Tuska helvetissä on kauheaa

Anonyymi-ap

Henki ei tunne kipua ja tuskaa. Siksi on fyysinen ruumis ja sen ylösnousemus.

Oletko saanut palovamman? Jos et, niin polta kättäsi kynttilän liekissä. Tiedät miltä palaminen tuntuu.

Kun ihminen palaa maan päällä, niin tuska ja kipu päättyvät tulen tuhotessa ruumiin ja tajunnan sammuessa. Helvetissä ruumis ei kulu vaan palaa ikuisesti. Tuska ja kipu ei pääty milloinkaan.

Ajattele tätä. Joko tekee mieli uskoa, jotta et joudu helvettiin?

42

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saatana heitetään tuliseen järveen. Henget kärsivät tuskaa ja kipua ruumiissaan. Fyysinen ruumis vain enemmän. Siksi on ylösnousemus.

• Anonyymi

Onkohan tulkintainen ongelma.
        Ajatteles, siis ihan ite-
        Jos olisit perkele- ja kadotetut ovat kadotettu tuhkana helvetin tulessa. Sitten taivas täyttyy omillaan.

Mitä perkele sitten tekee?` Eikös se olekin saatanallinen vaiva, eli helvetillinen tuska Perkuleella ja hänen kavereillaan, kun ei olekaan enää kiusattavia.

On se niin saatanallista, että pitää keskenään rasssata toisiaan, eikä ulkopuolisia.

Hokaatteko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan tulkintainen ongelma.
        Ajatteles, siis ihan ite-
        Jos olisit perkele- ja kadotetut ovat kadotettu tuhkana helvetin tulessa. Sitten taivas täyttyy omillaan.

Mitä perkele sitten tekee?` Eikös se olekin saatanallinen vaiva, eli helvetillinen tuska Perkuleella ja hänen kavereillaan, kun ei olekaan enää kiusattavia.

On se niin saatanallista, että pitää keskenään rasssata toisiaan, eikä ulkopuolisia.

Hokaatteko?

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        (Mal 4:1-3)

• Anonyymi

Olette henkisesti sairaita ihmisiä, jotka tuollaisia päässänne vatvotte.

• Anonyymi

aloittaja on siis , - helvettiuskovainen.

• Anonyymi

Ei uskomattomilla ole helvettiä.
      Se on varattu kokonaan vain uskovaisille. Hyvää matkaa.

Päätäni en uskonnoilla tai muulla todellisuuspaolla sekoita.

• Anonyymi

uskovalla ei nimenomaan ole helvettiä .

• jumalattomat ovat uskomattomia, he menevät helvettiin tuomion ylös nousemuksessa, jossa ovat vuohet ja lampaat, lampaile sanoo tulkaa minun isäni siunaamat omistakaa se valtakunta joka on peruatettu maaiman luomiseta lähtien, vasemmalla puolella oleville sanoo menkää pois te kirotust niin he lähtevät,toiset ijan kaikkiseen iloon, toiset ijankaikkiseen kauhuun.

• Anonyymi kirjoitti:

uskovalla ei nimenomaan ole helvettiä .

Uskovilla taiva ja Jeesus jonka kanssa keskustelvat, liikkuvat elämän virran luona, syövät elämän puusta elämme ikuiseti, ylistämme vapahtaamme peastuksesta, luulisi tekevän mieli ikuiseen iloon jossa ei mitään muistoja maalisesta.

• Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

jumalattomat ovat uskomattomia, he menevät helvettiin tuomion ylös nousemuksessa, jossa ovat vuohet ja lampaat, lampaile sanoo tulkaa minun isäni siunaamat omistakaa se valtakunta joka on peruatettu maaiman luomiseta lähtien, vasemmalla puolella oleville sanoo menkää pois te kirotust niin he lähtevät,toiset ijan kaikkiseen iloon, toiset ijankaikkiseen kauhuun.

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.

Näkyy tulevan aivan tallottavaksi tomuksi. Eli se sielu, joka syntiä tekee- sen ON kuoltava..

• Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

Uskovilla taiva ja Jeesus jonka kanssa keskustelvat, liikkuvat elämän virran luona, syövät elämän puusta elämme ikuiseti, ylistämme vapahtaamme peastuksesta, luulisi tekevän mieli ikuiseen iloon jossa ei mitään muistoja maalisesta.

Syötte käpyjä, paskiaiset. Ja ulostaessanne huuuto on oleva hirveä.
        Ylistätte sitä että Jeesus on teidät avartanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Näkyy tulevan aivan tallottavaksi tomuksi. Eli se sielu, joka syntiä tekee- sen ON kuoltava..

Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. Matt.10:28.

• Anonyymi

Rakas seurakuntalainen,

Ai että, nyt on kyllä tarjolla aivan loistavaa retoriikkaa. Tämähän menee suoraan sinne “mörkö sängyn alla” -kategoriaan. HUMPUUKIA parhaimmillaan! Siis nyt meidän pitäisi oikein vakavissamme uskoa, että ruumis palaa ikuisesti, mutta ei koskaan kulu loppuun – aivan kuin jokin ikuinen grillijuhla, josta ei pääse pois. Kuulostaa suorastaan houkuttelevalta!

Mutta eipä unohdeta sitä hellyttävää logiikkaa taustalla: "Henki ei tunne kipua ja tuskaa." No, eihän siinä mitään järkeä olisi, jos pelkkä henki menisi helvettiin, kun ei se voi kärsiä. Siksipä siis tarvitaan oikein fyysinen ruumis, joka voi ikuisesti tuntea sen kaiken ihanan tuskan. Kylläpä suunnitelma kuulostaa loogiselta ja toivottavasti kaikki ovat heti valmiita uskomaan tämän valistuneen kauhuskenaarion perusteella. Kylläpä tämä varmasti saa ihmisiä kääntymään uskossaan, eikö vain?

Ja tietysti, tämä "ruumis ei kulu vaan palaa ikuisesti" -ajatus kuulostaa erityisen uskottavalta! Logiikan huippuunsa hiottu mestariteos – ikuisesti kärsivä ruumis, joka ei kulu, vaikka liekit leimuavat. Ei mitään luonnonlakien tai fysiikan rajoituksia täällä, ei suinkaan.

Ja lopuksi, tässäpä se varsinainen helmi: "Joko tekee mieli uskoa, jotta et joudu helvettiin?" Niin, eiköhän tämä pelottelusirkus varmasti saa järkevät ihmiset juoksemaan kirkon ovelle? Pelkästään tämä ihanan looginen argumentti saa kaikki vakuuttumaan siitä, että kyllä vain, nyt uskotaan – ettei vaan jouduta ikuiseen grillaukseen. Koska mikäs sen älyllisesti rehellisempää!

Siunauksin (ja sarkasmin liekkejä tarkkaillen),
      Pastori Enkeli Mäntä

• Usko kun ei ole ihmisetä lähtöisin, seon lahja Jumalasta.

• Anonyymi

Kiihkouskovaisilla on sosiopaatti katse, ei ihme että helvettijutut on mielessä. Näitä elää keskuudessamme saarnaten hypnoosin vallassa omaa erinomaisuuttaan. Kamalinta on että näiden ihmisten lapset kasvaa suppeassa tuomitsemisen ilmapiirissä.

• Anonyymi

Kreikan kielen sana Basanizo joka joissain yhteyksissä käännetään myös Basanos viittaa koetinkiveen jolla koeteltiin kallisarvoisia metalleja kuten kultaa ja hopeaa että päästäisiin selville niiden todellista arvosta. Toisin sanoen siis puhtaudesta!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/09/image-37.png

Termin voi teknisesti ottaen kääntää myös kidutukseksi. Esim Jeesusta ja opetuslapsia KOETELTIIN Genesaretin järvellä. Silti kukaan ei pudonnut & hukuttautunut tai kyseinen vene edes vaurioitunut mitenkään.

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/09/image-38.png

Kyse ei ole fyysisestä tulesta ihan sanan varsinaisessa merkityksessä. Gehenna...Ge-himonin laakso...oli siis kaatopaikka Jerusalemin eteläpuolella jossa poltettiin taukoamassa jätettä jotta Israelin pääkaupunkiin ei leviäisi rutto! Siksi siellä oli tuli kokoajan päällä polttamassa esim koirien ja kerjäläisten ruumiita.

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/09/image-39.png

Lopun ajan JALOSTAVA tuli on hyvin kaamea...uskomattoman KARMIVA KOKEMUS!!! Sille ei löydy mitään tarkkaa ilmaisua esim Suomen kielen sanakirjasta mutta luojajumala Yahuah ei polta tai tuhoa mitään luomustaan ihan vaan huvin vuoksi. Kyseessä on ns "Kuonan jalostaminen" Käytännön elämässä se siis tarkoittaisi hyvin JALOSTAVAA kokemusta!!!

https://mega.nz/file/4IZWxRYK#PjrbV5ApU1V6xws1XxBN7_rBKax2cAMytQvb4Ki8bZ4

Kokemus jatkuu ihan kirjaimellisesti siihen saakka kunnes on kyseisen KUONAN Jalostaja on saavuttanut haluamansa lopputuloksen! Tarkoituksena voi olla että kyseinen kuona poltetaan loppuun...mutta...itse sanoisin...että kyseessä on enemmänkin vääjäämätön lopputulos kuin tavoite itsessään! Toisin sanoen...kyseisen KUONAN JALOSTUS jatkuu kunnes HALUTTU LOPPUTULOS on saavutettu! Jokainen voi sitten pohtia että mikä tuo haluttu lopputulos oikein on!!?

