Venäjän eliittiyksikön karusta kohtalosta tihkuu uutta tietoa 80% tappiot

Anonyymi-ap

Venäläissotilaiden omaisten mukaan Suomen rajalla ollut arktinen prikaati on kärsinyt hirvittäviä tappioita Ukrainassa.
OSA AIEMMIN Suomen rajan läheisyydessä Alakurtissa olleesta Venäjän arktisesta eliittiprikaatista sotii nyt Kurskin alueella, paljastuu sotilaiden omaisten kertomuksista. Alakurtin 80. Erillinen moottoroitu jalkaväkiprikaati on sotinut Ukrainassa jo keväästä 2022 lähtien ja kärsinyt merkittäviä tappioita.

Nyt omaiset puhuvat jopa 80 prosentin miehistötappioista Ukrainan sodan aikana, kertoo Severreal.org-uutissivusto.

Alakurtin arktisen prikaatin arvioidaan kuuluvan ”korkeimman valmiuden eliittijoukkoihin”.

Venäjän armeijan pohjoiseen laivastoon kuuluva prikaati perustettiin vuodenvaihteessa 2014–2015. Arktiseen sodankäyntiin erikoistuneen prikaatin ydintehtävä on turvata Suomen ja Norjan vastaista rajaa sekä Jäämeren aluetta Kuolan niemimaan läheisyydessä Venäjän luoteiskolkassa.

53

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mutta tuohan olisi oikein hienoa.

    • Anonyymi

      Barbaariseen hyökkäyssotaan ja naapurimaan valloittamiseen ryhtyneen imperialistivallan vastoinkäymiset eivät herätä sääliä. Mitäs läksivät.

    • Anonyymi

      Olen kuullut varmalta taholta tappioiden olevan jo 110 %.

      • Anonyymi

        Minä taas olen kuullut varmalta taholta että olet valhetelija ja vielä huono siinä.


    • Anonyymi

      Tämä on kyllä hyvä uutinen.

      • Anonyymi

        Putin iloinnee noista tappioista vähintään yhtä paljon kuin minäkin


      • Anonyymi

        Kyllä! Ja raja pysykööt kiinni kunnes ovat lopettaneet Ukrainan tuhoamisen ja maksaneet korjaukset. Myös Suomen yrityksille korvaukset 50 mrd toiminnan alasajoista ja tappioista Venäjän ja Saksan liiketoimintojen myynnin takia. Myöskään ei tänne pitäisi niitä ottaa opiskelemaan tai vielä kauheampaa, myydä asuntoja Venäjän kansalaisille. Kaksoiskansalaisuus huolestuttaa, enkä mitenkään voi ymmärtää niitä, jotka ovat naimisissa venäläisen kanssa!

        Mielestäni emme edes sakon uhalla saisi keskustella Venäjän kanssa, eikä ainakaan Suomen heidän verirahoja tänne haluta. Toivottavasti UM on voimakkaasti painottanut diplomaateillemme, että emme halua olla missään tekemisissä kyseisen valtion kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Ja raja pysykööt kiinni kunnes ovat lopettaneet Ukrainan tuhoamisen ja maksaneet korjaukset. Myös Suomen yrityksille korvaukset 50 mrd toiminnan alasajoista ja tappioista Venäjän ja Saksan liiketoimintojen myynnin takia. Myöskään ei tänne pitäisi niitä ottaa opiskelemaan tai vielä kauheampaa, myydä asuntoja Venäjän kansalaisille. Kaksoiskansalaisuus huolestuttaa, enkä mitenkään voi ymmärtää niitä, jotka ovat naimisissa venäläisen kanssa!

        Mielestäni emme edes sakon uhalla saisi keskustella Venäjän kanssa, eikä ainakaan Suomen heidän verirahoja tänne haluta. Toivottavasti UM on voimakkaasti painottanut diplomaateillemme, että emme halua olla missään tekemisissä kyseisen valtion kanssa.

        Kyllä, toisten ihmisten näkemyksen kuuntelu on pahinta mitä voi tehdä.


    • Anonyymi

      Putin tuskin tietää mitään tilanteesta rintamalla.

