta on ollut voimassa jo kymmeniä vuosia! Laki takavalosta on ollut voimassa n. 4 vuotta.
Pyöräilijät, vaikke te itse näette niin teitä ei välttämättä näe!,
Jopa jalankulkijoilla on vaikeuksia nähdä teitä "pimeitä" , vaikka olisi katuvalot. Määrätyt katvealueet ym vaikuttavat.
Sitä paitsi pyöräilijät ja skuuttaajat (rakenteellinen nopeus max 25 km/h), teidän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila eli tarkoittaa sitä, että te väistätte. Muistakaa, että päälleajo-oikeutta ei ole! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalla osalla polkupyöräilijöistä puuttuu valot. vaikka laki etuvalosta on ollut voimassa jo kymmeniä vuosia! Laki takavalosta on ollut voimassa n. 4 vuotta.
Pyöräilijät, vaikke te itse näette niin teitä ei välttämättä näe!,
Jopa jalankulkijoilla on vaikeuksia nähdä teitä "pimeitä" , vaikka olisi katuvalot. Määrätyt katvealueet ym vaikuttavat.
Sitä paitsi pyöräilijät ja skuuttaajat (rakenteellinen nopeus max 25 km/h), teidän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila eli tarkoittaa sitä, että te väistätte. Muistakaa, että päälleajo-oikeutta ei ole!Pyörän valo kannattaa suunnata siten, että voi havaita ajoissa väylälle kylvetyt nastat.
- Anonyymi
Jokainen on jalankulkija, kun kotiovesta ja pihasta lähtevät yhtään pidemmälle.
- Anonyymi
Jalankulkijat liikenteessä: turvallinen kävely
https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/jalankulkijat-liikenteessa/
- Anonyymi
Kannattaa aina olla vaatteet, joissa heijastimet valmiiksi ommeltuna. Jos ei ole, niin ompelee itse vaikka heijastinnauhaa, riittävästi, eteen ja taakse ja sivuille.
- Anonyymi
Vaatteenvalmistajat säästävät heijastimista, Heijastinliiveissä kyllä löytyy. Näitä jalankulkijat käyttivätkin ahkerasti, harmi että on jäänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaatteenvalmistajat säästävät heijastimista, Heijastinliiveissä kyllä löytyy. Näitä jalankulkijat käyttivätkin ahkerasti, harmi että on jäänyt.
Käsivarsiheijastin on sekin parempi, kuin ei mitään.
- Anonyymi
Pimeitä, ilman itsesuojeluvaistoa omaavia kävelijäitä nyt paljon liikkeellä.
- Anonyymi
Ei itsellänikään ole yleensä heijastimia, mutta silloin pitää ymmärtää olevansa välillä näkymätön, ja täytyy itse ymmärtää väistää ja olla tarkkana.
Vastuu siirtyy omien valintojen vuoksi.
- Anonyymi00012
Heijastimet pitäisi säätää pimeän aikaan pakollisiksi jalankulkijoille. Vältyttäisiin aika monelta onnettomuudelta ja läheltäpititilanteelta. Ei ole yksi, ei kaksi eikä kolmaskaan kerta kun olen meinannut ajaa jonkun saatanan kummituksen päälle vaikken todellakaan silmät kiinni ajele.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid135875En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44637Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21578Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110543- 36532
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525- 56503
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34468Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää121465Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni22427