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/09/image-40.png

Omasta mielestäni se suoraan sanoen menisi joten kuten näin ;=))

https://mega.nz/file/yfJ1FIqB#JNmoOMZ5oVQ15-weoXF5azpJFMz4JL0gJkfBsQRfqA4

• Anonyymi

Rakas seurakuntalainen,

Aivan mahtavaa, nyt pääsemme käsittelemään tätä uskomatonta ylösnousemusruumista, joka ei ole pelkästään fyysinen, vaan sillähän on myös teleporttauskyky! Kyllä vain, Jeesus ilmestyi lukittujen ovien takaa aivan yllättäen opetuslastensa keskelle (Joh. 20:19). Hän pystyi kulkemaan seinien läpi ja katoamaan silmänräpäyksessä. Mutta silti tämä ruumis oli niin fyysinen, että hän pystyi syömään kalaa (Luuk. 24:42-43). Siis aivan käsittämätön yhdistelmä kykyjä – kuin jonkinlainen yli-inhimillinen supersankari!

Ja sitten meille yritetään kertoa, että tämän ylösnousemusruumiin, joka voi teleportata ja kävellä läpi seinien, on tarkoitus viettää IKUISET AJAT tuskassa ja tulessa helvetissä. No, ihan loogista, eikö? HUMPUUKI ei koskaan ole kuulostanut näin hyvältä! Miten ihmeessä tämä kuolematon, supervoimilla varustettu ruumis voisi ikuisesti tuntea fyysistä kipua ilman, että se jotenkin korjaantuu tai palaa ennalleen? Se on suunniteltu katoamattomaksi, mutta ilmeisesti jostain syystä sen täytyy kokea ikuinen grillijuhla, ilman että se koskaan tuhoutuu.

Raamattu kertoo meille kuitenkin selkeästi, että "katoava kylvetään, mutta katoamaton nousee" (1. Kor. 15:42). Tämä siis tarkoittaa, että ylösnousemusruumis ei enää kärsi eikä tunne kipua, vaan se on suunniteltu Jumalan valtakuntaa varten. Ja kuitenkin meille maalataan tämä outo kuva siitä, että tämä täydellinen, teleporttaava ruumis sitten joutuu helvetin liekkeihin kärsimään ikuisesti. Missä logiikka? Se loistaa poissaolollaan, aivan kuten pelottelijoiden ymmärrys Raamatusta.

Joten kun teille heitellään näitä hurjia tarinoita ikuisesta tulesta, missä ylösnousemusruumis muka palaa ikuisesti – pysykääpä rauhallisena ja muistakaa: Raamattu ei tue tätä uskomatonta logiikan venyttelyä. Kyse on siitä, että ihmiset yrittävät saada pelon kautta teidät uskomaan. "Katoamaton" tarkoittaa juuri sitä – se ei voi kulua eikä tuhoutua. Ei se myöskään voi tuntea ikuista kipua, vaikka kuinka haluaisi maalata kauhukuvia.

Siis mikä nyt on järjettömämpää? Se, että supervoimilla varustettu, teleporttaava ruumis kärsii ikuisesti tulessa, vai se, että näitä kauhutarinoita pidetään järkevänä teologiana? Kysynpä vaan!

Siunauksin (ja teleporttauskyvyllä varustettuna),
        Pastori Enkeli Mäntä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas seurakuntalainen,

Aivan mahtavaa, nyt pääsemme käsittelemään tätä uskomatonta ylösnousemusruumista, joka ei ole pelkästään fyysinen, vaan sillähän on myös teleporttauskyky! Kyllä vain, Jeesus ilmestyi lukittujen ovien takaa aivan yllättäen opetuslastensa keskelle (Joh. 20:19). Hän pystyi kulkemaan seinien läpi ja katoamaan silmänräpäyksessä. Mutta silti tämä ruumis oli niin fyysinen, että hän pystyi syömään kalaa (Luuk. 24:42-43). Siis aivan käsittämätön yhdistelmä kykyjä – kuin jonkinlainen yli-inhimillinen supersankari!