      Adjutantti kertoo lyhyen ytimekkäästi että kaikki menee suunnitelmien mukaan!

      Turha kiusata Putinia pienillä, hyvin pienillä , hyvin hyvin pienillä ongelmilla jos niitä nyt edes onkaan, miettii adjutantti ja ottaa napanderia jotta sammuisi ongelmiensa kanssa.

    • Anonyymi

      Minä taas luin, että tappiot olisivat sellaista 150% luokkaa. Barbaaristen hyökkääjän, joka ei kuten USA, pitääkin kärsiä moisia tappioita.

      • Anonyymi

        USA vapauttaa, eikä ole barbaarinen hyökkääjä. Meidän yhteisiä vihollisia ovat kuten Palestiinalaiset, Jemeniläiset, Irakilaiset, Iranilaiset, Afganistanilaiset, Afrikasta puolet maista, Unkarilaiset, Turkkilaiset, Venäläiset, Kiinalaiset ja mitä lie, jotka kyseenalaistavat USA:n ja lännen mahtia!


        Kiitos mediamme, kun osaatte ja jaksatte tehdä mielipidemuokkausta ja kopioida uutisina kaiken USA:n mediasta, ilman mitään kritiikkiä. Varsinkin brittitiedustelun tai ajattelupajojen nimettömiin tiedustelulähteisiin viitatuissa uutisissa.


    • Anonyymi

      Venäjän erikoisjoukkojen koulutus lienee yhtä perusteellista kuin oolanti trollin jorinat.

      • Anonyymi

        Just näin. Paitsi yhdessä ovat onnistuneet erinomaisesti. Kuten mediamme ja keskustelijat täällä ovat vakuuttuneet, Venäjä räjäytti omat kaasuputket Itämerellä. Ihan siinä NATO:n valvovien silmien edessä! Eikä tästä tihutyöstä jäänyt todisteina, kuin yksi valokuva laivasta, jossa on minisukellusvene.

        Koomiset Ukrainan sukeltaja Vladimir Z:sta, snorkkeloimassa 70m syvyydessä on ihan tuulesta temmattuja(YLE 8.9.2024). Todellisuudessa NATO ei halua myöntää, että Venäjällä on häiveaseita ja teknologiaa tehdä tihutyö Naton siinä ollessa täysin ilman mitään havaintoja. Siinä muina miehinä, tuhansien merenpohjaisten kuuntelulaitteiden, kaikuluotauksen, paikannuksen, visuaalisten valvota-asemien, NATO:n laivaston ja lentokoneiden valvonnan edessä. Eikä tästä jää kuin yksi valokuva todisteeksi.

        Toivottavasti isäntämme USA saa nopeasti kurottua Venäjän kiinni tässä teknologiassa, sillä muuten vihreitä miehiä saattaa popsahtaa missä tahansa.

        Toivottavasti saitte hysteriakohtauksen ja paniikin Venäjästä? Nyt pitää huutaa kauhunhuutoa ja vaatia aseisiin ja aitaan ainakin 1 000 000 000 000 000 000 000 000 taalaa. On paljastunut, että Venäjä on teknologisesti niin edistynyt, eikä mediamme koskaan kerro satuja, kuten Venäjän media.

        Onko aika paniikkihuudolle Venäjän takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Paitsi yhdessä ovat onnistuneet erinomaisesti. Kuten mediamme ja keskustelijat täällä ovat vakuuttuneet, Venäjä räjäytti omat kaasuputket Itämerellä. Ihan siinä NATO:n valvovien silmien edessä! Eikä tästä tihutyöstä jäänyt todisteina, kuin yksi valokuva laivasta, jossa on minisukellusvene.

        Koomiset Ukrainan sukeltaja Vladimir Z:sta, snorkkeloimassa 70m syvyydessä on ihan tuulesta temmattuja(YLE 8.9.2024). Todellisuudessa NATO ei halua myöntää, että Venäjällä on häiveaseita ja teknologiaa tehdä tihutyö Naton siinä ollessa täysin ilman mitään havaintoja. Siinä muina miehinä, tuhansien merenpohjaisten kuuntelulaitteiden, kaikuluotauksen, paikannuksen, visuaalisten valvota-asemien, NATO:n laivaston ja lentokoneiden valvonnan edessä. Eikä tästä jää kuin yksi valokuva todisteeksi.