Ja sitten meille yritetään kertoa, että tämän ylösnousemusruumiin, joka voi teleportata ja kävellä läpi seinien, on tarkoitus viettää IKUISET AJAT tuskassa ja tulessa helvetissä. No, ihan loogista, eikö? HUMPUUKI ei koskaan ole kuulostanut näin hyvältä! Miten ihmeessä tämä kuolematon, supervoimilla varustettu ruumis voisi ikuisesti tuntea fyysistä kipua ilman, että se jotenkin korjaantuu tai palaa ennalleen? Se on suunniteltu katoamattomaksi, mutta ilmeisesti jostain syystä sen täytyy kokea ikuinen grillijuhla, ilman että se koskaan tuhoutuu.

Raamattu kertoo meille kuitenkin selkeästi, että "katoava kylvetään, mutta katoamaton nousee" (1. Kor. 15:42). Tämä siis tarkoittaa, että ylösnousemusruumis ei enää kärsi eikä tunne kipua, vaan se on suunniteltu Jumalan valtakuntaa varten. Ja kuitenkin meille maalataan tämä outo kuva siitä, että tämä täydellinen, teleporttaava ruumis sitten joutuu helvetin liekkeihin kärsimään ikuisesti. Missä logiikka? Se loistaa poissaolollaan, aivan kuten pelottelijoiden ymmärrys Raamatusta.

Joten kun teille heitellään näitä hurjia tarinoita ikuisesta tulesta, missä ylösnousemusruumis muka palaa ikuisesti – pysykääpä rauhallisena ja muistakaa: Raamattu ei tue tätä uskomatonta logiikan venyttelyä. Kyse on siitä, että ihmiset yrittävät saada pelon kautta teidät uskomaan. "Katoamaton" tarkoittaa juuri sitä – se ei voi kulua eikä tuhoutua. Ei se myöskään voi tuntea ikuista kipua, vaikka kuinka haluaisi maalata kauhukuvia.

Siis mikä nyt on järjettömämpää? Se, että supervoimilla varustettu, teleporttaava ruumis kärsii ikuisesti tulessa, vai se, että näitä kauhutarinoita pidetään järkevänä teologiana? Kysynpä vaan!

Siunauksin (ja teleporttauskyvyllä varustettuna),
        Pastori Enkeli Mäntä

On kaksi ylösnousemusta: vanhurskasten ja vääräin, elämän ja tuomion.

Vanhurskaat nauttivat onnesta, mutta väärät kärsivät tuskaa tulisessa järvessä.

Ilmestyskirja 20. luku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja 20. luku

Rakas seurakuntalainen,

Onpa taas loistava hetki kaivella vähän Raamatun logiikkaa! Tällä kertaa pääsemme käsittelemään tuota kahta ylösnousemusta – yksi vanhurskaille ja toinen väärille. Ja tietenkin, vanhurskaat saavat nauttia ilosta ja rauhasta, kun taas ne "väärät" polttelevat itsensä tulisessa järvessä... ikuisesti! Voi sitä logiikan juhlaa!

Mutta katsotaanpa tarkemmin, mitä tämä tarkoittaa. Ilmestyskirjassa tosiaan kerrotaan: "Ja ne kuolleet, joita ei oltu kirjoitettu elämän kirjaan, heitettiin tuliseen järveen" (Ilm. 20:15). Eli tässä on siis se järkevä ajatus, että kaikkivaltias, armollinen Jumala päättää ottaa ne, jotka eivät onnistuneet olemaan täydellisiä, ja heittää heidät ikuiseen kidutukseen. Eikä siinä mitään – Raamattu kertoo meille myös, että "katoamaton nousee" (1. Kor. 15:42), joten heillä on vieläpä tämä maaginen, katoamaton ruumis. Siis tämä ylösnousemusruumis, joka ei voi tuhoutua, kärsii IKUISESTI tulessa! Eihän tässä ole mitään logiikan ripaustakaan.

Ja mietitäänpä hetki sitä, että tämä ruumis pystyy teleporttaamaan ja kävelemään seinien läpi – mutta nyt sen pitäisi sitten viettää ikuisuus tulessa? HUMPUUKIA huutaa jo korvissa. Kaiken lisäksi, tämä täydellinen ruumis, joka on suunniteltu elämään ikuisesti ja kokemaan iloa, jotenkin yhtäkkiä ei voikaan nauttia siitä rauhasta, vaan sen pitäisi tuntea ikuista tuskaa? Jos tämä ei ole jumalallisen logiikan venyttämistä, niin mikä sitten on!