        Toivottavasti isäntämme USA saa nopeasti kurottua Venäjän kiinni tässä teknologiassa, sillä muuten vihreitä miehiä saattaa popsahtaa missä tahansa.

        Toivottavasti saitte hysteriakohtauksen ja paniikin Venäjästä? Nyt pitää huutaa kauhunhuutoa ja vaatia aseisiin ja aitaan ainakin 1 000 000 000 000 000 000 000 000 taalaa. On paljastunut, että Venäjä on teknologisesti niin edistynyt, eikä mediamme koskaan kerro satuja, kuten Venäjän media.

        Onko aika paniikkihuudolle Venäjän takia?

        Nyt pelottaa. Kaikki Suomen rahat aseisiin ja heti. Sitten ollaan turvassa.


    • Anonyymi

      "Venäjän eliittiyksikön karusta kohtalosta tihkuu uutta tietoa 80% tappiot"

      Tihkuu???

      Britti tiedustelu SUOLTAA valheita.

      • Anonyymi

        Mitä sitten? Vaikka kertoisi valheita, meille kaikille tulee parempi mieli kun luemme "totuutena" tämänkokoisista tappioista.

        Venäjä kykenee toteuttaa ainoastaan terrori-iskuja ohjuksin ja dronein. Heidän armeijansa on jo pakotettu takaisin omien rajojensa sisään ja taistelemaan jopa Kurskissa. On aika määritellä sotakorvaukset ja lännen vaatimukset kaveruudestamme Venäjälle. Tästä sotaretkestä täytyy jäädä Venäjälle vain luu käteen ja Brittitiedustelulla on tärkeä tehtävä varmistaa, ettei mitään myönteistä Venäjästä saada tietää.


    • Anonyymi

      Yhteenkään ns. uutiseen ei voi luottaa, jos sen väittämät kohdistuvat Putinin Venäjään.
      Suomi on käytännössä sodassa Venäjää vastaan(yksipuolisesti) ja jutut ovat sen mukaisia.

      • Anonyymi

        Suomi on sodan harmaalla alueella. Aseistamme viidenneksi eniten suhteessa BKT Ukrainaa, joka tappaa Venäläisiä. Tätä kutsutaan sijaissodaksi. Käymme hybridi-, talous-, verkko-, tiedustelu- ja informaatiosotaa suoraan Venäjää vastaan. On suorastaan naivia väittää, etteikö maaperäämme käytettäisi myös tiedustelussa Venäjää vastaan ja tietoa välitetä Ukrainaan.

        Slavat kaikelle ja toivottavasti Belgia ja Hollanti tyhjentävät tarpeettomat aseet ja lähettävät Ukrainaan. Suomen rooli tässä on maksaja, sillä Belgia ja Hollanti laskuttavat EU:ta tässä asiassa ja laskun maksavat kaikki EU maat yhdessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on sodan harmaalla alueella. Aseistamme viidenneksi eniten suhteessa BKT Ukrainaa, joka tappaa Venäläisiä. Tätä kutsutaan sijaissodaksi. Käymme hybridi-, talous-, verkko-, tiedustelu- ja informaatiosotaa suoraan Venäjää vastaan. On suorastaan naivia väittää, etteikö maaperäämme käytettäisi myös tiedustelussa Venäjää vastaan ja tietoa välitetä Ukrainaan.

        Slavat kaikelle ja toivottavasti Belgia ja Hollanti tyhjentävät tarpeettomat aseet ja lähettävät Ukrainaan. Suomen rooli tässä on maksaja, sillä Belgia ja Hollanti laskuttavat EU:ta tässä asiassa ja laskun maksavat kaikki EU maat yhdessä.

        Tiltu unohti taas, että se on Venäjä, joka hyökkäsi Ukrainaan ja Ven'jä saisi rauhan jo tänään, jos haluaisi. Kerrankos sitä tuollaisen pikkuseikan voi unohtaa.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tiltu unohti taas, että se on Venäjä, joka hyökkäsi Ukrainaan ja Ven'jä saisi rauhan jo tänään, jos haluaisi. Kerrankos sitä tuollaisen pikkuseikan voi unohtaa.

        Niin hyökkäsi ja lännen yhteisenä tavoitteena on kaataa Putinin hallinto, sekä vapauttaa Ukraina, kaiken lännen käytettävissä olevin keinoin. Oliko tässä jotain epäselvää?
        Jos ei, niin tiltu siellä toisessa päässä laittaa tonnin Ukrainaan. Lopuksi lenkkarit jalkaan ja 10kg:n painavat täyspakkausvarusteet päälle. Siitä loikit luontopolulle, 15km täysmarssille. MARS! MARS! Esi-isämme katsovat sinua ylpeänä, sillä on sinun vuorosi vuodattaa verta pyhän Ukrainan puolesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin hyökkäsi ja lännen yhteisenä tavoitteena on kaataa Putinin hallinto, sekä vapauttaa Ukraina, kaiken lännen käytettävissä olevin keinoin. Oliko tässä jotain epäselvää?
        Jos ei, niin tiltu siellä toisessa päässä laittaa tonnin Ukrainaan. Lopuksi lenkkarit jalkaan ja 10kg:n painavat täyspakkausvarusteet päälle. Siitä loikit luontopolulle, 15km täysmarssille. MARS! MARS! Esi-isämme katsovat sinua ylpeänä, sillä on sinun vuorosi vuodattaa verta pyhän Ukrainan puolesta.

        "Niin hyökkäsi ja lännen yhteisenä tavoitteena on kaataa Putinin hallinto, sekä vapauttaa Ukraina, kaiken lännen käytettävissä olevin keinoin. Oliko tässä jotain epäselvää?"

        Lnis ei tavoittele Putin Kalsarimyrkyttäjän hallinnon kaatamista, mutta toki Ukrainan vapauttamista fasistisista venäläisistä miehittäjistä. Ja länsi ei ole käyttänyt lhsekään kaikkia käytettävissä olevia keinoja, vaan rajoittaa rajusti Ukrainan kykyjä iskeä syvemmälle Venäjälle.

        "Jos ei, niin tiltu siellä toisessa päässä laittaa tonnin Ukrainaan. Lopuksi lenkkarit jalkaan ja 10kg:n painavat täyspakkausvarusteet päälle. Siitä loikit luontopolulle, 15km täysmarssille. MARS! MARS! Esi-isämme katsovat sinua ylpeänä, sillä on sinun vuorosi vuodattaa verta pyhän Ukrainan puolesta."

        Menehän sinä itse, kun olet niin innokas lähettämään muita rintamalle. Minä toki olen lahjoittanut rahaa Ukrainaan.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Niin hyökkäsi ja lännen yhteisenä tavoitteena on kaataa Putinin hallinto, sekä vapauttaa Ukraina, kaiken lännen käytettävissä olevin keinoin. Oliko tässä jotain epäselvää?"

        Lnis ei tavoittele Putin Kalsarimyrkyttäjän hallinnon kaatamista, mutta toki Ukrainan vapauttamista fasistisista venäläisistä miehittäjistä. Ja länsi ei ole käyttänyt lhsekään kaikkia käytettävissä olevia keinoja, vaan rajoittaa rajusti Ukrainan kykyjä iskeä syvemmälle Venäjälle.

        "Jos ei, niin tiltu siellä toisessa päässä laittaa tonnin Ukrainaan. Lopuksi lenkkarit jalkaan ja 10kg:n painavat täyspakkausvarusteet päälle. Siitä loikit luontopolulle, 15km täysmarssille. MARS! MARS! Esi-isämme katsovat sinua ylpeänä, sillä on sinun vuorosi vuodattaa verta pyhän Ukrainan puolesta."

        Menehän sinä itse, kun olet niin innokas lähettämään muita rintamalle. Minä toki olen lahjoittanut rahaa Ukrainaan.