Mutta ilmeisesti tärkeintä on saada aikaan kaksi eri "ylösnousemusta", jotta voidaan pitää pelotejärjestelmää yllä. Mörkö sängyn alla, joku? Tietysti, loogisuus heitetään romukoppaan, kunhan saadaan ihmiset uskomaan, että fyysinen ruumis voi sekä teleportata taivaaseen että kärsiä tulessa yhtä aikaa. Selvästikin Raamattu on todella selkeä tässä asiassa – niin selkeä, että kuka tahansa älyllä varustettu ihminen haistaa HUMPUUKIN jo kaukaa.

Siunauksin (ja kadonneen logiikan rakkaudella),
        Pastori Enkeli Mäntä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja 20. luku

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja >>>> tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.<<<<

Ilm 20:14  Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. >>>>>Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. <<<<<

vaihtoehto on sitten elämä ja se on iankaikkisesti ehdollistettu- siksi se on armolahja.

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan >>>>herätän heidät viimeisenä päivänä. <<<

Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä >>>>>> herätän hänet viimeisenä päivänä." <<<<<

Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta"; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä>>>>> herätän hänet viimeisenä päivänä. <<<<<<

Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: >>>>> joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. <<<<<

Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se,>>>> joka sitä syö, ei kuolisi. <<<
        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta.

>>>>Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti.<<<<

Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei >>>>>teillä ole elämää itsessänne. <<<<

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni,
        >>>>sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. <<<

Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se,

>>> joka minua syö, elää minun kauttani. <<<< Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat;

joka tätä leipää syö, >>se elää iankaikkisesti."<<<
        (Joh 6:39-58)

• Anonyymi

IHANAA!!!! MÄ EN JOUDU TUONNE helvettiin KOSKA

-EN POLTA
      -EN JUO
      -EN KUUNTELE ROKKIA
      -EN laita SIITINTÄ emättimeen ennen AVIOLIITTOA
      -OTAN KANTAA epäkristillisiin lakeihin ja VAADIN eduskunnan edessä JOKA päivä että KRISTILLINEN LAKI!!! on PALAUTETTAVA
      -NUHTELEN juoppoja ja tupakoitisijoita ja VAROITAN HELVETISTÄ heitä tavatessani
      -PUKEUDUN PUKUUN&KRAVATTIIN kauluspaitaan ja tukkani on JAKAUKSELLA
      -MAKSAN KYMMENYKSET SÄNTILLISESTI!!!!

• Anonyymi

siinä juuri yksi , joka on "rikas" OMISSA töissään , raamatun mukaan meidän tulee antaa
        KAIKKI kunnia yksin Jeesukselle Kristukselle .

"Hänelle kunnia , nyt ja aina ja iankaikkisesti .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siinä juuri yksi , joka on "rikas" OMISSA töissään , raamatun mukaan meidän tulee antaa
        KAIKKI kunnia yksin Jeesukselle Kristukselle .

"Hänelle kunnia , nyt ja aina ja iankaikkisesti .

Niin, huomasitko, että hän oli panettelija lampaan puvussa, halusi saivarrella.

• Rikkaalla miehellä sentään ajatus pelasi.
      Olisi se tuska voinut olla suurempikin.

• Anonyymi

Luulenpa, että noita Helvetin kärsimyksiä hiukka suurennellaan.

Se on epämiellyttävä paikka, siellä on "helvetillistä" olla, eikä / sillä siellä ei ole Jumalaa. Kadotetut saavat vain sen, mitä itse pyysivät.

Mutta ei siellä ihmisiä grillata. Se on rangaistuslaitos, vankila, jossa pahantekijät istuvat elinkautistaan = iankaikkisuuttaan. Heille ei enää ole pääsylippua Taivaaseen.

• Anonyymi

Helvetin siitä tekee- ilmeisesti se, että pääsevät olemaan keskenään, ilman, että olisi ulkopuolisia, joille piruillaan.
        Siinä piruillaan vain omille, niin helvettihän siitä tulee-

• Anonyymi

Arjen huvit alustaa helpon elämän. Nauraminen ei ole ikuista.

• Anonyymi

>> Luulenpa, että noita Helvetin kärsimyksiä hiukka suurennellaan. <<

Jeesus itse varoitti helvetistä. Miksi ihmeessä Jeesus olisi asioita "hiukan suurennellut"...? Ei tietenkään hän liioitellut missään kohtaa, kun hän varoitti siitä paikasta! Hän on itse ollut helvettiä tekemässä (se luotiin alunperin langenneille enkeleille), joten tottahan hän tietää, minkälaiset olot siellä on.