        "Lnis ei tavoittele Putin Kalsarimyrkyttäjän hallinnon kaatamista"

        Ei tietenkään tavoittele. Länsi on vannonut kautta kiven ja kannon, ettei mitenkään aio puuttua Venäjän asioihin. Enää.....

        "Menehän sinä itse, kun olet niin innokas lähettämään muita rintamalle. Minä toki olen lahjoittanut rahaa Ukrainaan."

        Oletko Venäjän puolella? Vaikuttaa siltä, sillä et halua taistella isänmaamme puolesta Ukrainassa. Minä olen Tiltu, kun kirjoitin sodan harmaista alueista, joten minulta ei tietenkään epäluotettavana voi odottaa taistelevan Ukrainassa. Sinulta voi odottaa taistelevan Ukrainassa.

        Siispä mene pakkaamaan halinallesi ja vähän korkeajännitys sarjakuvia, kertomaan sodasta. Sitten lentolippu Puolaan, jossa koulutetaan vapaaehtoisia. Varmaan menolippu riittää, koska ennen ei kannata tulla takaisin, ennen kuin Venäjä on häädetty aina Moskovaa myöten pois Ukrainasta.

        https://www.politico.eu/article/poland-begins-training-of-ukrainian-brigade-of-enlisted-volunteers-foreign-minister-said/


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Lnis ei tavoittele Putin Kalsarimyrkyttäjän hallinnon kaatamista"

        Ei tietenkään tavoittele. Länsi on vannonut kautta kiven ja kannon, ettei mitenkään aio puuttua Venäjän asioihin. Enää.....

        "Menehän sinä itse, kun olet niin innokas lähettämään muita rintamalle. Minä toki olen lahjoittanut rahaa Ukrainaan."

        Oletko Venäjän puolella? Vaikuttaa siltä, sillä et halua taistella isänmaamme puolesta Ukrainassa. Minä olen Tiltu, kun kirjoitin sodan harmaista alueista, joten minulta ei tietenkään epäluotettavana voi odottaa taistelevan Ukrainassa. Sinulta voi odottaa taistelevan Ukrainassa.

        Siispä mene pakkaamaan halinallesi ja vähän korkeajännitys sarjakuvia, kertomaan sodasta. Sitten lentolippu Puolaan, jossa koulutetaan vapaaehtoisia. Varmaan menolippu riittää, koska ennen ei kannata tulla takaisin, ennen kuin Venäjä on häädetty aina Moskovaa myöten pois Ukrainasta.

        https://www.politico.eu/article/poland-begins-training-of-ukrainian-brigade-of-enlisted-volunteers-foreign-minister-said/

        "Ei tietenkään tavoittele. Länsi on vannonut kautta kiven ja kannon, ettei mitenkään aio puuttua Venäjän asioihin. Enää....."

        Venäjää tosiaan on aikaisemmin autettu, mutta tuskin enää.

        "Oletko Venäjän puolella? Vaikuttaa siltä, sillä et halua taistella isänmaamme puolesta Ukrainassa. Minä olen Tiltu, kun kirjoitin sodan harmaista alueista, joten minulta ei tietenkään epäluotettavana voi odottaa taistelevan Ukrainassa. Sinulta voi odottaa taistelevan Ukrainassa."

        Edelleen voit mennä sinne ihan itse, kun olet niin innokas lähettämään muita rintamalle.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Ei tietenkään tavoittele. Länsi on vannonut kautta kiven ja kannon, ettei mitenkään aio puuttua Venäjän asioihin. Enää....."

        Venäjää tosiaan on aikaisemmin autettu, mutta tuskin enää.

        "Oletko Venäjän puolella? Vaikuttaa siltä, sillä et halua taistella isänmaamme puolesta Ukrainassa. Minä olen Tiltu, kun kirjoitin sodan harmaista alueista, joten minulta ei tietenkään epäluotettavana voi odottaa taistelevan Ukrainassa. Sinulta voi odottaa taistelevan Ukrainassa."

        Edelleen voit mennä sinne ihan itse, kun olet niin innokas lähettämään muita rintamalle.