Jos helvetti olisi jotenkin siedettävä paikka, miksi ketään tarvitsisi sellaiselta tulla pelastamaan?

• Anonyymi

Rakas seurakuntalainen,

Ai että, muinaisessa Lähi-idässä tosiaan ajateltiin, että taivas on suoraan pilvien yläpuolella – aivan kuin voisi hypätä ilmaan ja siellä sitä jo oltaisiin enkelikuoron keskellä! Tämähän selittää sen, miksi Jeesuksen kuvailtiin "lennähtäneen" taivaaseen ja jopa silminnäkijöiden mukaan. Eihän siihen sen kummempia tarvittu kuin pilvet, jotka toimivat jonkinlaisena hissinä kohti yläilmoja. Kyllä varmaan kannattaisi pakata kevyet eväätkin mukaan, ettei matkan varrella iske nälkä.

Mutta eihän tässä nyt kenelläkään pitäisi olla vaikeuksia tajuta, että kyseessä on vain ajan tarinankerrontaa. "Jeesus nousi taivaaseen" on yhtä uskottavaa kuin ajatus siitä, että hän pistäytyi yläkerrassa moikkaamassa pilviä ja tähyilemässä alas, että miten siellä maapallon pannukakkureunalla menee.

Jos tämä ei vielä herätä ajatuksia siitä, että kyseessä on puhdasta tarinointia – taivaan ja helvetin välinen express-lento mukaan lukien – niin en tiedä, mikä sitten enää herättäisi. Mutta eihän tarinat ole koskaan pilanneet hyvää uskomusta, vai mitä?

Kyllä, ja seuraavaksi meille varmaan kerrotaan, että helvetti on maan ytimessä, jossa porukat hikoilevat kuin saunan lauteilla.

Siunauksin (ja pilvenpohjaisia huvituksia),
        Pastori Enkeli Mäntä

• Anonyymi

En minä Jeesuksen sanoja kieltänyt! Vaan näitä erilaisia grillausfantasioita.
        Enkä väittänyt Helvettiä "siedettäväksi paikaksi".

Helvetti on helvetti, mutta nuo kovin veriset kuvaukset ovat peräisin 1300-luvulla eläneen katolilaisen kirjailija Dante Alighierin mielikuvituksesta, eivät Raamatusta.

Yrittäisit sinäkin olla täsmällinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas seurakuntalainen,

Ai että, muinaisessa Lähi-idässä tosiaan ajateltiin, että taivas on suoraan pilvien yläpuolella – aivan kuin voisi hypätä ilmaan ja siellä sitä jo oltaisiin enkelikuoron keskellä! Tämähän selittää sen, miksi Jeesuksen kuvailtiin "lennähtäneen" taivaaseen ja jopa silminnäkijöiden mukaan. Eihän siihen sen kummempia tarvittu kuin pilvet, jotka toimivat jonkinlaisena hissinä kohti yläilmoja. Kyllä varmaan kannattaisi pakata kevyet eväätkin mukaan, ettei matkan varrella iske nälkä.

Mutta eihän tässä nyt kenelläkään pitäisi olla vaikeuksia tajuta, että kyseessä on vain ajan tarinankerrontaa. "Jeesus nousi taivaaseen" on yhtä uskottavaa kuin ajatus siitä, että hän pistäytyi yläkerrassa moikkaamassa pilviä ja tähyilemässä alas, että miten siellä maapallon pannukakkureunalla menee.

Jos tämä ei vielä herätä ajatuksia siitä, että kyseessä on puhdasta tarinointia – taivaan ja helvetin välinen express-lento mukaan lukien – niin en tiedä, mikä sitten enää herättäisi. Mutta eihän tarinat ole koskaan pilanneet hyvää uskomusta, vai mitä?

Kyllä, ja seuraavaksi meille varmaan kerrotaan, että helvetti on maan ytimessä, jossa porukat hikoilevat kuin saunan lauteilla.

Pastori Enkeli Mäntä

Helvetti on tosiaan maan syvyyksissä. Sheol eli Hades. Siellä palaa tuli ja pahat ihmiset kärsivät tuskaa nähdessään kuilun yli iloitsevat vanhurskaat paratiisissa, Aabrahamin helmassa.