        Mitä ihmettä?!?! Olettaisin enemmän Ukrainahenkisyyttä. Kommenttisi saattaa vihjata, että olet Puolavastainen, koska et halua matkustaa sinne sotilaalliseen koulutukseen veljiesi ja siskojesi kanssa. Jätin muu sukupuoliset pois, koska Puola on kovasti katollinen maa, eikä tämänlaiseen leikkeihin ole ryhtynyt, mutta tämä ei poista Z-Puolavastaisuuttasi.

        Siis ala pakkaamaan ja sitä lähtöpäivääsi odotellessasi vähän marssimaan vaikkapa talosi ympäri. Naapurit varmasti kannustavat sinua, kun viidettäkymmenettä kertaa marssit talosi ympäri, ilmoista ja vuorokauden ajoista riippumatta. Tietenkin iloitsevat sinun uhrihenkesi takia, kun olet valmis sanoista tekoihin, Ukrainan puolesta. Jos kerrostalossa asut, niin ramppaa rappuja ylös ja alas. Varsinkin yöaikaan, jolloin et häiritse muita rappukäytävässä kävelijöitä. Kunto nousee ja olet valmis lähtemään Ukrainaan hetkessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä?!?! Olettaisin enemmän Ukrainahenkisyyttä. Kommenttisi saattaa vihjata, että olet Puolavastainen, koska et halua matkustaa sinne sotilaalliseen koulutukseen veljiesi ja siskojesi kanssa. Jätin muu sukupuoliset pois, koska Puola on kovasti katollinen maa, eikä tämänlaiseen leikkeihin ole ryhtynyt, mutta tämä ei poista Z-Puolavastaisuuttasi.

        Siis ala pakkaamaan ja sitä lähtöpäivääsi odotellessasi vähän marssimaan vaikkapa talosi ympäri. Naapurit varmasti kannustavat sinua, kun viidettäkymmenettä kertaa marssit talosi ympäri, ilmoista ja vuorokauden ajoista riippumatta. Tietenkin iloitsevat sinun uhrihenkesi takia, kun olet valmis sanoista tekoihin, Ukrainan puolesta. Jos kerrostalossa asut, niin ramppaa rappuja ylös ja alas. Varsinkin yöaikaan, jolloin et häiritse muita rappukäytävässä kävelijöitä. Kunto nousee ja olet valmis lähtemään Ukrainaan hetkessä.

        Mene vain sinä itse, kun olet niin innokas lähettämään muita rintamalle, tiltu.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Mene vain sinä itse, kun olet niin innokas lähettämään muita rintamalle, tiltu.

        Et muuten vastannut kysymykseen kuntokuuristasi.

        Herää epäilys, että Oletkos Putinin puolella? Kohta Onneksi Putinistit vaimennetaan lain voimalla.

        Hallituksen esitys laiksi on:"Joka julkisesti kieltää, puolustelee tai vakavasti vähättelee kansainvälisen tuomioistuimen lainvoimaisella ratkaisulla toteamaa joukkotuhontaa, ihmisyyttä vastaan kohdistuvaa rikosta, hyökkäysrikosta tai sotarikosta 10 §:ssä tarkoitetulla perusteella tavalla, joka on omiaan yllyttämään väkivaltaan tai vihaan sekä häiritsemään yleistä järjestystä, on tuomittava vakavan kansainvälisen rikoksen kieltämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi."

        Putinia halutaan oikeuteen hyökkäyssodasta. sinunlaiset Putinistit eivät täällä Suomessa enää voi sakon uhalla kyseenalaistaa pyhää sotaamme Venäjää vastaan. Kohta luet keskusteluissa vain Brittitiedustelun paljastuksia ja EUn toimintaa, kuten kuuluu sananvapaassa lännessä olla.

        Sopii hyvin tämä 1930 luvun politiikka tähän päivään. Vähätellään tosiasiat ja tukitaan suut lain voimalla. Kuka sitä nyt aseveljeään Ukrainaa lähtee
        tuomitsemaan ja kyseenalaistaa tätä?

        Eihän mielipiteen ilmaiseminen lähtökohtaisesti mikään rikos pitäisi ollakaan? vaikka olisi kuinka typerä, sinä et enää saa kertoa jatkossa Putin mieleistä sanomaasi.


      • moloch_horridus
        Anonyymi kirjoitti:

        Et muuten vastannut kysymykseen kuntokuuristasi.

        Herää epäilys, että Oletkos Putinin puolella? Kohta Onneksi Putinistit vaimennetaan lain voimalla.

        Hallituksen esitys laiksi on:"Joka julkisesti kieltää, puolustelee tai vakavasti vähättelee kansainvälisen tuomioistuimen lainvoimaisella ratkaisulla toteamaa joukkotuhontaa, ihmisyyttä vastaan kohdistuvaa rikosta, hyökkäysrikosta tai sotarikosta 10 §:ssä tarkoitetulla perusteella tavalla, joka on omiaan yllyttämään väkivaltaan tai vihaan sekä häiritsemään yleistä järjestystä, on tuomittava vakavan kansainvälisen rikoksen kieltämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi."

        Putinia halutaan oikeuteen hyökkäyssodasta. sinunlaiset Putinistit eivät täällä Suomessa enää voi sakon uhalla kyseenalaistaa pyhää sotaamme Venäjää vastaan. Kohta luet keskusteluissa vain Brittitiedustelun paljastuksia ja EUn toimintaa, kuten kuuluu sananvapaassa lännessä olla.

        Sopii hyvin tämä 1930 luvun politiikka tähän päivään. Vähätellään tosiasiat ja tukitaan suut lain voimalla. Kuka sitä nyt aseveljeään Ukrainaa lähtee
        tuomitsemaan ja kyseenalaistaa tätä?

        Eihän mielipiteen ilmaiseminen lähtökohtaisesti mikään rikos pitäisi ollakaan? vaikka olisi kuinka typerä, sinä et enää saa kertoa jatkossa Putin mieleistä sanomaasi.

        Lässytät lapsellisia typeryyksiä, tiltunen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin hyökkäsi ja lännen yhteisenä tavoitteena on kaataa Putinin hallinto, sekä vapauttaa Ukraina, kaiken lännen käytettävissä olevin keinoin. Oliko tässä jotain epäselvää?
        Jos ei, niin tiltu siellä toisessa päässä laittaa tonnin Ukrainaan. Lopuksi lenkkarit jalkaan ja 10kg:n painavat täyspakkausvarusteet päälle. Siitä loikit luontopolulle, 15km täysmarssille. MARS! MARS! Esi-isämme katsovat sinua ylpeänä, sillä on sinun vuorosi vuodattaa verta pyhän Ukrainan puolesta.

        Pitää paikkansa. Länsi haluaa Putinin Haagiin, siis kaataa nykyhallituksen.

        Haagiin on täysi vitsi, sillä yksikään supervalta USA, Kiina, Britannia, Venäjä ei kuulu tähä. Eikä luovuta entisiä presidenttejä, tms. Haagiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et muuten vastannut kysymykseen kuntokuuristasi.

        Herää epäilys, että Oletkos Putinin puolella? Kohta Onneksi Putinistit vaimennetaan lain voimalla.

        Hallituksen esitys laiksi on:"Joka julkisesti kieltää, puolustelee tai vakavasti vähättelee kansainvälisen tuomioistuimen lainvoimaisella ratkaisulla toteamaa joukkotuhontaa, ihmisyyttä vastaan kohdistuvaa rikosta, hyökkäysrikosta tai sotarikosta 10 §:ssä tarkoitetulla perusteella tavalla, joka on omiaan yllyttämään väkivaltaan tai vihaan sekä häiritsemään yleistä järjestystä, on tuomittava vakavan kansainvälisen rikoksen kieltämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi."

        Putinia halutaan oikeuteen hyökkäyssodasta. sinunlaiset Putinistit eivät täällä Suomessa enää voi sakon uhalla kyseenalaistaa pyhää sotaamme Venäjää vastaan. Kohta luet keskusteluissa vain Brittitiedustelun paljastuksia ja EUn toimintaa, kuten kuuluu sananvapaassa lännessä olla.