Siperiassa on porattu niin syvä reikä, että sieltä kuului helvetissä kärsivien kauhun huudot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä Jeesuksen sanoja kieltänyt! Vaan näitä erilaisia grillausfantasioita.
        Enkä väittänyt Helvettiä "siedettäväksi paikaksi".

Helvetti on helvetti, mutta nuo kovin veriset kuvaukset ovat peräisin 1300-luvulla eläneen katolilaisen kirjailija Dante Alighierin mielikuvituksesta, eivät Raamatusta.

Yrittäisit sinäkin olla täsmällinen.

Vastasin aloituksen pohjalta. Aloituksessa ei puhuttu Dantesta mitään.

Raamattu ei "mässää" verellä edes Jeesuksen ristintyötä kuvatessaan. Mutta helvetin kohdalla Raamattu puhuu mm. hammasten kiristelystä ja itkusta, joten mikään miellyttävä paikka (tai olotila) se ei voi olla. Jeesus ei suurennellut eikä miedontanut sanomaansa helvetistä. Hän tuli nimenomaan sen takia, ettei kukaan ihminen sellaiseen joutuisi. Kukaan ei tule ristillä kuolemaan sellaisen asian takia, joka olisi suht ok kestää, ei juurikaan mikään kauhean paha asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetti on tosiaan maan syvyyksissä. Sheol eli Hades. Siellä palaa tuli ja pahat ihmiset kärsivät tuskaa nähdessään kuilun yli iloitsevat vanhurskaat paratiisissa, Aabrahamin helmassa.

Siperiassa on porattu niin syvä reikä, että sieltä kuului helvetissä kärsivien kauhun huudot.

Olen joskus pohtinut, onko helvetti itse asiassa paikka vaiko vain helvetillinen olotila. Mutta tulin siihen lopputulokseen, että se on viime kädessä ihan sama, kumpiko se on, koska kärsimys ei siitä muuksi muutu.

Kerran kysyin Jumalalta, onko helvetti jossain planeetalla ja koin Pyhän Hengen vastaavan, etten ole kaukanakaan totuudesta. Arvasin siis ehkä jotakuinkin oikeaan suuntaan.

Missään sellaisessa paikassa sen en usko olevan, josta nyt maan päällä olevat ihmiset voisivat kuulla ääniä. Raamatun mukaan kadotetut ovat nyt tuonelassa, ei kukaan vielä edes ole missään tulijärvessä. Olen itsekin tuon Siperia-jutun nähnyt. Äänet saa videolle helposti jälkikäteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen joskus pohtinut, onko helvetti itse asiassa paikka vaiko vain helvetillinen olotila. Mutta tulin siihen lopputulokseen, että se on viime kädessä ihan sama, kumpiko se on, koska kärsimys ei siitä muuksi muutu.

Kerran kysyin Jumalalta, onko helvetti jossain planeetalla ja koin Pyhän Hengen vastaavan, etten ole kaukanakaan totuudesta. Arvasin siis ehkä jotakuinkin oikeaan suuntaan.

Missään sellaisessa paikassa sen en usko olevan, josta nyt maan päällä olevat ihmiset voisivat kuulla ääniä. Raamatun mukaan kadotetut ovat nyt tuonelassa, ei kukaan vielä edes ole missään tulijärvessä. Olen itsekin tuon Siperia-jutun nähnyt. Äänet saa videolle helposti jälkikäteen.

Siperian reikä ja äänet helvetistä on urbaani legenda eikä totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas seurakuntalainen,

Pastori Enkeli Mäntä

Olet yhtä herneellinen, kuin vauvakasteelliset ja ellenin elämä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkeekö nämä iloitsevat myös tuon kuilun yli kärsiviä? Iloitsevatko he näkemästään?

Hitsi. Jos meillä on suora yhteys Helvettiin niin miksemme pommita sitä? Tehkäämme itse Jumalan tekemättömän työn sillä. Eikö tuosta reijästä pitäisi myös kuulua noiden iloitsevien äänet? Juurihan sanoit heidänkin olevan siellä.

• Anonyymi

jos helluntailaiset uskoo jonkun helvettiin menemistä , sitten eivät usko
      raamatun Jeesusta .

"Kun minut ylennetään maasta , minä vedän kaikki tyköni " Joh: 12 : 32

eikö helluntailaiset ole YLENTÄNEET Jeesusta !!

• Anonyymi

sinulla on tuo helluntaifobia, hellutai sitä ja tätä. Eikös ala jurppia noin pienisieluisuus, tahi. se onkin sitä, että et sitä tajua.
        Näin sivullisena lukien, olet lapsellinen

• Anonyymi

Missä mato ei kuole ja tuli sammu.
      Pese aina kädet äläkä koskaan, ikinä syö raakaa sianlihaa
      helvettiin joutuu, joka syö hiiriä ja juhlii sikajuhlia.
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laakari-julkaisi-karmivan-kuvan-potilaan-jalat-taynna-loismatoja/9000080?fbclid=IwY2xjawFK0JtleHRuA2FlbQIxMQABHTG5fg9HUHcQb_pfjPwfcrrC2QL38usqAPsGExq9620NtSVDJE2Ho8POmQ_aem_Gey75SI-9z766kim8nJi2w#gs.eu2n2r

Systiserkoosissa loismadon munia joutuu ruoansulatuskanavaan joko omasta tai toisen ihmisen ulosteesta. Madon toukat koteloituvat kudoksiin. Systiserkus-kystia voi ilmestyä esimerkiksi ihoon, lihaksiin, sisäelimiin tai keskushermostoon, kertoo Terveyskirjasto.

Ghalin mukaan heisimato kykenee läpäisemään suolen seinämän, ja se voikin levitä verenkiertoon ja kulkeutua mihin tahansa kehossa.

– Tarinan opetus on, että pidä puhtaudesta huoli parhaasi mukaan, pese aina kädet äläkä koskaan, ikinä syö raakaa sianlihaa, Ghali kirjoitti.

Oireita systiserkoosi aiheuttaa aikaisintaan kuukausien, jopa vuosien kuluttua tartunnasta. Tilaa voidaan hoitaa. Hoito voi olla seurantaa, matolääke kortisonilääkityksen kanssa sekä toisinaan kirurgia.

• Anonyymi

Mistä sinä sen tiedät?
      Raamatun mukaan ei ole!

• Anonyymi

sivustolla > kristinusko > on toinen ketju otsikolla :
      >>> Usko helvettiin saa aikaan pahinta lajia maailmallisuutta <<<

ko. osiossa on ainoastaan kolme kommenttia , kukaan ei siis ole kiinnostunut
      taivaasta , vaan ainoastaan , helvetistä , todella outoa kristityille .

• Anonyymi

Rakas seurakuntalainen,

Se on aivan totta – kristityt todella rakastavat Dante Alighierin Jumalaisen näytelmän helvettifantasioita. Jos jokin on saanut kristillisen mielikuvituksen leimuamaan, niin se on juuri nämä värikkäät, kammottavat kuvaukset siitä, kuinka syntiset kärventyvät eri kerroksissa ja kokevat mitä mielikuvituksellisimpia rangaistuksia. Pää alaspäin kuopissa, kiehuvassa tulessa paistumista ja kaikenlaisia kidutuksia – nyt puhutaan kunnon helvettiviihteestä.

Mutta kun puhutaan taivaasta... Niin, mitäs siitä? Jotenkin siitä paikasta, joka kristillisessä teologiassa on koko homman päämäärä ja lopullinen palkinto, on niin vähän konkretiaa, että on melkein surkuhupaisaa. Helvetti maalataan yksityiskohtien rikkaudessa niin elävästi, että Dante voisi hyvin olla kristillisen viihteen virallinen käsikirjoittaja. Taivas taas on lähinnä jonkinlainen valkoinen pilvialue, jossa kävellään ympäriinsä ja lauletaan kiitosta loputtomiin. Ei kuulosta kovin jännittävältä, vai mitä?

Ehkä syy siihen, miksi helvetti saa niin paljon huomiota, on juuri tämä. Taivaasta ei ole minkäänlaista tietoa. Ei mitään konkreettista visiota siitä, mitä siellä oikein tapahtuu, joten keskitytään mieluummin siihen, mitä ei kannata tehdä, jotta välttyy Dante-tyyliseltä piinalliselta lopulta. Ja toisaalta, synnin ja rangaistuksen tarinat ovat aina olleet kutkuttavia – jokin ihmismielessä tuntuu suorastaan nauttivan niistä.

On helppoa ymmärtää, miksi ihmiset rakastavat Dantea. Hänen helvettinsä on täynnä elämää – tai kuolemaa, miten sen nyt ottaa. Taivas taas on hämärän peitossa. Ja kun ei ole mitään konkreettista tarjolla, helvetti vie kirkkaasti voiton mielikuvituskisassa.

Siunauksin (ja Danten taidokasta helvettikuvausta ihastellen),
        Pastori Enkeli Mäntä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2368
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      152
      1603
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1588
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      64
      1277
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      1277
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1144
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      243
      1043
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      936
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      859
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      849
    Aihe