        Sopii hyvin tämä 1930 luvun politiikka tähän päivään. Vähätellään tosiasiat ja tukitaan suut lain voimalla. Kuka sitä nyt aseveljeään Ukrainaa lähtee
        tuomitsemaan ja kyseenalaistaa tätä?

        Eihän mielipiteen ilmaiseminen lähtökohtaisesti mikään rikos pitäisi ollakaan? vaikka olisi kuinka typerä, sinä et enää saa kertoa jatkossa Putin mieleistä sanomaasi.

        Tuolla lailla myös tiedon levittäminen voidaan tulkita "kiihottamiseksi". Siis siinä kielletään faktojen kertominen, jos sellaisesta asiasta ei pidetä.

        Elämme kummallisia aikoja. Meitä johdatetaan sotaan ja valheellisen totuuden nimissä.


    • Anonyymi

      Putinille ei ole ongelma tappaa lapsia, ukranalaisia tai maamiehiään. Venäjän oma verenhimoinen peto ei kaihda mitään.. kunhan saa istua palatsissaan ja säilyttää valtansa.

      • Anonyymi

        Putin pelasti tuhansia lapsia turvaan... tiedetään Ukrainasta lapsi ja elinkauppa, joka on suuntautunut länteen.
        Tosiasiassa Putin on hyväntekijä ja kun sodassa kuolee ihmisiä, se ei ole Putinin syy.

        Rauha oli valmiiksi sovittu, mutta Boris tuli ja muutti kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putin pelasti tuhansia lapsia turvaan... tiedetään Ukrainasta lapsi ja elinkauppa, joka on suuntautunut länteen.
        Tosiasiassa Putin on hyväntekijä ja kun sodassa kuolee ihmisiä, se ei ole Putinin syy.

        Rauha oli valmiiksi sovittu, mutta Boris tuli ja muutti kaiken.

        Niin teki. Täällä olevat olisivat jättäneet lapset taistelujen keskelle, kun vanhemmat jättivät lapsensa oman onnensa nojaan. Onneksi Venäjällä pidetään lapsista ja majoittavat koteihinsa. Suomessa heidän kohtalo olisi päätyä laitoksiin ja lopulta ostoskeskuksiin keppostelemaan.

        Maailmaan riittää Yököttäviä ihmisiä, joilla ei ole myötätuntoa lainkaan avuttomia lapsia kohtaan, koska Venäjä oikeutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putin pelasti tuhansia lapsia turvaan... tiedetään Ukrainasta lapsi ja elinkauppa, joka on suuntautunut länteen.
        Tosiasiassa Putin on hyväntekijä ja kun sodassa kuolee ihmisiä, se ei ole Putinin syy.

        Rauha oli valmiiksi sovittu, mutta Boris tuli ja muutti kaiken.

        Diktaattorijuntat ovat aiemminkin "pelastaneet" lapsia vääriä mielipiteitä tai sukuperää kantavilta vanhemmilta.


    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      Pakkohan tappioiden on oltava kovat kun Ukraina sai niitä paljon kehuttuja F16 hävittäjiäkin. Niitä mainostettiin käänteen tekeviksi.
      Toivotaan nyt ettei Ukraina itse ammu niitä vahingossa alas, kalliita koneita kun ovat.

      Suomen läheltä olevat joukot ovat olleet pääosin Krimin niemimaalla, eilen yrittivät ylittää joen. Jokunen heistä on vielä elossa ja kovasti hyökkäilemässä?

    • Anonyymi

      Suomalainen eliittiyksikkö olisi jo voittanut sodan tappioitta

      • Anonyymi

        Rambo olisi vallannut Krimin viikkoja sitten.


    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      Venäläinen eliittiyksikkö=ihan kaikki ei ole kännissä kaiken aikaa.

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      Matkasta johtuen, pääsin vasta nyt ottamaan snapsit hyvän uutisen johdosta.

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      vain ruumene näistä jäivät

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      Tiltu on sokissa. Hän luuli olevansa Venäjän eliittiyksikössä eikä ymmärtänyt että lihava fagotinsoittaja kusetti häntä.

    • Anonyymi

      näin

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe